شورلت

مقایسه کوروت ZR1X با سوپراسپرت‌های هیبرید فراری، لامبورگینی و آستون‌مارتین

کوروت ZR1X با ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب زیر دو ثانیه، در برابر رقبایی مثل لامبورگینی روئلتو، فراری SF90 و آستون‌مارتین والهالا چه عملکردی خواهد داشت؟

بالاخره کوروت ZR1X از راه رسید. پس از سال‌ها شایعه و افشای اطلاعات غیررسمی، حالا جزئیات زیادی درباره وحشی‌ترین کوروت تولیدی تاریخ می‌دانیم. این خودرو نه‌تنها نامی جدید را معرفی کرده بلکه استانداردهای جدیدی در قدرت، پرفورمنس و قیمت‌گذاری تعیین کرده است. حالا وقت آن است که این غول آمریکایی را در برابر برخی از برترین سوپراسپرت‌های جهان قرار دهیم تا ببینیم واقعاً چه جایگاهی دارد.

شورلت کوروت ZR1X

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو هیبرید
قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۱۳۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
وزن خشک ۱۷۸۰ کیلوگرم (حدودی)
شتاب صفر تا ۹۶ زیر ۲ ثانیه
قیمت ۲۵۰ هزار دلار (حدودی)

در پرچم‌دار جدید خانوادهٔ کوروت، نیروگاه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی ۱۰۶۴ اسب بخاری ZR1 با موتور الکتریکی E-Ray در جلو ترکیب شده که مجموعاً ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید و سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند. به گفتهٔ شورلت، ZR1X در کمتر از دو ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه طی می‌کند. فعلاً وزن این سوپرکار هیبریدی آمریکایی اعلام نشده اما با توجه وزن خشک ZR1 و وزن سیستم هیبریدی E-Ray، انتظار می‌رود ZR1X حدود ۱.۸ تن وزن داشته باشد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت نداریم اما نشانه‌های اولیه حاکی از قیمت پایه حدود ۲۵۰ هزار دلار است که هرچند برای یک کوروت مبلغ هنگفتی است، اما در پایان این مقاله متوجه خواهید شد که قیمت ZR1X رقمی فوق‌العاده است.

فراری SF90 استراداله

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
وزن خشک ۱۵۷۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۴ ثانیه
قیمت ۵۲۸,۷۶۰ دلار

SF90 استراداله قدیمی‌ترین خودروی این لیست است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و هم‌اکنون به پایان عمر خود رسیده است. این یعنی کوروت ZR1X باید با جانشین SF90 رقابت کند که به‌زودی معرفی خواهد شد ولی بااین‌وجود، SF90 پس از گذشت حدود شش سال، هنوز هم سوپراسپرت بسیار سریع و توانمندی است که کمتر خودروی توان رقابت با آن را دارد. این سوپرکار هیبریدی مارانلو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۷۸۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که برخلاف کوروت، با سه موتور الکتریکی شامل یکی در گیربکس و دوتا روی محور جلو همراهی می‌شود. مجموع خروجی این سیستم ۱۰۰۰ اسب بخار است. همچنین قوای محرکهٔ SF90 از نوع پلاگین‌هیبریدی است و می‌تواند تا ۲۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند درحالی‌که سیستم کوروت هیبریدی معمولی است.

لامبورگینی روئلتو

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 هیبرید
قدرت ۱۰۱۵ اسب بخار
گشتاور ۱۰۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
وزن خشک ۱۷۷۲ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۴ ثانیه
قیمت ۶۰۸,۳۶۰ دلار

هرچند روئلتو هم مثل دیگر خودروهای لیست سوپرکاری هیبریدی است ولی تفاوت بزرگی با سه خودروی دیگر دارد زیرا پرچم‌دار جدید سنت آگاتا همچنان به نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی وفادار مانده درحالی‌که رقبا همگی از پیشرانه‌های V8 توئین توربو استفاده می‌کنند. پیشرانهٔ تنفس طبیعی لامبورگینی به‌تنهایی ۸۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سه موتور الکتریکی مشابه ترکیبی که در فراری می‌بینیم، مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار می‌رسانند. روئلتو با وجود قیمتی بیش از ۶۰۰ هزار دلاری که دو برابر کوروت است، وزنی نزدیک به ZR1X دارد که نقطه‌ضعف بزرگی است ولی در عوض غرش جذاب V12 تنفس طبیعی چیزی نیست که در کوروت یا دو رقیب دیگر دیده شود.

