جنرال موتورز نشان تجاری پنتر، نام رمز اولیه کامارو را در سال ۲۰۲۵ ثبت کرده است. آیا این نشانهای از بازگشت احتمالی نسل جدید کامارو است؟
در اواسط دهه ۱۹۶۰، پس از موفقیت چشمگیر فورد موستانگ، شورلت دستبهکار شد تا رقیبی برای آن بسازد. آن خودرو که بعدها کامارو نام گرفت، در طول توسعه با نام رمز پنتر (Panther) شناخته میشد. به دلایلی که هنوز مشخص نیست، جنرال موتورز در تاریخ ۲۳ می ۲۰۲۵ درخواست ثبت این نام را به اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالاتمتحده ارائه کرده و آن را برای استفاده در خودروها مشخص کرده است.
طبق گزارش GM آتوریتی، بعید است شورلت به این زودیها نسل جدیدی از کامارو را با برند پنتر معرفی کند. گزارشها در اوایل سال جاری نشان دادند که مدیران ارشد جنرال موتورز توجیه اقتصادی ادامه تولید این خودروی اسپرت را ضعیف تشخیص دادهاند که این موضوع ثبت نشان تجاری پنتر را عجیبتر و احتمال احیای کامارو را کمرنگتر میکند. تولید نسل ششم کامارو اواخر سال ۲۰۲۳ به پایان رسید، اما فروش این خودروی اسپرت مدتها قبل از توقف تولید رو به کاهش بود. فروش کامارو در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۷۰ هزار دستگاه رسید و در زمان معرفی بسیار محبوب بود اما در سال ۲۰۲۳ فروش ماسل کار شورلت به کمتر از نصف این رقم کاهش یافت و حتی تا فوریه ۲۰۲۵ هنوز چندین دستگاه کاماروی صفرکیلومتر در نمایندگیها باقی مانده بود.
اگرچه شورلت هرگز از نام پنتر برای یک مدل تولیدی کامل استفاده نکرد، اما در نسخه ویژهٔ کالکتور ادیشن کامارو به این نام رمز ادای احترام کرد. این نسخه روی فرمان نشان پنتر و در نوشتههای روی گلگیر جلو لوگوی پنتر داشت و با رنگهای مشکی پنتر متالیک یا مات عرضه شد. خودروسازان اغلب نامهایی را ثبت میکنند که قصد استفاده از آنها را ندارند. جنرال موتورز اخیراً نشان تجاری پونتیاک را نیز ثبت کرده اما این به معنای بازگشت آن برند نیست. بااینحال، درحالیکه شورلت بار دیگر فاقد رقیبی برای موستانگ است، امیدواریم این ثبت نشان تجاری پنتر معنایی عمیقتر داشته و نویدبخش یک خودروی اسپرت جدید باشد.
JDM سابق
۱۱ خرداد ۱۴۰۴احتمال برگشت کامارو هست
فعلا GM داشته رو کوروت کار میکرده بعدش هم خبرش اومد میخوان ۸۸۸ میلیون دلار برای تولید نسل جدید انجین های V8 تو سایت تولید موتورشون در نیویورک سرمایه گذاری کنن که همچین رقمی تا الان سابقه نداشته چون بیس موتور ها یکی هست اول روی پیکاپ ها و SUV قرار داده میشه و امکانش هست بعد روی محصولات پرفورمنس که کامارو شاملشون میشه،
واقعا حیفه این مدت بین آمریکاییا فقط GM تونست تو بخش پرفورمنس شاهکار خلق کنه و خودی نشون بده فورد که با GTD اشتباه کرد دوج هم که اصن ولش کن
BlackWing
۱۱ خرداد ۱۴۰۴قطعاً جنرال موتورز تو ماه های آینده با کوروت ZR1 به رکورد ماستنگ GTD جواب میده و با این وضعیتی که میبینیم به احتمال زیاد حتی رکورد پورشه ها و لامبورگینی ها هم میزنه
JDM سابق
۱۱ خرداد ۱۴۰۴GTD کاره خاصی نکرده که بخواد کوروت جوابشو بده
ZR1 بخواد بره نوربرگرینگ میره برای رکورد شکنی که کلا رکورد خودروهای تولید انبوه رو بزنه
R@min
۱۱ خرداد ۱۴۰۴کلا نسل هفت ماستنگ یه کم کاری بد بود.
JDM سابق
۱۱ خرداد ۱۴۰۴در حد ماسل کار خوب بود ولی نه اینکه بخوان حداکثر پرفورمنس رو ازش بکشن بیرون
R@min
۱۱ خرداد ۱۴۰۴بدبختی اینه به همون حداکثر هم نزدیک نشدن، همون GT500 یه بال بزرگتر گذاشتن روش.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۱ خرداد ۱۴۰۴یادته همین حرفها رو در مورد کدیلاک ct5 بلک وینگ میزدی که شوی گند زد و نخواست هزینه کنه و فقط دف عقب عرضه کرد ماشین رو حالا هم گیر دادی به موستانگ و اصلا توجه نمیکنی موستانگ که کوپه بزرگ سنگین و مهمتر ماسل کاره و حالا یکی از گزینهای بسیار بسیار محدود دنیا هست که رکورد زیر ۷ دقیقه تو رینگ داره اونم رکورد بی نقص ۶.۵۴ در ضمن یکم صبر کن قطعا فورد باز هم بر میگرده و بهت قول میدم رکورد به زیر ۶.۵۰ میرسه.هر چند من خودم اصلا حال نکردم که فورد با موستانگ اینکار رو کرد و بیشتر دوست داشتم مثل قبلش پیش بره.و جای خالی کامارو حیفه که نباشه مثلث گنده لاتا باید کامل بشه دوباره
Arash2009
۱۱ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Camaro-1.jpg
اگه طراحی نسل جدیدش اینطوری باشه که خیلی عالیه، حتی بهتر از نسل قبل
johnmarston
۱۱ خرداد ۱۴۰۴خدایا یعنی میشه کامارو و یکی از قدیمیای پونتیاک مثلاً جیتیاو با پلتفرم مشترک مثل قدیما عرضه شن
net
۱۱ خرداد ۱۴۰۴بابا مرحبا خدایگان جنرال موتور
سال نو شعار نو
تازه وارد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴سلام
به نظرتون اگه باز مثل قدیم ماشین هایی مثل کاپریس و سویل تولید بشن فروششون بیشتر میشه یا کمتر ؟ وآیا به نفع تولید کننده ها هست یا خیر ؟
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۴احتمالش کمه تولید بشه به خاطر مردم شاسی بلند دوست
johnmarston
۱۱ خرداد ۱۴۰۴والا بعیده تولید بشن و فروش برن
مردم دیگه کراس اوور های مسخره دوست دارن نه سدان های کاربردی
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Camaro-3.jpg
ای جان
چه خوشگله این عکس
حسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۴من یلی بیمه بابا من گنگستری بیمه 💀
مازیار
۱۱ خرداد ۱۴۰۴احتمال موفقیت بازتولید خودرویی که فقط چند سال از توقف تولیدش میگذره خیلی کمه. تو دو سه سال هیچ فاکتوری عوض نمیشه که بخواد تغییری بوجود بیاره
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۴منطقیه
مگر اینکه شگفتی جدیدی ایجاد کنه
Cadillac-V
۱۱ خرداد ۱۴۰۴ای جان بازگشت کامارو
چند وقت پیشم که پدال خبر بازگشت وایپر رو داد اونم با V10 و V12
جنرال موتور اگه پونتیاکم احیا کنه و مثل قدیمش بیاره پونتیاک رو تو میدون و به اوج خودش برسونه با ماسل کار یا یه سوپرسدانی مثل کادیلاک و بیامو عالی میشه
GENERAL CORVETTE
۱۱ خرداد ۱۴۰۴احتمالا هم در قالب ماسل کار هم در قالب
کراس اوور پرفورمنس و سدان پرفورمنس
برمیگرده کامارو همه هم با V8 و تریم پرچمدار ZL1
و آفرود Z71 برای کراس اوور
AWD هم برای کراس اوور و سدان
ماسکل کار دف عقب
.
۱۱ خرداد ۱۴۰۴این سوسیس لامصب خوشگله.
اگر باقی شرکتا برن از اون چراغ های عجق وجق که انگاری حاصل تولید مثل دو تا شپشک برنج هستش رو بردارند خوب میشه..