درگ نفسگیر کوروت ZR1 جدید با فراری SF90 و لامبورگینی روئلتو
آیا 1064 اسب بخار برای یک خودروی دیفرانسیل عقب بیشازحد زیاد است؟ اگر این خودرو کوروت ZR1 نسل C8 باشد، پاسخ قطعاً خیر است. جیسون کامیسا از هاگرتی اخیراً فرصت آزمایش این مدل کوروت جنجالی را در برابر نسل قبلی خود و دو سوپراسپرت چهارچرخ محرک هیبریدی ایتالیایی در پیست ویلو اسپرینگز پیدا کرد. همانطور که انتظار میرفت، کوروت ZR1 هر سه رقیب را بهراحتی پشت سر گذاشت. بررسی این سوپرکار دیفرانسیل عقب با مسابقه درگ در برابر فراری SF90 و لامبورگینی روئلتو جذاب آغاز شد. اگرچه کوروت در شروع بهاندازه لامبورگینی سریع نبود اما فراری را بهراحتی کنار زد.
فراری SF90 استراداله نتوانست در 400 متر به کوروت برسد اما کوروت حتی از روئلتو با موتور V12 نیز پیشی گرفت. باید توجه داشت که رِوئلتو با 1015 اسب بخار و گشتاور خیرهکننده، قدرتمندتر از SF90 است. موتور 6.5 لیتری آن بهتنهایی 725 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در سوی دیگر، فراری SF90 که بهزودی جایگزین میشود، با موتور V8 توئین توربو و مجموع 1000 اسب بخار قدرت، هرگز خودروی کندی نیست. اگرچه کامیسا زمانهای دقیق مسابقه درگ کوروت C8 در برابر SF90 و رِوئلتو را اعلام نکرد، اما اعداد رقابت C8 در برابر C7 منتشر شد. با رانندگی رندی پوبست در کوروت ZR1 نسل قبلی (C7)، بهترین زمانها به ترتیب 9.8 و 10.8 ثانیه بودند. یک ثانیه سریعتر شدن کوروت C8 در 400 متر نسبت به نسل قبلی خود واقعاً شگفتانگیز است.
کوروت ZR1 جدید با تایم 9.8 ثانیهای به سریعترین خودروی دیفرانسیل عقب در 400 متر تبدیل شده که تاکنون توسط تیم هاگرتی آزمایش شده است. بااینحال، پرچمدار خانوادهٔ C8 حتی از این هم میتواند سریعتر باشد زیرا شورلت تایم رسمی 9.6 ثانیه را برای 400 متر و شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را 2.3 ثانیه اعلام کرده است. حداکثر سرعت این قاتل جدید سوپرکارها هم به 375 کیلومتر بر ساعت میرسد. همهٔ اینها به لطف نیروگاه 5.5 لیتری V8 توئین توربوی LT7 حاصل میشود که 1064 اسب بخار قدرت و 1120 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که از بزرگترین توربوشارژرها در یک خودروی تولیدی بهره میبرد، شاهکاری مهندسی است.