خودروهای چینی

معرفی نسل جدید کراس‌اوور جیلی بویوئه L با زبان طراحی تازه

جیلی نسل جدید کراس‌اوور بویوئه L را رونمایی کرده است. این خودرو روی پلت‌فرم CMA ساخته شده که به‌طور مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرده و در خودروهای پولستار ۲، ولوو XC40 و برخی مدل‌های لینک ‌اند کو به کار رفته است. بویوئه L با ۴,۶۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۰۵ میلی‌متر ارتفاع به همراه فاصله محوری ۲,۷۷۷ میلی‌متری، کراس‌اوور کامپکتی است که بین مدل‌های بویوئه و زینگیوئه L قرار می‌گیرد.

بویوئه L از زبان طراحی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که در محصولات آینده جیلی هم آن را خواهیم دید. در جلوی خودرو، چراغ‌های LED دیده می‌شود که در کل عرض خودرو کشیده شده و کمی شبیه محصولات کادیلاک به نظر می‌رسند. در اینجا همچنین جلوپنجرهٔ چشمگیری هم به چشم می‌خورد. در پروفیل جانبی خودرو شاهد خطوط تیزی هستیم درحالی‌که خط پنجره به سمت بالا شیب دارد. چراغ‌های بومرنگ شکل در طرفین که توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند هم از ویژگی‌های نمای عقبی خودرو هستند.

نسل جدید بویوئه L با پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. موتورهای بنزینی شامل ۲ لیتری توربو با ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور و ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود درحالی‌که نسخه‌های هیبریدی هردو از موتورهای ۱.۵ لیتری استفاده می‌کنند. نیروی موتورهای ۱.۵ و ۲ لیتری بنزینی توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه منتقل می‌شود اما این کار در نسخه‌های هیبریدی از طریق گیربکس سه سرعته هیبرید الکتریک درایو جیلی انجام می‌گیرد.

در داخل کراس‌اوور جدید جیلی یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی مقابل راننده و یک نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی لمسی ۱۳.۲ اینچی به‌صورت عمودی در میانهٔ داشبورد دیده می‌شود. سیستم‌عامل این نمایشگرها Geely Galaxy OS Air نام دارد که از تراشه کوالکام ۸۱۵۵ استفاده می‌کند و از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است. بویوئه L در سه‌ماهه پایانی امسال در چین عرضه خواهد شد و هرچند هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده است اما رسانه‌های چینی قیمت پایه‌ای در حدود ۱۲۰ هزار یوآن معادل ۱۸ هزار دلار را تخمین زده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    نمیگم از طراحی جدید کادیلاک کپی کرده
    ولی امکان داره الهام گرفته باشه
    چون جیلی از شرکت های قدیمی چینه و هدف های بزرگی داره
    خیلی به ابروش ضربه میزنه کپی برداری
    ولی خوب در نکاه اپل فکر کردم کادیلاکه مخصوصا با دی لایتاش

    موافقم 34
    مخالفم 7
    1. ehsan.fa

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1898 ديدگاه)

      جوری گفتی که دیس نگیری ، از دید من از هرطرف نگاه میکنم کپی کپی کپی میبینم ، ولی کپی مسئولانه جوری که به کپی متهم‌ نشن

      موافقم 28
      مخالفم 16
      1. M.Kkarimi

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (860 ديدگاه)

        ردپای طراحی های اخیر کیا _ هیوندا هم در طراحیش کاملا مشخصه ….

        موافقم 14
        مخالفم 12
      2. phonix

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        جیلی برند کوچیکی نیست
        کلی پول برای طراحی خرج میکنه
        یه جورایی توهین به خودشه اگه بره مثل گاو کپی کنه

        موافقم 15
        مخالفم 5
  2. Reza Waffen SS

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    حتی زبانه طراحی شونم از هم کپی میکنن همینو چانگانم ازش استفاده میکرد

    موافقم 24
    مخالفم 9
    1. علی

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زبانه؟؟؟؟

      موافقم 8
      مخالفم 5
  3. GMA

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    بخش عقب کپی تمام عیار هیوندای بایون هست😐

    موافقم 16
    مخالفم 16
  4. Amard

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    یا محصولات جدید کادیلاک افتادم البته یه مقداری هم شبیه داچیا و تا حدی شبیه چانگان شده

    موافقم 13
    مخالفم 3
  5. meysam

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    فقط قیمتو نگاه کنید
    کی میتونه با این چینیها رقابت کنه؟

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. مهرانیان

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خیلی زیباست و ایکاش با قیمت MSRP وارد ایران میشد تا قیمتش همین 540 میلیون تومن بمانه. (ماشین 18 هزار دلاری یعنی با احتساب دلار 30 هزار تومنی میشه 540 میلیون تومن! باشه؟). ولی دریغ که قیمتش در ایران یک میلیارد و 540 میلیون تومن خواهد شد. بنظرم اون سال اشتباه کردند که اینطور کردند. حالا ما پشیمانیم

    موافقم 20
    مخالفم 0
  7. T

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    بچه ها جدیدا ماشینا شبیه هم شدن
    برای مثال نمیشه گفت پشت فولکس واگن id4 از دوجه چارجر کپی کرده

    موافقم 7
    مخالفم 3
  8. T

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    ولی یک جورایی باهات موافقم ماشین حس کادیلاک داره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. T

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    ولی ۱۸۰۰۰ دلار برای این ماشین خیلی خوبه
    اما بنظرم برند های چینی هنوز خیلی جا دارن جا بیوفتن
    و تبدیل به برند بشن

    موافقم 4
    مخالفم 3
  10. Alan.r

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    نمای جلو کپی شده از کادیلاک و نمای عقب کپی شده از ولوو xc90

    موافقم 1
    مخالفم 4
  11. pendarnews

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    این قدر نسبت به چین و فناوری اون بدبین نباشید.
    عجیب “دیفالت ذهنی” برخی دوستان هنوز عناد و بی کیفیت بودن کالای چینیه …
    گذشت آن زمانی که آن سان گذشت …
    چین الآن کارخانه جهانه و دنیا مقابل توان و تکنولوژیش سر تعظیم فرود می آره.

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. phonix

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      کدوم تکنولوژی ؟
      تازه امسال تونست تولید علمش رو از آمریکا بیشتر کنه
      که اونم با توجه به تعداد جمعیتش تولید اون همه مقاله براش متوسط به حساب میاد
      بعد هم دوست عزیز شما متوجه نیستید چین نقشش چیه
      چین یه کارخونه مفت برای کشور های بلوک غربه که اکثرا شرکت هاشون بزرگ و چن ملیتیه
      جونش رو کارگرانی چینی میکنن پولش رو دولت چین میگیره
      نود درصد سودش رو هم غربی ها میبرن
      البته مدیریت حزب حاکم خیلی تاثیر گذار بود و بعد از اعتراض های مردم نسبت به فسار چنان با مفسد ها برخورد کرد که الان داره پله های پیشرفت رو طی میکنه
      چین تا این لحظه در هیچ تکنولوژی برتری نداره
      شاید برابر باشه ولی برتری نداره

      موافقم 3
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا