خودروهای چینی

رقیب برند تازه تأسیس لینک اند کو کیست؟

از آنجایی که لینک اند کو آماده حضور در قاره اروپا می‌شود، مدیرعامل این کمپانی تازه تأسیس گفته بجای خودروسازان سنتی، شرکت‌های اشتراک سواری همانند اوبر رقیب این شرکت هستند.


لینک اند کو که یک کمپانی تازه تأسیس تحت تملک جیلی است با خودروهای الکتریکی شده خود خریداران جوان را هدف قرار داده است.


مدیرعامل این شرکت Allian Visser در خلال مراسم رونمایی از کراس اوور جدید ۰۲ گفته که هدفشان مردمی است که نمی‌خواهند یک خودرو را بخرند. بسیاری از مردم خودرو را دوست دارند اما نمی‌خواهند آن را بخرند.


فروختن خودرو به افرادی که نمی‌خواهند آن را بخرند وظیفه‌ای چالش‌برانگیز است اما به نظر می‌رسد Visser از توانایی لینک اند کو برای جذب چنین افرادی مطمئن است. او می‌گوید:

ما تحقیقات زیادی دراین‌باره انجام داده‌ایم. تمامی اطلاعات موردنیاز کاملاً جمع آوری شده است. ما رقیبان خودمان را به عنوان تویوتا، فولکس‌واگن و آئودی نمی‌بینیم. رقبای ما همانند اوبر هستند. ما برای جذب جوانانی که از اوبر به منظور تردد روزمره استفاده می‌کنند تلاش خواهیم کرد.

Lynk&Co
این مدیر ارشد ادامه می‌دهد:

البته اگر از مهندسان ما این سؤال را بپرسید آن‌ها خواهند گفت رقیبان ما از نظر تکنولوژی لکسس و آئودی هستند؛ اما از نقطه نظر برند، لینک اند کو ورای صنعت خودروست.

برنامه آبونمان و اشتراک لینک اند کو بازه زمانی ۱ تا ۳۶ ماه با پرداخت‌های ثابت را در بر خواهد گرفت.


مشترکین این برنامه همچنین قادر خواهند بود خودروی خود را با دیگر مشترکین این شرکت و از طریق یک برنامه موبایلی و دکمه‌های خاص در کابین خودرو به اشتراک بگذارند. کلیدهای لینک اند کو خواهند توانست خودروهای به اشتراک گذاشته شده را باز کنند. این امر باعث خواهد شد مشترکین هزینه مالکیت کمتری داشته باشند.


فروش محصولات این کمپانی پیش از این در چین آغاز شده و اولین محصول لینک اند کو تا سال ۲۰۲۰ وارد اروپا خواهد شد و اندکی بعد نیز شاهد حضور این برند در آمریکا خواهیم بود. این خودروساز تازه‌کار در تلاش است تا سال ۲۰۲۳ سبد محصولات کاملی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Rezalp

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    هر چی به خودم فشار میارم نمیتونم قبولش کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      خواهشا به خودت فشار نىار برات ضرر داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      به خصوص طراحیش که هرچی فک میکنم پورش ماکانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      من ماشین اشتراکی رو نمی تونم قبول کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پارسا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (139 ديدگاه)

    ایده فوق‌العاده ??
    به نظرم موفق میشه این برند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مرتضی مقدم

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (163 ديدگاه)

    خیلی مسخرست.حماقت مرزهای جدیدی پیدا کرده با اسم ایده های جدید و یک جامعه مخاطب که فقط دنبال چیزهای جدیده بدون اینکه هدفی از این تغییرات وجود داشته باشه جز سود جویی یه عده فرصت طلب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (477 ديدگاه)

      شما در روز از ماشینت دو مرتبه استفاده میکنی، خب اگه به جای دو مرتبه ده مرتبه استفاده شه، هم هزینه های شخص بابت داشتن و مالکیت سالانه یا ماهانه ماشین پنج برابر کاهش پیدا میکنه، هم ترافیک پنج برابر کم تر میشه و احتمالا بابت معافیت ها و تخفیف هایی که کمپانی میگیره نیازی به پرداخت مالیات و عوارض و بیمه و چک کردن و لاستیک و غیره نخواهید داشت، تازه میشه ماشین های متنوع هم سوار شد. احساس مالکیت خیلی خوبه اما فقط برای کسی که تواناییش رو داره…
      بله خب شرکت ها فرصت طلب هستن همه اما رقابت مقداری فشار موقت اگه شده بهشون وارد میکنه و هم طرفدار های ماشین های سنتی ماشین های بهتری سوار میشن و هم کسایی که دنبال سرویس های جدید هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پارسا

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      تفکر سنتی فقط باعث درجا زدنه ?
      حمل و نقل کم کم داره وارد دوره تحول میشه دوست عزیز
      و این یعنی بالا بودن پتانسیل هر ایده‌ی نو
      الکی نیست که حتی غول‌ترین شرکت‌های خودروسازی الان استرس آینده رو دارن
      و الکی نیست که رئیس جیلی ، کمپانی مادر همین لینک اند کو گفته کلا دو سه تا برند خودروسازی زنده میمونن بعد این تغییرات (نمیگم همین میشه میگم حرفش جای تامل داره!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ahmad

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    مال کدام کشوره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (612 ديدگاه)

      مال چین.. با همکاری و تکنولوژی ولوو…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. M3csl

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ???
    تو شهر ما تازه از امسال سوار کردن دوتا مسافر در صندلی جلو ممنوع شده.
    چقدر ما خوشبختم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hamid...Audi

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    هنوز نرسیده عاشق این برند شدم.تکنولوژی ولوو با قیمت پایین تر…
    چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Iran4ever

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    من تو چین از نزدیک ‌‌‌‌‌‌Lynk&co اتومات رو دیدم و چندین بار سوار شدم طراحی داخلی و طراحی خارجیش حرف ندارد و ماشین بسیار راحتیه. خیلی نرم حرکت می کنه و کم صدا هستش.
    وقتی مصرف ماشین رو ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای داخل شهر دیدم به نظرم اومد کمی مصرفش بالا هستش. من فکر می کردم ۶ یا ۷ باشه ولی متاسفانه ۱۰ لیتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا