شورلتفراریویدئو کلیپ

درگ جذاب کوروت Z06 و فراری 812، جدال V8 و V12 تنفس طبیعی

آیا کوروت Z06 با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی ۶۷۰ اسب بخاری در مسابقهٔ درگ حریف فراری ۸۱۲ با نیروگاه V12 و ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

شورلت کوروت C8 Z06 شاید یکی از بهترین خودروهایی باشد که آمریکا تاکنون ساخته است. با قیمتی بسیار کمتر از یک فراری موتور وسط مشابه، این سوپرکار مجهز به قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی جهان است آن‌هم در دورانی که حتی برند اسب سرکش مارانلو به سمت توربوشارژر و الکتریکی‌سازی حرکت کرده است. حال Z06 در مسابقهٔ درگ نه در برابر یکی از مدل‌های موتور وسط هم‌ردهٔ فراری بلکه در برابر ۸۱۲ سوپرفست موتور جلو با نیروگاه V12 قرار گرفته است. کوروت Z06 و فراری ۸۱۲ سوپرفست سوپراسپرت‌های کاملاً متفاوتی هستند. موتور V8 تنفس طبیعی کوروت Z06 قدرتی معادل ۶۷۰ اسب بخار و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که موتور V12 تنفس طبیعی فراری ۸۰۰ اسب بخار و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. هر دو خودرو دیفرانسیل عقب هستند، به گیربکس دوکلاچه مجهزند و وزن مشابهی حدود ۱۶۳۰ کیلوگرم دارند؛ بنابراین، روی کاغذ، فراری ۸۱۲ سوپرفست باید به‌راحتی کوروت Z06 را شکست دهد، اما شرایط در واقعیت فرق دارد.

در دور اول، کوروت Z06 به لطف لانچ کنترلی که برای چسبیدن سریع به جاده کالیبره شده، بدون دردسر استارت می‌زند. قرارگیری موتور در عقب نیز کمک می‌کند تا لاستیک‌ها با انتقال وزن به عقب هنگام شتاب‌گیری، فوراً به زمین بچسبند. این ویژگی به Z06 برتری در شروع مسابقه می‌دهد. در پایان مسیر یک‌چهارم مایل، فراری ۸۱۲ سوپرفست فاصله را کم می‌کند، اما نه به‌اندازه‌ای که بتواند برنده شود. در پایان، کوروت Z06 زمان ۱۰.۵۹ ثانیه را می‌کند، درحالی‌که فراری با زمان ۱۰.۸۴ ثانیه به خط پایان می‌رسد. در دور دوم، تغییر راننده رخ می‌دهد و بروکس وایزبلات از درگ‌تایمز پشت فرمان Z06 می‌نشیند. در این دور، وایزبلات شروعی بسیار تهاجمی‌تر دارد، درحالی‌که فراری ۸۱۲ همچنان برای یافتن چسبندگی تلاش می‌کند. در این دور، Z06 ظرف ۱۰.۶۴ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر می‌رسد درحالی‌که فراری همین مسیر را در ۱۰.۹۶ ثانیه به پایان می‌رساند. در دور بعدی، کوروت Z06 بار دیگر پیشتاز است و زمان ۱۰.۵۲ ثانیه را ثبت می‌کند و فراری پس از ۱۰.۸۶ ثانیه به خط پایان می‌رسد.

مشخصات فنی

کوروت Z06 فراری ۸۱۲
پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۷۱۸ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم ۱۶۳۰ کیلوگرم
قیمت ۱۵۰ هزار دلار ۵۰۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای
منبع
topspeed

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. علی علوی

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    یک عده از عزیزان سوال فرموده اند که تصاویر جدید بنده چه می باشند
    تصویر پروفایل بزرگ نخستین اتومبیل گرما خورشیدی در سطح جهان که در دانشگاه واشنگتن غربی در شهر بلینگهام در ایالت واشینگتن طراحی و توسعه و تولید شده بود البته کیفیت تصویر پایین می باشد
    و تصویر کوچک متعلق به هواپیمای مسافربری هایپر سونیک متعلق به کمپانی استارت آپی اگزوسونیک در ایالات متحده می باشد
    مقاله ای توسط جناب آقای مهندس امیر دهقان منتشر شده بود و در رابطه با چهار کمپانی استارت آپی که در رابطه با طراحی و توسعه و تولید انواع مختلف وسایل نقلیه پرنده هایپر سونیک در ایالات متحده فعالیت می نمایند اما متأسفانه در این مقاله در رابطه با کمپانی استارت آپی اگزوسونیک و نیوفرانتیر ایرواسپیس مطالبی بیان نشده بود
    سپاسگزارم
    علی علوی از مشهد

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. R

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1411 ديدگاه)

      اصلا بحثت نیس چه برسه به پروفایل

      موافقم 10
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (6669 ديدگاه)

        چقدر شبیه بهم

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. (Ali(chevynova

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7929 ديدگاه)

    کوروت با حجم موتور کمتر ، قدرت کمتر و قیمت پایین تر و وزن برابر با رقیب تونست مثل ۷۲ سال گذشته سربلند بیرون بیاد از رقابتهاش با اروپاییها و دوباره ثابت کنه ماشینی هست قدرتمند و بهتر از رقبای الکی گرون

    بابا مرحبا کوروت استینگری ۱۹۶۶
    بابا مرحبا شورولت پرفورمنس
    بابا مرحبا نوا ینکو ۴۲۷ مدل ۱۹۶۹
    بابا مرحبا کاربراتور دبل پمپ هولی

    موافقم 8
    مخالفم 31
    1. Cadillac-V

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (517 ديدگاه)

      مهندسی برتر آمریکایی یعنی این💪🏻🇺🇲

      موافقم 8
      مخالفم 23
      1. (Ali(chevynova

        ۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (7929 ديدگاه)

        بعله

        همه اینها بخاطر وجود مهندسان شورولت پرفورمنس هست که زیر سایه GM عزیز تونستن به ساخت همچین شاهکاری دست بزنن و با ۱۵۰ هزار دلار چنین ماشینی خلق کنن
        🇺🇸🇺🇸

        موافقم 3
        مخالفم 23
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (611 ديدگاه)

    همیشه تو. دفاع از ماسلهای آمریکایی گفتم باید تو پیست درگ باشن تا بهترین عملکرد رو داشته باشن پس راجب فراری هم تقریبا صدق می‌کنه چون دف عقب موتور جلو هست پس چسبندگی کمتره .لی اینجا راننده ضعیف عملکرد اگر تو لانچ دور موتور بالاتر می‌برد حتمن بهتر نتیجه می‌گرفت.کوروت هم که مثل همیشه بی رحم

    موافقم 5
    مخالفم 9
  4. Cadillac-V

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (517 ديدگاه)

    بنظرم فراری و لامبورگینی و پورشه باید باهم همکاری کنند یه چیزی تولید کنند تا بتونن شورولت رو شکست بدن
    البته همونم فعععک نکنم بتونن
    بتونن هم قیمتش بالاتر از بوگاتی توربیون میشه😂

    موافقم 7
    مخالفم 24
    1. (Ali(chevynova

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7929 ديدگاه)

      😂😂😂

      کلا رقابت با کوروت رو بهتر از ذهنشون در بیارن چون نه میتونن و نه میصرفه تمام ظرفیتهاشون رو بذارن وسط برای شکست دادن احتمالی کوروت ۷۲ ساله

      موافقم 4
      مخالفم 12
    2. جرمی کلارکسون

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1134 ديدگاه)

      با اینکه طرفدار کوروت نیستم ولی کوروت جدید مشت بزرگی توی صورت هایپرکار های اروپایی بود

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. Taha Ayoobi

        ۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (6669 ديدگاه)

        درحد ضربه فنی

        موافقم 2
        مخالفم 10
      2. (Ali(chevynova

        ۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (7929 ديدگاه)

        برای درک برتری کوروت در ۷۲ سال اخیر نیاز نیست طرفدارش باشی ، فقط کافیه عملکردی که داشته رو به همراه قیمتش مقایسه کنی با رقبای اروپاییش تا بهتر مسئله روشن بشه که کوروت از بدو تولید همیشه دست بالاتر رو داشته

        موافقم 2
        مخالفم 13
  5. (Ali(chevynova

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7929 ديدگاه)

    خودروسازان اروپایی عمری پشت تبلیغاتی که در پیست نوربرنگ رینگ داشتن و همش تایم میزدن پنهان بودن ولی در عمل نمیتونن حریف کوروت ۱۵۰ هزار دلاری بشن
    هایپرکارها و سوپر اسپرتهای اروپایی به اهدافی ساده برای کوروت نسل ۸ تبدیل شدن که هر چند وقت یکبار و در مواجه با کوروت شکست میخورن
    مهندسی یعنی این که همچین پکیجی رو با ۱۵۰ هزار دلار به مشتری عرضه کنی اونم با تولید انبوه و قابل دسترس برای همه ی اقشار

    موافقم 3
    مخالفم 22
  6. Cadillac-V

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (517 ديدگاه)

    واقعا هرطور فک میکنم درک نمیکنم کوروت قیمتش یک سوم رقباشم نیست ولی از اونا پرفورمنس بهتری ارائه می‌کنه و پیروز نبرده

    شورولت ماشین نساخته شاهکار ساخته

    مث این میمونه با یه هوندا آکورد بتونی بی ام M5CS رو بزنی🗿
    حتی تصورشم غیر ممکنه ولی کوروت ماشینیه که غیر ممکنا رو ممکن کرده…

    موافقم 3
    مخالفم 18
  7. amir

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یه سوال مگه 812 گیربکسش 7 دنده نیست؟

    موافقم 1
    مخالفم 5
  8. Taha Ayoobi

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6669 ديدگاه)

    چرا فراری نبرد؟

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. (Ali(chevynova

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7929 ديدگاه)

      چراش واضح هست
      ((رجوع کن به لمانز ۱۹۶۶ تا ۶۹ و رقیبی قدر از آمریکا))
      خودروسازان اروپا سالهاست بجای احساس خطر از جانب کوروت که یه رقیب ارزون ولی کارامده ، تمام تلاششون رو حول محوره نوربرگ رینگ کردن تا مثل نیاکانشون فقط یه عدد اونجا ثبت کنن و رو همون مانور تبلیغاتی بدن ولی وقتی پای رقابت واقعی در میون میاد میشه همینی که میبینی و با ۵۰۰ هزار دلار قیمت نمیتونه از پس کوروت ۱۵۰ هزار دلاری بربیاد
      تازه این فراریه که گنده اروپاییها بود دیگه وای بحال بقیه

  9. سوشیانت

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (358 ديدگاه)

    درگ واقعی باید تو پیست درگ باشه، البته خب کوروت ۰.۲۵ ثانیه شتابش طبیعتا بهتره طبق ارقام پس تو پیست درگ هم باید ابتدا جلو بیوفته

    موافقم 2
    مخالفم 12
  10. Taha Ayoobi

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6669 ديدگاه)

    واقعا ماشالا کوروت
    بی نظیره این ماشین از هر لحاظی

    موافقم 3
    مخالفم 9
  11. amirboss

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1130 ديدگاه)

    اگه فقط عملکرد فنی مورد توجه باشه برتری کوروت تنها با یک سوم قیمت و قیمت پایین تر با آرایش RMR در مقابل فراری جالب توجه هست.
    شاهکاری که شورولت داده بیرون ظاهراً تا مدتها تیتر صفحه اول مجلات معتبر خودرویی جهان خواهد ماند.

    موافقم 3
    مخالفم 11
  12. مهدی

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1820 ديدگاه)

    Z06 نسل هشت بارها رو داینو رفته و روی چرخ عدد ۶۰۰ هم رسیده که خوبه ولی جالب باشه‌ واستون بدونید که واسه اولین بار zr1 رو بردن رو داینو و روی چرخ عدد ۱۰۲۸ اسب داده. یعنی قوای محرکه یه چیزی حدود ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ اسب قدرت داره

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Taha Ayoobi

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6669 ديدگاه)

      ZR1 رو فلایویل 1300 تا داره؟؟؟
      چی میگی برادر

      موافقم 2
      مخالفم 8
    2. R@min

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (2313 ديدگاه)

      با تلفات 10 15 درصد 1200 هم نمیشه. احتمالا داینو دقیقی نبوده وگرنه این قدرت پایدار، خودش یه پوینت مثبت دیگس و قطعا جی ام تو بوق و کرنا می کرد.

      1. khashaya.r

        ۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (9 ديدگاه)

        تلفات سیستم انتقال قدرت چیزی حدود 5 درصده.

  13. amir

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    گشتاورش چقدر بوده؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  14. 2646.1

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    تفاوت ساختار “موتور وسط” با “موتور جلو” کاملا مشخص است. احسنت به شرکت هایی که این ساختار را ده ها پیش ایجاد کردند و آن را پیشرفت دادند تا امروزه همه شرکت های جهان از آن استفاده کنند.

    احسنت به مهندسان پورشه که اصالت شصت ساله 911 چنان براشون مهم بود که با صرف وقت، هزینه و نوآوری های متعدد، ساختار نامناسب موتور عقب در 911 به قدری اصلاح کردند که به یکی از قوی ترین خودروهای کلاس سوپر اسپرت تبدیل شده است.

    امیدوارم روزی مهندسین پورشه با احیای 924 نهایت توانایی ساختار موتور جلو – دیفرانسیل عقب را هم به نمایش بگذارند.

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7929 ديدگاه)

      اتفاقا چلنجر ۱۷۰ با ساختار دف عقب و موتور جلو تونسته رکورت ۱.۶۶ بزنه و ۴۰۰ متر رو زیر تایم اعلامی کارخونه طی کنه

      مهم موتور جلو یا وسط بودن نیست بلکه مهم رزومه شرکتی هست که اومده و یه ماشین مسابقه ای رو خلق کرده که با قیمت زیر ۱۶۰ هزار دلار جوری رقباش رو شکست بده که نفهمن از کجا خوردن
      رزومه دوج که ساخت ماشینهایی نظیر پولارا ۳۳۰ مدل ۶۴ و ۶۳ با موتور ۴۱۰ اسبی بود و سال ۱۹۶۹ چارجر دیتوناش رکورد ۳۳۰ کیلومتر رو زد مشخصه

      رزومه کوروت های موتور جلو هم که بیش از ۵۵ سال پیش موتورهای ۵۸۰ اسبی مثلzr1 داشتن هم مشخصه

      پس سعی نکن جوری کامنت بنویسی که کوروت از وقتی موتور وسط شده تونسته رکورد بزنه هرچند در گذشته کوروت کانسپت موتور وسط هم داشته

      موافقم 4
      مخالفم 14
      1. R

        ۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (1411 ديدگاه)

        اینکه فلان تاریخ فلان قدرتو داشت مهم نیس مهم عملکرده که آمریکایی ها به این معروفن اسب های بخارشون الاغ های بی بخاره فقط لاستیک دود میکنن همیشه زیر اروپاییا بودن چه درگ چه پیست اسمشون جز ۲۰ تای اولم نیس حالا تو بیا بگو ۶۰ سال پیش کاربرات چهاردهنه ساختن که به درد لای جز دیوارم نمیخوره

    2. سوشیانت

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      یاد کوروت c2 و c3 بخیر که موتور جلو بودن و موتور وسط ها رو شکست میدادن و به بعضی ها ثابت کردن که طراحی ماشین خیلی سخت تر از اون چیزی هست که بعضی ها فکر میکنن و لزوما فقط به موتور جلو و وسط بودن مربوط نمیشه

      موافقم 1
      مخالفم 2
  15. imanenzo

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (97 ديدگاه)

    کسانی که ادعای معلومات خودرویی دارن و یه خروار ادعا هنوز نمیدونن که بر خلاف کوروت که یه سوپر اسپورته و تنها تنها برای سرعت ساخته شده فراری ۸۱۲ یه گرند تور لوکسه که بیشتر تاکیدش روی پرستیژ و راحتی در مسیرهای طولانی هست.فراری اگر بخواد ماشین درگ بده sf90 رو میده که چه تو درگ چه پیست راحت اینو شکست میده.حتی ۲۹۶ هم این کوروت رو شکست میده و چند وقت دیگه که جانشین sf90 بیاد اجازه نفس کشیدن به هیچکس نخواهد داد

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7929 ديدگاه)

      مطمئن باش sf90 ش هم بیاد بازار نمیتونه از پس کوروت بر بیاد
      Zr1x کوروت با اون عملکرد و قیمتی که داره اتفاقا منتظر ورودهایپرکارها و سوپر اسپرتهای اروپایی هست

  16. سوشیانت

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (358 ديدگاه)

    کسانی که ادعای معلومات خودرویی دارن و یه خروار ادعا هنوز نمیدونن که ۲۹۶ و af90 هیبرید هستن و رقیب مستقیم z06 نیستن ولی خب باز هم خیلی حرفه که کوروت کاری کرده که با وجود اینکه این هیبرید نیست بعضی ها علاقه دارن با اون دو تا مقایسه ش کنن!!!

  17. Sobhan

    ۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (426 ديدگاه)

    میشه ویدیوی کانال یوتوب auto top Nl ,که از نهایت سرعت رولتو گذاشته رو پوشش بدین

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (3522 ديدگاه)

      چند روزی هست که برای دانلود و آپلود ویدئو مشکل داریم
      آپارات هم تقریبا یک هفته نتونست فیلم جدید بگیره
      به زودی کلیپ های زیرنویس فارسی و خارجی بیشتر می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا