کوروت ZR1X با ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب زیر دو ثانیه، در برابر رقبایی مثل لامبورگینی روئلتو، فراری SF90 و آستونمارتین والهالا چه عملکردی خواهد داشت؟
بالاخره کوروت ZR1X از راه رسید. پس از سالها شایعه و افشای اطلاعات غیررسمی، حالا جزئیات زیادی درباره وحشیترین کوروت تولیدی تاریخ میدانیم. این خودرو نهتنها نامی جدید را معرفی کرده بلکه استانداردهای جدیدی در قدرت، پرفورمنس و قیمتگذاری تعیین کرده است. حالا وقت آن است که این غول آمریکایی را در برابر برخی از برترین سوپراسپرتهای جهان قرار دهیم تا ببینیم واقعاً چه جایگاهی دارد.
شورلت کوروت ZR1X
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
قدرت | ۱۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن خشک | ۱۷۸۰ کیلوگرم (حدودی) |
شتاب صفر تا ۹۶ | زیر ۲ ثانیه |
قیمت | ۲۵۰ هزار دلار (حدودی) |
در پرچمدار جدید خانوادهٔ کوروت، نیروگاه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی ۱۰۶۴ اسب بخاری ZR1 با موتور الکتریکی E-Ray در جلو ترکیب شده که مجموعاً ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید و سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم میکند. به گفتهٔ شورلت، ZR1X در کمتر از دو ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه طی میکند. فعلاً وزن این سوپرکار هیبریدی آمریکایی اعلام نشده اما با توجه وزن خشک ZR1 و وزن سیستم هیبریدی E-Ray، انتظار میرود ZR1X حدود ۱.۸ تن وزن داشته باشد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت نداریم اما نشانههای اولیه حاکی از قیمت پایه حدود ۲۵۰ هزار دلار است که هرچند برای یک کوروت مبلغ هنگفتی است، اما در پایان این مقاله متوجه خواهید شد که قیمت ZR1X رقمی فوقالعاده است.
فراری SF90 استراداله
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | – |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن خشک | ۱۵۷۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۴ ثانیه |
قیمت | ۵۲۸,۷۶۰ دلار |
SF90 استراداله قدیمیترین خودروی این لیست است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و هماکنون به پایان عمر خود رسیده است. این یعنی کوروت ZR1X باید با جانشین SF90 رقابت کند که بهزودی معرفی خواهد شد ولی بااینوجود، SF90 پس از گذشت حدود شش سال، هنوز هم سوپراسپرت بسیار سریع و توانمندی است که کمتر خودروی توان رقابت با آن را دارد. این سوپرکار هیبریدی مارانلو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۷۸۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند که برخلاف کوروت، با سه موتور الکتریکی شامل یکی در گیربکس و دوتا روی محور جلو همراهی میشود. مجموع خروجی این سیستم ۱۰۰۰ اسب بخار است. همچنین قوای محرکهٔ SF90 از نوع پلاگینهیبریدی است و میتواند تا ۲۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند درحالیکه سیستم کوروت هیبریدی معمولی است.
لامبورگینی روئلتو
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 هیبرید |
قدرت | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن خشک | ۱۷۷۲ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۴ ثانیه |
قیمت | ۶۰۸,۳۶۰ دلار |
هرچند روئلتو هم مثل دیگر خودروهای لیست سوپرکاری هیبریدی است ولی تفاوت بزرگی با سه خودروی دیگر دارد زیرا پرچمدار جدید سنت آگاتا همچنان به نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی وفادار مانده درحالیکه رقبا همگی از پیشرانههای V8 توئین توربو استفاده میکنند. پیشرانهٔ تنفس طبیعی لامبورگینی بهتنهایی ۸۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و سه موتور الکتریکی مشابه ترکیبی که در فراری میبینیم، مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار میرسانند. روئلتو با وجود قیمتی بیش از ۶۰۰ هزار دلاری که دو برابر کوروت است، وزنی نزدیک به ZR1X دارد که نقطهضعف بزرگی است ولی در عوض غرش جذاب V12 تنفس طبیعی چیزی نیست که در کوروت یا دو رقیب دیگر دیده شود.
آستونمارتین والهالا
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
قدرت | ۱۰۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن خشک | ۱۶۵۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۴ ثانیه |
قیمت | یک میلیون دلار (حدودی) |
آستونمارتین والهالا پس از سالها توسعه سرانجام آمادهٔ ورود به جادهها شده و حالا با رقیب تازهنفسی بنام کوروت ZR1X مواجه خواهد بود. در سینهٔ این سوپرکار بریتانیایی هم یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ساخت مرسدس است و بهتنهایی ۸۲۸ اسب بخار قدرت تولید میکند. مثل فراری، در والهالا هم از سه موتور الکتریکی شامل دوتا روی محور جلو و یکی در گیربکس استفاده شده که مجموع خروجی را به ۱۰۸۰ اسب بخار میرساند. والهالا با وزن ۱۶۵۵ کیلوگرم، از فراری سنگینتر و از کوروت سبکتر است. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده اما گفتهها به رقمی در حدود یک میلیون دلار اشاره دارد که آن را با اختلاف به گرانترین خودروی این لیست تبدیل میکند.

(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴فقط مشخصات کوروت رو با قیمتش ببینید و شاهکار GM عزیز رو بهتر درک کنید
🇺🇸🇺🇸🇺🇸
جرمی کلارکسون
۳ تیر ۱۴۰۴واقعا کوروت جدید قابل احترامه حال مارو خوب کرد بین این ماشین های برقی جدید🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۴کوروت بی نظیر
Cadillac-V
۳ تیر ۱۴۰۴قطعا شورولت کوروت ZR1X با بیش از ۷۲ سال سابقه
قطعا شورولت کوروتی که با چنین قیمتی چنین پرفورمنسی ارائه میکنه و هیچ فراری و لامبورگینی هیچ وقت نمیتونن با قیمت کوروت چنین پرفورمنسی ارائه کنن
قطعا شورولت کوروتی که مهندسی خالص جنرال موتور آمریکایی رو داره🇺🇲💪🏻
یادمون نره یه درک بین کوروت ZR1 و روئلتو و فراری برگذار شد و کوروت آمریکایی پیروز شد
دیگه اینکه ZR1X هست و نهایت پرفورمنس کوروت🇺🇲💪🏻
اراز
۳ تیر ۱۴۰۴با این قیمت کوروت بهترین گزینه خودشو
froG-driVer
۳ تیر ۱۴۰۴واقعا اگه یه چی با مهندسی استون و v12 لامبو و دقت و کیفیت فراری و ظاهر و قیمت و مشخصات zr1x باشه دیگه تمومهه
kawaki
۳ تیر ۱۴۰۴یکم عجیب شورولت اینو ارزون میده
ولی چون این یه نسخه خاص ازشه
قیمتش احتمالا بعد یه سال رفته رفته بیشتر میشه
(Ali(chevynova
۳ تیر ۱۴۰۴کاری که شورولت کرده برای طرفدارهای کاربراتور ۴ دهنه و بلوک موتور چدنی واقعا تازه نبوده
بیش از ۷۰ ساله که از معرفی کوروت توسطGM عزیز میگذره و در این ۷ دهه کوروت بصورت تخصصی با قیمت کمتر و پرفورمنس بالا تونسته با گرونتر از خودش رقابت کنه و همیشه سربلند بمونه
کوروتی که بیش از ۵۴ سال پیش موتور ۵۸۰ اسبی داشته دیگه الان قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب براش چیزه خاصی نیست
ممنون از مهندس زورا که وقتی در ۱۹۵۳ به شورولت وارد شد و مهندس ارشد شورولت پرفورمتس شد ، شروع تولید موتورهای پرقدرت در مجموعه ی شورولت شد
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۴کوروت مدیون زورا هستش
زورا نبود کوروتی هم نبود
ماشالا زورا
هراکلیوس
۳ تیر ۱۴۰۴زیباترین لامبورگینی قیمت خوب کوروت
mr-gtc
۳ تیر ۱۴۰۴لامبورگینی در اینجا بهترینه برای یک عاشق صدا
کوروت در اینجا بهترنه از لحاظ قدرت در مقابل قیمتش
اون دوتا هم دیگ سلیقه هست
مهران
۳ تیر ۱۴۰۴کوروت باید بیاد تو میدون و تست بشه چندین بار تا ثابت کنه مشخصات فنی روی کاغذ درسته یا…
انتخابم روئلتو
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴کوروت بالای ۷۰ ساله که خودش رو ثابت کرده بعدش مگه شما ها اونجایید و از درست بودن تست های مجله ها اطمینان دارید که هی میگید در واقعیت خیلی فرق میکنه؟!
Brian 07
۳ تیر ۱۴۰۴با حرفت موافقم واقعا تو آمار آمریکایی ها یکم رو کاغذ زیاد میگن ،باید تو پیست تست شه
دکتر استاپ
۳ تیر ۱۴۰۴با اینکه استون مارتین رو خیلی دوست دارم ولی نمیتونم به کوروت نه بگم
حمیدرضا
۳ تیر ۱۴۰۴طرحی و ساخت [F136] نقطه عطفی در تاریخ خودروسازی بود
amirboss
۳ تیر ۱۴۰۴خروجی که شورولت از کوروت گرفته،جدا از تکنولوژی و مهندسی های عجیب غریب، در مقایسه با فراری و استون چند پله جلوتره
امیرحسین
۳ تیر ۱۴۰۴chevrolet corvette C7 stingray 2014
امیرحسین
۳ تیر ۱۴۰۴chevrolet corvette C8 stingray 2020
Siyavash
۳ تیر ۱۴۰۴من به فراری رائ دادم..ولی نمیتونم از حقیقت دوری کنم کوروت یه غول کش واقعی رو روانه میدانه کرده و در حال حاضر کسی حریفش نمیشه باید منتظر جانشین sf90باشیم ببینیم اون چیکار میکنه…
علی Shelby
۳ تیر ۱۴۰۴خدایی همه خودرو ها خوبه
قیمت کم = کوروت
خودنمایی = فراری
جذابیت و صدا = لامبورگینی
ظرافت =والهالا
خودم کوروت چون با قیمت کم یه ماشین در حد همه این ها میده
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۴کوروت رو خیلی دوست دارم ولی بنظرم فعلا برای مقایسه زوده چون هنوز به طور کامل معرفی نشده
مهردادکمال
۳ تیر ۱۴۰۴استون مارتین تو یک سطح دیگس خدایی.
hssn
۳ تیر ۱۴۰۴اگه رووئلتو نبود قطعا والهالا رو انتخاب میکردم
حتی ZR1 معمولی برام جذابیت بیشتری داره تا این شوآف تبلیغاتی ZR1X
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۴ای جانم
Cadillac-V
۳ تیر ۱۴۰۴ZR1 معمولی تو درگ همین فراری و روئلتو رو رنده کرده بعد به ZR1Xاینو میگی؟
قطعا به زودی درگ های جدید تری هم برگذار خواهد شد و رکورد های جدیدی به گوشمون میرسه 💪🏻
حمیدرضا
۴ تیر ۱۴۰۴بازم قصیده گفتی؟😁 برو از همون هوش مصنوعی که قبولش داری تایم های این ماشینارو بپرس بعد بیا روضه بخون😁 اون درگ هم یه شوآف تبلیغاتی بود که هاگرتی خودشو باهاش خراب کرد
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۴کوروت
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۴از هر لحاظ کوروت
hosen
۳ تیر ۱۴۰۴واقعا دست خوش کوروت
ولی انتخابم sf90
R
۳ تیر ۱۴۰۴اول ریوولتو دوم کوروت سوم فراری چهارم والهالا یا والکری
ویرون هم میتونه جزو رقبا باشه
Brian 07
۳ تیر ۱۴۰۴در قدرت که کوروت قطعا🇺🇸 🔥،با یک موتور ۵.۵ لیتری v8
اسب بخار و گشتاوری که از این موتور گرفته در مقایسه با روئلتو بی نظیره علاوه بر اینکه وزنش هم بیشتر باز تو شتاب ایتالیایی هارو کنار میزاره
و نکته دیگه اینکه استون مارتین والهالا رو واقعا دوستش دارم خیلی شیکه واقعا🇬🇧🐊
حسن
۴ تیر ۱۴۰۴هیچی نمیشه گفت گیلاسهای روی کیک انتهای خط
پشت سر خراب روبرو سراب
یعنی بعد اینا چی میخوان بسازن
به نظرم بیش از حد رقابتی شده
این اعداد برای الان زوده ادم فک میکنه اخرالزمانه