جیلی سومین خودروساز پردرآمد کشور چین

جمعه 2 شهریور 1397 - 05:58
مطالعه 4 دقیقه
2018-geely-bo-rui-ge 7
کمپانی جیلی اتومبیل، مالک برندهای ولوو، لوتوس و... با جا گذاشتن کمپانی‌های نام‌آشنای نیسان، هوندا و تویوتا به سومین خودروساز پردرآمد چین تبدیل شده...
تبلیغات

کمپانی جیلی اتومبیل، مالک برندهای ولوو، لوتوس و... با جا گذاشتن کمپانی‌های نام‌آشنای نیسان، هوندا و تویوتا به سومین خودروساز پردرآمد چین تبدیل شده است.

این خودروساز در شش ماهه ابتدایی سال 2018 افزایش چشمگیر 54 درصدی در درآمدهای خالص خود را اعلام کرده و گفته که هدف‌گذاری 1.58 میلیون دستگاهی خود برای این سال را تحقق بخشیده است. جیلی در حال حاضر از نظر میزان فروش به دنبال فولکس‌واگن و جنرال موتورز در بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان است.

حیلی از نظر جهانی نیز موفق عمل کرده و روی تکنولوژی‌های جدیدی همچون قوای محرکه الکتریکی شده و اتوماسیون تمرکز دارد. البته درعین‌حال این خودروساز به دنبال اول بودن در بازار داخلی نیز هست.

جیلی در توسعه برندهایی همچون لینک اند کو نیز دستی بر آتش داشته و محصولات این برند تازه‌کار با همکاری ولوو راهی بازار می‌شوند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

گروه جیلی به دنبال تولید محصولات جدید و قوی‌تری بوده و موقعیت خوبی به‌منظور کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای سواری چین در آینده‌ای نزدیک خواهد داشت.

سهم این خودروساز در بازار داخلی از 5 درصد در سال 2017 به 6.4 درصد در نیمه اول سال جاری رسیده است. جیلی در این بازه زمانی 766630 دستگاه خودرو فروخته و نیسان را با فروش 720447 دستگاهی پشت سر گذاشته است. جیلی سال پیش در کل 1.25 میلیون دستگاه خودرو فروخته بود.

لی شوفو میلیاردر چینی که جیلی را در اختیار دارد چندین سال است که این شرکت را گسترش می‌دهد. پس از خرید ولوو از فورد، شوفو همچنین کنترل سهام شرکت‌های لوتوس و پروتون را نیز به دست گرفت. او همچنین 9.7 درصد سهام دایملر را نیز خریده و به بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت آلمانی تبدیل شده است.

جیلی برنامه‌هایی برای عرضه محصولات لینک اند کو در اروپا هم داشته و می‌خواهد تا سال 2020 وارد این بازار رقابتی شود.

عملکرد رو به رشد جیلی در حالی است که بازار خودروی چین برای دومین ماه متوالی با افت فروش مواجه می‌شود. کاهش رشد اقتصادی و جنگ تجاری این کشور با آمریکا تأثیر خود را روی بازار خودرو نیز گذاشته است. میزان فروش خودرو در بازار چین در ماه‌های ژوئن و جولای به ترتیب 3.7 و 5.4 درصد افت داشته است.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.