معرفی تانک 600، چینی جدیدی که ادعای رقابت با لندکروزر را دارد!

یک‌شنبه 31 مرداد 1400 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
Tank-600-1
تانک 600 به‌عنوان دومین محصول برند تازه تأسیس تانک، چندی پیش با انتشار اسکچ‌ها و تصاویر غیررسمی، توجهات را به خود جلب کرد. این شاسی‌بلند جدید چینی...
تبلیغات

تانک 600 به‌عنوان دومین محصول برند تازه تأسیس تانک، چندی پیش با انتشار اسکچ‌ها و تصاویر غیررسمی، توجهات را به خود جلب کرد. این شاسی‌بلند جدید چینی قرار است رسماً آخر همین ماه در نمایشگاه چنگدو معرفی شود اما پیش از آن، تانک اولین تصاویر رسمی از 600 را منتشر کرده است. این خودرو به‌عنوان یک آفرودر لوکس، خود را رقیبی برای تویوتا لندکروزر می‌داند.

تانک 600 با استایلی جعبه‌ای شکلی، سعی در ایجاد نمای لوکسی داشته است. همچنین گفته شده در طراحی این خودرو از معماری امپراطوری‌های چین باستان الهام گرفته شده است. در جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی بسیار بزرگی طراحی شده که لوگوی تانک هم در اندازهٔ بزرگی در میانهٔ آن خودنمایی می‌کند. در طرفین این جلوپنجره، چراغ‌های نسبتاً ساده‌ای جای گرفته‌اند و دی‌لایت‌های C شکلی هم روی سپر تعبیه شده‌اند. همچنین برای افزایش حس تجمل، در این قسمت به‌طور گسترده‌ای از کروم استفاده شده است. پروفیل جانبی خودرو با خطوط صاف و معمولی، نمای ساده‌ای دارد اما مثل همهٔ خودروهای لوکس، در اینجا از رینگ‌های کرومی و زه کرومی دور پنجره‌ها استفاده شده تا به بیننده القا کند که با شاسی‌بلند لوکسی طرف است.

تانک 600 در طراحی عقب اما از تانک 300 الهام گرفته و همان ویژگی‌ها را ادامه داده است؛ بنابراین در اینجا هم چرخ زاپاس روی درب صندوق و چراغ‌های عمودی به چشم می‌خورد اما این چراغ‌ها حالا کمی بزرگ‌تر بوده و گرافیکی چهارقسمتی دارند. این خودرو 5,070 میلی‌متر طول، 1,934 میلی‌متر عرض و 1,905 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن 2,850 میلی‌متر است؛ بنابراین، تانک 600 از لحاظ اندازه از پرادو بزرگ‌تر بوده و بیشتر به لندکروزر نزدیک است. هنوز تصویری از داخل این خودرو منتشر نشده و برای دیدن کابین آن باید تا نمایشگاه چنگدو صبر کنیم.

تانک 600 در بخش قوای محرکه به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربو با 350 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور به همراه یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک مجهز شده که هردو برای اولین بار به‌طور مستقل توسط خود گریت وال توسعه پیدا کرده‌اند؛ بنابراین درحالی‌که تقریباً همهٔ شاسی‌بلندهای بزرگ چینی به پیشرانه‌های چهار سیلندر مجهز هستند، چنین قوای محرکهٔ قدرتمند و پیشرفته‌ای می‌تواند برگ برندهٔ مهمی برای تانک 600 باشد. به‌طورکلی، این خودروی قابل‌توجهی از یک شرکت چینی محسوب می‌شود که احتمالاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت ولی بااین‌حال باید صبر کرد و دید که آیا می‌تواند روند موفق تانک 300 را ادامه دهد یا نه.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.