معرفی رسمی جیلی زینگییوئه، کراساووری لوکس بر اساس پلتفرم ولوو
کراساوور پرچمدار و جدید جیلی که قبلاً با کد KX11 شناخته میشد، رسماً با نام زینگییوئه (Xingyue) در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است. این کراساوور جدید که ظاهر چشمگیری دارد، از جلوپنجرهٔ بزرگی بهره میبرد که توسط چراغهای نسبتاً سادهای احاطه شده است. هرکدام از این چراغها به 126 لامپ LED با کنترل مستقل مجهز هستند که امکان نورپردازی سفارشی را فراهم میکند.
با حرکت به سمت طرفین خودرو میتوان بدنهای ساده و خط شانهای برجسته را مشاهده کرد که روی فاصلهٔ محوری کشیدهٔ 2,845 میلیمتری خودرو تأکید دارد. در اینجا تزئینات کرومی و سقفی با شیب ملایم هم به چشم میخورند. در عقب زینگییوئه L چراغهای باریکی طراحی شده که به هم متصل هستند. این چراغها هم از 176 لامپ LED تشکیل شدهاند. کمی پایینتری نیز سپری دیده میشود که روی آن خروجیهای هوا کار شده است.
کابین زینگییوئه L با نمایشگر عریضی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی که طول کلی آن بیش از یک متر است، نمایش بسیار مدرنی دارد. جیلی در مورد این نمایشگر اطلاعات زیادی منتشر نکرده بهجز اینکه وضوح تصویر 1920x720 دارد و از جدیدترین نسل سیستم GKUI جیلی برخوردار است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی این کراساوور چینی هم میتوان به تودوزی دورنگ و تریم جیر، سیستم صوتی Bose با 10 بلندگو، نورپردازی داخلی با 72 رنگ اشاره کرد. در همین حال، به لطف تکنولوژیهای مقابله با سروصدا و عایق صوتی دولایه، جیلی وعدهٔ کابین ساکتی را هم داده است.
زینگییوئه L روی پلتفرم CMA ساخته شده که با ولوو XC40 و برخی از محصولات لینکاند کو مشترک است. زیر کاپوت این خودرو هم یک پیشرانهٔ 2 لیتری توربو قرار گرفته که در دو سطح قدرت مختلف شامل 215 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور و 235 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور ارائه میشود. برای انتقال نیروی این موتور گیربکسهای هفت سرعتهٔ دوکلاچه یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب است که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک تحویل میدهند. به لطف این ترکیب، زینگییوئه L ظرف 7.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
این کراساوور جدید چینی در بخش ایمنی هم به 12 سنسور اولتراسونیک، پنج رادار موج میلیمتری، چهار دوربین دید اطراف، یک دوربین داشبوردی و 24 سنسور محیطی مجهز شده که سیستم خودران سطح دو را فراهم میکنند. به لطف این ویژگیها، زینگییوئه L میتواند در پارکینگ بدون حضور راننده بهصورت خودکار فضای خالی پیدا کرده و خود را پارک کند. در زمان بازگشت نیز راننده اگر در فاصلهٔ 200 متری خودرو قرار داشته باشد میتواند آنرا به سمت خود فرابخواند.
زینگییوئه L طی هفتههای آینده در چین عرضه میشود درحالیکه جیلی قصد دارد در آیندهٔ نزدیک آنرا بهصورت جهانی هم عرضه کند.