شورلت

بازتولید شورلت بلیزر 1984 با ویژگی‌های مدرن و پیشرانه 430 اسب بخاری

مردان «رترو دیزاین» به یک شورلت بلیزر مدل ۱۹۸۴ جان تازه‌ای داده‌اند و آن را با تجهیز به مجموعه‌ای از ویژگی‌های امروزی، بازتولید (رستوماد) کرده‌اند. این K5 بلیزر قبلاً به‌عنوان خودرویی نظامی در نیروی هوایی ایالات‌متحده و سپس چند ایستگاه آتش‌نشانی استفاده می‌شده است. یکی از اولین ارتقاءهایی که رترو دیزاین روی این خودرو انجام داده، تجهیز آن به پیشرانهٔ هشت سیلندر LS3 تنفس طبیعی با ۴۳۰ اسب بخار قدرت بوده است.

این موتور به یک گیربکس ۴L65E با گیربکس کمکی فابریک بلیزر متصل شده است. این شاسی‌بلند غول‌پیکر آمریکایی همچنین در هر چهارچرخ به ترمزهای دیسکی مجهز شده است تا بتواند به همان خوبی که شتاب می‌گیرد متوقف شود. این خودرو در بیرون با رنگ سبز اترشی رنگ‌آمیزی شده که ادای احترامی به یکی از رنگ‌هایی است که قبلاً روی بدنۀ این بلیزر خاص پاشیده شده است. رترو دیزاین همچنین این خودرو را به قطعات افترمارکتی مختلفی مثل رینگ‌های برنزی، لاستیک‌های آفرودی، سپرهای سفارشی و قلاب‌های بکسل در جلو و عقب هم مجهز کرده است.

در همین حال، رترو دیزاین هشت ماه را صرف بازسازی و ارتقاء داخل این بلیزر کرده است. نتیجهٔ این کار، کابین کلاسیک اما درعین‌حال شیک و راحت است که از چرم پریمیوم، یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر لمسی، نورپردازی LED و رول کیج بهره می‌برد. مدیر رترو دیزاین در مورد این ماشین می‌گوید:

K5 بلیزر یکی از نمادین‌ترین نسخه‌های این خودروی افسانه‌ای بود که در دههٔ ۸۰ یک خودروی خانوادگی کامل به شمار می‌رفت. این K5 خاص پس از خدمت در ارتش و چند ایستگاه آتش‌نشانی مختلف در سراسر کشور، پیشینه‌ای باورنکردنی دارد؛ بنابراین، فرصت مدرن‌سازی این ماشین و حفظ آن در جاده‌ها، پروژه‌ای واقعاً شورانگیز برای تیم ما بود

این شورلت K5 بلیزر ۱۹۸۴ اخیراً با قیمت ۱۹۰ هزار دلار فروخته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. پارسا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    موخوام

    موافقم 78
    مخالفم 4
  2. M

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    حالم بهم خورد سریع این بنزینی خنده دار را به الکتریکی تبدیل کنید

    موافقم 14
    مخالفم 160
    1. Payfast

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      مثله کیم جونگ اون دستور صادر میکنی؟ صحیح

      موافقم 58
      مخالفم 3
    2. aryan 25

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (108 ديدگاه)

      داش حداقل برای اکانت فیکت یه اسمی میزاشتی که معلوم نشه فیکه دیگه 🤣🤣خدایی فازت چیه خودت با خودت دعوا می‌کنی خودت از خودت حمایت میکنی یه روانشناس برو

      موافقم 41
      مخالفم 2
    3. رامین

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بالاخره‌ حالت بهم خورد یا خنده ات گرفت .

      موافقم 26
      مخالفم 4
  3. کمال پاشا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بی زحمت لینک منبع عکس هارو بگید عکس های باکیفیتش رو دانلود بکنیم

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. Mmd

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اگر روی عکس ها کلیک کنید ، نسخه با کیفیتش رو می تونید دانلود کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    خوب شده ولی قیمتش خیلی گزافه.

    موافقم 20
    مخالفم 7
  5. ali(chevynova)

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    به به
    بسیار عالی
    فقط بهتر بود بجای انجینLS یدونه انجین 454 با یه کاربراتور هولی میبستن

    موافقم 45
    مخالفم 12
    1. بابک

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      ۴۵۴ موتور خوب و بادوامی هست اما فقط گشتاور داره و با ۷/۵ لیتر حجم حداکثر ۲۳۰ اسب توان میده .

      موافقم 17
      مخالفم 3
  6. MILADZM

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    آمریکا دو تا مثلث طلایی داشت که رقابتشون قطعا یکی از افسانه ای ترین دوئل های تاریخ صنعت خودروسازیه
    ۱. رقابت سه تفنگدار ماسل کار امریکن
    ماستنگ
    چلنجر
    و کامارو
    ۲. رقابت بهترین آفرودر های دنیا
    قبله آفرود جهان رنگلر
    برانکو
    و بلیزر
    ولی متاسفانه سیاست های مری بارا این مثلث ها رو نابود کرد
    کامارو که داره کم کم رو به زوال میره و فدای کوروت شد
    موند فقط داج و فورد که داج هم با این اتفاقات اخیر کم کم مسیرش رو از فورد هم جدا کرد .
    اما در مورد مثلث دوم
    دو راس این مثلث با قدرت برگشتن و دارن واسه همدیگه خط و نشون میکشن
    اما باز جنرال گند زده و سومین راس این مثلث رو خالی گذاشته و اسم بزرگ بلیزر برای یه کراس اوور انتخاب کرده .

    موافقم 44
    مخالفم 14
    1. blackwing

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (880 ديدگاه)

      تیم کامارو انگار ماهی ۲۰ دلار بودجه دارن برای مهندسی !!!
      کامارو یکی از بهترین ماسل‌کارهای تاریخ امریکاست که افتخارات خیلی زیادی هم داره اما از وقتی نسل ششم این ماشین رونمایی شد هر سال فروشش بدتر و بدتر شد ، مردان جی‌ام هم دست رو هم گذاشتن و به مردن این ماشین نگاه میکنن
      کامارو همیشه یکی از بهترین سواری‌ها و شاسی‌ها رو بین بقیه رقبا حتی اروپاییا داشت اما خیلی در حقش نامردی کردن

      موافقم 26
      مخالفم 3
      1. MILADZM

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        بله دوست عزیز
        کامارو قطعا تاریخ غنی داره
        ولی سیاست های خانم بارا مبنی بر این بود که بیشتر روی کوروت سرمایه گذاری بشه و این وسط یجورایی کامارو قربانی برادر سوپراسپورتش شد
        به قول خودت فروشش هم چندان تعریفی نداره
        اما خب میشه به این خوشحال شد که نسل جدید کوروت شاهکاره.و هزینه کردن های جنرال نتیجه داده .

        موافقم 13
        مخالفم 8
        1. MAHAN

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          درسته

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (785 ديدگاه)

          دقیق این اتفاق برای دوج
          برعکسش شد
          قربانی شدن وایپر
          اگر اشتباه نکنم

          موافقم 6
          مخالفم 0
        3. MILADZM

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          نه حسین جان
          قضیه وایپر فرق میکرد و دلایل قطع تولیدش بسیار طولانی
          هر چند توی همون هم ورود هلکت ها به مارکت در سال 2015 باعث کاهش فروش وایپر شد

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. d1123

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      همین ماری بارا نبود،جی ام توی برقی ها نمیرفت و به سرنوشت فعلی کرایسلر دچار میشد.
      ماری بارا رو میشه بعنوان بهترین مدیر تایرخ جی ام شناخت، با سیاست هاش جنرال موتورز جاشو توی صدر بازار تثبیت میکنه.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (167 ديدگاه)

    نمادی از یک شاسی بلند واقعی!

    موافقم 21
    مخالفم 4
  8. Khosrow

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    😁 دوستان و ماشین بازان / مرسدس وان رو کوبیدید و از این تپه بالا میرید / هرکس به لیاقتش چنگ میندازه / همین کافیه برای اینکه بدونیم چرا اینجا ایستادیم ..

    موافقم 5
    مخالفم 37
    1. ali(chevynova)

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      خسرو
      تپه همون بنزی بود که به حق کوبیدنش
      تو اگه زکاوت داشتی این حرف رو تو این پست نمیزدی و بیشتر خودت رو ضایع نمیکردی

      موافقم 20
      مخالفم 8
      1. هیچکس

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (133 ديدگاه)

        می شه بگی به چه دلیل کوبیدن مرسدس وان حقه؟

        بعدش داداش ذکاوت اینطوری می نویسن

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. ali(chevynova)

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          بخاطر تایپ سریع ذ رو ز نوشتم در کلمه ذکاوت

          کوبیدن اون بنز هم کاملا مشخصه
          اونجور که باید نبود

          موافقم 7
          مخالفم 11
        2. بی خیال اسم

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اقای علی می شه بگی وان چطور در حد انتظار نبوده؟

          موافقم 4
          مخالفم 0
    2. رامین

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست هموطن، اگر اینجا ایستادیم علتش قطعا سلیقه های شخصی و علائق متنوع نیست علتش همین شخصیت زورگو و حضور یک دیکتاتور کوچک داخل وجود هر کدام از اکثریت ماهاست که باعث میشه همه جا اعمال نظر کنیم و لیاقت تحمل نظرات و تمایلات و علائق دیگران را نداشته باشیم. گویا چون خودمون بنز را دوست داریم علاقه به خودروهای دیگه بی لیاقتی بحساب میاد و یا معنی اش کوبیدن بنز هست . امیدوارم یکروز ماهم به آنجائی برسیم که میگه :
      گرچه با تو مخالفم اما حاضرم جانم را بدهم تا توهم بتوانی نظرت را اعلام کنی .

      موافقم 14
      مخالفم 0
  9. پدرام

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    بلیزر به این میگن نه این کراس اورهایی که اسم بلیز رو فقط داره

    موافقم 13
    مخالفم 0
  10. Free

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  11. بابک

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    مدل ۷۷ اتوماتیک 350 شو سالهاست که دارم . خیلی جاهاش هنوز رنگ نشده و برچسب های لای درهاش تمیز و سالم‌ هست . واقعا این ماشین هم برای رزم هست و هم برای بزم .
    داخلش مثل یک سویت راحت و دل بازه . بادوام و مطمئنه و با دل قرص و خاطر جمع همه جای ایران باهاش رفتم . بعداز ۴۵ سال هنوز درجه max کولرش تمام مدت قابل استفاده نیست و سرماشو نمیشه تحمل کرد.
    واقعا بلیزر حرف نداره رنه گید و گلدن ایگل هم داشتم اوناهم خیلی عالی اند اما بلیزر کاربردی تره همینطور چروکی چیف که‌ سواری نرم و هندلینگ خوبی داره .

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. بیک

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام داداش من روح و روان و بشقم بلیزره کجایی بیام خدمتت یدور باهاش بزنیم

      موافقم 2
      مخالفم 1
  12. میثم

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    صدونود هزار دلار ……
    حالا خود ماشین رو زیر ده هزار تا خریدن
    موتورش حدود شیش الا هشت هزار تا
    صافکاری نقاشی حداکثر ده الا چهارده هزار تا
    تودوزی هشت الا دوازده هزار تا
    بقیه خرج ها نهایت نهایت پونزده هزارتا شامل برقکشی تعلیق لاستیک ترمز
    یعنی تو حداکثر حالت ممکن هزینه ها شصت هزار تا خرج شده و صدونود فروش
    همین …

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. رامین کریمی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    شاید از ایران خودرو و سایپا یاد گرفتن یه تیبای فسنکی یا پژو را به ده برابر قیمت واقعی میدن متاسفانه اینجا صف میبندن واسش ولی اونجا اگه دوست داشتی و تعداد محدود و عشقت کشید و خوشت اومد میری جلو😊😊

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا