شورلت

کوروت زورا، هیولای هیبرید شورلت در نوربرگ‌رینگ رؤیت شد

شورلت کوروت زورا با قوای محرکهٔ هیبریدی و قدرت احتمالی بیش از ۱۲۲۰ اسب بخار در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شده است.

شورلت در حال حاضر با کوروت C8 در اوج موفقیت قرار دارد. این شرکت به‌تازگی مدل ZR1 را با قدرت خیره‌کننده ۱۰۶۴ اسب بخار معرفی کرده که عملکردی فراتر از خودروهایی با سه برابر قیمت ارائه می‌دهد؛ اما با توجه به تصاویر جاسوسی جدید از آلمان به نظر می‌رسد ZR1 سقف توانایی‌های کوروت نباشد. عکاسان جاسوس دو نمونه اولیه از آنچه معتقدند کوروت زورا است را در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ شکار کرده‌اند. این نسخهٔ مورد انتظار که قرار است بالاتر از ZR1 قرار گیرد، احتمالاً اوج عملکرد این پلتفرم را به نمایش خواهد گذاشت.

در مورد قوای محرکهٔ زورا شایعات سال‌هاست که از ترکیب موتور ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی ZR1 با قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار و موتور الکتریکی کوروت E-Ray با ۱۶۰ اسب بخار صحبت می‌کنند. این ترکیب، یک خودروی هیبریدی چهارچرخ محرک را خلق می‌کند که می‌تواند با هایپرکارها رقابت کند. با این حساب، زورا حداقل ۱۲۲۴ اسب بخار قدرت خواهد داشت اگرچه ممکن است حتی از این هم فراتر رود. قدرت اضافی و سیستم چهارچرخ محرک باید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت و پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را به ارمغان بیاورد.

تصاویر نشان می‌دهند که زورا احتمالاً بیشتر بدنه آیرودینامیک ZR1 را به قرض خواهد گرفت. ZR1 با پکیج آیرودینامیک اختیاری که شامل بال‌های فیبر کربنی است، می‌تواند در سرعت بالا بیش از ۵۴۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید کند. تفاوت‌ها ظریف اما قابل‌تشخیص هستند. بزرگ‌ترین نشانه، برچسب‌های زرد روی شیشه‌های عقب است که برای خودروهای هیبریدی در حال آزمایش در نوربرگ‌رینگ اجباری است. این موضوع نشان می‌دهد که خودروی آزمایشی قطعاً ZR1 نیست.

با نگاه دقیق‌تر، نشانه‌های بیشتری وجود دارد که این خودروها چیزی فراتر از ZR1 هستند. به گفته عکاسان جاسوس، این پروتوتایپ‌ها دارای یک رادیاتور اضافی با شکاف‌های عمودی هستند که پشت جلوپنجره سمت راننده در سپر نصب شده است. این رادیاتور در ZR1 تولیدی وجود ندارد و در E-Ray برای خنک‌سازی موتور الکتریکی استفاده می‌شود. حضور آن در اینجا احتمالاً همین وظیفه را دارد.

شورلت تاکنون درباره ساخت زورا سکوت کرده و تاریخ رسمی برای رونمایی اعلام نشده است اما با توجه به اینکه پروتوتایپ‌های رؤیت شده تقریباً آماده تولید هستند، انتظار می‌رود به‌زودی شاهد رونمایی کامل باشیم. قیمت کوروت زورا هنوز مشخص نیست، اما می‌توان رقمی را تخمین زد. قیمت ZR1 از ۱۷۵ هزار دلار آغاز می‌شود و با اضافه کردن تفاوت ۳۸,۶۰۰ دلاری بین قیمت کوروت استینگری و E-Ray، قیمت زورا به حدود ۲۱۴ هزار دلار می‌رسد. این مبلغ برای یک کوروت بالا به نظر می‌رسد، اما زورا احتمالاً عملکردی در سطح خودروهای بالای یک میلیون دلار ارائه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    اوه اوه چه ‌شاهکاری
    چه شود

    موافقم 46
    مخالفم 4
    1. رضا

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (331 ديدگاه)

      این شاهکاری که میگی مثل دیمون ۱۷۰ باید برگرده به زادگاه اصلیش یعنی باند فرودگاه متروکه برای مسابقات خط مستقیم البته چسب مخصوص، آسفالت مخصوص، راننده مخصوص، آب و هوای مخصوص، جهت باد مخصوص فراموش نشه…
      بالاخره نوربرگ رینگ مسیر مارپیچ زیاد داره احتمال چپ بالاست، این پیست برای خودرو های مثل پورشه ۹۱۱ ساخته شده یا خودرو هایی با تعلیق نرم و چسبندگی خیلی زیاد.

      با تشکر از اقای امیر دهقان بابت مقاله زیباشون

      موافقم 8
      مخالفم 66
      1. javad-bmw

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (319 ديدگاه)

        این پیست برای ۹۱۱ ساخته نشده ، ۹۱۱ برای این پیست ساخته شده.
        سَوادتو زیاد کن.

        موافقم 34
        مخالفم 5
      2. حسن

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        وجدانا چرا اینجورید اقا دشمنید با امریکا کاملا درست اما حداقل وقتی اطلاعاتتون کمه نظرهای مضحک ندید پیست و تعلیق نرم دیگه چه صیغه ایه چرا تا 4 روز میاید پدال نهنگ میشید بزرگوار تعلیق نرم بدرد پیست نمیخوره
        این پسیت مخصوص رانندگان با پتوی گرمه
        دیمون 170 هم مث پورشه 918 . تونوربر یک تایم زد بعد تو 13 تا پیست دنیا به وایپر باخت
        کلا یه نوربرا از المان بگیری شماها لال میشید هیچی ندارید بگید میرید سراغ مکلارن و رکورد فراری در لمان و چرت و پرتای دیگه

        موافقم 34
        مخالفم 8
      3. VIPER

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        میخواد بگه مثلا نمیدونه این ماشین
        پیست محوره😅

        موافقم 21
        مخالفم 2
      4. amirboss

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        داش رضا قبل اینکه گاز بدی دستیت رو بخوابون.

        موافقم 14
        مخالفم 4
      5. Mr wrong

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (604 ديدگاه)

        مقاله زیباشون رو با این پست نا زیبا خراب کردی
        حتی رادیکال ترین اروپایی فن های پدال همچین کامنتی نذاشتن تا حالا منی که چند ساله اینجام ندیدم
        واقعا دیگه کامنت نذار

        موافقم 5
        مخالفم 5
      6. Cadillac-V

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (473 ديدگاه)

        همه اروپایی فنا انقد چرت و پرت میگن؟

        پدال جان شما چرا تایید میکنید این کامتنو
        یه بار برای همیشه این کامنتای چرت و تعصبی رو پاک کنید

    2. 🇩🇪هیتلر»

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (41 ديدگاه)

      چنان آش دهن سوزیم نیستش!

      موافقم 4
      مخالفم 37
    3. SMS

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (736 ديدگاه)

      هر ماشینی که ادعایی داشته باشد رسما شَتَک می شود

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. Iman 007

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    🔥🔥🔥🔥

    موافقم 21
    مخالفم 5
  3. (Mercedes Benz:the best or nothing)

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ولی خدایی عجب ماشینی قراره بشه نسل جدید کوروت
    البته این رو همه می‌دونن که بهترین سوپر اسپرت ساز جهان فراری هست و خواهد بود ولی این زورا هم کم کم داره وارد قلمرو هایپر کارها میشه
    از نظر من نباید رو هیچ ماشینی تعصب داشت و هر ماشینی اگه بد باشه باید بگیم بده و اگه خوب باشه باید بگیم خوبه الان مثلاً این زورا واقعاً ماشین خوبی قراره بشه
    به هر حال من یه چند سالی تو پدال نبودم و دلم خیلی برای پدال تنگ شده بود ولی ناراحتم از اینکه دوستان قدیمی پدال دیگه نیستن

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. bi Turbo

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (223 ديدگاه)

      کوروت زورا به راحتی سطح عملکردی در حد توربیون رو ارائه میده. البته توربیون یک گرندتورر لوکس با عملکرد بالا هست و نباید با زورا که یک خودروی کاملا پیست محور هستش مقایسه بشه…
      رقبای این خودرو بیشتر استون مارتین والکری. کوئینیگزگ one:1. هنسی ونوم و.پاگانی زوندا آر هستند که باید عملکرد کوروت رو در مقابلشون دید…

      موافقم 15
      مخالفم 5
  4. Arash2009

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    به به، اومده پیست نوربرگ رینگ رو رنده کنه
    ماشاالله شورلت
    این نسلش واقعا از لحاظ پرفورمنس شاهکاره

    بی صبرانه منتظر رکورد شکنیش هستم

    موافقم 29
    مخالفم 6
  5. دکتر استاپ

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (119 ديدگاه)

    بنظرم زورا باید با برند کادیلاک به عنوان یه هایپرکار ساخته ‌میشد

    موافقم 13
    مخالفم 13
    1. 2646.1

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (40 ديدگاه)

      ایده جالبی است، کما اینکه نسل 8 کوروت من را به شدت یاد Cadillac Cien می اندازد اما GM سالها پیش ایده شما را با تولید Cadillac XLR (بر اساس شورلت کوروت C5) تست کرد که متاسفانه به برنامه ریزی های فروش نرسید و از تولید کنار رفت.
      برنامه فروش سالیانه: 7000-5000 دستگاه
      فروش در مدت 9 سال: 15.000 دستگاه

  6. مهراد

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (930 ديدگاه)

    اینو میخرم پشتش میزنم Life Start at 400 kph

    موافقم 15
    مخالفم 3
  7. SepehrV10

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (148 ديدگاه)

    اگزوز مدل تولیدی هم همینجوریه؟
    اگزوز ZR1 خوشگل تره
    ولی دیگه معلومه با چه هیولایی طرفیم

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. nikan

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (221 ديدگاه)

      فقط برای پروتوتایپه
      این سطح از بیرون اومدن اگزوز تو خیابون برای قوانین ایمنی مجاز نیست

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6502 ديدگاه)

        برام سواله چرا برای پروتوتایپ اینجوری میکنن

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. AD

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سایلنسره صدا اگزوز کم کنه بخاطر قوانین نوربر

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. ! i M α η δ υ α R

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2620 ديدگاه)

      نه ، قطعا نه …

      ماشین رو برای انواع تست ها از تنظیم ECU و سرعت و شتاب و توان و تورک تا تست های همولوگیشن و استاندارد و آلایندگی و هزار پارامتر دیگه به پیست می برن …

      در نهایت بررسی و چک می کنند که اعداد اعلامی کارخونه ، برای انتشار و تهیه کاتالوگ و گرفتن مجوز تردد خیابانی ، در عمل اتفاق بیفته …

      استفاده از اگزوزهای بزرگتر هنگام تست خودرو در پیست عمدتاً برای کاهش صدای خودرو و همچنین برای افزایش قدرت و شتابش هست …

      اگزوزهای بزرگتر می‌تونه سرعت جریان گازهای خروجی از موتور رو با کمترین مقاومت ، افزایش بده ، که در نتیجه قدرت و شتاب خودرو هم افزایش پیدا می‌کنه …

      همچنین ، اگزوزهای بزرگتر می‌تونه صدای خودرو رو کاهش بده ، چون سطح داخلی اش بزرگتره و می‌تونه گازهای خروجی رو به خوبی از طریق یک دهانه بزرگ دفع کنه …

      از طرف دیگه کاهش صدا در پیست‌ حین تست ( و در مسابقات ) از این جهت مهمه که صدای زیاد خودرو برای رانندگان و تماشاگران مزاحمت کمتری ایجاد کنه …

      اگزوزهای بزرگتر همچنین می‌تونن به موتور کمک کنن تا بهینه تر عمل کنه …

      با افزایش حجم و جریان گازهای خروجی ، فرایند احتراق در موتور کاملتر انجام میشه و در نتیجه قدرت و شتاب بیشتری تولید میشه …

      در کل ، استفاده از اگزوزهای بزرگتر هنگام تست خودرو در پیست یک اقدام معموله که مزایای زیادی برای عملکرد خودرو داره …

      این اگزوزها می‌تونن به کاهش صدا و افزایش قدرت و شتاب و بهبود عملکرد موتور و کاهش آلایندگی کمک کنند …

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6502 ديدگاه)

        👌👏👏

        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2620 ديدگاه)

          🙏🙏🙏

  8. hosen

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    یاخدا خروجی اگزوز هاشو فقط

    موافقم 15
    مخالفم 1
  9. R@min

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    با چیزی که از ZR1 دیدیم، شتاب زیر ۲ ثانیه، ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیه و سرعت ورای ۴۰۰ کیلومتر قابل انتظاره.

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6502 ديدگاه)

      امکان داره قدرتو برسونن بالای 1300؟

  10. علی Shelby

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (804 ديدگاه)

    این نسل کوروت واقعا شاهکاره

    موافقم 17
    مخالفم 3
  11. ali_x76

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (452 ديدگاه)

    پیست رو که به آتیش میکشه هیچی، توی درگ هم هیچکس حریفش نمیشه اینطوری.
    چه درگ استریپ چه اسفالت نرمال، احتمالا رکورد دار ۴۰۰ متر خودروهای تولیدی میشه.
    همین ZR1 که دف عقبه و موتور برقی نداره، روئلتو رو میزنه.
    حالا ببین ۲ تا چرخ محرک اضافی با ۲۰۰ اسب قدرت بیشتر، عملکردی در حد هایپرکارهای کونیگزگ یسکو و فراری F80 خواهد داشت.
    دوست دارم شورولت یه نسخه مخصوص درگ (مثل داج دیمن ۱۷۰) با لاستیک اسلیک و سوخت‌رسانی منطبق با E85 و قدرت خیلی بالا بده بیرون که همه رو رنده کنه.
    همون یسکو هم با بنزین ۹۵ اکتان ۱۲۵۰ اسبه و با e85 میشه ۱۶۰۰ اسب.
    حالا همون نسبت رو برای انجین ۱۰۶۴ اسبی کوروت در نظر بگیریم به حدود ۱۳۰۰ اسب می‌رسیم و با ۲۰۰ اسب موتور برقی، به ۱۵۰۰ میرسه…
    شورلت نشون داده توی این نسل کوروت میخواد افراط رو به حد نهایت خودش برسونه.

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. elijah 2001

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (176 ديدگاه)

      شاید بهترین ماشین به نسبت قیمت باشه،ولی دیگه رقیب یسکو😑

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. ali_x76

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (452 ديدگاه)

        طبیعتا هیچکس انتظار نداره کوروت ۲۰۰ هزارتایی، هایپرکار ۵ میلیونی رو رنده کنه
        اما همین که بتونه باهاش رقابت کنه خودش افتخاره
        بریم سراغ تایم ۴۰۰ متر
        کوروت zr1 >>> 9.6
        کونیگزگ یسکو >>> 8.8
        کوروت استینگری ۱۱.۲
        کوروت E-RAY >>> 10.6
        میتونیم نتیجه گیری کنیم کوروت زورا با بنزین جایگاه (اکتان ۹۵) عددی حول و حوش ۹ تا ۹.۲ بزنه که خیلی نزدیک ۸.۸ کونیگزگه
        اما نکته اینجاست که کونیگزگ با سوخت E85 داره این عدد رو میزنه و اگر سویچ کنیم روی بنزین جایگاه، اونم باید همون حول و حوش ۹.۲ اینا بزنه.

      2. Cadillac-V

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (473 ديدگاه)

        داداش خیلی هم اشتباه نمیگه این دیگه درحد اونا شده

  12. Siyavash

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    اینارو ولش کن ..نسل بعد کوروت قرار چه هیولایی بشه..من از الان به فکر اونم..کوروت واقعا تویه این نسل برایه آمریکا آبرو داری کرد و هرچقدر روج و فورد خراب کردن .این آمد پرچمداری داری..💯

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. BlackWing

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1546 ديدگاه)

      نسل نهم کوروت به صورت استاندارد و پایه از موتور هشت سیلندر جدید جنرال موتورز و سیستم الکتریکی استفاده میکنه ، احتمالاً عکلکردی مثل C8 Z06 خواهد داشت

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6502 ديدگاه)

      آروم آروم، از الان تا تهش بری بی مزه میشه😂

      موافقم 1
      مخالفم 5
    3. .nefarus.

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دوج شاید خراب کرد،اما فورد چیو خراب کرد؟!

  13. Saeed Jame

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    امیدوارم سریع بیاد بترکونه
    اقای دهقان یه مقاله برا خودرو stutz blackhawk قرار میدین؟

    موافقم 10
    مخالفم 3
  14. OldBoy

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    هشتمین ستاره از ستارگان پرچم آمریکا
    احتمال زیاد عدد ۸ در تاریخ شورلت مقدس خواهد شد.

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. elijah 2001

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (176 ديدگاه)

      مقدس😂
      چی‌چی میگی بذار c9 بیاد بهد اینارو بگو

  15. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (610 ديدگاه)

    ای چی میشد برا دل ما یه نسخه با موتور ls7 میداد بیرون تنفس طبیعی ۶۰۰ اسب کافی بود.موتور ls7 لامصب محشر بود دورش بالای ۷۰۰۰ بود صداش مثل نسکار بود.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  16. BlackWing

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1546 ديدگاه)

    این دیگه میره برای شکار فراری F80 و مکلارن W1 !

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6502 ديدگاه)

      دارن خامه رو کیکو میریزن
      اینو انداختی تو دهن ما😂

      موافقم 3
      مخالفم 2
  17. amirboss

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    البته این نسل از کوروت قطعا کار رو برای شورولت سخت خواهد کرد.
    این همه پرفورمنس برای یه خودرو با این قیمت، قطعا برای نسل بعدش باید فراتر از انتظارات ظاهر بشه.
    البته چیزی که از اول مشخص هست روند پله ای و سعودی کوروت از اولین نسل تا به امروز هست و قطعا در نسل های بعدی هم تکرار خواهد شد.

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. رامین کریمی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (343 ديدگاه)

      بالاخره تکنولوژی و علم در حال پیشرفت هستش دوست عزیز اونجا هم مهد تکنولوژی و علم هست. خودشون یه فکری واسه بهتر شدنش میکنن دقیقا مثل محصولات آلمانی و ژاپنی که هر روز بهتر از دیروز میشن ولی اینجا متأسفانه از این خبرها نیست فقط ورق ماشین‌ها را نازک میکنن که یه پنجاه کیلو سبک بشه و دویست میلیون گرونتر به خاطر سبکی و به کام مافیا

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. amirboss

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        «بالاخره تکنولوژی و علم در حال پیشرفت هستش دوست عزیز اونجا هم مهد تکنولوژی و علم هست. خودشون یه فکری واسه بهتر شدنش میکنن دقیقا مثل محصولات آلمانی و ژاپنی که هر روز بهتر از دیروز میشن»

        داداش درسته که معمولا نسل های بعدی هر خودرو نسبت به نسل قبلش پیشرفت داشته اما این پیشرفت همیشه با موفقیت بیشتر همراه نیست.
        هر خودروسازی نسل هایی از خودرو های محبوبش داره که مثل همیشه موفق نبودن.
        البته شرایط بازار و سیاست های تولیدی نقش مستقیمی در فروش داره و یه اشتباه کوچک بعضا می‌تونه منجر به نابودی یه نسل موفق بشه.
        مثال زیاده و پرداختن بهش باعث جروبحث های بی خود بین اعضای سایت میشه.

  18. Taha Ayoobi

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6502 ديدگاه)

    وای به روزی که زورا بیاد
    یه بهترین شکل نام زورا رو جاودانه میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 8
  19. Taha Ayoobi

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6502 ديدگاه)

    زورا،
    وقتی اسمش میاد یعنی بقیه کنار

    موافقم 5
    مخالفم 8
  20. M power

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (597 ديدگاه)

    شورولت رسما میخاد خودشو برشکست کنه با این لیبل قیمت

  21. PayFast

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (788 ديدگاه)

    همه چی خوب بود تا اینکه اگزوز هارو دیدم
    عووق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا