با اعلام قیمت شورولت کوروت ZR1 همه بهصورت ناخودآگاه در حال مقایسه این سوپر اسپرت تازهنفس با محصولات گرانقیمت اروپایی و آمریکایی هستند.
نام کوروت تداعیگر معانی مختلف برای افراد است. اولین نسخه این خودرو در سال ۱۹۵۳ خط تولید را ترک کرد و جنرال موتورز از آن به عنوان خودروی رویایی نام برد. کوروت با گذشت سالها تکامل یافت و به دلیل نسخههای گوناگون، از مدلهای پایه و اتوماتیک و روباز گرفته تا نسخههای پرفورمنس بلوک بزرگ مشهور شد. کوروت بهطور قابلتوجهی قدرتمندتر و گرانتر از یک سدان متوسط بوده اما از نظر پرفورمنس در حد و اندازه محصولات فراری یا لامبورگینی با قیمتهای بسیار بالاتر نبوده است. البته همه اینها با معرفی کوروت ZR1 جدید تغییر کرده است.
پرچمدار جدید خانواده کوروت از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربوی LT7 با میللنگ تخت استفاده میکند. با تجهیز به پکیج سفارشی ZTK، هیولای تازهنفس شورولت ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت در دور ۷ هزار و ۱۱۲۳ نیوتون متر گشتاور در دور ۶ هزار تولید میکند. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۸ سرعته راهی چرخها میشود. با این تفاسیر جای تعجبی ندارد که کوروت ZR1 جدید میتواند در عرض ۲.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۶ ثانیه و با سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت طی کند. حداکثر سرعت این سوپر اسپرت آمریکایی نیز ۳۷۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. پکیج آیرودینامیک ZR1 نیز توانایی تولید بیش از ۵۴۴ کیلوگرم داون فورس در سرعت ۳۷۵ کیلومتر در ساعت را دارد. شورولت کوروت ZR1 قیمت پایه ۱۷۵ هزار دلاری برای نسخه کوپه 1LZ و بهای ۱۸۵ هزار دلاری برای مدل کانورتیبل 1LZ دارد. با در نظر گرفتن قیمت این خودرو میخواهیم ۵ سوپر اسپرت گرانقیمت اما کندتر از محصول شورولت را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.
مک لارن GT
قیمت: ۲۰۹ هزار دلار
مک لارن GT یک سوپر اسپرت گرانقیمت و سریع است که کاملاً جلبتوجه میکند. این خودروی بسیار سبکوزن از قدرت کافی برای شتاب گیریهای سریع برخوردار است و با اینکه مک لارن انتظار ندارد GT از نظر پرفورمنس حرف اول را بزند اما آن را محصولی جذاب برای تردد روزمره میداند. البته با قیمت ۲۰۹ هزار دلاری، این سوپر اسپرت اروپایی گرانتر از کوروت ZR1 است. زیر کاپوت GT پیشرانه ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپه توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت قرار دارد که سقف سرعت ۳۲۸ کیلومتر در ساعت را فراهم میسازد. صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای و مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۷ ثانیه و ۲۱۴ کیلومتر در ساعت هم جزو دیگر مشخصات عملکردی این خودرو خواهند بود.
پورشه ۹۱۱ توربو S
قیمت: ۲۳۰,۴۰۰ دلار
سوپر اسپرت بعدی گرانقیمت اما کندتر از کوروت ZR1 توسط پورشه تولید میشود. این برند بیشتر به خاطر توانایی فوقالعاده در ترکیب طراحی زیبا، پرفورمنس و لاکچری در یک پکیج جامع شناخته شده و ۹۱۱ توربو S نیز جزو بهترین محصولاتش است. با قیمت پایه حدود ۲۳۰ هزار دلار، محصول پورشه گرانتر از کوروت ZR1 خواهد بود ولی درعینحال پرفورمنس بهتری نخواهد داشت. پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی پورشه ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد باعث دستیابی به شتاب ۲.۶ ثانیهای میشود. ۹۱۱ توربو S مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵ ثانیه طی میکند و سقف سرعتش به ۳۳۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
لامبورگینی هوراکان استراتو
قیمت: ۳۱۷,۹۸۵ دلار
لامبورگینی جزو بزرگترین سوپر اسپرت سازان دنیاست و دلیل آن نیز مشخص است. این برند ایتالیایی سابقهای چندین ساله در تولید گرانترین و اسپرت ترین خودروها دارد. هوراکان استراتو حتی بین خود محصولات لامبورگینی نیز متمایز است و از بدنهای آیرودینامیک سود میبرد. در دل این خودرو پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با ۶۳۱ اسب بخار قدرت قرار دارد و باعث میشود خودرو در ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. هوراکان استراتو مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷ ثانیه و با سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت طی میکند.
فراری ۲۹۶ GTB
قیمت: ۳۴۶,۹۵۰ دلار
فراری هم نام بزرگی در دنیای خودروست و همانند لامبورگینی در بخش تولید سوپر اسپرتهای سریع و گرانقیمت حرف اول را میزند. یکی از سریعترین محصولات این شرکت ۲۹۶ GTB نام دارد که به پیشرانه ۶ سیلندر پلاگین هیبریدی مجهز شده و قیمت قابلتوجه ۳۴۷ هزار دلاری دارد. قدرت ۸۱۹ اسب بخاری این مجموعه باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۴ ثانیهای شده و ۲۹۶ GTB را قادر میسازد در ۹.۷ ثانیه و با سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت مسافت ۴۰۰ متر را طی کند.
فورد GT
قیمت: ۵۰۰ هزار دلار
فورد GT یکی از گرانترین خودروهای تاریخ است و نسخههای جدیدتر آن فقط مختص پیست هستند هرچند مدل ۲۰۲۲ آن توانایی تردد در معابر عمومی را دارد. قیمت این مدل از نیم میلیون دلار شروع میشود اما با این وجود هم کندتر از شورولت کوروت ZR1 است. در دل فورد GT پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک قرار دارد. این خودرو ۶۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و با وجود ساب فریم سبکوزن آلومینیومی و بدنهای فیبر کربنی، صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیهای را بر جای میگذارد. GT میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸ ثانیه و با سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت طی کند.
سوشیانت
۲۳ دی ۱۴۰۳کوروت از همون نسل اول که ۳۱۵ اسب قدرت داشت رقیب سرسخت فراری و لامبورگینی بود
net
۲۳ دی ۱۴۰۳در این لیست پورشه ۹۱۱ توربو s در دسته اسپرت کوپه هست و سوپر اسپرت نیست . ماشین سوپر اسپرت پورشه ۹۱۸ هست
پورشه ۹۱۱ توربو اس اسپرت کوپه هست چرا مثل سوپر اسپرتها هواکش بغل لاستیک عقب داره؟
مجید
۲۴ دی ۱۴۰۳۹۱۸ میشه دم مرز هایپر کار بودن
ماشینایی مثل ۹۱۱ و اوراکان/گالاردو و نیسان GTR و فراری ۴۸۸ میشن ماشینای اوایل ردهی سوپر کار بودن خارجکیش میشه Entry Level.
net
۲۴ دی ۱۴۰۳918 ماشین سوپر اسپرت پورشه هست و هایپر کار نیست
Reza Waffen SS
۲۳ دی ۱۴۰۳سوال اول : یه خودرو از کلاس GT چرا باید با یه هایپرکار مقایسه شه ؟؟؟
سوال دوم : چرا باید یه افسانه ای همچون فورد GT با کوروت مقایسه شه ؟؟؟
JDM سابق
۲۳ دی ۱۴۰۳من نمیدونم چرا انقدر فکر میکنید کوروت در برابر فورد GT اندرریتید هست
تقریباً هربار که ZR1 متولد شده رقیبی بین آمریکاییا نبوده که باهاش سرشاخ بشه
من زیاد اهل موتور اسپورت نیستم هیچ ماشینی هم از روی نسخه مسابقه ایش مقایسه نمیکنم، ولی اگر مبنای شما مسابقاته برید ببینید همین کوروت چقدر قهرمانی داره
R@min
۲۳ دی ۱۴۰۳گفتم که وقتتو داری تلف کنی !
JDM سابق
۲۴ دی ۱۴۰۳@R@min
متاسفانه درست میگی
سوشیانت
۲۴ دی ۱۴۰۳پس کوروت باید با چی مقایسه بشه دوست عزیز؟🤔
Nismo
۲۵ دی ۱۴۰۳اون سالی که z06 اومد با موتور تنفس طبیعی از فورد GT سریعتر بود
کوروت z06 با موتور 5.5 8 سیلندر با قدرت 670 اسب وزن 1600 کیلو شتاب صفرتاصد 2.6
فورد GT با موتور 3.5 توئین توربو با 660 اسب و وزن 1300 کیلویی شتاب صفرتاصد 3.0
SMS
۲۳ دی ۱۴۰۳از اول اومدنش مخصوصا C8 zR1 همه رو به سخره گرفته
مهراد
۲۳ دی ۱۴۰۳سوشیانت داداش شما خیلی رادیکال طرفداری میکنی ولیکن هیچ موقع از کامنتات وایب بدی نگرفتم چون شما ظاهر و باطنت یکیه
از طرفی دو سه نفری هستن که مطمئنم فن نما هستن و کوچکترین چیزی راجبه مسائل فنی ماشین نمیدونن شاید تابحال یه پیچ سپر ماشین رو خودشون نبستن و جسته و گریخته از ماشین آمریکایی یا ژاپنی تعریف میکنن ، تعریف کورکورانه و فاقد ارزش فنی و بدون اضافه کردن سر سوزنی اطلاعات به مقاله
من اینارو میبینم حالم خیلی بد میشه مثل زمانیکه مدرسه بودیم …
اینطوری پیش بره من چشم انداز خوبی برای بخش کامنت ها متصور نیستم
NAVID@@98
۲۴ دی ۱۴۰۳از مکلارن آرتورا هم سریعتره به لیست اضافه میشه
کلا موتور ۸ سیلندر به بالا خوبه و پتانسیل خوبی داره جالبه که سریعتر از بیشتر این ۶ سیلندر هاست
Arash
۲۴ دی ۱۴۰۳داداش شما هم نمیدونی که همین 6 سیلندر خیلی از 8 سیلندر هارو جوری میخورن که به گرد خاکشون هم نرسه
amirmohammadja79
۲۳ دی ۱۴۰۳فقط منم که تک تک این ماشین هایی که معرفی کردن رو به کروت ترجیح میدم؟
Taha Ayoobi
۲۳ دی ۱۴۰۳آره متاسفانه
amirmohammadja79
۲۴ دی ۱۴۰۳ظاهرا که بیشتر دوستان مثل من فکر میکنن
Taha Ayoobi
۲۴ دی ۱۴۰۳آره متاسفانه
Saeed farshchian
۲۳ دی ۱۴۰۳فقط شما با تعصب تصمیم گرفتی
Arash
۲۴ دی ۱۴۰۳ممنونم از پدال بابت مقالات خوبش ولی یه چیزی هوراکان استراتو محدود شده واسه آفرود و اگرنه موتور 10 سیلندری که روشه از یادگاری های ارزشمند لامبورگینی که تو پیست کوروت رو رنده میکنه
(Ali(chevynova
۲۳ دی ۱۴۰۳نه فقط شما نیستی
هرکی که از کوروت و قدرت نماییکوروت حرص میخوره هم شاملش میشه
کوروت جدید شاهکاریه که همه ازش تعریف و تمجید میکنن و فقط یه مشت متعصبی که توان موفقیتهای پی در پی خودروسازی امریکا رو ندارن ، چشم به دیدن این کوروت هم ندارن
amirmohammadja79
۲۳ دی ۱۴۰۳یه سوال ازت دارم، چی شد که فکر کردی من متعصبم و از موفقیت های کوروت حرص میخورم؟
کسرا
۲۳ دی ۱۴۰۳داداش فقط سرعت نیست…
راحت بودن
کیفیت
جایگاه اجتماعی
افت قیمت و سرمایه
لوکس بودن
و…
Arash
۲۴ دی ۱۴۰۳دقیقا شما چند پست قبلی پدال که کوروت C3 با موتور تایفون که توسط تیونر هلندی تیونر شده رو دیدید برین ببینید
پیرمرد قدیمی
۲۳ دی ۱۴۰۳تنها نیستی، من هم به پورشه 911 و مک لارن GT علاقه بیشتری دارم.
Cehx
۲۳ دی ۱۴۰۳نکته همینه دوستان امریکایی اصلا نه سوار شدن و فقط نگاه مشخصات می کنند اما آسایش و راحتی راننده در اولویته یا حتی استفاده شهری و تایم پیست شما فقط اعداد روی کاغذ رو میبینین میگین خوبه البته شایدم خوب باشه من که سوار نشدم ولی نقد هایی که دیدم سواری فراری که اصلا قابل مقایسه نیست با کروت و سواری پورشه و مک لارن هم بهتره
مازیار
۲۴ دی ۱۴۰۳امیرمحمد
نه تنها نیستی
حتی موافق بیشتر از مخالف داری👍
حمیدرضا
۲۴ دی ۱۴۰۳نه منم هستم😁
Nismo
۲۳ دی ۱۴۰۳این پست قراره خیلی کشته بده
ولی همونطور که قبلا گفتم
کوروت پادشاه سوپر اسپرت هاست👑🏆
بقیه برای دوم و سوم تلاش میکنن
فراری و لامبو و پورشه و مکلارن خودشون که هیچ به توان 10 هم حریف کوروت نیستن
حداقل وقتی پای عملکرد وسط میاد
ولی توی گرون فروشی میتونن باهاش رقابت کنن و حتی ازش جلو بزنن
Taha Ayoobi
۲۳ دی ۱۴۰۳اصالت کوروت از بعضی برند ها بالاتره، فقط کوروت
Nismo
۲۳ دی ۱۴۰۳اون زمانی که پورشه و مکلارن وجود نداشتن کوروت یه نسل بوجود اومده بود با موتور v8
اون زمان که لامبورگینی تراکتور میساخت کوروت ماشین میزد با قدرتهای 300 400 اسبی
اون زمانی که فراری یه گیربکس نمیتونست بسازه و از GM گدایی میکرد کوروت با گیربکس توربو هیدرماتیک حضور داشت
هنوزم که هنوزه فراری توانایی ساخت یه سیستم تعلیق رو نداره و از GM گدایی میکنه
چون بهترین سیستم تعلیق جهان مگنه راید هست جنرال موتورز هست
نمیدونم واکنش طرفدارها یا مالکین فراری چیه وقتی که لوگو GM تو زیربندیشون رو ببینن
اونوقت این تازه به دوران رسیده ها ادعای پادشاهی میکنن
پادشاه کوروته
پدر سوپراسپرت های جهان
Gtc و احترام به علایق مردم
۲۳ دی ۱۴۰۳کروت سال ۱۹۵۷ به وجود اومد
فراری ۱۹۴۷
بوگاتی ۱۹۰۶
مرسدس بنز که دیگه معرف حضور هست
اون موقع که کروت خودرو خیابونی میساخت فراری خودرو مسابقه با تکنولوژی خودش میساخت نه gm
(مدل ۴۰۰ اولین خودروی اتوماتیک فراری بود که در سال ۱۹۷۶ معرفی شد و از گیربکس سه سرعته THM400 جنرال موتورز استفاده میکرد.
این روزها تمام محصولات فراری از گیربکسهای اتوماتیک استفاده میکنند و این شرکت بیش از یک دهه است که گیربکسهای دستی را بهطور کامل کنار گذاشته است. بااینحال، اولین خودروی اتوماتیک فراری داستان جالبی دارد. در سال ۱۹۷۶، فراری گرند تورر جدیدی بنام ۴۰۰ را در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. این خودرو که با گیربکسهای پنج سرعته دستی یا سه سرعتهٔ اتوماتیک عرضه میشد، اولین خودروی اتوماتیک فراری بود.
۴۰۰ جایگزین مدل ۳۶۵ GT4 شد که در سال ۱۹۷۲ معرفی شده بود ولی در این مدل جدید همان بدنه و شاسی قبلی که توسط پینینفارینا طراحی شده بود حفظ شد. درواقع پیشینهٔ شاسی فراری ۴۰۰ به مدل ۳۶۵ GTC/4 سال ۱۹۷۱ بازمیگشت و همان ساختار فولادی لولهای را داشت ولی از فاصلهٔ محوری کشیدهتری برابر با ۲,۷۰۰ میلیمتر بهره میبرد. پانلهای بدنهٔ فولادی خودرو نیز در تورین توسط پینینفارینا تولید و به کارخانهٔ فراری در مودنا ارسال میشد.)
تو سال ۱۹۷۶ میدونی چند ساله؟
تازه اولیت خودرو سواری و خیابانی سال ۱۹۴۰
چطور حساب میکنی من نمیدونم
https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_125_S
هرچی هست آتش تعصب هست!
Gtc و احترام به علایق مردم
۲۳ دی ۱۴۰۳شما چیزی نگو هیچ کشته ای نخواهد داد
وقتی با تعصب نظر بدین حرف بیشتری باقی نمیمونه
یک سوال تو اومدی برای کامنت دادن یا متشنج کرد سایت ؟
طاها جان تازگی تعصب گرفته؟
به خدا کسی به قدیس ( ماشین امریکایی) توهین نکرده خیالت راحت!!
مگه کسی به شما چیزی گفته که اینطور میپرید جلزولز میکنی؟
پ ن :من به هیچ برندی توهین نکردم فقط تعصب رو بزارین کنار
میریم سراغ اصل مطلب
فورد جی تی واقعا عشقه و از کروت هم چه طراحی بدنه چه زیبایی یک سرو گردن بالاتره
اون موقع که رونمایی شد ۱۹ سالم بود و دوست داشتمش
اون موقع هم جنجال سرش زیاد بود
پورشه هم که اووفف غلبم براش تاپ تاپ میزینه خیلی زیباست
میتونم بگم لیست خوبیه
Taha Ayoobi
۲۳ دی ۱۴۰۳تعصب؟
الان کجای کامنت من تعصبه؟
تعریف شما از تعصب چیه؟
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۳ دی ۱۴۰۳خودت به کامنتای قبلیت یک نگاه بندازی متوجه خواهی شد
اینکه مدام در حال تیکه اندازی به ماشینباز های اروپایی هستید
Taha Ayoobi
۲۳ دی ۱۴۰۳من اصلا اسمی از اروپایی ها آوردم؟
بعدشم، این به واقعیته که تاریخچه کوروت از بعضی برندها قدیمی تره، الان این کجاش تعصبه و مسخره کردنه؟
اینجوری میگید آدم دلش میخواد واقعا مسخره کنه تا فرقشو ببینید.
Amo ali
۲۴ دی ۱۴۰۳همین دوتا کامنت پایینی جبه گرفتی در مقابل مک لارن😂
Taha Ayoobi
۲۴ دی ۱۴۰۳جبهه گرفتن با مسخره کردن یکیه؟
حسین
۲۳ دی ۱۴۰۳مقایسه اشتباهی هست!
مقایسه مکلارن و ۹۱۱ با این اشتباه هست!
Taha Ayoobi
۲۳ دی ۱۴۰۳صد درصد، کوروت بالاتره.
ممد ژانگولر
۲۳ دی ۱۴۰۳لامصب فورد جی تی و پورشه بدجوری دلبری میکنن چرا قدیمی نمیشن این دو مدل
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۳ دی ۱۴۰۳تو این لیست پورشه فقط داره پول زور میگیره بقیه حداقل زیبا خوش صدا و داری بدنه فیبر کربنی هستند که هزینه زیادی داره.به نظر من پورشه این پول رو روی gt3 بگیره بیشتر قابل تحمله خدا وکیلی توربو اس زوره
Eldorado1974
۲۳ دی ۱۴۰۳اگه میدونی پول زور میگیره تو نده
آریا
۲۳ دی ۱۴۰۳واقعا کوروت ترکونده با Zr1
از 911 توربو است سریعتره
از 296 که با رئولتو پا به پا میرفت سریعا تره
واقعا حرفی برای گفتن باقی نمیزاره 😶
البته با توجه قیمت Z06 بعید میدونم قیمت Zr1 زیر 200هزارتا باشه
(Ali(chevynova
۲۳ دی ۱۴۰۳تنها فورد gt هست که لیاقت گرون بودن رو داره و اونم بخاطر حماسه لمانز ۶۶تا۶۹ هست
کوروت هم که خوب ثابت کرده ۷۲ سال که توانایی بالا در کنار قیمت پایین هم امکان پذیر هست
امریکن کارز مثل همیشه پرچم رو بالابردن
718
۲۳ دی ۱۴۰۳قیمت پایین کوروت دلیلش اینه که شورلت سود مورد نیازشو از بقیه محصولاتش میگیره. در نتیجه وظیفه اصلی کوروت میشه برندینگ و مدیا و به همین دلیل بهترین پرفورمنس در ازای قیمتو داره. اگه کوروت مثل رقبا وظیفه سودآوری داشت در نسخه پایه حداقل ۱۵۰ هزاردلار قیمت میخورد
amirmohammadja79
۲۳ دی ۱۴۰۳شما خودت متعصبانه طرفداری ماشین های آمریکایی رو میکنی بعد به بقیه میگی متعصب!
Arash
۲۴ دی ۱۴۰۳راس میگه خو الان پدال هم به GT توهین کرد گذاشته آخر لیست من آنقدر این ماشین رو دوست دارم مخصوصا مارک 2 که واقعا خوش صداست که تو والپیپر هم گذاشتم
Arash
۲۴ دی ۱۴۰۳راس میگه خو الان پدال هم به GT توهین کرد گذاشته آخر لیست من آنقدر این ماشین رو دوست دارم مخصوصا مارک 2 که واقعا خوش صداست که تو والپیپر هم گذاشتم
حمیدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۳علی ماشالا نظرت در مورد مقام اول تا سوم فراری توی مسابقه دیتونا دهه شصت کف خاک امریکا میون همون با اصالت های امریکایی چیه؟😜
718
۲۳ دی ۱۴۰۳از اون دست مقالاته که فن بوی ها بیان و حال کنن اما همچنان بوی زرد بودن به مشام میرسه. نکته اینجاست که کمپانی هایی مثل مکلارن و لامبو و امثالهم بسیار محدودتر از غولی بنام GM هستند که خودش چندین برند رو در حمایت خودش داره. سبد محصولات شوی از پیکاپ و شاسی بلند تا سوپراسپرت رو شامل میشه و وضع مالی خوبی هم داره.گل سرسبد شوی همین کوروته که شوی نمیزاره هیچ کدوم از زیربرندهاش تهدیدش کنن و در تاریخ هم دیدیم که مدت ها اجازه نداده کسی به قلمرو کوروت وارد شه.
خلاصه بگم. کوروت نسل ۸ که شاسی و انجین جدید داره قیمتش خیلی بالاتر از این حرفاست اما جی ام به حداقل سود راضی شده چه بسا کمی هم ضرر اما بجاش مسئله رسانه و برندینگ رو داره بدست میاره این معامله ایه که جی ام کرده. از دید اقتصادی خیلی شاید سودآور و منطقی نیست اما زور برندینگ و رسانه میچربه به بقیه ماجرا. پس این برتری قیمت رو خیلی گنده نکنید. اگه شوی هم یه کمپانی کوچیکتر مثل مک لارن و آستون و لامبو بود همین ماشین حداقل ۵۰۰ هزار قیمت میخورد مثل همون فورد GT. یا برعکسشم درسته اگه کمپانی های کوچیکی که اسم بردم بالاترین محصول یک خانواده بودن و رقیب نداشتند ، اون وقت چه بسا پورشه ۹۱۱ توربو اس تنها با ۱۰۰ هزار دلار در دسترسه طرف بود چون میدونست پولش از یجا دیگه تامین میشه و وظیفه اصلیش بجای سودآوری میشد برندینگ و مدیا
amirmohammadja79
۲۳ دی ۱۴۰۳بلخره یه کامنت درست درمون
پیرمرد قدیمی
۲۳ دی ۱۴۰۳مفید بود 👍
این ترول ها یا به قول شما فن بوی ها فضای کامنت هارو بشدت متشنج کردن؛
پدال باید از زومیت و زومجی یاد بگیره که چجوری برخورد کنه.
B
۲۳ دی ۱۴۰۳لامبو خودش زیر مجموعه ابر کمپانی فولکسه
Gtc و احترام به علایق مردم
۲۴ دی ۱۴۰۳خودت دوست عزیز تصور کن فولکس واگن کمتر ار از gm سرمایه و تنوع محصول و فروش دارد چی رو با چی مقایسه میکنی
حسن
۲۴ دی ۱۴۰۳قیمت را بذاری کنار که تو اعداد بقیه چیزی مقابلش برا گفتن ندارن
یه وقتی میشه بگی قیمت مهم نیست که تنها برتری قیمت باشه
این تو تمام ابعاد خوبه
وقتی Z06 را گذاشتن جلو اینا و در اخر گفتن با توجه به قیمت چیزی کمتر از اینا نداره نظریه ی فیثاغورثی شما قابل اتکا است
اینا 40 تا تو حداکثر سرعت از این کمتر دارن بعد بحث قیمت را مارید وسط شاهکارید شماها
amir3715
۲۳ دی ۱۴۰۳تو این لیست غیر از کوروت استراتو و GT رو انتخاب می کنم
فیات مولتیپلا
۲۳ دی ۱۴۰۳چرا هوراکان استراتو؟ مقایسه عجیبیه، ظنی در پرفورمنس zr1 نیست ولی رقیبای اشتباهی رو انتخاب کرده
بجای استراتو باید هوراکان عادی بود
توربو اس هم که عملا gt پورشست
حداقل باید gt3 رو میوورد
برای مکلارن چرا gt؟ نرم ترین مکلارن تاریخ
kh@sh@y@r
۲۳ دی ۱۴۰۳وقتی رولزرویس برای گذاشتن یک ساعت در جای خودش میگه 5 ماه طول کشیده و به همین خاطر 31 میلیون فرو میکنه به مشتری. به نظرم بهتره جی ام تا جایی که میتونه قیمتش رو بالا ببره. وقتی بقیه دارن قیمت میلیون دلاری میزارن شورلت چرا این کارو نکنه.
Gtc و احترام به علایق مردم
۲۳ دی ۱۴۰۳دوست عزیز اگر یکم علاقه مند به دنیای ساعت باشید میدانید که این ساعت چقدر تولیدش تاقت فرساست و ۵ ماه نسبتا کم ! اگر دوستان علاقه مند باشند در رابطه باهاش کامنت میذارم
Taha Ayoobi
۲۳ دی ۱۴۰۳ننوشته ساخت ساعت، نوشته قرار دادن آن در جای خود
Gtc و احترام به علایق مردم
۲۴ دی ۱۴۰۳این ساعت ه شکلی ساخته شده که باید رو داشبورد خودرو مونتاژ میشده پس عملا فرقی نداره زمان ساخت ساعت و چه نصب ساعت
مازیار
۲۴ دی ۱۴۰۳Gtc
یک جمله کوتاه اما مفیدتر از دهها کامنت👍
کاش پدال تو همون مقاله مربوطه توضیحاتی از این دست میداد یا خود شما اگه امکانش هست تا دوستان بیش از این نمک حروم نکنن
718
۲۳ دی ۱۴۰۳دوتا موضوع هست . یکی به تاریخچه کوروت برمیگرده. سوپراسپرت مردمی. قبلا گفته میشد کسی که پول فراری نداره اما عاشق پرفورمنسه سر از نمایندگی شوی و خرید کوروت درمیاره. حالا هم شوی اینو ابزاری کرده که برتری خودشو در قیمت به بقیه نشون بده و اثبات کنه با اومدن C8 و موتوروسط شدن دیگه اون نگاه حقارت آمیز به کوروت تموم شده.
موضوع دوم پرستیژ. قدرت رسانه و برند موجب میشه کوروت تو اون قیمتا موفق نباشه و خریداران برن سراغ اروپاییا. شاید اگه یه سوپراسپرت چشمگیر بر اساس همین c8 با برند کادیلاک بیاد بتونه تو اون قیمتا رقابت کنه
RedLine
۲۳ دی ۱۴۰۳کسی خبر داره آیا شورلت برنامه ای برای تایم زدن در نوربرگ داره یا نه ؟ چیزی اعلام کرده ؟
Amir
۲۳ دی ۱۴۰۳البته روی کاغذ!!
ما که چیزی ندیدیم،ایشالا مثل دوج نشه:)
Taha Ayoobi
۲۳ دی ۱۴۰۳دوج که قربونش برم رکورد داره
سوشیانت
۲۴ دی ۱۴۰۳شما نمیخوای چیزی ببینی😉
مهدی
۲۳ دی ۱۴۰۳این کوروت مادر مرده رو اینقدر بالا نبرید یه وقت تو درگ و پیست از رقبای ضعیفتر میخوره روتون نمیشه دیگه کامنت بزارید ضمن اینکه همه چیز هم عدد و رقم نیست بلاخره تو ساخت یه خودرو ممکنه ده ها جزییات دیگه باشه که تو هیچ مقاله ای شاید نوشته نشه. ماشین خیلی جذاب و خوبیه اما در جایگاه خودش
Taha Ayoobi
۲۳ دی ۱۴۰۳دقیقا، من به این توجه داشتم همیشه و بنابراین خیلی خودم شلوغ نمیکنم که از اونور کارم سخت نشه.
مازیار
۲۳ دی ۱۴۰۳روتون نمیشه؟
سادهای مهدی جان
بعد فضاحت اون پیست محور ۳۵۰ هزار دلاری عبارت اروپایی الکی گرون حتی بیشتر از قبل شنیده میشه بعد شما تصور میکنی روشون نمیشه؟
سوشیانت
۲۴ دی ۱۴۰۳چرا باید از رقبای ضعیف تر بخوره؟ اصن خودت داری میگی رقبای ضعیف تر!
BlackWing
۲۳ دی ۱۴۰۳نگارنده یادش رفت لامبورگینی روئلتو و تمراریو ، فراری SF90 ، مکلارن 750S و خیلی های دیگه رو نام ببره 😂
R
۲۳ دی ۱۴۰۳چون اینا یه سروگردن بالاترن
سوشیانت
۲۴ دی ۱۴۰۳همشون ضعیف ترن
B
۲۳ دی ۱۴۰۳اونا قیمتشون خیلی بالاتره لیست قیمت های نزدیک تر رو گفته البته فورد احتمالا صرفا بخاطر آمریکایی بودنش اومده تو لیست یا نویسنده میخواست به برند های مختلف اشاره کنه
حمیدرضا
۲۴ دی ۱۴۰۳چرا باید از sf90 نام ببره که یک سروگردن از zr1 بالاتره؟😂
حسن
۲۳ دی ۱۴۰۳چه عکس از جی تی گذاشتی
اندازه ی خودرو قشنگ معلومه کشتی یی هست برا خودش
فرمت عکسا را جوری بذار بشه دانلود کرد
سهیل گل آزاد
۲۴ دی ۱۴۰۳تا چند سال گذشته همیشه اولویت اولم تو سگمنت سوپرکارها اروپایی ها بود بعد آمریکایی ولی الان قضیه متفاوت شده ZR1 از رقیبای هم قیمتی خودش و حتی گرون تر از خودشم خیلی گولاخ تره واقعا نمیشه تو اولویت های اول تو سگمنت سوپرکارها نباشه با این مشخصات فنی و تایم های خفنی که زده
ارمین مکانیک
۲۴ دی ۱۴۰۳چه رخی داره کوروت👌👌
نیما
۲۴ دی ۱۴۰۳در شاهکار بودن کوروت کوچکترین شکی نیست , خودرویی با اون عقبه و تاریخ و مدل های جاودانه نیازی به تعریف و تمجید من و امثال من نداره
اما من از اساس با این نوع مقایسه مشکل دارم,برای مثال میگم آیا کیفیت کابین این خودروها یکسانه ؟ امکانات مشابهی دارن ؟تکنولوژی یکسانی دارن؟ به غیر از خودروی آخر که محصول فورد هیچکدوم از بقیه خودروها توسط یه انبوه ساز ساخته نشدن
کوروت (بخصوص ورژن زد آر 1 ) یه بخش کوچیک از تولید یه کمپانی بزرگه در حالی که کل تعداد مک لارن هایی که تولید میشه در سال اصلا قابل مقایسه با جنرال موتورز نیست
قیمت نهایی یک محصول به چیزهای زیادی بستگی داره و اگه خودرهای این لیست ( و حتی هایپرکارها که قدرت کمتری از کوروت دارن ) گرونتر از کوروت هستن دلایل دیگه ای داره
Sobhan
۲۴ دی ۱۴۰۳یه چیز جالب.کوروت انقدر از پرفورمنس خوبی بهره میبره که با هر چی مقایسش میکنی خیلیا از رو تعصب میگن که کلاساش با هم فرق میکنه یا خیلی چیز های دیگه در صورتی که از خیلی از هم رده هاش و شاید رده های بالاتر هم قوی تره.
واقعا احسنت به آمریکا و صنعتش
آمریکا از همون سال های ۶۰ و ۷۰ قدرتش رو ثابت کرده با اون شتابا و قدرتا و پرفورمنس خارق العاده و رویایی برای اون سالا
Taha Ayoobi
۲۵ دی ۱۴۰۳👍👍👍