معرفی چانگان هانتر جدید، پیکاپ برقی با ژنراتور بنزینی و برد 1000 کیلومتر

سه‌شنبه 15 اسفند 1402 - 03:30
مطالعه 4 دقیقه
Changan-Hunter-1
نسخهٔ جدید پیکاپ هانتر چانگان از موتورهای الکتریکی نیرو می‌گیرد اما به لطف یک پیشرانهٔ بنزینی در نقش ژنراتور، بردی تا 1030 کیلومتر را ارائه می‌کند.
تبلیغات

هرچند تکنولوژی باطری‌ها و خودروهای الکتریکی بسیار پیشرفت کرده است اما این فناوری هنوز برای پیکاپ‌ها مناسب نیست و وانت‌های برقی که تاکنون راهی بازار شده‌اند نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند؛ بنابراین، چطور می‌توان پیکاپ‌ها را به خودروهای پاک‌تری تبدیل کرد؟ پاسخ چینی‌ها به این سؤال استفاده از پیشرانهٔ بنزینی به‌عنوان ژنراتور است. چانگان در نسخهٔ جدیدی از پیکاپ هانتر خود از این نوع قوای محرکه استفاده کرده است که به آن «الکتریکی با برد قابل‌افزایش» یا EREV گفته می‌شود.

این قوای محرکه در پیکاپ چانگان از یک یا دو موتور الکتریکی به همراه یک پیشرانهٔ بنزینی تشکیل شده است. نسخهٔ تک موتورهٔ هانتر از یک موتور الکتریکی در عقب استفاده می‌کند که 174 اسب بخار قدرت دارد اما نسخهٔ چهارچرخ محرک یک موتور الکتریکی هم در جلو دارد که 94 اسب بخار قدرت را اضافه می‌کند. هر دو نسخه از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کنند که به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باطری‌ها عمل می‌کند و 190 اسب بخار قدرت دارد.

همچنین در هر دو نسخه از یک پکیج باطری لیتیوم آهن فسفات 31.18 کیلووات ساعتی استفاده شده است که برد تمام الکتریکی تا 180 کیلومتر را فراهم می‌کند اما وقتی ژنراتور بنزینی وارد عمل شود این رقم تا 1030 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد. به گفتهٔ چانگان، هردو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک هانتر برد یکسانی دارند که ادعای عجیبی به نظر می‌رسد. این پیکاپ همچنین ظرفیت بار بسیار کمی برابر با تنها 495 کیلوگرم دارد اما در آفرود می‌تواند خوب عمل کند زیرا از زاویهٔ حملهٔ 29 درجه و زاویهٔ فرار 27 درجه بهره می‌برد.

این پیکاپ چینی در دو نسخهٔ استاندارد و کشیده تولید می‌شود که اولی 5,380 میلی‌متر طول 1,930 میلی‌متر عرض و 1,885 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن 3,180 میلی‌متر است. در نسخهٔ کشیده اما طول به 5,630 میلی‌متر و فاصلهٔ محوری به 3,430 میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند. در داخل خودرو شاهد فضای بسیار مدرنی با صفحه‌نمایش یکپارچه هستیم که صفحه آمپر دیجیتالی 7.5 اینچی و نمایشگر لمسی 12 اینچی را در خود جای داده است. صندلی‌ها و فرمان چرمی، قابلیت به‌روزرسانی از راه دور و شارژر بی‌سیم گوشی هم از دیگر ویژگی‌های پیکاپ جدید چانگان هستند.

قیمت پایهٔ هانتر در نسخهٔ تک موتورهٔ استاندارد از 139,900 یوآن معادل 19,700 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای نسخهٔ چهارچرخ محرک به 149,900 یوآن معادل 21 هزار دلار می‌رسد. نسخهٔ کشیده هم حدود 150 دلار گران‌تر است. گران‌ترین تیپ این پیکاپ چینی هم با دو موتور الکتریکی 216,900 یوآن معادل 30,520 دلار قیمت دارد. برای مقایسه، ارزان‌ترین پیکاپ در بازار آمریکا فورد ماوریک با قیمت پایهٔ 25 هزار دلار است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.