تست BYD یانگ وانگ U9 با 1069 اسب بخار قدرت و قیمت 137 هزار دلار!
اگرچه بسیاری از طرفداران قدیمی دنیای خودرو با آرزوی نشستن پشت فرمان یک فراری یا پورشه پرقدرت بزرگ شدهاند اما شاید کودکان امروز و ماشین بازهای آینده با طیف دیگری از خودروهای فاقد پیشرانه درونسوز روبرو شوند. برندهایی همچون یانگ وانگ BYD و گک هایپر به دنبال تولید اولین ابر خودروهای خود هستند و ویدئوی منتشر شده از یانگ وانگ U9 در پیست نشان دهنده جدی بودن چینیها در چنین کلاسی است.
اگرچه کلیپ منتشر شده از این خودرو بسیار کوتاه است اما نشان دهنده حضور U9 در پیست مسابقه و داغ بودن دیسکهای ترمز خودروست. روتورهای ترمز کربنی خودرو به رنگ نارنجی روشن درآمدهاند اما به نظر میرسد فشار وارده به دیسکهای جلو بسیار بیشتر از عقب است و این امر حاکی از تلاشهای زیاد سیستم ترمز برای کاهش سرعت یانگ وانگ U9 خواهد بود. البته چنین چیزی را در خیابانها نمیبینیم و بیشتر در پیست و زمان مسابقه داغ شدن ترمزها رخ خواهد داد.
با توجه به اینکه چهار پیشرانه برقی U9 حدود 1069 اسب بخار قدرت تولید میکنند و وزن خودرو نیز به بیش از 2 تن میرسد بنابراین جای تعجبی ندارد که چنین فشار بالایی به سیستم ترمز وارد شود. یانگ وانگ میگوید این خودرو در عرض 2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد و تنها یکدهم ثانیه کندتر از مدل بسیار گرانتر هایپر SSR است. البته محصول اسپرت BYD با چنین مشخصاتی بسیار سریعتر از رقبای اروپایی با قیمت مشابه خواهد بود.
باید گفت قیمت BYD یانگ وانگ U9 از 137 هزار دلار شروع میشود و برای خرید رقیب آن یعنی هایپر SSR با صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.3 ثانیهای باید 176 هزار دلار پرداخت کرد. نسخه ویژهای از هایپر با صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 1.9 ثانیهای نیز معرفی شده که حداقل 190 هزار دلار قیمت دارد. مدیر طراحی U9 ولفانگ ایگر است که قبلاً در آلفارومئو، آئودی و لامبورگینی حضور داشته و به همین خاطر است که چهره این خودروی چینی برای ما آشناست. شایان ذکر است باتری 100 کیلووات ساعتی بکار رفته در U9 شعاع حرکتی ادعایی 700 کیلومتری را فراهم میکند اما ویژگی جالب این خودرو به توانایی بالا و پایین پریدن و حرکت با سه چرخ مربوط میشود. به نظر شما برندهای سطح بالای اروپایی باید نگران چینیها باشند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.