معرفی نسل جدید ترامپچی GS8 با قوای محرکه هیبریدی تویوتا

چهارشنبه 2 تیر 1400 - 12:30
مطالعه 4 دقیقه
Trumpchi-GS8-1
GS8 کراس‌اوور پرچم‌دار ترامپچی است. این خودرو برای اولین بار در سال 2016 معرفی شد و با استقبال خوبی از سوی خریداران چینی مواجه گردید به‌گونه‌ای که...

GS8 کراس‌اوور پرچم‌دار ترامپچی است. این خودرو برای اولین بار در سال 2016 معرفی شد و با استقبال خوبی از سوی خریداران چینی مواجه گردید به‌گونه‌ای که به اولین کراس‌اوور چینی با قیمت بیش از 30 هزار دلار تبدیل شده که توانست ماهانه 10 هزار دستگاه فروش داشته باشد. پس‌ازاین موفقیت اما GS8 با مشکلات مزمنی در تولید مواجه شد که مهم‌ترین آن‌ها عدم تأمین کافی گیربکس‌های آیسین بود. به این دلیل، GAC (شرکت مادر ترامپچی) مجبور شد تولید GS8 را کاهش دهد.

اما با همهٔ این‌ها، سال 2017 موفقیت چشمگیری برای این خودرو به همراه داشت زیرا در این سال حدود 100 هزار دستگاه از آن به فروش رسید که این بیشترین فروش در بین همهٔ شاسی‌بلندهای چینی محسوب می‌شد؛ اما پس از سال 2017، فروش GS8 رو به کاهش گذاشت که دلیل آن ممکن است برخی مشکلات کیفی بوده باشد. حتی به‌روزرسانی سال 2020 نیز تغییری در روند نزولی فروش این خودرو ایجاد نکرد. حال اما ترامپچی با معرفی نسل جدید GS8 امیدوار است بتواند این شرایط را بهبود ببخشد.

هرچند نسل جدید GS8 با ظاهر جعبه‌ای شکل خود، در طراحی کاملاً به نسل قبلی وفادار مانده و همچنان نشان می‌دهد که با یک GS8 طرف هستیم اما ترامپچی در این خودرو از زبان طراحی جدیدی استفاده کرده که نمای بسیار شیک‌تر و مدرن‌تری به آن بخشیده است. در جلوی این کراس‌اوور جدید چینی شاهد جلوپنجرهٔ چندضلعی بزرگی هستیم که چراغ‌های عمودی جدیدی به آن متصل شده است. در عقب نیز مثل نسل قبلی، چراغ‌ها همچنان عمودی هستند اما حالا شکل بسیار مدرن‌تری پیدا کرده و با چراغ‌های جلو در هماهنگی هستند. GS8 جدید بزرگ‌تر قبل شده و حالا 4,980 میلی‌متر طول، 1,950 میلی‌متر عرض و 1,780 میلی‌متر ارتفاع دارد که یعنی 145 میلی‌متر کشیده‌تر و 40 میلی‌متر عریض‌تر از نسل قبلی شده است. فاصلهٔ محوری خودرو نیز با 120 میلی‌متر افزایش به 2,920 میلی‌متر رسیده است.

فعلاً از داخل GS8 جدید تصویری منتشر نشده ولی میدانیم که این نسل هم مثل نسل قبلی با سه ردیف صندلی و در نسخه‌های شش و هفت‌نفره عرضه خواهد شد. همچنین این کراس‌اوور چینی روی پلت‌فرم ماژولار جهانی GAC بنام GPMA ساخته شده که موجب ارتقاء قابل‌توجه در فضا و جاداری داخلی شده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات فنی GS8 جدید اما در قوای محرکهٔ آن صورت گرفته است یعنی جایی که در کنار پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی معمول، یک نمونهٔ هیبریدی هم ارائه شده است. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو ساخت خود GAC به همراه نسل چهار سیستم هیبریدی THS تویوتا تشکیل شده است.

همکاری تویوتا با GAC کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا این شرکت ژاپنی معمولاً تمایلی نداشته است که تکنولوژی‌های خود را در اختیار خودروسازان چینی قرار دهد. بااین‌حال، برخورداری از این سیستم هیبریدی می‌توان یک برگ برندهٔ مهم برای نسل جدید GS8 در بازار رقابتی چین باشد. گفته شده این قوای محرکه 250 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آیسین صورت می‌گیرد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. GS8 هیبریدی طبق شرایط رانندگی اروپایی NEDC، در هر صد کیلومتر تنها 5.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند و با یک باک سوخت می‌تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کند. نسل جدید ترامپچی GS8 بین سپتامبر تا اکتبر امسال رسماً راهی بازار چین خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.