دوئل فینال، شورلت کوروت Z06 یا پورشه 911 GT3؟

دوشنبه 10 بهمن 1401 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Cars-7
به نیمه مرحلۀ فینال سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم که یعنی از 24 گروهی که در این دوره داشتیم، هم‌اکنون نوبت به برگزاری دوئل آخر گروه دوازدهم...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نهایی، گروه دوازدهم، سوپراسپرت‌های سطح پایین

به نیمه مرحلۀ فینال سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم که یعنی از 24 گروهی که در این دوره داشتیم، هم‌اکنون نوبت به برگزاری دوئل آخر گروه دوازدهم رسیده است. در این دوره از دوئل‌ها، بخش سوپراسپرت‌ها را به دو گروه سطح پایین و سطح بالا تقسیم کردیم تا مدل‌های ضعیف‌تر و ارزان‌تر با مدل‌های گران‌تر و قوی‌تر در یک گروه نباشند. در گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین، 10 خودروی مختلف مثل آئودی R8، مک‌لارن آرتورا، لامبورگینی اوراکان، مازراتی MC20 و... حضور داشتند که از بین آن‌ها نمادین‌ترین و باسابقه‌ترین سوپراسپرت‌های جهان یعنی شورلت کوروت و پورشه 911 به مرحلهٔ فینال رسیدند. حال در این مرحله، این دو افسانهٔ جهان ماشین در نسخه‌های Z06 و GT3 به مصاف هم می‌روند تا برندهٔ گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین مشخص شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبل هم بین شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان برگزار شد که سوپرکار آمریکایی‌ها با اختلافی بسیار جزئی توانست رقیب ایتالیایی را مغلوب کند.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان

مجموع آراء: 2295

آراء شورلت: 1160

آراء لامبورگینی: 1135

پیروز دوئل: شورلت کوروت با کسب 51 درصد از کل آراء

کپی لینک

پورشه 911

تاریخ معرفی: نوامبر 2018 (نسخهٔ GT3 در فوریهٔ 2021)

امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10

فروش سال 2021 در آمریکا: 10,042 دستگاه

فروش 9 ماه اول 2022 در آمریکا: 7,411 دستگاه

فروش سال 2021 در اروپا: 15,705 دستگاه

فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 17,476 دستگاه

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

تایم پیست مونتچلو: 1:21.7

نقاط مثبت: پیشرانهٔ تنفس طبیعی شش سیلندری که از بهشت آمده، فرمان فوق‌العاده دقیق و بااحساس، رانندگی عالی هم در پیست و هم در جاده، یکی از بهترین هماهنگی‌های موتور گیربکس در جهان، هندلینگ خارق‌العاده

نقاط منفی: قیمت پایهٔ گران، سفت‌ترین تنظیمات تعلیق برای خیابان خیلی خشک است، کیفیت سواری مطابق سلیقهٔ همه نیست، شتاب کُندتر با گیربکس دستی

چکیده: پیشرانهٔ خاص و شاسی ماورایی GT3 آن را به خالص‌ترین و باارزش‌ترین 911 تبدیل کرده که رانندگی آهسته یا سریع در جاده یا پیست را به یک تجربهٔ هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند

کپی لینک

شورلت کوروت

تاریخ معرفی: آوریل 2019 (نسخهٔ Z06 در اکتبر 2021)

امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10

فروش سال 2021 در آمریکا: 33,041 دستگاه

فروش 9 ماه اول 2022 در آمریکا: 25,380 دستگاه

فروش سال 2021 در اروپا: 258 دستگاه

فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 595 دستگاه

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

تایم پیست مونتچلو: 1:20.6

نقاط مثبت: برخورداری از یکی از بهترین پیشرانه‌های تنفس طبیعی تاریخ با صدای فوق‌العاده، گیربکسی در حد PDK پورشه، هندلینگ فوق‌العاده‌ای در سطح جهانی، به‌اندازهٔ کافی راحت برای رانندگی‌های روزمره

نقاط منفی: غربیلک فرمان مربعی مطابق با سلیقهٔ همه نیست، سواری سفت در حالت‌های رانندگی اسپرت، ظاهری که به‌اندازهٔ سوپرکارهای اروپایی چشمگیر نیست، مصرف سوخت بالا، احساس ناخوشایند پدال ترمز

چکیده: کوروت Z06 جدید با پرفورمنس فوق‌العاده و قیمت نسبتاً قابل‌دسترس، ورود آتشینی به لیگ برتر سوپرکارها داشته و خودروی اسپرت آمریکا را حالا به سوپراسپرت آمریکا تبدیل کرده است

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

کوروت Z06 Z07

پورشه 911 GT3

پیشرانه

5.5 لیتری V8

4.0 لیتری H6

تنفس

طبیعی

طبیعی

ردلاین

8,600 rpm

9,000 rpm

قدرت

670 اسب بخار

510 اسب بخار

گشتاور

625 نیوتن متر

470 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

عقب

شتاب صفر تا 96

2.6 ثانیه

2.7 ثانیه

مسافت 400 متر

10.5 ثانیه

10.9 ثانیه

پیست Figure-8

21.9 ثانیه

22.1 ثانیه

حداکثر سرعت

305 کیلومتر/ساعت

320 کیلومتر/ساعت

توقف از 110

43.9 متر

40.5 متر

شتاب جانبی

1.16 جی

1.11 جی

دایرهٔ چرخش

11.1 متر

10.4 متر

مصرف سوخت

16.7 لیتر ترکیبی

13.8 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

70 لیتر

90 لیتر

وزن

1670 کیلوگرم

1460 کیلوگرم

توزیع وزن

40 به 60 جلو/عقب

40 به 60 جلو/عقب

طول

4,722 میلی‌متر

4,572 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,723 میلی‌متر

2,456 میلی‌متر

ظرفیت سرنشین

2 نفر

2 نفر

حجم صندوق بار

370 لیتر

140 لیتر

قیمت

118,290 دلار

171,150 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="128"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.