شورلت

آزمایش داینوی شورلت کوروت ZR1 با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز!

تست داینو نشان داده که پیشرانهٔ توئین توربوی کوروت ZR1 ممکن است قدرتی بیش از ۱۱۳۰ اسب بخار تولید کند که رقمی بیشتر از ادعای ۱۰۶۴ اسب بخاری شورلت است!

بر اساس اعلام شورلت، کوروت ZR1 جدید با موتور ۵.۵ لیتری توئین توربوی V8 با میل‌لنگ تخت، ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مشخصات باعث می‌شود خودرو در ۲.۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۶ ثانیه طی کند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد ارقامی که شورلت برای قدرت و گشتاور ZR1 اعلام کرده محافظه‌کارانه باشند. تحویل این خودرو به مشتریان به‌تازگی آغاز شده و تیم پاراگون پرفورمنس یکی از این خودروها را روی داینو تست کرده است.

این خودرو بدون هیچ تغییری، ۱۰۲۸ اسب بخار و ۱۱۳۷ نیوتن متر گشتاور در چرخ‌های عقب تولید کرده است. تعیین دقیق میزان تلفات نیروی پیشرانه در ZR1 دشوار است اما احتمالاً بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است. اگر این فرض درست باشد، موتور توئین توربوی V8 ممکن است درواقع حدود ۱۱۳۰ اسب بخار و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. ازآنجایی‌که مدل هیبریدی پرچم‌دار ZR1X هم از همین پیشرانهٔ V8 استفاده می‌کند و طبق اعلام شورلت ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد، اگر موتور LT7 درواقع بیش از ۱۱۳۰ اسب بخار قدرت داشته باشد، قدرت واقعی این مدل هم ممکن است بیش از ۱۳۵۰ اسب بخار باشد.

البته باید توجه داشت که داینوهای مختلف نتایج متفاوتی ارائه می‌دهند و بدون انجام چندین تست در شرایط آب‌وهوایی مختلف، نمی‌توان با قطعیت میزان دقیق قدرت موتور LT7 جدید شورلت را مشخص کرد. بااین‌حال، رقم نهایی هرچه باشد، واضح است که مهندسان شورلت با افزودن توربوشارژر به این موتور مسابقه‌ای با دور بالا، دستاورد بسیار ویژه‌ای خلق کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7943 ديدگاه)

    آفرین کوروت اصیل
    ممنون از شورولت پرفورمنس و مهندسان GM عزیز
    این نسل کوروت که حاصل چکیده ای از ۷ نسل قبل هست ثابت کرد که همچنان راه گذشتگانش رو طی میکنه
    🇺🇸🇺🇸🇺🇸

    موافقم 11
    مخالفم 19
    1. Roham

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (65 ديدگاه)

      یه سوال
      کوروت نسل هفتم zr1 قدرتش چقدر بود؟

      1. (Ali(chevynova

        ۷ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (7943 ديدگاه)

        مشخصات فنی کوروتzr1 نسل ۷

        Key features of the C7 ZR1:
        Engine:
        A supercharged 6.2-liter V8 producing 755 horsepower and 715 lb-ft of torque.
        Performance:
        0-60 mph in 3.0 seconds, with a top speed exceeding 210 mph

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. Roham

          ۷ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (65 ديدگاه)

          ممنون

    2. amir

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      البته باید قبول کرد این نسل از کوروت غوغا کرد و انگار چندین نسل جلوتر از نسل هفتم

    3. 👑🇩🇪PORSCHE🇩🇪👑

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (451 ديدگاه)

      آمریکایی فن‌های عزیز که می‌گفتن اروپایی‌ها تقلب می‌کنن و قدرت رو کم اعلام می‌کنن تا برنده بشن کجان؟؟؟
      الان همین جا خیلی راحت ۶۰ الی ۱۰۰ اسب بخار کم اعلام کرده
      پس دیگه نیاید بگید که فقط اروپایی‌ها کم اعلام می‌کنن

      بعد با این قدرت زیاد باید از پس روئلتو و sf90 بر بیاد و اگه نتونه این دو رو شکست بده دیگه واقعاً براش متأسفم
      تازه نسخه‌ svj روئلتو و نسل جدید sf90 هم کم کم معرفی می‌شن و فکر نمی‌کنم دیگه کوروت بتونه قلدری کنه
      و در مورد دوستانی که فقط قیمت براشون مهمه باید بگم که اگه لامبورگینی و فراری از کوروت گرون‌تر هستن ارزش کلکسیونی و مهندسی لامبورگینی و فراری هم خیلی بیشتره
      و نسخه‌های دیگه‌ای که قراره از روئلتو و sf۹۰ معرفی بشه مطمئنم خیلی راحت کوروت رو نابود می‌کنن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Yaghoob

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (638 ديدگاه)

    کوروت رسما شده هایپر کار

    1. (Ali(chevynova

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7943 ديدگاه)

      تیم شورولت پرفورمنس درگیر این نیست که کوروت هایپر باشه یا سوپر اسپر

      هدف مهمه:شکست مدعیان

  3. amir

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با این اوصاف zr1x قراره تمام هایپر کار ها رو رنده کنه بخصوص در 400 متر که موتور الکتریکی تو مدار

  4. (Ali(chevynova

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7943 ديدگاه)

    ((تست داینو نشان داده که پیشرانهٔ توئین توربوی کوروت ZR1 ممکن است قدرتی بیش از ۱۱۳۰ اسب بخار تولید کند که رقمی بیشتر از ادعای ۱۰۶۴ اسب بخاری شورلت است!))

    این موضوع چیز جدیدی نیست
    در اوایل دهه ۷۰ بود که خودروسازان آمریکا قدرتهای واقعی موتورهاشون رو کمتر از اون چیزی که بود اعلام میکردن و علت در ۲ چیز بود
    ۱. پرداخت حق مالیات کمتر
    ۲. بحران سوخت
    مثلا پونتیاک قدرت ۴۵۵ سوپر دیوتی رو ۳۵۰ اسب معرفی کرد ولی در داقعیت بالای ۴۰۰ اسب قدرتش بود

    خودروسازی پر افتخار امریکا همیشه بیشترین قدرت و گشتاور رو با کمترین قیمت به مشتریهاشون عرضه میکردن و کوروت نسل ۸ هم مثل گذشتگان پر افتخارش پرچم رو بالا برده و ثابت کرده ماشین اسپورت لازم نیست تولید محدود و گرون قیمت باشه و یه رکورد الکی در نوربرگ رینگ بزنه

    موافقم 2
    مخالفم 8
  5. (Ali(chevynova

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7943 ديدگاه)

    با اونکه خیلی ها میخوان به زور القا کنن کوروت از نسل ۸ که موتور وسط شده تونسته تمام هایپرکارها و سوپر اسپرت ها رو شکست بده ولی کوروت در نسلهای قبلش هم که موتور جلو بود تونسته بود بسیاری از محصولات موتور وسط رو شکست بده و برای بیش از ۶۸ سال با موتور جلو بودن به پیروزیهای مکرر دست یابه

    کوروت ثابت کرده که ۷۲ سال تولید مداومش بسیار پر ثمر بوده و در هر نسلی که معرفی شد تونست پیشرفت چشمگیری داشته باشه
    در سال ۱۹۵۳ که خیلی از شرکتها نمیدنستن فایبر گلاس چیه ، کوروت از اتاق تمام فایبر برای سبکی استفاده کرد

    تمام نسلهای کوروت توسط خود طراحان GM عزیز طراحی شد و نه مثل رقبای غیر آمریکاییش که طراحیهاشون توسط شرکتهای دیگه انجام میشد

    شورولت با ساخت کوروت ثابت کرد که سوپر اسپرتها میتونن برای قشر متوسط جامعه هم باشن و در تولید انبوه به فروش برسن و فقط به تایم نوربرگ رینگ که هیچ تاثیری در عملکرد یه ماشین اسپورت در کل کل خیابونی داره بسنده نکنن و نمونه بارزش هم شکست فراری ۵۰۰ هزار دلاری بود از کوروت ۱۵۰ هزار دلاری

  6. Joker

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (633 ديدگاه)

    طبل تو خالی،تهش تو درگ از یه توربو s و تو پیست هم از یه 750s میخوره…

    موافقم 8
    مخالفم 21
    1. Mr. gt c

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (505 ديدگاه)

      اگ ب من می‌گفتند با ی کامنت ثابت کن چیزی از دنیای ماشین سر در نمیاری همین حرف شمارو میزدم

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. (Ali(chevynova

        ۷ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (7943 ديدگاه)

        منطق جماعت اروپایی فن دیگه

        طرف شکست فراری ۸۱۲ با قیمت ۵۰۰ هزار دلاری رو از کوروت ۱۵۰ هزار دلاری دیده بعد بجای دادن لقب طبل تو خالی به فراری این لقب رو به کوروت داده

    2. Taha Ayoobi

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6680 ديدگاه)

      فعلا که رکورد سنا رو زده s750 کی باشه😂

      موافقم 4
      مخالفم 4
    3. Alireza

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (654 ديدگاه)

      باشه🤣

      موافقم 3
      مخالفم 1
    4. Ali.d

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (139 ديدگاه)

      فازت چیه؟
      تمام رکورد ها رو شکسته
      هم توی پیست و هم توی درگ همه رو لوله کرده
      چرا ظرفیت قبول کردن واقعیت رو ندارین؟

      فکر کنم کلا اطلاعاتت مال دوسال پیش
      یکم خودتو اپدیت کن

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. (Ali(chevynova

        ۷ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (7943 ديدگاه)

        اروپایی فن و ظرفیت قبول واقعیت؟

    5. Vette

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (555 ديدگاه)

      تو پیست از 750s بخوره؟؟؟؟
      تو پیست مکلارن سنا رو زده
      قبل کامنت گذاشتن . سواد خودمون رو بالا ببریم

      موافقم 2
      مخالفم 2
    6. cehx

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (495 ديدگاه)

      منبع: به خدا

      موافقم 1
      مخالفم 1
    7. حسن

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (205 ديدگاه)

      نظر اشتباه شما محترمه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  7. R

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1414 ديدگاه)

    چرا داینو؟ شرکتا با چی قدرت موتورو اندازه میگیرن؟ با همون تست بگیرن

  8. (Ali(chevynova

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7943 ديدگاه)

    یکی دیگه از عجایب کوروت در طی ۷۲ سال گذشته اون بوده که همیشه در مجلات معتبر مثل هات راد ، رود اند تراک ، موتور ترند و کار اند درایور و… همیشه مورد استقبال و تشویق قرار گرفته🇺🇸
    کوروت از نسل ۲ و به بعد بصورت کاملا مشخص و با ارائه موتورهای قدرتمندی مثل427 با کدL88 که سال ۱۹۶۷ قدرتش ۵۵۰ اسب بود تونست از رقابتهاش با ماسلکارها و پانی کارها جدا بشه و رسما با سوپر اسپرتها رقابت بکنه

    موفقیتهای نسل سوم هم در ادامه نسل ۲ بود و بیشترین سالی که یک نسل از کوروت روی خط تولید بود رو به خودش اختصاص داد و این بخاطر عملکرد بالای اون بود

    در نسلهای ۴ و ۵ هم کوروت تونسته بود در دهه های ۸۰ و ۹۰ خیلی خوب ظاهر بشه و کوروت کالاوی نسل چهارم به رکورد سرعت بیش از ۴۵۰ کیلومتر در ۱۹۸۸ برسه💪

    نسل ۶ کوروت هم که یکی از طلایی ترین نسلهای اون بود که در مدلهای zr1 با قدرت بالای ۶۳۰ اسب و رنگ آبی معروفش به شیطان ابی معروف شد

    نسل ۷ کوروت دقیقا مثل نسل قبلی ولی با مقداری بروز رسانی همراه بود و با ظاهری مدرن تر ولی باطنی سنتی تونست توجهات رو دوباره به این سوپر اسپرت اصیل جذب کنه و ثابت کنه همچنان به گذشته پایبنده

    ولی نسل ۸ کوروت که از چکیده موفقیتهای تمام نسلهای قبلی بود تونست رسما کوروت رو به قاتل هایپرکارهای الکی گرون بدل کنه و هر روز خبری جدید از رکورد زدنهاش در گوشه گوشه ای از رقابتهاش بیرون بیاد

    موافقم 2
    مخالفم 7
  9. Iman 007

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (208 ديدگاه)

    🔥🔥🔥🔥

  10. سوشیانت

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (368 ديدگاه)

    اون آخر متن کاملا ثابت میکنه که چیزی به اسم کمتر اعلام کردن قدرت توسط کمپانی واقعیت نداره و شرایط آب و هوایی مختلف میتونن تاثیر مهمی داشته باشن حالا هی بگید این آلمانی اون آمریکایی و…

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7943 ديدگاه)

      شرایط آب و هوا موثره بله

      ما میخواستیم یه(( کریت انجین)) ۳۵۰ با کیت میلسوپاپ استیج ۳ کامل از سامیت ریسینگ برای رفیقمون سفارش بدیم
      اون چیزی که تو سامیت زده بود بعنوان قدرت بالای ۳۵۰ اسب بود با لوازمی که مد نظرمون بود ولی این قدرت با اب و هوای آمریکا لحاظ شده بود نه ایران

  11. JDM سابق

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    داینو جت یا موستانگ داینو کدوم داینو رفته ؟
    اینا تو نتایج تاثیر دارن

    1. R@min

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (2320 ديدگاه)

      فکر کنم تو ویدیو یه ران رفت اصولا رو داینو سه ران پر فشار میرن.

  12. R@min

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2320 ديدگاه)

    باید صبر کرد تست های بیشتری بیاد.

  13. .NARGES.

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    تو غیاب آقا طاها 😂

    https://share.google/tRyvpar4TTPq5p2hS
    یادی از قدیم (متروکه های پدال)

  14. amirboss

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    دلایل احتمالی کاهش قدرت اعلام شده توسط کارخانه:
    استانداردهای آلایندگی:
    در بسیاری از کشورها، خودروسازان موظف به رعایت استانداردهای سختگیرانه‌ای در زمینه آلایندگی هستند. برای تطبیق با این استانداردها، ممکن است مجبور شوند قدرت موتور را کمی کاهش دهند تا از انتشار گازهای گلخانه‌ای بکاهند.
    سیاست‌های بازار:
    برخی از خودروسازان ممکن است برای رقابت در بازار خودروهای اسپرت و پرفورمنس، قدرت موتور را کمتر از حد واقعی اعلام کنند تا مشتریان را به خرید مدل‌های خاص ترغیب کنند.
    اهداف بازاریابی:
    برخی خودروسازان ممکن است به دلیل اهداف بازاریابی و برای ایجاد حس برتری در مدل‌های خاص، قدرت موتور را کمتر از حد واقعی اعلام کنند.
    خودروهایی با قدرت واقعی بیشتر از اعلام کارخانه:
    نیسان GT-R،بوگاتی شیرون،فراری SF90 XX،مرسAMG one ،تواتاراssc،ب‌ام‌و (M5 (F10،تویوتا Century،پورشه ۹۵۹،فورد موستانگ کبرا جت
    ،شورولت کامارو (نسل چهارم)

  15. yektachafi

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (181 ديدگاه)

    این نسل کوروت قاتل تمام عیار اروپاییا شده
    فقط اومده رنده کنه بره

  16. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    تست داینو فقط برای تقویت ماشین کارایی داره.یعنی قبل تقویت میبری رو داینو میزنه ۱۰۰ اسب بعد تقویت میبری میزنم ۱۵۰ اسب اینجا دقیق بهت نشون میده.ولی وقتی یه ماشین استاندارد رو میبری روی داینو تایین قدرت پشت فلایویل خیلی سخت اندازه گیری میشه باید داینو رو تنظیم کرد تا کمترین مقاومت روی چرخها رو اعمال بکنه و سیستم بخشی از تلفات رو محاسبه بکنه پس عدد اصلا دقیق نیست.اگر دقت کنید آمریکاییها قدرت موتور رو اعلام میکنند بعد رو داینو اختلاف حداقل ۶۰ تا ۹۰ اسب رو شاهدیم حتی بیشتر ولی وقتی یه بیمر رو میبرن رو داینو میبینیم عدد از اعلام کمپانی بیشتر میشه چون بیمر قدرت سر چرخ رو اعلام می‌کنه.حتی تیونرهای آمریکایی برای تست قدرت فقط پشت فلایویل رو محاسبه میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا