رونمایی از نسخه برقی بسترن B30
تب برقی کردن خودروهای چینی اینک به بسترن B30 هم سرایت نموده و بهتازگی از نسخه الکتریکی آن با کد B30 EV رونمایی شد. بسترن B30 EV یک سدان کامپکت است که در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی راهی بازار چین میشود.
بسترن درواقع یک برند از زیرمجموعه شرکت FAW (FIRST AUTO WORK) محسوب میشود. این سازنده در حال حاضر خودروهای مقرونبهصرفهای را برای بازار میانی سدانها و شاسیبلندهای چین تدارک میبیند.
بسترن B30 EV بر مبنای نسخه بنزینی این مدل تکوین و توسعه یافته است. این خودرو از یک پیشرانه برقی نیرو میگیرد که توان خروجی آن 109 اسب بخار بوده و به یک پک باتری 24.8 کیلوواتی کوپل شده است. شعاع حرکتی بسترن B30 EV معادل 180 کیلومتر و ماکزیمم سرعت نهایی آن هم برابر با 140 کیلومتر بر ساعت است.
طبق ادعای بسترن، بُرد این خودرو در سرعت 60 کیلومتر بر ساعت و در حالت کروز به 230 کیلومتر هم میرسد.
سرعت 60 کیلومتر بر ساعتی که هدفگذاری شد، یک طبقهبندی نامفهوم است که توسط بسیاری از خودروسازان چینی به کار میرود. مشکل اینجاست که کسی واقعاً نمیداند که معنی آن چیست. برخی سازندگان چینی آن را به مفهوم میانگین سرعتی برابر با 60 کیلومتر بر ساعت به کار میبرند، برخی دیگر هم به مفهوم ماکزیمم سرعت 60 کیلومتر بر ساعت و برخی هم از سرعت کروز صحبت میکنند. درهرصورت، این رنج سرعتی همواره بالای 50 کیلومتر بوده است.
همچون همیشه و در سرزمین خودروهای برقی چین، بسترن B30 الکتریکی هم از برچسبهای رنگی بسیار بزرگ و با ابعادی بیقاعده بهره میبرد که با حرف EV در بدنه آن نقش بسته است. برخی از مردم هم فقط میخواهند نمایش دهند... (- منظور مردم ساکن در چین است).
بسترن B30 خودروی میانسالی محسوب میشود. این خودرو نخستین بار در سال 2015 میلادی روانه بازار شد و از آن زمان تاکنون هیچ نوع بهروزرسانی را شاهد نبود. این قضیه بهوضوح خود را در داخل کابین این خودرو نشان میدهد، جایی که مملو از پلاستیکهای مشکی ارزانقیمت توأم با یک طراحی بینظم و آشفته است. این واقعاً آن چیزی نیست که از یک خودروی الکتریکی جدید مدل 2017 ساخت چین انتظار میرود. بسترن باید بهتر از این کار کند.
محل اتصال آداپتور شارژر این خودرو درست در زیر آرم جلوپنجره آن تعبیه شده است.
منبع: CARNEWSCHINA.COM