گریت‌وال وی کافی وان به دنبال رقابت با مرسدس و ب‌ام‌و در اروپا!

جمعه 19 شهریور 1400 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
Wey-Coffee-01-2022-a-Chinese-plug-in-hybrid-SUV
گریت وال که قصد دارد از طریق برند Wey به اروپا بازگردد، کراس‌اوور جدید این برند که در چین با نام موکا شناخته می‌شود را در نمایشگاه مونیخ با نام...
تبلیغات

گریت وال که قصد دارد از طریق برند Wey به اروپا بازگردد، کراس‌اوور جدید این برند که در چین با نام موکا شناخته می‌شود را در نمایشگاه مونیخ با نام Coffee 01 به نمایش درآورده است. کافی 01 اولین محصول وی در اروپا خواهد بود و به‌عنوان کراس‌اووری لوکس برای رقابت با مدل‌های مرسدس بنز، ب‌ام‌و آئودی به بازار این قاره عرضه خواهد شد!

رویکرد لوکس، استراتژی متفاوتی برای گریت وال در اروپا محسوب می‌شود که قبلاً تلاش کرده بود با عرضهٔ محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت، خریداران اروپایی را جلب کند اما موفقیت چندانی کسب نکرد. نایب‌رئیس اجرایی گریت وال برای اروپا «جانسون کیانگ» در این نمایشگاه به اتونیوز گفته است که ما به محصول خود اطمینان داریم. وی در ادامه افزوده است که این خودرو در ابتدا در آلمان، سپس در ایتالیا و اسپانیا و بعدازآن در کل اروپا عرضه خواهد شد.

کافی 01 با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی راهی اروپا می‌شود که از یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی در کنار یک گیربکس نُه سرعتهٔ دوکلاچه تشکیل شده است. این سیستم مجموعاً 470 اسب بخار قدرت داشته و پیش‌بینی می‌شود بتواند شتاب صفرتاصد زیر پنج ثانیه را فراهم کند. این خودرو همچنین از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی 140 کیلومتری هم برخوردار است که برای رانندگی‌های روزانه کافی خواهد بود.

این کراس‌اوور لوکس چینی از لحاظ اندازه بین کراس‌اوورهای محبوب بازار اروپا قرار می‌گیرد. کافی 01 با 4,870 میلی‌متر طول، از ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و مرسدس GLC کشیده‌تر و از ب‌ام‌و X5، آئودی Q7 و مرسدس بنز GLE کوتاه‌تر است. گریت وال قصد دارد با این کراس‌اوور لوکس خریدارانی را جذب کند که به پیشنهادی پُر از تکنولوژی اهمیت می‌دهند.

کافی 01 اولین خودروی تولید انبوه دنیا خواهد بود که به چیپ کوالکوم اسنپدراگون 8155 مجهز است. این ویژگی امکان ارائهٔ قابلیت‌هایی مثل اینترنت 5G، تشخیص چهره، به‌روزرسانی از راه دور و واقعیت افزوده را فراهم می‌کند. البته به گزارش اتو نیوز، ممکن است کافی 01 نام نهایی این کراس‌اوور چینی نباشد اما فعلاً این نام به خاطر لذت‌بخش بودن قهوه در سراسر جهان انتخاب شده است. کیانگ هم از طرفداران نام قهوه بوده و می‌گوید این نام‌گذاری به زندگی خانوادگی، کار و اوقات فراغت اشخاص مرتبط است.

برند وی که پنج سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد، تاکنون بیش از 400 هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رسانده است. این برند لوکس چینی به‌زودی فعالیت خود را در اروپا آغاز خواهد کرد و اولین نمونه‌های کافی 01 را در نیمهٔ اول سال 2022 به خریداران تحویل خواهد داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.