آستون‌مارتین والهالا

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید
قدرت ۱۰۸۰ اسب بخار
گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
وزن خشک ۱۶۵۵ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۴ ثانیه
قیمت یک میلیون دلار (حدودی)

آستون‌مارتین والهالا پس از سال‌ها توسعه سرانجام آمادهٔ ورود به جاده‌ها شده و حالا با رقیب تازه‌نفسی بنام کوروت ZR1X مواجه خواهد بود. در سینهٔ این سوپرکار بریتانیایی هم یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ساخت مرسدس است و به‌تنهایی ۸۲۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مثل فراری، در والهالا هم از سه موتور الکتریکی شامل دوتا روی محور جلو و یکی در گیربکس استفاده شده که مجموع خروجی را به ۱۰۸۰ اسب بخار می‌رساند. والهالا با وزن ۱۶۵۵ کیلوگرم، از فراری سنگین‌تر و از کوروت سبک‌تر است. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده اما گفته‌ها به رقمی در حدود یک میلیون دلار اشاره دارد که آن را با اختلاف به گران‌ترین خودروی این لیست تبدیل می‌کند.

کدام سوپرکار هیبریدی را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7909 ديدگاه)

    فقط مشخصات کوروت رو با قیمتش ببینید و شاهکار GM عزیز رو بهتر درک کنید
    🇺🇸🇺🇸🇺🇸

    موافقم 44
    مخالفم 28
    1. جرمی کلارکسون

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1124 ديدگاه)

      واقعا کوروت جدید قابل احترامه حال مارو خوب کرد بین این ماشین های برقی جدید🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲

      موافقم 33
      مخالفم 8
    2. Taha Ayoobi

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6623 ديدگاه)

      کوروت بی نظیر

      موافقم 9
      مخالفم 3
    3. Cadillac-V

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (500 ديدگاه)

      قطعا شورولت کوروت ZR1X با بیش از ۷۲ سال سابقه

      قطعا شورولت کوروتی که با چنین قیمتی چنین پرفورمنسی ارائه می‌کنه و هیچ فراری و لامبورگینی هیچ وقت نمیتونن با قیمت کوروت چنین پرفورمنسی ارائه کنن

      قطعا شورولت کوروتی که مهندسی خالص جنرال موتور آمریکایی رو داره🇺🇲💪🏻

      یادمون نره یه درک بین کوروت ZR1 و روئلتو و فراری برگذار شد و کوروت آمریکایی پیروز شد
      دیگه اینکه ZR1X هست و نهایت پرفورمنس کوروت🇺🇲💪🏻

      موافقم 7
      مخالفم 6
  2. اراز

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (127 ديدگاه)

    با این قیمت کوروت بهترین گزینه خودشو

    موافقم 34
    مخالفم 10
    1. froG-driVer

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1243 ديدگاه)

      واقعا اگه یه چی با مهندسی استون و v12 لامبو و دقت و کیفیت فراری و ظاهر و قیمت و مشخصات zr1x باشه دیگه تمومهه

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. kawaki

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    یکم عجیب شورولت اینو ارزون میده
    ولی چون این یه نسخه خاص ازشه
    قیمتش احتمالا بعد یه سال رفته رفته بیشتر میشه

    موافقم 24
    مخالفم 4
  4. (Ali(chevynova

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7909 ديدگاه)

    کاری که شورولت کرده برای طرفدارهای کاربراتور ۴ دهنه و بلوک موتور چدنی واقعا تازه نبوده
    بیش از ۷۰ ساله که از معرفی کوروت توسطGM عزیز میگذره و در این ۷ دهه کوروت بصورت تخصصی با قیمت کمتر و پرفورمنس بالا تونسته با گرونتر از خودش رقابت کنه و همیشه سربلند بمونه
    کوروتی که بیش از ۵۴ سال پیش موتور ۵۸۰ اسبی داشته دیگه الان قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب براش چیزه خاصی نیست
    ممنون از مهندس زورا که وقتی در ۱۹۵۳ به شورولت وارد شد و مهندس ارشد شورولت پرفورمتس شد ، شروع تولید موتورهای پرقدرت در مجموعه ی شورولت شد

    موافقم 19
    مخالفم 36
    1. Taha Ayoobi

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6623 ديدگاه)

      کوروت مدیون زورا هستش
      زورا نبود کوروتی هم نبود
      ماشالا زورا

      موافقم 8
      مخالفم 4
  5. هراکلیوس

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (372 ديدگاه)

    زیباترین لامبورگینی قیمت خوب کوروت

    موافقم 25
    مخالفم 4
  6. mr-gtc

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (502 ديدگاه)

    لامبورگینی در اینجا بهترینه برای یک عاشق صدا
    کوروت در اینجا بهترنه از لحاظ قدرت در مقابل قیمتش
    اون دوتا هم دیگ سلیقه هست

    موافقم 22
    مخالفم 5
  7. مهران

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کوروت باید بیاد تو میدون و تست بشه چندین بار تا ثابت کنه مشخصات فنی روی کاغذ درسته یا…
    انتخابم روئلتو

    موافقم 17
    مخالفم 7
    1. سوشیانت

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (331 ديدگاه)

      کوروت بالای ۷۰ ساله که خودش رو ثابت کرده بعدش مگه شما ها اونجایید و از درست بودن تست های مجله ها اطمینان دارید که هی میگید در واقعیت خیلی فرق میکنه؟!

      موافقم 4
      مخالفم 8
    2. Brian 07

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با حرفت موافقم واقعا تو آمار آمریکایی ها یکم رو کاغذ زیاد میگن ،باید تو پیست تست شه

      موافقم 3
      مخالفم 3
  8. دکتر استاپ

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    با اینکه استون مارتین رو خیلی دوست دارم ولی نمی‌تونم به کوروت نه بگم

    موافقم 10
    مخالفم 5
  9. حمیدرضا

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (562 ديدگاه)

    طرحی و ساخت [F136] نقطه عطفی در تاریخ خودروسازی بود

    موافقم 10
    مخالفم 8
  10. amirboss

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    خروجی که شورولت از کوروت گرفته،جدا از تکنولوژی و مهندسی های عجیب غریب، در مقایسه با فراری و استون چند پله جلوتره

    موافقم 9
    مخالفم 16
  11. امیرحسین

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    chevrolet corvette C7 stingray 2014

    موافقم 6
    مخالفم 11
  12. امیرحسین

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    chevrolet corvette C8 stingray 2020

    موافقم 5
    مخالفم 8
  13. Siyavash

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1211 ديدگاه)

    من به فراری رائ دادم..ولی نمیتونم از حقیقت دوری کنم کوروت یه غول کش واقعی رو روانه میدانه کرده و در حال حاضر کسی حریفش نمیشه باید منتظر جانشین sf90باشیم ببینیم اون چیکار میکنه…

    موافقم 14
    مخالفم 4
  14. علی Shelby

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (825 ديدگاه)

    خدایی همه خودرو ها خوبه
    قیمت کم = کوروت
    خودنمایی = فراری
    جذابیت و صدا = لامبورگینی
    ظرافت =والهالا
    خودم کوروت چون با قیمت کم یه ماشین در حد همه این ها میده

    موافقم 17
    مخالفم 3
  15. سوشیانت

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (331 ديدگاه)

    کوروت رو خیلی دوست دارم ولی بنظرم فعلا برای مقایسه زوده چون هنوز به طور کامل معرفی نشده

    موافقم 7
    مخالفم 6
  16. مهردادکمال

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2193 ديدگاه)

    استون مارتین تو یک سطح دیگس خدایی.

    موافقم 4
    مخالفم 11
  17. hssn

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (493 ديدگاه)

    اگه رووئلتو نبود قطعا والهالا رو انتخاب میکردم
    حتی ZR1 معمولی برام جذابیت بیشتری داره تا این شوآف تبلیغاتی ZR1X

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6623 ديدگاه)

      ای جانم

      موافقم 2
      مخالفم 3
    2. Cadillac-V

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (500 ديدگاه)

      ZR1 معمولی تو درگ همین فراری و روئلتو رو رنده کرده بعد به ZR1Xاینو میگی؟

      قطعا به زودی درگ های جدید تری هم برگذار خواهد شد و رکورد های جدیدی به گوشمون میرسه 💪🏻

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. حمیدرضا

        ۴ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (562 ديدگاه)

        بازم قصیده گفتی؟😁 برو از همون هوش مصنوعی که قبولش داری تایم های این ماشینارو بپرس بعد بیا روضه بخون😁 اون درگ هم یه شوآف تبلیغاتی بود که هاگرتی خودشو باهاش خراب کرد

  18. Taha Ayoobi

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6623 ديدگاه)

    کوروت

    موافقم 4
    مخالفم 4
  19. Taha Ayoobi

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6623 ديدگاه)

    از هر لحاظ کوروت

    موافقم 4
    مخالفم 6
  20. hosen

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1041 ديدگاه)

    واقعا دست خوش کوروت
    ولی انتخابم sf90

    موافقم 8
    مخالفم 3
  21. R

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1407 ديدگاه)

    اول ریوولتو دوم کوروت سوم فراری چهارم والهالا یا والکری
    ویرون هم میتونه جزو رقبا باشه

    موافقم 0
    مخالفم 4
  22. Brian 07

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در قدرت که کوروت قطعا🇺🇸 🔥،با یک موتور ۵.۵ لیتری v8
    اسب بخار و گشتاوری که از این موتور گرفته در مقایسه با روئلتو بی نظیره علاوه بر اینکه وزنش هم بیشتر باز تو شتاب ایتالیایی هارو کنار میزاره
    و نکته دیگه اینکه استون مارتین والهالا رو واقعا دوستش دارم خیلی شیکه واقعا🇬🇧🐊

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. حسن

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2438 ديدگاه)

    هیچی نمیشه گفت گیلاسهای روی کیک انتهای خط
    پشت سر خراب روبرو سراب
    یعنی بعد اینا چی میخوان بسازن
    به نظرم بیش از حد رقابتی شده
    این اعداد برای الان زوده ادم فک میکنه اخرالزمانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا