شورلت

جنرال موتورز نام تجاری پنتر را ثبت کرد؛ بازگشت کامارو نزدیک است؟

جنرال موتورز نشان تجاری پنتر، نام رمز اولیه کامارو را در سال ۲۰۲۵ ثبت کرده است. آیا این نشانه‌ای از بازگشت احتمالی نسل جدید کامارو است؟

در اواسط دهه ۱۹۶۰، پس از موفقیت چشمگیر فورد موستانگ، شورلت دست‌به‌کار شد تا رقیبی برای آن بسازد. آن خودرو که بعدها کامارو نام گرفت، در طول توسعه با نام رمز پنتر (Panther) شناخته می‌شد. به دلایلی که هنوز مشخص نیست، جنرال موتورز در تاریخ ۲۳ می ۲۰۲۵ درخواست ثبت این نام را به اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات‌متحده ارائه کرده و آن را برای استفاده در خودروها مشخص کرده است.

طبق گزارش GM آتوریتی، بعید است شورلت به این زودی‌ها نسل جدیدی از کامارو را با برند پنتر معرفی کند. گزارش‌ها در اوایل سال جاری نشان دادند که مدیران ارشد جنرال موتورز توجیه اقتصادی ادامه تولید این خودروی اسپرت را ضعیف تشخیص داده‌اند که این موضوع ثبت نشان تجاری پنتر را عجیب‌تر و احتمال احیای کامارو را کم‌رنگ‌تر می‌کند. تولید نسل ششم کامارو اواخر سال ۲۰۲۳ به پایان رسید، اما فروش این خودروی اسپرت مدت‌ها قبل از توقف تولید رو به کاهش بود. فروش کامارو در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۷۰ هزار دستگاه رسید و در زمان معرفی بسیار محبوب بود اما در سال ۲۰۲۳ فروش ماسل کار شورلت به کمتر از نصف این رقم کاهش یافت و حتی تا فوریه ۲۰۲۵ هنوز چندین دستگاه کاماروی صفرکیلومتر در نمایندگی‌ها باقی مانده بود.

اگرچه شورلت هرگز از نام پنتر برای یک مدل تولیدی کامل استفاده نکرد، اما در نسخه ویژهٔ کالکتور ادیشن کامارو به این نام رمز ادای احترام کرد. این نسخه روی فرمان نشان پنتر و در نوشته‌های روی گلگیر جلو لوگوی پنتر داشت و با رنگ‌های مشکی پنتر متالیک یا مات عرضه شد. خودروسازان اغلب نام‌هایی را ثبت می‌کنند که قصد استفاده از آن‌ها را ندارند. جنرال موتورز اخیراً نشان تجاری پونتیاک را نیز ثبت کرده اما این به معنای بازگشت آن برند نیست. بااین‌حال، درحالی‌که شورلت بار دیگر فاقد رقیبی برای موستانگ است، امیدواریم این ثبت نشان تجاری پنتر معنایی عمیق‌تر داشته و نویدبخش یک خودروی اسپرت جدید باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۵ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. JDM سابق

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1006 ديدگاه)

    احتمال برگشت کامارو هست
    فعلا GM داشته رو کوروت کار می‌کرده بعدش هم خبرش اومد میخوان ۸۸۸ میلیون دلار برای تولید نسل جدید انجین های V8 تو سایت تولید موتورشون در نیویورک سرمایه گذاری کنن که همچین رقمی تا الان سابقه نداشته چون بیس موتور ها یکی هست اول روی پیکاپ ها و SUV قرار داده میشه و امکانش هست بعد روی محصولات پرفورمنس که کامارو شاملشون میشه،

    واقعا حیفه این مدت بین آمریکاییا فقط GM تونست تو بخش پرفورمنس شاهکار خلق کنه و خودی نشون بده فورد که با GTD اشتباه کرد دوج هم که اصن ولش کن

    موافقم 44
    مخالفم 1
    1. BlackWing

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1507 ديدگاه)

      قطعاً جنرال موتورز تو ماه های آینده با کوروت ZR1 به رکورد ماستنگ GTD جواب میده و با این وضعیتی که میبینیم به احتمال زیاد حتی رکورد پورشه ها و لامبورگینی ها هم میزنه

      موافقم 28
      مخالفم 8
      1. JDM سابق

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1006 ديدگاه)

        GTD کاره خاصی نکرده که بخواد کوروت جوابشو بده
        ZR1 بخواد بره نوربرگرینگ میره برای رکورد شکنی که کلا رکورد خودروهای تولید انبوه رو بزنه

        موافقم 19
        مخالفم 3
    2. R@min

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      کلا نسل هفت ماستنگ یه کم کاری بد بود.

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. JDM سابق

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1006 ديدگاه)

        در حد ماسل کار خوب بود ولی نه اینکه بخوان حداکثر پرفورمنس رو ازش بکشن بیرون

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          بدبختی اینه به همون حداکثر هم نزدیک نشدن، همون GT500 یه بال بزرگتر گذاشتن روش.

          موافقم 3
          مخالفم 6
      2. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (579 ديدگاه)

        یادته همین حرفها رو در مورد کدیلاک ct5 بلک وینگ میزدی که شوی گند زد و نخواست هزینه کنه و فقط دف عقب عرضه کرد ماشین رو حالا هم گیر دادی به موستانگ و اصلا توجه نمیکنی موستانگ که کوپه بزرگ سنگین و مهمتر ماسل کاره و حالا یکی از گزینه‌ای بسیار بسیار محدود دنیا هست که رکورد زیر ۷ دقیقه تو رینگ داره اونم رکورد بی نقص ۶.۵۴ در ضمن یکم صبر کن قطعا فورد باز هم بر میگرده و بهت قول میدم رکورد به زیر ۶.۵۰ میرسه.هر چند من خودم اصلا حال نکردم که فورد با موستانگ اینکار رو کرد و بیشتر دوست داشتم مثل قبلش پیش بره.و جای خالی کامارو حیفه که نباشه مثلث گنده لاتا باید کامل بشه دوباره

        موافقم 10
        مخالفم 11
  2. Arash2009

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Camaro-1.jpg

    اگه طراحی نسل جدیدش اینطوری باشه که خیلی عالیه، حتی بهتر از نسل قبل

    موافقم 17
    مخالفم 4
  3. johnmarston

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (188 ديدگاه)

    خدایا یعنی میشه کامارو و یکی از قدیمیای پونتیاک مثلاً جی‌تی‌او با پلتفرم مشترک مثل قدیما عرضه شن

    موافقم 21
    مخالفم 2
  4. net

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3905 ديدگاه)

    بابا مرحبا خدایگان جنرال موتور
    سال نو شعار نو

    موافقم 11
    مخالفم 5
  5. تازه وارد

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    به نظرتون اگه باز مثل قدیم ماشین هایی مثل کاپریس و سویل تولید بشن فروششون بیشتر میشه یا کمتر ؟ وآیا به نفع تولید کننده ها هست یا خیر ؟

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6332 ديدگاه)

      احتمالش کمه تولید بشه به خاطر مردم شاسی بلند دوست

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. johnmarston

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (188 ديدگاه)

      والا بعیده تولید بشن و فروش برن
      مردم دیگه کراس اوور های مسخره دوست دارن نه سدان های کاربردی

      موافقم 3
      مخالفم 1
  6. Taha Ayoobi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6332 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Camaro-3.jpg
    ای جان
    چه خوشگله این عکس

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      من یلی بیمه بابا من گنگستری بیمه 💀

  7. مازیار

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    احتمال موفقیت بازتولید خودرویی که فقط چند سال از توقف تولیدش میگذره خیلی کمه. تو دو سه سال هیچ فاکتوری عوض نمیشه که بخواد تغییری بوجود بیاره

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6332 ديدگاه)

      منطقیه
      مگر اینکه شگفتی جدیدی ایجاد کنه

  8. Cadillac-V

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (415 ديدگاه)

    ای جان بازگشت کامارو
    چند وقت پیشم که پدال خبر بازگشت وایپر رو داد اونم با V10 و V12
    جنرال موتور اگه پونتیاکم احیا کنه و مثل قدیمش بیاره پونتیاک رو تو میدون و به اوج خودش برسونه با ماسل کار یا یه سوپر‌سدانی مثل کادیلاک و بی‌ام‌و عالی میشه

    موافقم 9
    مخالفم 4
  9. GENERAL CORVETTE

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (188 ديدگاه)

    احتمالا هم در قالب ماسل کار هم در قالب
    کراس اوور پرفورمنس و سدان پرفورمنس
    برمیگرده کامارو همه هم با V8 و تریم پرچمدار ZL1
    و آفرود Z71 برای کراس اوور
    AWD هم برای کراس اوور و سدان
    ماسکل کار دف عقب

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. .

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    این سوسیس لامصب خوشگله.
    اگر باقی شرکتا برن از اون چراغ های عجق وجق که انگاری حاصل تولید مثل دو تا شپشک برنج هستش رو بردارند خوب میشه..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا