آشنایی با شاسیبلند جدید و مفهومی تانک 400
شرکت چینی گریت وال موتورز جدای از نمایش تانک 500 در نمایشگاه چنگدو 2021 اقدام به معرفی یک شاسیبلند دیگر با طراحی متفاوت کرده است. این خودروی مفهومی که تانک 400 نام دارد به زودی به برادران خود با نام های 300، 500، 700 و 800 پیوسته و سبد محصولات شاسی بلندهای آفرود گریت وال موتورز را تکمیل خواهد کرد.
اگر از استراتژی نامگذاری محصولات تانک گریت وال سر درنمیآورید ما یک راه آسان را پیشنهاد میکنیم. تانک 300 خودروی پایه بوده و پس از آن دو مدل مشترک از نظر فنی یعنی 400 و 500 و مدلهای پرچمدار 700 و 800 قرار میگیرند. تانک 500 و 800 طراحی لوکستری داشته درحالیکه تانک 400 و 700 خشنتر و ماجراجویانهتر هستند.
تانک 400 بر پایه همان معماری بدنه روی فریم تانک 500 بنا شده و دارای فاصله بین محوری مشابه 2850 میلیمتری است. این خودرو از نظر طراحی چیز مشترکی با 500 نداشته و از سطوح زاویهدار و گلگیرهای همرنگ بدنه در آن استفاده شده است.
این خودروی مفهومی دارای رنگ سیان روشن و عناصر زرد رنگ در بدنه و پوشش سفید و آبی روشن در کابین میباشد اما انتظار میرود نسخه تولیدی از نظر رنگبندی کمی تعدیل شود. در روی داشبورد یک نمایشگر بسیار پهن وجود دارد که با پشت آمپرهای آنالوگ همراه شده و به نوعی تضاد ایجاد کرده است.
لاستیکهای گیرای بی اف گوودریچ نشان میدهد تانک 400 یک آفرودر واقعی است. در واقع جدای از معماری فریم نردبانی، این کانسپت دارای سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیلهای جلو و عقب قفل شونده میباشد.
ما اطلاعاتی از قوای محرکه به دست نیاوردهایم اما انتظار داریم تانک 400 با پیشرانه 2 لیتری توربوی بکار رفته در مدل کوچکتر 300 و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه شود. نسخه پرچمدار این خودرو شاید با نیروگاه قویتر 6 سیلندر 3 لیتری توربو و گیربکس 9 سرعته متعلق به تانک 500 تولید شود اما فعلاً چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده است.
نسخه تولیدی تانک 400 شاید در سال 2022 معرفی گردد. از نظر قیمتی انتظار میرود این خودرو بین 300 کوچکتر و 500 لوکستر قرار گیرد و چیزی بین 35 تا 40 هزار دلار قیمت داشته باشد.