شورلت کوروت زورا با قوای محرکهٔ هیبریدی و قدرت احتمالی بیش از ۱۲۲۰ اسب بخار در حال آزمایش در پیست نوربرگرینگ دیده شده است.
شورلت در حال حاضر با کوروت C8 در اوج موفقیت قرار دارد. این شرکت بهتازگی مدل ZR1 را با قدرت خیرهکننده ۱۰۶۴ اسب بخار معرفی کرده که عملکردی فراتر از خودروهایی با سه برابر قیمت ارائه میدهد؛ اما با توجه به تصاویر جاسوسی جدید از آلمان به نظر میرسد ZR1 سقف تواناییهای کوروت نباشد. عکاسان جاسوس دو نمونه اولیه از آنچه معتقدند کوروت زورا است را در حال آزمایش در پیست نوربرگرینگ شکار کردهاند. این نسخهٔ مورد انتظار که قرار است بالاتر از ZR1 قرار گیرد، احتمالاً اوج عملکرد این پلتفرم را به نمایش خواهد گذاشت.
در مورد قوای محرکهٔ زورا شایعات سالهاست که از ترکیب موتور ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی ZR1 با قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار و موتور الکتریکی کوروت E-Ray با ۱۶۰ اسب بخار صحبت میکنند. این ترکیب، یک خودروی هیبریدی چهارچرخ محرک را خلق میکند که میتواند با هایپرکارها رقابت کند. با این حساب، زورا حداقل ۱۲۲۴ اسب بخار قدرت خواهد داشت اگرچه ممکن است حتی از این هم فراتر رود. قدرت اضافی و سیستم چهارچرخ محرک باید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت و پرفورمنس فوقالعادهای را به ارمغان بیاورد.
تصاویر نشان میدهند که زورا احتمالاً بیشتر بدنه آیرودینامیک ZR1 را به قرض خواهد گرفت. ZR1 با پکیج آیرودینامیک اختیاری که شامل بالهای فیبر کربنی است، میتواند در سرعت بالا بیش از ۵۴۰ کیلوگرم داونفورس تولید کند. تفاوتها ظریف اما قابلتشخیص هستند. بزرگترین نشانه، برچسبهای زرد روی شیشههای عقب است که برای خودروهای هیبریدی در حال آزمایش در نوربرگرینگ اجباری است. این موضوع نشان میدهد که خودروی آزمایشی قطعاً ZR1 نیست.
با نگاه دقیقتر، نشانههای بیشتری وجود دارد که این خودروها چیزی فراتر از ZR1 هستند. به گفته عکاسان جاسوس، این پروتوتایپها دارای یک رادیاتور اضافی با شکافهای عمودی هستند که پشت جلوپنجره سمت راننده در سپر نصب شده است. این رادیاتور در ZR1 تولیدی وجود ندارد و در E-Ray برای خنکسازی موتور الکتریکی استفاده میشود. حضور آن در اینجا احتمالاً همین وظیفه را دارد.
شورلت تاکنون درباره ساخت زورا سکوت کرده و تاریخ رسمی برای رونمایی اعلام نشده است اما با توجه به اینکه پروتوتایپهای رؤیت شده تقریباً آماده تولید هستند، انتظار میرود بهزودی شاهد رونمایی کامل باشیم. قیمت کوروت زورا هنوز مشخص نیست، اما میتوان رقمی را تخمین زد. قیمت ZR1 از ۱۷۵ هزار دلار آغاز میشود و با اضافه کردن تفاوت ۳۸,۶۰۰ دلاری بین قیمت کوروت استینگری و E-Ray، قیمت زورا به حدود ۲۱۴ هزار دلار میرسد. این مبلغ برای یک کوروت بالا به نظر میرسد، اما زورا احتمالاً عملکردی در سطح خودروهای بالای یک میلیون دلار ارائه خواهد داد.
VIPER
۲۲ خرداد ۱۴۰۴اوه اوه چه شاهکاری
چه شود
رضا
۲۲ خرداد ۱۴۰۴این شاهکاری که میگی مثل دیمون ۱۷۰ باید برگرده به زادگاه اصلیش یعنی باند فرودگاه متروکه برای مسابقات خط مستقیم البته چسب مخصوص، آسفالت مخصوص، راننده مخصوص، آب و هوای مخصوص، جهت باد مخصوص فراموش نشه…
بالاخره نوربرگ رینگ مسیر مارپیچ زیاد داره احتمال چپ بالاست، این پیست برای خودرو های مثل پورشه ۹۱۱ ساخته شده یا خودرو هایی با تعلیق نرم و چسبندگی خیلی زیاد.
با تشکر از اقای امیر دهقان بابت مقاله زیباشون
javad-bmw
۲۲ خرداد ۱۴۰۴این پیست برای ۹۱۱ ساخته نشده ، ۹۱۱ برای این پیست ساخته شده.
سَوادتو زیاد کن.
حسن
۲۲ خرداد ۱۴۰۴وجدانا چرا اینجورید اقا دشمنید با امریکا کاملا درست اما حداقل وقتی اطلاعاتتون کمه نظرهای مضحک ندید پیست و تعلیق نرم دیگه چه صیغه ایه چرا تا 4 روز میاید پدال نهنگ میشید بزرگوار تعلیق نرم بدرد پیست نمیخوره
این پسیت مخصوص رانندگان با پتوی گرمه
دیمون 170 هم مث پورشه 918 . تونوربر یک تایم زد بعد تو 13 تا پیست دنیا به وایپر باخت
کلا یه نوربرا از المان بگیری شماها لال میشید هیچی ندارید بگید میرید سراغ مکلارن و رکورد فراری در لمان و چرت و پرتای دیگه
VIPER
۲۲ خرداد ۱۴۰۴میخواد بگه مثلا نمیدونه این ماشین
پیست محوره😅
amirboss
۲۲ خرداد ۱۴۰۴داش رضا قبل اینکه گاز بدی دستیت رو بخوابون.
Mr wrong
۲۲ خرداد ۱۴۰۴مقاله زیباشون رو با این پست نا زیبا خراب کردی
حتی رادیکال ترین اروپایی فن های پدال همچین کامنتی نذاشتن تا حالا منی که چند ساله اینجام ندیدم
واقعا دیگه کامنت نذار
Cadillac-V
۲۳ خرداد ۱۴۰۴همه اروپایی فنا انقد چرت و پرت میگن؟
پدال جان شما چرا تایید میکنید این کامتنو
یه بار برای همیشه این کامنتای چرت و تعصبی رو پاک کنید
🇩🇪هیتلر»
۲۲ خرداد ۱۴۰۴چنان آش دهن سوزیم نیستش!
SMS
۲۲ خرداد ۱۴۰۴هر ماشینی که ادعایی داشته باشد رسما شَتَک می شود
Iman 007
۲۲ خرداد ۱۴۰۴🔥🔥🔥🔥
(Mercedes Benz:the best or nothing)
۲۲ خرداد ۱۴۰۴ولی خدایی عجب ماشینی قراره بشه نسل جدید کوروت
البته این رو همه میدونن که بهترین سوپر اسپرت ساز جهان فراری هست و خواهد بود ولی این زورا هم کم کم داره وارد قلمرو هایپر کارها میشه
از نظر من نباید رو هیچ ماشینی تعصب داشت و هر ماشینی اگه بد باشه باید بگیم بده و اگه خوب باشه باید بگیم خوبه الان مثلاً این زورا واقعاً ماشین خوبی قراره بشه
به هر حال من یه چند سالی تو پدال نبودم و دلم خیلی برای پدال تنگ شده بود ولی ناراحتم از اینکه دوستان قدیمی پدال دیگه نیستن
bi Turbo
۲۲ خرداد ۱۴۰۴کوروت زورا به راحتی سطح عملکردی در حد توربیون رو ارائه میده. البته توربیون یک گرندتورر لوکس با عملکرد بالا هست و نباید با زورا که یک خودروی کاملا پیست محور هستش مقایسه بشه…
رقبای این خودرو بیشتر استون مارتین والکری. کوئینیگزگ one:1. هنسی ونوم و.پاگانی زوندا آر هستند که باید عملکرد کوروت رو در مقابلشون دید…
Arash2009
۲۲ خرداد ۱۴۰۴به به، اومده پیست نوربرگ رینگ رو رنده کنه
ماشاالله شورلت
این نسلش واقعا از لحاظ پرفورمنس شاهکاره
بی صبرانه منتظر رکورد شکنیش هستم
دکتر استاپ
۲۲ خرداد ۱۴۰۴بنظرم زورا باید با برند کادیلاک به عنوان یه هایپرکار ساخته میشد
2646.1
۲۲ خرداد ۱۴۰۴ایده جالبی است، کما اینکه نسل 8 کوروت من را به شدت یاد Cadillac Cien می اندازد اما GM سالها پیش ایده شما را با تولید Cadillac XLR (بر اساس شورلت کوروت C5) تست کرد که متاسفانه به برنامه ریزی های فروش نرسید و از تولید کنار رفت.
برنامه فروش سالیانه: 7000-5000 دستگاه
فروش در مدت 9 سال: 15.000 دستگاه
مهراد
۲۲ خرداد ۱۴۰۴اینو میخرم پشتش میزنم Life Start at 400 kph
SepehrV10
۲۲ خرداد ۱۴۰۴اگزوز مدل تولیدی هم همینجوریه؟
اگزوز ZR1 خوشگل تره
ولی دیگه معلومه با چه هیولایی طرفیم
nikan
۲۲ خرداد ۱۴۰۴فقط برای پروتوتایپه
این سطح از بیرون اومدن اگزوز تو خیابون برای قوانین ایمنی مجاز نیست
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۴برام سواله چرا برای پروتوتایپ اینجوری میکنن
AD
۲۲ خرداد ۱۴۰۴سایلنسره صدا اگزوز کم کنه بخاطر قوانین نوربر
! i M α η δ υ α R
۲۲ خرداد ۱۴۰۴نه ، قطعا نه …
ماشین رو برای انواع تست ها از تنظیم ECU و سرعت و شتاب و توان و تورک تا تست های همولوگیشن و استاندارد و آلایندگی و هزار پارامتر دیگه به پیست می برن …
در نهایت بررسی و چک می کنند که اعداد اعلامی کارخونه ، برای انتشار و تهیه کاتالوگ و گرفتن مجوز تردد خیابانی ، در عمل اتفاق بیفته …
استفاده از اگزوزهای بزرگتر هنگام تست خودرو در پیست عمدتاً برای کاهش صدای خودرو و همچنین برای افزایش قدرت و شتابش هست …
اگزوزهای بزرگتر میتونه سرعت جریان گازهای خروجی از موتور رو با کمترین مقاومت ، افزایش بده ، که در نتیجه قدرت و شتاب خودرو هم افزایش پیدا میکنه …
همچنین ، اگزوزهای بزرگتر میتونه صدای خودرو رو کاهش بده ، چون سطح داخلی اش بزرگتره و میتونه گازهای خروجی رو به خوبی از طریق یک دهانه بزرگ دفع کنه …
از طرف دیگه کاهش صدا در پیست حین تست ( و در مسابقات ) از این جهت مهمه که صدای زیاد خودرو برای رانندگان و تماشاگران مزاحمت کمتری ایجاد کنه …
اگزوزهای بزرگتر همچنین میتونن به موتور کمک کنن تا بهینه تر عمل کنه …
با افزایش حجم و جریان گازهای خروجی ، فرایند احتراق در موتور کاملتر انجام میشه و در نتیجه قدرت و شتاب بیشتری تولید میشه …
در کل ، استفاده از اگزوزهای بزرگتر هنگام تست خودرو در پیست یک اقدام معموله که مزایای زیادی برای عملکرد خودرو داره …
این اگزوزها میتونن به کاهش صدا و افزایش قدرت و شتاب و بهبود عملکرد موتور و کاهش آلایندگی کمک کنند …
Taha Ayoobi
۲۳ خرداد ۱۴۰۴👌👏👏
! i M α η δ υ α R
۲۳ خرداد ۱۴۰۴🙏🙏🙏
hosen
۲۲ خرداد ۱۴۰۴یاخدا خروجی اگزوز هاشو فقط
R@min
۲۲ خرداد ۱۴۰۴با چیزی که از ZR1 دیدیم، شتاب زیر ۲ ثانیه، ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیه و سرعت ورای ۴۰۰ کیلومتر قابل انتظاره.
Taha Ayoobi
۲۳ خرداد ۱۴۰۴امکان داره قدرتو برسونن بالای 1300؟
علی Shelby
۲۲ خرداد ۱۴۰۴این نسل کوروت واقعا شاهکاره
ali_x76
۲۲ خرداد ۱۴۰۴پیست رو که به آتیش میکشه هیچی، توی درگ هم هیچکس حریفش نمیشه اینطوری.
چه درگ استریپ چه اسفالت نرمال، احتمالا رکورد دار ۴۰۰ متر خودروهای تولیدی میشه.
همین ZR1 که دف عقبه و موتور برقی نداره، روئلتو رو میزنه.
حالا ببین ۲ تا چرخ محرک اضافی با ۲۰۰ اسب قدرت بیشتر، عملکردی در حد هایپرکارهای کونیگزگ یسکو و فراری F80 خواهد داشت.
دوست دارم شورولت یه نسخه مخصوص درگ (مثل داج دیمن ۱۷۰) با لاستیک اسلیک و سوخترسانی منطبق با E85 و قدرت خیلی بالا بده بیرون که همه رو رنده کنه.
همون یسکو هم با بنزین ۹۵ اکتان ۱۲۵۰ اسبه و با e85 میشه ۱۶۰۰ اسب.
حالا همون نسبت رو برای انجین ۱۰۶۴ اسبی کوروت در نظر بگیریم به حدود ۱۳۰۰ اسب میرسیم و با ۲۰۰ اسب موتور برقی، به ۱۵۰۰ میرسه…
شورلت نشون داده توی این نسل کوروت میخواد افراط رو به حد نهایت خودش برسونه.
elijah 2001
۲۲ خرداد ۱۴۰۴شاید بهترین ماشین به نسبت قیمت باشه،ولی دیگه رقیب یسکو😑
ali_x76
۲۲ خرداد ۱۴۰۴طبیعتا هیچکس انتظار نداره کوروت ۲۰۰ هزارتایی، هایپرکار ۵ میلیونی رو رنده کنه
اما همین که بتونه باهاش رقابت کنه خودش افتخاره
بریم سراغ تایم ۴۰۰ متر
کوروت zr1 >>> 9.6
کونیگزگ یسکو >>> 8.8
کوروت استینگری ۱۱.۲
کوروت E-RAY >>> 10.6
میتونیم نتیجه گیری کنیم کوروت زورا با بنزین جایگاه (اکتان ۹۵) عددی حول و حوش ۹ تا ۹.۲ بزنه که خیلی نزدیک ۸.۸ کونیگزگه
اما نکته اینجاست که کونیگزگ با سوخت E85 داره این عدد رو میزنه و اگر سویچ کنیم روی بنزین جایگاه، اونم باید همون حول و حوش ۹.۲ اینا بزنه.
Cadillac-V
۲۳ خرداد ۱۴۰۴داداش خیلی هم اشتباه نمیگه این دیگه درحد اونا شده
Siyavash
۲۲ خرداد ۱۴۰۴اینارو ولش کن ..نسل بعد کوروت قرار چه هیولایی بشه..من از الان به فکر اونم..کوروت واقعا تویه این نسل برایه آمریکا آبرو داری کرد و هرچقدر روج و فورد خراب کردن .این آمد پرچمداری داری..💯
BlackWing
۲۲ خرداد ۱۴۰۴نسل نهم کوروت به صورت استاندارد و پایه از موتور هشت سیلندر جدید جنرال موتورز و سیستم الکتریکی استفاده میکنه ، احتمالاً عکلکردی مثل C8 Z06 خواهد داشت
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۴آروم آروم، از الان تا تهش بری بی مزه میشه😂
.nefarus.
۲۳ خرداد ۱۴۰۴دوج شاید خراب کرد،اما فورد چیو خراب کرد؟!
Saeed Jame
۲۲ خرداد ۱۴۰۴امیدوارم سریع بیاد بترکونه
اقای دهقان یه مقاله برا خودرو stutz blackhawk قرار میدین؟
OldBoy
۲۲ خرداد ۱۴۰۴هشتمین ستاره از ستارگان پرچم آمریکا
احتمال زیاد عدد ۸ در تاریخ شورلت مقدس خواهد شد.
elijah 2001
۲۳ خرداد ۱۴۰۴مقدس😂
چیچی میگی بذار c9 بیاد بهد اینارو بگو
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۲ خرداد ۱۴۰۴ای چی میشد برا دل ما یه نسخه با موتور ls7 میداد بیرون تنفس طبیعی ۶۰۰ اسب کافی بود.موتور ls7 لامصب محشر بود دورش بالای ۷۰۰۰ بود صداش مثل نسکار بود.
BlackWing
۲۲ خرداد ۱۴۰۴این دیگه میره برای شکار فراری F80 و مکلارن W1 !
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۴دارن خامه رو کیکو میریزن
اینو انداختی تو دهن ما😂
amirboss
۲۲ خرداد ۱۴۰۴البته این نسل از کوروت قطعا کار رو برای شورولت سخت خواهد کرد.
این همه پرفورمنس برای یه خودرو با این قیمت، قطعا برای نسل بعدش باید فراتر از انتظارات ظاهر بشه.
البته چیزی که از اول مشخص هست روند پله ای و سعودی کوروت از اولین نسل تا به امروز هست و قطعا در نسل های بعدی هم تکرار خواهد شد.
رامین کریمی
۲۲ خرداد ۱۴۰۴بالاخره تکنولوژی و علم در حال پیشرفت هستش دوست عزیز اونجا هم مهد تکنولوژی و علم هست. خودشون یه فکری واسه بهتر شدنش میکنن دقیقا مثل محصولات آلمانی و ژاپنی که هر روز بهتر از دیروز میشن ولی اینجا متأسفانه از این خبرها نیست فقط ورق ماشینها را نازک میکنن که یه پنجاه کیلو سبک بشه و دویست میلیون گرونتر به خاطر سبکی و به کام مافیا
amirboss
۲۳ خرداد ۱۴۰۴«بالاخره تکنولوژی و علم در حال پیشرفت هستش دوست عزیز اونجا هم مهد تکنولوژی و علم هست. خودشون یه فکری واسه بهتر شدنش میکنن دقیقا مثل محصولات آلمانی و ژاپنی که هر روز بهتر از دیروز میشن»
داداش درسته که معمولا نسل های بعدی هر خودرو نسبت به نسل قبلش پیشرفت داشته اما این پیشرفت همیشه با موفقیت بیشتر همراه نیست.
هر خودروسازی نسل هایی از خودرو های محبوبش داره که مثل همیشه موفق نبودن.
البته شرایط بازار و سیاست های تولیدی نقش مستقیمی در فروش داره و یه اشتباه کوچک بعضا میتونه منجر به نابودی یه نسل موفق بشه.
مثال زیاده و پرداختن بهش باعث جروبحث های بی خود بین اعضای سایت میشه.
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۴وای به روزی که زورا بیاد
یه بهترین شکل نام زورا رو جاودانه میکنه
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۴زورا،
وقتی اسمش میاد یعنی بقیه کنار
M power
۲۳ خرداد ۱۴۰۴شورولت رسما میخاد خودشو برشکست کنه با این لیبل قیمت
PayFast
۲۳ خرداد ۱۴۰۴همه چی خوب بود تا اینکه اگزوز هارو دیدم
عووق