معرفی تانک 330، شاسیبلند آفرود تولید محدود با قیمت 46 هزار دلار
گریت وال شاسیبلند جدید برند تانک را با نام 330 و قیمت 330 هزار یوآن معادل 46,400 دلار معرفی کرده است. این خودرو بر اساس تانک 300 فرانتیر ادیشن ساخته شده و در تعداد محدودی از طریق سفارش آنلاین به فروش میرسد. در سری اول تنها 1000 دستگاه از این شاسیبلند برای فروش ارائه خواهد شد. تانک 330 اما در اصل همان تانک 300 است که از ویژگیهای منحصربهفردی مثل دریچهٔ روی کاپوت و رینگهای خاص بهره میبرد.
بنابراین، در این خودرو هم شاهد همان طراحی جعبهای شکل با ویژگیهای آفرودی مثل گلگیرهای پهن، چراغهای جلوی گرد، چرخ زاپاس روی در صندوق و ریلهای روی سقف هستیم. این خودرو همچنین از حالات رانندگی آفرود، برف و استاندارد هم بهره میبرد. این شاسیبلند چینی 4,772 میلیمتر طول، 1,970 میلیمتر عرض و 1,960 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن 2,750 میلیمتر است. تانک 330 که از رینگهای 18 اینچی با لاستیکهای 265-70 استفاده میکند، با حداقل فاصلهٔ 242 میلیمتر از زمین، زاویهٔ حملهٔ 36 درجه و زاویهٔ فرار 33 درجه را ارائه میکند و امکان حرکت تا عمق 750 میلیمتری آب را دارد.
علاوه بر این، سازندهٔ چینی تعدادی از سیستمهای کمکرانندهٔ سطح دو را هم برای تانک 330 ارائه کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد جلو و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد. در داخل خودرو از طرح دورنگ جذاب مشکی و شرابی استفاده شده است. صفحه آمپر تمام دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی هردو با اندازهٔ 12.3 اینچی، دریچههای تهویهٔ فازی، شارژر بیسیم 50 واتی، سیستم تشخیص صدا، قابلیت بهروزرسانی از راه دور، گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو، ماساژور صندلی راننده و قابلیت تنظیم زاویهٔ پشتی صندلیهای عقب هم از دیگر ویژگیهای داخلی این آفرودر تولید محدود چینی هستند.
تفاوت بزرگ بین تانک 330 و 300 اما در زیر کاپوت دیده میشود یعنی جایی که یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربو را بجای موتور 2 لیتری چهار سیلندر میبینیم. این پیشرانه که به یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک متصل است، 355 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در کنار این موتور هم سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی قرار دارد که مصرف سوخت خودرو را به 11.9 لیتر در هر صد کیلومتر میرساند. تانک 330 همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمندی مجهز است که حالات دوچرخ محرک، چهارچرخ محرک سرعت بالا و چهارچرخ محرک سرعت پایین را در اختیار راننده میگذارد.