خودروهای چینی

بررسی نیو ET7 پریمیر، سدان لوکس و تمام برقی چینی

شرکت خودروسازی نیو سال گذشته وارد بازار نروژ شد. حال این شرکت چینی قصد دارد تا روند توسعه بازارش را به چهار کشور اروپایی دیگر چون آلمان نیز افزایش دهد. نیو هم‌اکنون مدل «ES8» را برای این بازار عرضه کرده است؛ قرار شده است تا ET7 که بر اساس پلتفرم نیو ۲.۰ ساخته شده نیز در نیمه دوم ۲۰۲۲ در دسترس خریداران اروپایی قرار گیرد. با بررسی این خودرو همراه باشید.

Nio ET7 Premier Version

کابینی که دیگر چینی نیست!

نیو مدل ET7 را به‌عنوان رقیبی برای تسلا مدل s معرفی کرده است؛ خودروی سدان کوپه‌مانندی که نسبت به برادران شاسی‌بلند خود تفاوت‌های خاصی دارد. نیو ET7 را به انواع حسگرها مجهز گردانده است؛ قابل‌توجه‌ترین آن‌ها نیز حسگر «لیدار» نام دارد که در بخش بالای شیشه جلو قرار گرفته است.

نمای داخلی خودرو به سایز اعضای خانواده‌اش شباهت زیادی دارد. سازنده برای ساخت کابین از مواد بسیار باکیفیت، نرم و الگودار استفاده کرده است. نیو مدعی است که در کابین خود از ۴۰ درصد چرم ناپا بیشتری نسبت به سایر خودروسازان استفاده کرده است. داشبورد با ظاهری نسبتاً ساده، میزبان یک نمایشگر بزرگ لمسی در مرکز خود بوده که دستیار هوشمند دیجیتال نیو با نام «نومی» را در خود جای داده است. این نمایشگر تقریباً وظیفه کنترل همه چیز را برعهده دارد. نیو برای صفحه سرعت راننده هم از یک نمایشگر دیگر (به‌صورت افقی) و سیستم نمایشگر سربالا (HUD) استفاده کرده است.

نکته عجیب فضای داخلی ET7، نبود داشبورد روبه‌روی سرنشین است. به‌جای آن، نیو در زیر کنسول میان راننده و سرنشینش یک فضای بار تعبیه کرده است. کاربران درصورت تمایل می‌توانند با استفاده از رمز یا سیستم تشخیص چهره هم به بازگشایی این فضا اقدام کنند. در بخش پشتی شاهد بهره‌وری از یک پنل دیجیتال هستیم که میزبان تنظیماتی چون کنترل تهویه و موقعیت صندلی‌ها است. صندلی‌های عقب از امکاناتی چون بالشتک‌های هوایی و ماساژ هم بهره می‌برند.

ET7، خودرویی مجلل

از دیگر ویژگی‌های داخلی ET7 می‌توان به فناوری دالبی اتموس اشاره کرد که در مرسدس‌بنز EQS نیز شاهد استفاده از آن بوده‌ایم. ET7 روی هم از ۲۳ بلندگو بهره می‌برد تا صدایی عمیق و گیرا را به سرنشینان خود ارائه دهد. فضای پا برای سرنشینان جلو و عقب کاملاً مناسب است؛ تقریباً نگرانی هم بابت فضای سر وجود ندارد. سازنده سقف را به یک سانروف پانورامیک نیز مجهز کرده است تا فضا را بیش‌ازپیش زیبا و جادار جلوه دهد.

طراحی جذاب بدنه بیرونی و فرم‌پردازی نسبتاً لیفت‌بک ET7 به آن اجازه می‌دهد تا فضای باری کاملاً مناسب و جادار را در اختیار کاربرانش قرار دهد؛ با این وجود کیفیت دبواره‌های کناری این بخش کمی زیر سؤال است!

راندمانی سبک‌سرانه و پرمحتوا

فرمان و فنربندی در حالت رانندگی اسپرت پلاس سفت‌تر از قبل می‌شوند و خودرو سریع‌تر شتاب می‌گیرد. ET7 با وجود اندازه بزرگش و به لطف فنربندی هوایی و کنترل تناوبی میراگرها، در مسیرهای صافی چون پیست‌ها رفتاری قابل‌اتکا و متعادل از خود نشان می‌دهد.

نیو et7

در کنار حالت اسپرت پلاس، حالت‌های اسپرت، راحت و اقتصادی هم وجود دارند. سازنده ET7 را به قابلیت شخصی‌سازی حالت رانندگی هم مجهز کرده است تا راننده درصورت تمایل بتواند با ترکیب ویژگی‌های گوناگون بخش‌های مختلف خودرو، در شرایط مختلف بهترین استفاده را از آن داشته باشد. نیو اعلام کرده که در به‌روزرسانی‌های آینده‌اش، قصد تجهیز ET7 به حالت‌های برف و ماسه را نیز دارد.

اگر ET7 را از حالت اسپرت پلاس خارج کنید، رفتار فرمان سبک‌تر از قبل می‌شود. اگر این نکته را به تمایل بالای خودرو برای ازدست‌دادن جهت موردنظر راننده اضافه کنید، احتمالاً برایتان به مسئله‌ای مشکل‌ساز تبدیل شود.

عملکرد ET7 به اندازه کافی خوب است

موتور قدرتمندتر که در عقب خودرو جایگذاری شده است، وظیفه شتابگیری و نیرورسانی به چهارچرخ خودرو را (تنها درصورت لزوم) برعهده دارد. گزینه‌ای در ET7 وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تا شتابش را تا ۱۲.۹ ثانیه افزایش داده و آن را به خودرویی دیفرانسیل جلو تبدیل کند.

نیو ترمزهای ET7 را به فناوری بازیابی نیرو نیز مجهز کرده است. بهترین حالت استفاده از این ترمزها نیز در حالت استاندارد است؛ چراکه در آن حالت شاهد بهترین و قوی‌ترین عملکرد ممکن از ترمزها هستیم. ترمزگیری ET7 اصلاً ناگهانی و خشمگین نیست.

آیا خرید ET7 کاری عاقلانه است؟!

نیو درعین‌حال که جدول زمانی شفافی را برای عرضه خودروهایش به‌صورت عمومی اعلام نکرده است، گفته که محصولاتش را تا سال ۲۰۲۵ در ۲۵ کشور مختلف ازجمله انگلستان به فروش خواهد رساند. سدان ET7 نیز یکی از نخستین خودروهای این خودروساز در تمام این بازارها خواهد بود؛ چراکه سدانی بزرگ و مجلل با موتوری قدرتمند و فضای داخلی پرامکانات و باکیفیت است که به‌راحتی می‌تواند با رقبای آلمانی‌اش برابری کند.

متأسفانه استفاده از ویژگی‌های کمک‌راننده متعدد حسگر لیدار هم‌اکنون ناممکن است؛ اما باتوجه به قرارگیری این سیستم در خودرو، انتظار می‌رود که در آینده بتوان از آن بهره برد.

از برگ‌های برنده نیو نسبت به سایر رقبایش می‌توان به باتری‌های قابل‌تعویض خودروهایش اشاره کرد که باعث می‌شود تا در مسافرت‌های طولانی، زمان شارژ مجدد خودرو از چند دقیقه فراتر نرود. سازنده تا زمان عرضه این خودرو به دست مشتریان، امکان خرید یک باتری نیمه صلب را نیز مهیا می‌سازد تا خریداران با استفاده از آن بتوانند گستره مسافت قابل پیمایش خودروشان را افزایش دهند.

مشخصات فنی نیو ET7:

موتور یک موتور برقی دائمی در جلو/ یک موتور برقی موضعی در عقب
سیستم رانندگی چهارچرخ محرک/ تک دنده
قدرت ۶۴۳ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر
شتاب اولیه ۳.۸ ثانیه/ ۱۲.۹ در حالت دیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی
وزن ۲۳۴۹ کیلوگرم
گستره مسافت قابل پیمایش ۷۵۰ کیلومتر
قیمت حدود ۶۳ هزار پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
AutoCar

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1382 ديدگاه)

    دنیای برقی با درونسوز تفاوت زیادی داره
    چینی ها با پیش بینی و برنامه ریزی عالی توانستند تو برقی ها خودشون را به بقیه دنیا برسونند

    موافقم 76
    مخالفم 6
    1. GMA

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      برا اینکه درون سوز نیازمند تجربه بسیار زیاد هست تا محصول نهایی تقریبا بی نقص بشه ولی در الکتریکی ها به خاطر اینکه همه از فرمول معین و یکسانی پیروی می‌کنند شرکت هایی با قدمت کمتر از ١٠ سال و بی تجربه میتونن به راحتی با خودروسازان مشهور و کهن رقابت کنند

      موافقم 42
      مخالفم 4
      1. سهند

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (662 ديدگاه)

        موافقم
        این ماشین اصلا بد و کم کیفیت نیست، ماشین های چینی حداقل در الکتریکی ها می‌تونه خیلی خوب ظاهر بشه

        موافقم 25
        مخالفم 1
    2. کامران

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (11 ديدگاه)

      باز یک آشغال دیگه از سرزمین آشغال پرور چین
      (رامین چینی هر چی بگی جواب نمیدم)

      موافقم 17
      مخالفم 94
      1. پویان

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (748 ديدگاه)

        اشغال؟!! کامران چینی ها دارن اروپاییها رو خاک میکنن.

        موافقم 47
        مخالفم 12
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          مدرکت؟

          موافقم 11
          مخالفم 10
        2. Reza_ar

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (257 ديدگاه)

          اون وقت این نتیجه گیری و از کجا آوردی؟از آمار فروششون؟از سود هنگفتشون از بازار ؟اینا تو بازار چین هم فروش ندارن چه برسه به اروپا
          چون قیمت رقابتی ندارن و کیفیت و دوامشون هم پایین تره
          هیچکس ایی ترون و تایکان رو ول نمیکنه بیاد ۶۳ هزار پوند بابت این اسباب بازی چینی بده

          موافقم 6
          مخالفم 24
      2. مهدی

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (550 ديدگاه)

        صنعت برق چین بسیار قدرتمند است آینده خودروهای برقی از ان چین است در کیفیت و تولید
        اگر پول خوب بدی چین خودرو بسیار لوکس و با کیفیت میده جون صنعت برقش بسیار قوی است
        یک شرکت چینی بنام چینت به اندازه کل اروپا تولیداداره

        موافقم 13
        مخالفم 9
    3. کافر مقدس

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      یعنی هر کی برقی بسازه میرسه به دنیا !

      نیو هم مثلBYD از سرمایه گذاری غربی و طراحی و توسعه آمریکایی اروپایی بهره میبره . خوده اقتصاد چین داره تو ساز کار غربی ها با وام تریلیون دلاری آمریکا کار میکنه قطعا باهم بده بستون باید داشته باشن

      هر کمپانی که دفتر ش تو فلان کشور باشه که نماینده اون کشور نمیشه . مولتی نشنال گویا تعریف ش برپا نشده تو پدال

      حتی تو سایت خودشون هم اشاره میکنن طراحی ها و توسعه از کجا میاد
      Oxford is our Advanced Engineering R&D Center.
      Primarily responsible for early concept development and advanced CAE

      چین هم با جمعیت ش مجبوره بره سمت برقی ها . یکسری مناطق ماشین بنزینی حتی دیگه راه نمیدن . هزینه پلاک بنزینی بیشتر از برقی و برقی خیلی امتیازات داره . اینکه چین مجبوره یعنی روزی میرسه که ماهم مجبور میشیم ولی پراید رو برقی میکنیم:دی

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. بهزاد

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        میزان بدهی آمریکا به سایر کشورها از این قراره؛
        ژاپن ۱.۳ تریلیون دلار
        چین ۱.۰۵ تریلیون دلار
        انگلستان ۵۶۶ میلیارد دلار
        لوکزامبورگ ۳۱۱ میلیارد
        ایرلند ۳۱۰
        سوئیس ۲۹۶
        الان براساس دارایی ها ۴ بانک چینی رتبه ی اول تا چهارم در دنیا را صاحبند که در کل نزدیک ۱۹ تریلیون دلار دارایی دارند.
        بین ۱۰۰ بانک بزرگ دنیا کل دارایی های بانک های چین نزدیک ۳۰ تریلیون دلاره و کل بانک های آمریکا نزدیک ۱۴ تریلیون دلار سرمایه دارند.
        پول موتور محرک صنعت هست و از این منظر چینی ها فعلا مشکل سرمایه ندارند و چه خوشمون بیاد چه نیاد چین ابر قدرت اقتصادی شده و در بسیاری از پروژه ها سرمایه های چین در حال ورود و فکر نکنم این شایعه که چینی ها با سرمایه ی غربی ها کار میکنن واقعیت داشته باشه و بهتره در نظرات به آمار رسمی و معتبر رجوع کنیم.

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. Phonix

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          بدهی نشان دهنده ضعف نیست
          اقتصاد آمریکا انقدر بزرگه که چین حتی نصفش نیست و بعد هم چین اقتصادش در دست غربه زمان حمله روسیه به اوکراین آمریکا واضح گفت چین خوب می‌دونه که اکه تحریم بشه وه بلایی سر اقتصادش میاد
          چین فقط کارخانه برند های غربی شده
          مثل ژاپن که با برندینگ به اینجا رسیده هیچکدوم از محصولات عمدش تو خاک خودش تولید نمیشه

          موافقم 3
          مخالفم 0
  2. GMA

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    برعکس درونسوز های بشدت بنجل ساخت چین، ظاهرا در الکتریکی ها بسیار عالی عمل کردند و حرف هایی برای گفتن دارن،جالبه چینی ها هم تونستن چنین چیزی بسازن

    موافقم 32
    مخالفم 8
  3. امیرعلی

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    قبل اینکه جناب رامین بیان توی سایت و با دیتاهاشون نصف فروش ماشین های دنیا رو بزنن به اسم چینی ها چند تا نکته هست که متاسفانه وقت نشد زیر خبر معرفی نسل جدید هونگچی h9 بگم
    اول اینکه جناب رامین وقتی یک شرکت فروش کمی داشته باشه افزایش فروشش خیلی درصد بیشتری نسبت به افزایش فروش یک شرکت با فروش چند صد هزار تایی توی یک بازار حساب میشه
    برای مثال شما لینک اون سایت رو میدید که مثلا چانگان افزایش فروش ۲۲۳ درصدی داشته ولی به این توجه نمی‌کنید که ممکنه این ۲۲۳ درصد به معنی این باشه که فروشش از ۱۰۰ دستگاه رسیده باشه به ۳۰۰ تا که واقعا رقم خجالت اوریه
    دومین نکته درباره شرکت byd هست همون طور که بقیه دوستان هم اشاره کردند بیشتر محصولات byd در بخش متعلق به امریکا این شرکت طراحی و مهندسی میشند و درباره مالکیت هم باید بگم وارن بافت و و شرکت های سرمایه گذاری ونگارد و بلک راک که هر ۳ آمریکایی هستند ، حق رای و بیشترین سهم رو نسبت به سهام داران دیگه شرکت دارند و حتی یک نکته جالب اینه که وقتی توی اینترنت سرچ میکنی byd اولین سایتی که میاد بخش byd usa و دومین سایت هم سایت اروپای byd هست این هم یک نکته دیگه برای تایید حرف من بود
    سومین نکته هم اینه که حتی اگه به فرض محال چینی ها بتونن بازار جهانی رو به قبضه در بیارند مثل موج ماشین های ژاپنی دهه ۷۰ میشه ، بعد از یک مدت میگذره و حتی خود دولت چین هم گفته که ۹۰ درصد خودروسازان حال حاضر چین تا ۲۰ سال دیگه ورشکست می‌شوند
    پدال لطفا کامنتم رو منتشر کن

    موافقم 17
    مخالفم 15
    1. new RAMIN

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      @امیر علی

      ((قبل اینکه جناب رامین بیان توی سایت و با دیتاهاشون نصف فروش ماشین های دنیا رو بزنن به اسم چینی ها چند تا نکته هست که متاسفانه وقت نشد زیر خبر معرفی نسل جدید هونگچی h9 بگم))

      اینارو از خودم درنمیارم. والا معتبر ترین سایت آمار فروش خودرو دنیا best seling car blog نوشته دیگه نمیدونم معتبر تر از این دیگه چیه! آمار فروش ماهیانه هم میزاره سالیانه هم میزاره…

      ((برای مثال شما لینک اون سایت رو میدید که مثلا چانگان افزایش فروش ۲۲۳ درصدی داشته ولی به این توجه نمی‌کنید که ممکنه این ۲۲۳ درصد به معنی این باشه که فروشش از ۱۰۰ دستگاه رسیده باشه به ۳۰۰ تا که واقعا رقم خجالت اوریه))

      اگه کشوری مثل موناکو مثلا برند X امسال 100 تا بفروشه سال بعد 300 بعد سال بعدش 500 تا نشون میده مردم موناکو و خریدارا از برندX راضی هستن و نظرشون جلب شده و ازش خوششون امده وگرنه دیوانه نیستن هعی بخرن… به هرحال هرکی ماشین میگیره به این اون میگه خوبه یا نه… (اینکی که گفتم مثال بود)

      در خصوص بازار عربستان که هعی من لینک میدم لینک های من مربوط به چندین ماه نیست بلکه مربوط به رشد فروش 4 ساله اخیره… اگه بد هست پس چرا رشد فروش داره؟ اونم هرسال؟ البته این داستان جدا از عربستان برای قطر کویت امارات عمان هم هست…درسته الان آمار فروشش درحد تویوتا تو کشور های عربی نیست…(البته با توجه رشد فروش همینجوری پیش بره تا 3سال دیگه قطعا میرسه) اما تو 4 سال بتونی خودتو از ته جدول برسونی تو 20 تای اول حتی 10 تای اول و 5 تای اول! نشون دهنده چیه!؟

      ((سومین نکته هم اینه که حتی اگه به فرض محال چینی ها بتونن بازار جهانی رو به قبضه در بیارند مثل موج ماشین های ژاپنی دهه ۷۰ میشه ، بعد از یک مدت میگذره و حتی خود دولت چین هم گفته که ۹۰ درصد خودروسازان حال حاضر چین تا ۲۰ سال دیگه ورشکست می‌شوند))

      اولا دولت چین کی گفت؟لینک بده.رو هوا منم بلدم حرف بزنم. درضمن اگه 90 درصدشون تا 20 سال دیگه ورشکست بشن میشه سال 2042 ! تا اون موقع فکر کنم دیگه خودروهای پرنده اومدن کلا همه چی عوض شده…

      موافقم 19
      مخالفم 5
      1. سعeد

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (54 ديدگاه)

        رامین حیا کن آشغالای چینی رو رها کن

        موافقم 18
        مخالفم 30
      2. King Godzilla

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        چینی های سوسک خور ارزش جر خوردنت پیرهنت رو تا ناف ندارن

        موافقم 9
        مخالفم 14
    2. پویان

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (748 ديدگاه)

      نه امیر علی. چینی ها خیلی خوب دارن جلو میرن. ویتنام هم خودرو برفی ساخته. ژاپن که کلا درجا میزنه فعلا. از ژاپنی ها بهیده که هنوز جدی وارد نشدن

      موافقم 9
      مخالفم 11
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        چینیا خوب دارن جلو میرن! ژاپن درجا میزنه! ویتنام خودروی برفی ساخته! خب مدرکت؟ والا ما ندیدیم ویتنام ماشین برف روب بسازه،اوناییم که درجا میزنن بعد از ۹۰ سال جنرال‌موتورز رو توی عرصه فروش شکست داد و هرساله میلیون ها ماشین میفروشه همون‌طور توی همون زباله دونی حاجی ارزونی،کدوم شرکت چینی سالیانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون ماشین میفروشه؟ چینیا خوب دارن جلو میرن! رو چه حساب؟ رو چه منطق؟ نه توی بازار اروپا هستن نه آمریکا دوتا پست پـدال رو دیدین با تیتر تبلیغاتی فکر کردین چین دنیا رو گرفته! درحالیکه برعکس توی سایتای معتبر خارجی نهایت ماهی چند دونه پست مربوط به چین باشه!
        پیامی دارم برات رامین جان…

        موافقم 14
        مخالفم 9
        1. پویان

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (748 ديدگاه)

          اولا من رامین نیستم.
          دوما اول شدن تویوتا به خاطر ضعغف جی ام و تراشه بود.
          ویتنام رو گفتم ماشین برقی. اشتباه تایپی شد برفی
          عدم غروش برقی های چینی به خاطر سیاسی کاری است نه کیفیت. همین nioاز همه اروپاییها بهتره

          موافقم 4
          مخالفم 8
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اولا تو رامین هستی
          دوما تویوتا هم مشکل نیمه رسانا رو داشت ولی با تدبیر راه حل رو پیدا کردن پس جی ام ضعف نداشته تویوتا هم شانس نیاورده کمتر شعر بگو
          چه برقی و چه بنزینی چینی هم بی کیفیتن، برای همینه فروش نمیرن، مگه نرفتن نروژ؟ خب چی شد؟ فروشش چقدر بوده؟ چرا آماری ازش نیست؟ تا وقتی تو بازارای مطرح برندهای بیشمار باکیفیت وجود دارن، وجود بیشمار برند بی کیفیت که سابقه زیرپا گذاشتن سیاست کپی رایت رو هم دارن هیچ جایی ندارن…
          ″همین nioاز همه اروپاییها بهتره″
          خب این رو تو سه کامنت تکرار میکنی ولی نمیگی چرا!! خب چرا رو چه دلیل؟

          موافقم 7
          مخالفم 8
  4. پدرام

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (797 ديدگاه)

    میکسی از لوسید و تسلا ولی در عین حال طراحی اش خوبه و عملکرد و مشخصات خوبی هم داره

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. new RAMIN

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    چندتا نکته چشممو گرفت بهتره یه عده که تعصب جلو چشمشون گرفته و تعصبی نظر میدن و متن رو نمیخونن ببیننش…

    ((نمای داخلی خودرو به سایز اعضای خانواده‌اش شباهت زیادی دارد. سازنده برای ساخت کابین از مواد بسیار باکیفیت، نرم و الگودار استفاده کرده است. نیو مدعی است که در کابین خود از ۴۰ درصد چرم ناپا بیشتری نسبت به سایر خودروسازان استفاده کرده است. داشبورد با ظاهری نسبتاً ساده، میزبان یک نمایشگر بزرگ لمسی در مرکز خود بوده که دستیار هوشمند دیجیتال نیو با نام «نومی» را در خود جای داده است. این نمایشگر تقریباً وظیفه کنترل همه چیز را برعهده دارد))

    ((از دیگر ویژگی‌های داخلی ET7 می‌توان به فناوری دالبی اتموس اشاره کرد که در مرسدس‌بنز EQS نیز شاهد استفاده از آن بوده‌ایم. ET7 روی هم از ۲۳ بلندگو بهره می‌برد تا صدایی عمیق و گیرا را به سرنشینان خود ارائه دهد. فضای پا برای سرنشینان جلو و عقب کاملاً مناسب است؛ تقریباً نگرانی هم بابت فضای سر وجود ندارد.))

    ((سدان ET7 نیز یکی از نخستین خودروهای این خودروساز در تمام این بازارها خواهد بود؛ چراکه سدانی بزرگ و مجلل با موتوری قدرتمند و فضای داخلی پرامکانات و باکیفیت است که به‌راحتی می‌تواند با رقبای آلمانی‌اش برابری کند.))

    پیمایش عالی… طراحی خوب… کیفیت عالی… قیمت عالی… طراحی داخلی عالی…
    جنس درجه 1 چینی= 👌👍

    موافقم 21
    مخالفم 8
    1. احمدرضا

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (878 ديدگاه)

      سر گنج نشستی 63 هزار پوند بدی واسه این؟
      خودت که بچه ای احتمالا بابات خیلی پولداره که به اینا میگی قیمت عالی 😑😐
      در ضمن هیچ آدم عاقلی نمیاد واسه این لگن که انگار از لوسید ایر کپی کردن
      چینی ها فقط تو ماشینا اقتصادی میتونن قد علم کنن اونم با لطف ژاپن و اروپایی ها
      63 هزار پوند گزینه های بهتری تو دنیا وجود داره
      خودم به شخصه نیسان سنترا اقتصادی رو به یه لوکس چینی ترجیه میدم

      موافقم 16
      مخالفم 19
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        رو گنج ننشسته فقط تبلیغ میکنه! عین کاری که گدا و چیما انجام میدن! خب این که باهاش آشناییم چیز جدیدی نیست…

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. پویان

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (748 ديدگاه)

          چه بخوای چه نخوای در بحث برقی ها چینی ها حرفای زیادی برای گفتن دارن که اتفاقا خوبه. اون تویوتا هم که فعلا یه ماشین برقی خوب نداده

          موافقم 6
          مخالفم 2
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          خب رامین چجوری؟ چه بخوای چه نخوای نشد حرف! تویوتا نیاز نیست ماشین خوب بده تویوتا ماشینای بنزینیش حرف اولو تو دنیا میزنن از این طرف نیسان پیش از همه با مدل لیف وارد بازار الکتریکی ها شد الانم با مدل آریا قراره خیلی حرفا برای گفتن داشته باشه، تا ببینیم از این چند هزار شرکت برقی چینی چی درمیاد…
          راستی سوالمو جواب ندادی نیو چجوری از همه اروپاییا بهتره!؟

          موافقم 3
          مخالفم 8
        3. King Godzilla

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          بدون اطلاعات حرف نزنی بهتره

          تویویتا خودرویی ساخته که توی 5 دقیقه شارژ میشه و 700 کیلومتر برد داره

          موافقم 2
          مخالفم 7
      2. new RAMIN

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        @احمدرضا
        فقط میخوام یه ماشین برقی بهم بگی ساخت هرجایی (به غیر از چین!) که 63 هزار پوند قیمت داشته باشه پیمایش 750کیلومتری 640 اسب قدرت 750نیوتون گشتاور و کابین لوکس… شما معرفی کن… قطعا من اونو میخرم!

        موافقم 10
        مخالفم 12
        1. King Godzilla

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          وقتی یه چیزی برات اثبات شده دیگه انکارش سخته

          گند بودن چینیا برای ما عادیه

          هیچ کدوممون خاطره خوش نداریم ازش

          موافقم 3
          مخالفم 8
      3. Reza_ar

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (257 ديدگاه)

        تایکان وe tron و… هستن
        مدلs و لوسید هم هستن
        هر مدل ماشسنی با این پول میشه خرید
        اگر سی هزار پوند بود اون موقع میشد بهش فکر کرد

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. Jdm باز

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      داداش اصن بدون هیچگونه دعوا و داستانی
      فقط بگو دلیل اینکه طرفدار چینی ها هستی چیه ؟؟
      چیش باعث جذبت شده؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        نکتارش…
        پولش…
        پارتیش…

        موافقم 5
        مخالفم 4
    3. King Godzilla

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      من باشم حتی حاضرم سانتافه بخرم ولی اینو نخرم

      موافقم 4
      مخالفم 10
    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ″. نیو مدعی است که در کابین خود از ۴۰ درصد چرم ناپا بیشتری نسبت به سایر خودروسازان استفاده کرده است.″
      خب اینجا نیو مدعیه! آقای میرزابنویس!
      برای پاراگراف دوم، راستی یادمه یه جا خوندم دایملر توی یکی از شرکتای چینی سرمایه گذاری کرده! خب تعجبی نداره کپی کرده باشن!!
      و برای سومی هم که هنوز از کارخونه نیومده فعلا جز صبر چیزی نصیب کسی نشده!
      راستی از طرف اینا بهت چانگان جدید ندادن؟ خیلی ذوق زده شدی!

      موافقم 8
      مخالفم 5
  6. new reventon

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (388 ديدگاه)

    هر چند که نفری یه دونه ازینا به 99 درصد ایرانیا بدی همشون سن کپ میکنن
    ولی داخلش معلومه که چینیه
    مثل قیاس هوای هستشو اپل

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      به به نیو رونتون!
      چه خبر از لایوت؟ با دختر آمریکایی دیگه ای به فارسی حرف نزدی برادر؟😂

      موافقم 8
      مخالفم 1
  7. سعeد

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اقای صفرپور وقتتونو سر ترجمه هر چیز مربوط به آشغال های چینی حدر ندهید

    موافقم 6
    مخالفم 27
    1. پویان

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (748 ديدگاه)

      اتفاقا ممنون از اقای صفر پور که ترجمه کردن. البته اخبار خیلی بیشتری هم از ماشینای چینی هست که جای ترجمه داره. مثلا چری اکسید پلاگین هیبرید با مصرف صدی یک لیتر.
      این شده اشغال؟!!! Nio که از همه بهتره

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        خب اینم کامنت چهارم که میگه نیو بهتره!
        ″همین nioاز همه اروپاییها بهتره″
        چجوری؟

        موافقم 3
        مخالفم 7
        1. new RAMIN

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          $ᏗᏰᏖᎥᏁ$@
          (خب اینم کامنت چهارم که میگه نیو بهتره! ″همین nioاز همه اروپاییها بهتره″ چجوری؟)

          (آیا خرید ET7 کاری عاقلانه است؟!سدان ET7 نیز یکی از نخستین خودروهای این خودروساز در تمام این بازارها خواهد بود؛ چراکه سدانی بزرگ و مجلل با موتوری قدرتمند و فضای داخلی پرامکانات و باکیفیت است که به‌راحتی می‌تواند با رقبای آلمانی‌اش برابری کند.)

          هیچ ماشین آلمانی نیست که 62هزار پوند قیمت داشته باشه و مشخصات nio et7رو بده. این متن رو هم پدال از خودش نگفته بلکه وبسایت بریتانیایی auto car گفته و auto car اونو تست کرده،نکنه auto car که برسیش کرده دروغ میگه و تو که تو عمرت ندیدش راست میگی!؟

          موافقم 6
          مخالفم 1
  8. R

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    چه عجب نیو ماشین با باتری قابل شارژ تولید کرد و بعد تموم شدن نباید عوضش کنی البته تو اینم شک دارم😂😂

    موافقم 0
    مخالفم 12
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      هنوز مشخص نیست فکر کنم اینم مثل همون سوپراسپرته باشه باید بدنه رو تا کرد تا باتریشو شارژ کرد!

      موافقم 4
      مخالفم 4
  9. Jdm باز

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بر اساس‌چیزی که مقاله گفته،محصول بدی نیست
    اما همه چیز با یه بررسی ساده مشخص نمیشه و وباید عملکرد طولانی مدت اون رو ببینیم

    این که تونستن همچین چیزی بسازن دلیلش مشخصه
    چون مثل خودرو های درونسوز پیچیدگی فنی زیادی نداره و الان بیشتر شرکت ها خیلی ساده میتونن یه خودروی الکتریکی بسازن
    تنها ایرادی که من با این عکس ها و مقاله تونستم ازش بگیرم، طراحی که اصالت نداره و داد میزنه که از لوسید ایر ایده گرفتن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  10. پویان

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (748 ديدگاه)

    نه امیر علی. چینی ها خیلی خوب دارن جلو میرن. ویتنام هم خودرو برفی ساخته. ژاپن که کلا درجا میزنه فعلا. از ژاپنی ها بهیده که هنوز جدی وارد نشدن

    موافقم 4
    مخالفم 3
  11. تحت پیگرد

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (352 ديدگاه)

    طراحی داخل خیلی با کلاسه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  12. محمد

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    کلا ایراد گرفتن از پیشرفت چینی‌ها شده عادت بعضی ها که یه دستشون به گوشیه و انگشت اون دستشون داره تلی های داخل نافشون را در میاره ، عزیز من بگو خودت هنرت چیه؟.؟اونها کار کردند و به جای مسخره کردن ایرادات محصولاتشون را بر طرف کردند .. حالا به اینجا رسیدند که حتی توی آلمان مهد تولید بهترین خودروهای دنیا کارخانه تولید برندهای خودشون را میسازند..

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. نمردیم از بدبختی

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    شبیه لوسید ابر با هیوندای کنا هست

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. ماکسیمیلیان

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    رقیب به حقِ ژرمنی ها از کشور چشم بادامی ها!
    یا علی🌷

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. مردیم از خوشی

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1382 ديدگاه)

      تا جای که من یادمه ما به ژاپنی ها میگیم چشم بادامی و به چینی ها میگیم جنین خور 😷

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. Reza_ar

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (257 ديدگاه)

        درست نیست در مورد چین ملت دوست و برادر این طور صحبت شه😂

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. ماکسیمیلیان

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (646 ديدگاه)

          محض اطلاع بنده بیش از شما کینه ی چین را در دل دارم و آن را می پرورانَم.

          موافقم 1
          مخالفم 2
  15. اسی

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیو قدیمی‌ترین شرکت خودرو برقی ساز چین هست و بخشی از تیم تحقیق و توسعه اون هم در سیلیکون ولی آمریکا هست و رقیب تسلا هست. این شرکت رو اصلا نباید دست کم گرفت.

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا