معرفی رسمی SF5، اولین خودروی ساخت هوآوی

پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1400 - 04:30
مطالعه 5 دقیقه
Huawei-SF5-1
هوآوی بیشتر به خاطر ساخت گوشی‌های هوشمند مشهور است اما این شرکت حالا اولین خودروی خود را معرفی کرده است. این خودرو که SF5 نام دارد، یک کراس‌اوور...
تبلیغات

هوآوی بیشتر به خاطر ساخت گوشی‌های هوشمند مشهور است اما این شرکت حالا اولین خودروی خود را معرفی کرده است. این خودرو که SF5 نام دارد، یک کراس‌اوور هیبریدی از نوع افزایش‌دهندهٔ بُرد است و با برند سِرس (Seres) به بازار عرضه می‌شود. هرچند SF5 ظاهر چندان چشمگیری ندارد اما از چراغ‌های جلوی باریک با دی‌لایت‌های متمایز و جلوپنجرهٔ ادغامی با بدنه بهره می‌برد. بدنهٔ سیال و دستگیره‌های در مخفی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. این کراس‌اوور جدید چینی 4,700 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض و 1,625 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن 2,875 میلی‌متر است.

در داخل SF5 یک صفحه آمپر دیجیتالی پشت غربیلک فرمان دو پره قرار گرفته است؛ اما با توجه به اینکه هوآوی در ساخت گوشی‌های هوشمند تخصص دارد، عجیب نیست که این کراس‌اوور به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفته با نمایشگری بزرگ مجهز شده است. این سیستم در عوض چند ثانیه به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و به‌طور خودکار اطلاعات موسیقی و ناوبری را بین این دو انتقال می‌دهد. در اینجا همچنین تکنولوژی تشخیص صدا، سیستم صوتی با یازده بلندگو و دو ساب‌ووفر، تهویه، گرم‌کن و ماساژور صندلی‌های جلو، تریم چوبی، شیفتر دوار، نورپردازی داخلی و سانروف هم وجود دارد.

در SF5 مهندسان توجه ویژه‌ای به کاهش سروصدا و لرزش داشته‌اند و به همین دلیل، خودرو به شیشهٔ جلوی دولایه و مقادیر زیادی از مواد عایق صدا مجهز شده است. به لطف این اقدامات، به گفتهٔ سازنده، سطح سروصدای داخلی SF5 در حالت درجا به تنها 38 دسی‌بل رسیده است. این خودرو در بخش ایمنی هم به رادار موج میلی‌متری، سنسورهای اولترا سونیک و مجموعه‌ای از دوربین‌ها مجهز شده که به سیستم‌های دستیار ترافیک، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، حفظ حرکت میان خطوط و هشدار برخورد جلو امکان فعالیت می‌دهند.

SF5 در بخش قوای محرکه از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً 550 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور دارند. برای شارژ کردن باطری‌هایی که این موتورها را تغذیه می‌کنند نیز یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر به‌عنوان ژنراتور در نظر گرفته شده است. کراس‌اوور هوآوی به لطف این ترکیب ظرف 4.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. SF5 می‌تواند تا 180 کیلومتر را صرفاً به‌صورت الکتریکی طی کند اما بُرد کلی آن به لطف پیشرانهٔ افزایش‌دهندهٔ بُرد به 1000 کیلومتر می‌رسد. این خودرو همچنین می‌تواند به‌عنوان یک باطری هم عمل کند و برق موردنیاز همه‌چیز از تلویزیون گرفته تا خودروهای الکتریکی دیگر را تأمین کند.

سرس SF5 هم‌اکنون در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش درآمده و به‌زودی در فروشگاه‌های هوآوی هم حضور خواهد یافت. قیمت این کراس‌اوور هیبریدی چینی از 216,800 یوآن معادل 33,300 دلار آغاز می‌شود و قرار است تحویل آن به خریداران از ماه آینده آغاز گردد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.