عرضه شاسیبلند مجلل هونگچی LS7 به بازار با قیمت 200 هزار دلاری
هونگچی عرضهٔ شاسیبلند جدید و مجلل خود بنام LS7 را به بازار آغاز کرده است. این شاسیبلند را میتوان یکی از چشمگیرترین خودروهای اخیر ساخت چین دانست زیرا بهصورت استاندارد با چهار صندلی مجلل، رینگهای 22 اینچی و پیشرانهٔ V8 ارائه میشود و قیمت بسیار بالایی دارد. LS7 همچنین یکی از بزرگترین شاسیبلندهای جهان هم محسوب میشود. برای درک بهتر این موضوع، در ادامه ابعاد این شاسیبلند چینی را با مدلهای فول سایز آمریکایی مقایسه میکنیم:
فاصلهٔ محوری | طول | عرض | ارتفاع | |
هونگچی LS7 | 3,309 میلیمتر | 5,695 میلیمتر | 2,095 میلیمتر | 1,985 میلیمتر |
کادیلاک اسکالید | 3,071 میلیمتر | 5,382 میلیمتر | 2,057 میلیمتر | 1,946 میلیمتر |
جیپ گرند واگنییر | 3,124 میلیمتر | 5,453 میلیمتر | 2,123 میلیمتر | 1,920 میلیمتر |
لینکلن نویگیتور | 3,112 میلیمتر | 5,334 میلیمتر | 2,029 میلیمتر | 1,989 میلیمتر |
کادیلاک اسکالید ESV | 3,406 میلیمتر | 5,766 میلیمتر | 2,060 میلیمتر | 1,941 میلیمتر |
جیپ گرند واگنییر L | 3,302 میلیمتر | 5,758 میلیمتر | 2,123 میلیمتر | 1,920 میلیمتر |
لینکلن نویگیتور L | 3,343 میلیمتر | 5,636 میلیمتر | 2,029 میلیمتر | 1,989 میلیمتر |
میبینیم که هونگچی از نسخهٔ استاندارد همهٔ شاسیبلندهای فول سایز آمریکایی بزرگتر است و حتی از نسخهٔ کشیدهٔ نویگیتور هم طول بیشتری دارد. این در حالی است که LS7 برخلاف رقبای آمریکایی فقط در یک نسخه استاندارد ارائه میشود اما احتمال اینکه هونگچی در آینده نسخهٔ کشیده آن را هم ارائه کند وجود خواهد داشت. درهرحال، این شاسیبلند چینی طراحی بسیار چشمگیری دارد و با ابعاد بسیار بزرگ، فرم جعبهای شکل و تزئینات کرومی پرزرقوبرق فراوان در همهجا، برای کسانی طراحی شده که دوست دارند دیده شوند.
داخل این خودرو هم با چوب و چرم واقعی پر شده است. در جلو، دو نمایشگر 12.3 اینچی دیده میشود که یکی مقابل راننده برای صفحه آمپر و دیگری در وسط داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نصب شده است. غربیلک فرمان خودرو شکلی سنتی و قطور دارد و لوگوی قرمز و طلایی قدیمی هونگچی در میانهٔ آن جای گرفته است. حلقهٔ نیمدایرهٔ نقرهایرنگ در پایین این غربیلک هم به سبک لیموزینهای قدیمی این شرکت برای به صدا درآوردن بوق خودرو تعبیه شده است. در همین حال، روی تریم چوبی درها نام هونگچی به چینی نقش بسته است.
کنسول مرکزی LS7 با دو ستون طلاییرنگ به داشبورد متصل شده و خود کنسول هم با چوب تیرهرنگ پوشیده شده است. هرچند این ماشین 5.7 متر طول دارد اما برخلاف شاسیبلندهای بزرگ آمریکایی، در داخل آن تنها چهار صندلی وجود دارد. در عقب خودرو فقط دو صندلی بسیار پهن و فوقالعاده لوکس نصب شده و هیچ خبری از صندلیهای ردیف سوم نیست. این صندلیها که فضای پای بسیار زیادی دارند، به گرمکن، تهویه و ماساژور مجهز بوده و مقابل آنها دو نمایشگر 12.8 اینچی نصب شده است. در این قسمت نورپردازی محیطی با 254 رنگ هم کار شده است. به گفتهٔ هونگچی، بهزودی نسخهٔ ششنفرهٔ LS7 هم ارائه خواهد شد.
هونگچی LS7 روی شاسی نردبانی ساخته شده و برخلاف اکثر خودروهای چینی، از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توربو با 360 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. البته با توجه به وزن 3100 کیلوگرمی خودرو، این اعداد خیلی زیاد به نظر نمیرسند. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیروی این موتور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. به گفتهٔ هونگچی، این خودرو ظرف 9.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند و حداکثر سرعت آن به 200 کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه مصرف سوخت آن بسیار بالا بوده و در هر صد کیلومتر 16.4 لیتر بنزین مصرف میکند.
و اما به مهمترین موضوع در مورد LS7 یعنی قیمت بپردازیم. قیمت این شاسیبلند مجلل چینی از 1.36 میلیون یوآن معادل 202,500 دلار آغاز شده و در نسخههای بالاتر به 1.46 میلیون یوآن معادل 217,300 دلار میرسد و LS7 را به گرانترین خودروی چینی حال حاضر بازار تبدیل میکند؛ اما آیا شاسیبلند جدید هونگچی ارزش پرداخت چنین مبلغ گزافی را دارد؟ البته LS7 از ظاهر چشمگیر و کابین بسیار مجللی برخوردار است اما به نظر میرسد قدرت آن کم باشد و در تکنولوژی نیز حرف چندانی برای گفتن ندارد. بااینحال، LS7 برای هونگچی محصول بسیار مهمی است و باید دید این شرکت میتواند چینیهای ثروتمند را از خرید مرسدس بنز G کلاس منصرف کند یا نه.