کوروت ZR1 جدید که با جنجال فراوانی معرفی شد، حالا در برابر دوتا از سریعترین سوپراسپرتهای حال حاضر جهان قرار گرفته است.
آیا ۱۰۶۴ اسب بخار برای یک خودروی دیفرانسیل عقب بیشازحد زیاد است؟ اگر این خودرو کوروت ZR1 نسل C8 باشد، پاسخ قطعاً خیر است. جیسون کامیسا از هاگرتی اخیراً فرصت آزمایش این مدل کوروت جنجالی را در برابر نسل قبلی خود و دو سوپراسپرت چهارچرخ محرک هیبریدی ایتالیایی در پیست ویلو اسپرینگز پیدا کرد. همانطور که انتظار میرفت، کوروت ZR1 هر سه رقیب را بهراحتی پشت سر گذاشت. بررسی این سوپرکار دیفرانسیل عقب با مسابقه درگ در برابر فراری SF90 و لامبورگینی روئلتو جذاب آغاز شد. اگرچه کوروت در شروع بهاندازه لامبورگینی سریع نبود اما فراری را بهراحتی کنار زد.
فراری SF90 استراداله نتوانست در ۴۰۰ متر به کوروت برسد اما کوروت حتی از روئلتو با موتور V12 نیز پیشی گرفت. باید توجه داشت که رِوئلتو با ۱۰۱۵ اسب بخار و گشتاور خیرهکننده، قدرتمندتر از SF90 است. موتور ۶.۵ لیتری آن بهتنهایی ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در سوی دیگر، فراری SF90 که بهزودی جایگزین میشود، با موتور V8 توئین توربو و مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، هرگز خودروی کندی نیست. اگرچه کامیسا زمانهای دقیق مسابقه درگ کوروت C8 در برابر SF90 و رِوئلتو را اعلام نکرد، اما اعداد رقابت C8 در برابر C7 منتشر شد. با رانندگی رندی پوبست در کوروت ZR1 نسل قبلی (C7)، بهترین زمانها به ترتیب ۹.۸ و ۱۰.۸ ثانیه بودند. یک ثانیه سریعتر شدن کوروت C8 در ۴۰۰ متر نسبت به نسل قبلی خود واقعاً شگفتانگیز است.
کوروت ZR1 جدید با تایم ۹.۸ ثانیهای به سریعترین خودروی دیفرانسیل عقب در ۴۰۰ متر تبدیل شده که تاکنون توسط تیم هاگرتی آزمایش شده است. بااینحال، پرچمدار خانوادهٔ C8 حتی از این هم میتواند سریعتر باشد زیرا شورلت تایم رسمی ۹.۶ ثانیه را برای ۴۰۰ متر و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ۲.۳ ثانیه اعلام کرده است. حداکثر سرعت این قاتل جدید سوپرکارها هم به ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. همهٔ اینها به لطف نیروگاه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی LT7 حاصل میشود که ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که از بزرگترین توربوشارژرها در یک خودروی تولیدی بهره میبرد، شاهکاری مهندسی است.
همایون
۱۱ خرداد ۱۴۰۴تو تمام درگهایی که بین روئلتو و sf90 برگزار شدش فراری برنده بود ولی اینجا حتی از لامبو هم عقب افناد و سوم شد این نشون میده یا جای کار میلنگه با اینکه شخصا از ویدیوهای این آقا خوشم میاد ولی نتایج درگهاش زیاد قابل استناد نیست مگه اینکه همه درگهایی که تو کانالهای دیگه دیدیم ساختگی بوده باشه فقط واسه این درست باشه.البته این حرفم هیچ ربطی به ضعف کوروت نداره خداییش خودمم اگه پولشو داشتم امتخابم بین این سه تا کوروت بود فقط کسایی اون دوتای دیگه رو انتخاب میکنن که دنبال برند باشن حتی sf90 برخلاف بقیه فراریها افت قیمتم داره تو نمونه دست دوم پس خریدش سرمایهگذاری حساب نمیشه
Cadillac-V
۱۱ خرداد ۱۴۰۴لامبورگینی و فراری پول برندشون رو میخورن
وگرنه کوروتی که تایم ۲.۲ میزنه هیچ دلیلی وجود نداره که بگیم این درگ دروغ بوده
شتاب ۲.۲ خودش دلیلی بر معتبر بودن این درگ داره
https://www.pedal.ir/chevrolet/2025-chevy-corvette-zr1-quickest-rwd-acceleration-test/
حمیدرضا
۱۱ خرداد ۱۴۰۴توی لینکی که گذاشتی نوشته مجله کار اند درایور تایم ۲.۲ و ۹.۵ رو با این ماشین ثبت کرده درسته؟
پس اینم ببین:
Ferrari sf90xx
60 mph: 1.9 sec
100 mph: 4.3 sec
1/4-Mile: 9.4 sec
این یعنی سریعتر از کوروت. حالا کی این تایم هارو باهاش ثبت کرده؟ همون کار اند درایور که برای کوروت بهش استناد میکنی.اینم لینکش برو ببین:
https://www.caranddriver.com/reviews/a45807218/2024-ferrari-sf90-xx-stradale-drive/
پس طبق تست های همین مجله اعتبار درگ هاگرتی زیر سوال رفته چون حتی تایم ۹.۶ اعلامی جی ام هم نتونسته بزنه.
هنوزم معتقدی این درگ معتبره و zr1 از sf90 سریعتره؟؟
حمیدرضا
۱۲ خرداد ۱۴۰۴جالبه ی مدته خیلی از کامنتای من تایید نمیشه ولی کلی کامنت های رکیک و حال بهم زن بعضی دوستان در کسری از ثانیه تایید میشه. این کارا اسم داره