خودروهای چینی

معرفی نسل جدید گک GS3، کراس اوور کامپکت جذابی برای جوانان

شرکت چینی گک در نمایشگاه خودروی گوانگژو نسل جدید کراس‌اوور GS3 را با طراحی جذابی برای جلب نظر جوانان رونمایی کرده است.

هرچند در غرفهٔ شرکت گک در نمایشگاه گوانگژو سدان تمام الکتریکی آیون هایپر GT توجهات زیادی را جلب کرد اما در اینجا خودروی جذاب دیگری هم وجود دارد. این ماشین نسل جدید کراس‌اوور کامپکت ترامپچی GS3 است. این خودرو نسبت به نسل قبلی خود که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد و به لطف پلت‌فرم ماژولار جدید GPMA کمی بزرگ‌تر هم شده است. نسل جدید این کراس‌اوور چینی ۴,۴۱۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۰۰ ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن با ۹۰ میلی‌متر افزایش به ۲,۶۵۰ میلی‌متر رسیده که کابین جادارتری را ایجاد کرده است.

GS3 جدید با این ابعاد بسیار نزدیک به کراس‌اوورهایی مثل پژو ۳۰۰۸ و نیسان قشقایی خواهد بود. ظاهر این ماشین که برای جلب‌توجه جوانان طراحی شده است، خطوط تیز و عناصر اسپرتی دارد. ازجمله ویژگی‌های بیرونی کراس‌اوور کامپکت جدید گک می‌توان به جلوپنجرهٔ بزرگ که توسط چراغ‌های LED تهاجمی به سبک پژو احاطه شده است، سقف شناور، دستگیره‌های در مخفی و اسپویلر بزرگ عقب اشاره کرد. گک همچنین این خودرو را در دو مدل معمولی و R-Style به نمایش درآورده است که دومی به لطف تریم نارنجی‌رنگ، قطعات آئرودینامیکی روی سپرها، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی بزرگ‌تر و دیفیوزر الهام گرفته از سوپراسپرت‌ها با دو سر اگزوز گرد در وسط، نمای اسپرت‌تری دارد.

در داخل GS3 جدید شاهد داشبوردی کاملاً دیجیتالی هستیم که یادآور محصولات اخیر هیوندای است. شیفتر کریستالی برای گیربکس اتوماتیک، تریم‌های فلزی روی دریچه‌های تهویهٔ فانتزی، سانروف پانورامای استاندارد و نورپردازی داخلی ۳۲ رنگ نیز ازجملهٔ ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این ماشین هستند. برای تودوزی خودرو نیز رنگ‌های روشنی مثل سبز پرنیان، خاکستری روشن با تریم نارنجی و مشکی با تریم آبی قابل انتخاب خواهد بود. GS3 همچنین از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مدرن بهره می‌برد و صندوق بار آن ۳۴۰ لیتر ظرفیت دارد.

زیر کاپوت نسل جدید GS3 یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی قرار می‌گیرد که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به گفتهٔ گک، این خودرو که ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، سریع‌ترین شتاب صفرتاصد را در کلاس خود ارائه می‌کند. حداکثر سرعت GS3 جدید ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. همچنین گفته شده در آیندهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد.

نسل جدید گک ترامپچی GS3 در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۳ در چین عرضه خواهد شد. به گزارش رسانه‌های محلی، انتظار می‌رود قیمت این کراس‌اوور جذاب و جوان‌پسند چینی از حدود ۸۵ هزار یوآن معادل ۱۲,۳۰۰ دلار آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. aMiRsHaYaN

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    فقط اون سر اگزوزاش

    موافقم 28
    مخالفم 1
  2. روح الله

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    جدیدا ماشینای چینی چقدر تو طراحی متحول شدن.واقعا زیباست

    موافقم 65
    مخالفم 5
  3. Amir

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    جز کمپانی های خوب چینه
    جلوش پژوه عقبش چانگان یونی تی
    ولی در کل خوشگله
    مشخصات رو کاغذ که خوبه

    موافقم 38
    مخالفم 6
  4. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    ینی بازدید خبر یه ماشین چینی بیشتر از غول های خودروسازی؟

    موافقم 28
    مخالفم 9
    1. Ali.Malek

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دقیقا همین تعصب بیجا از اول مانع پیشرفت ما ایرانی ها بوده، تعصبی که رو خودروهای ۳۰سال پیش داریم و با اسم های سلطان و لات و این چیزا به این ماشین های رده خارج بها دادیم و باعث شدیم همچنان رو دور تولید بمونن، اینکه این خودروها ساخت چین هستن دلیل بر این نمیشه که آشغال و به درد نخور باشن، الان همین طراحی فقط مارکش یه شرکت مطرح بود امکان نداشت همه یجای این ماشین رو شبیه به یه ماشین دیگه بدونن و کلی به به و چه چه براش راه مینداختن، این تکنولوژی و امکانات و طراحی که چینی ها با این قیمت چه رو خودروهای برقی چه بنزینی به کار گرفتن باعث میشه شرکت های مطرح هم یه تکونی به خودشون بدن و قیمت ها رو رقابتی کنن تا بازار از دستشون در نره و دست چینی ها نیوفته، دقیقا همون کاری که صنعت گوشی سازی چین با سامسونگ و شرکت های بزرگ کرد و باعث شد که اونا هم با قیمت و مشخصات بهتری محصولات خودشون رو عرضه کنن تا از غافله عقب نمونن، در کل صنعت چین با این پیشرفت و این قیمت ها باعثِ بازار رقابتی تر و قیمت های عادلانه تر میشه و همه این ها به نفع مصرف کننده هست، چه بخواییم چه نخواییم چین داره هر حوزه ای رو درو میکنه و شرکت ها رو به چالش میکشه، با پرچم نگه داشتن واسه شرکت های مطرح هم هیچی به ما نمیرسه.

      موافقم 12
      مخالفم 1
  5. Reza Waffen SS

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    عالیه به خدا پسندیدم

    موافقم 31
    مخالفم 7
  6. زمستانم

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    جدا مورد پسند هستش افرین به این طراحی یه مقدار مصرف سوختش کمتر میبود دیگه حرف نداشت

    فقط این قسمت اگر به قول دوستمون قشقایی نمیشود و تخت میببود دیگه هیچ جای گلگی نداره داشبرد عالی رینگا سپر همه خوب
    https://s2.uupload.ir/files/9999999999_o52l.jpg

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. مهردادکمال

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1824 ديدگاه)

    ازن ماشینای چینی منو یاد اخبار تلوزیون خودمون میندازه ظاهرش به اصطلاح مدرن و عوض شده اما محتوی و درون مایه پوسیده ای داره

    موافقم 4
    مخالفم 25
    1. pouyan

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (752 ديدگاه)

      سلام مهرداد. اگر کیفیت gac رو پوسیده میدونی خیلی خنده داره. جزو برندهای خوب چینه.

      موافقم 15
      مخالفم 3
      1. زمستانم

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (219 ديدگاه)

        jac یا gac مساله این است

        موافقم 7
        مخالفم 2
    2. صالح سعدونی

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      محال این طراحی خوب باطنی بدی داشته باشد اتفاقا باطنشون از ظاهرشون هم بهتره مثالش خودروی چانگان هم موتور و هم گیربکس و هم کمپرسور کولر ژاپنی رادارش و برق خودروش به ترتیب بوش و زیمنس آلمان هستن قطعات جلوبندی و سیستم تعلیقش هم یا آلمانی هستن یا ژاپنی هستن به نظرم خودروهای چینی حتی از خودروهای کره ای هم با کیفیت هستن چون از قطعات کیفیت بالاتر آلمانی و ژاپنی استفاده می کنند

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    جلو پنجره کپی پیست پژو

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. حسین دهمرد

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    پونصد تومن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مهرانیان

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      اینجا ایرانه. میشه یک و پونصد

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. همایون

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (576 ديدگاه)

    اگه لوگو رو برداری جاش لوگو پزو بزاری هیچکی شک نمیکنه که این پژو نیست طراحی بیرونیش خیلی شبیه کراس‌اور‌های پژو هستش

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا