تست و بررسی زیکر 007 جدید؛ سریع و لوکس!

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06:30
مطالعه 8 دقیقه
z1
زیکر 007 یکی از جدیدترین محصولات این برند چینی است که برنده طراحی رد دات 2024 شده و حالا ما پشت فرمان آن نشسته‌ایم تا جنبه‌های مثبت و منفی‌اش را...
تبلیغات

زیکر 007 یکی از جدیدترین محصولات این برند چینی است که برنده طراحی رد دات 2024 شده و حالا ما پشت فرمان آن نشسته‌ایم تا جنبه‌های مثبت و منفی‌اش را پیدا کنیم.

با قیمت پایه 29 هزار دلاری، این خودروی جدید به عنوان یک سدان لوکس و برقی کلاس B رقیب مستقیم شیائومی SU7 و تسلا مدل 3 محسوب می‌شود؛ اما زیکر 007 در جاده‌های شهری و بیرون شهری چین چه عملکردی خواهد داشت؟ به منظور اینکه بتوانیم این خودرو را تست کنیم باید قبلاً فرایند رزرو را انجام دهیم و پس از تائید مشخصات، زمان و مکان انجام تست اطلاع‌رسانی می‌شود.

ما جهت انجام تست درایو زیکر 007 جدید در یک مرکز خرید بزرگ منتظر بودیم. در کشور چین برندهای تولید کننده خودروهای برقی و هیبریدی شوروم های کوچکی را در مراکز خرید بزرگ تأسیس کرده‌اند تا افراد مختلف بتوانند این خودروها را از نزدیک مشاهده کرده و با مشخصات آن‌ها آشنا شوند. خودروسازان چینی نیز از این فرصت برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند. برندهایی همچون هواوی آیتو، لی اتو و نیو نیز شوروم های کوچکی در همین مرکز خرید دارند.

خودروی تست شده از نوع زیکر 007 اسمارت چهار چرخ محرک بود که 36 هزار دلار قیمت داشت. در اولین برخورد می‌توانید ظاهری عضلانی و اسپرت را مشاهده کنیم. در واقع 007 تنها خودروی زیکر بدون دیلایت های مشهور این برند است اما چراغ‌های فعال خودرو می‌توانند تصاویر قابل شخصی‌سازی را روی زمین تابانده و کلمات گوناگونی را به نمایش بگذارند. زیکر برای بهبود آیرودینامیک این خودرو دستگیره‌های در عقب را حذف کرده است. استفان سیلاف طراح اسبق آئودی و بنتلی بر کار طراحی زیکر 007 نظارت مستقیم داشته است.

با ورود به کابین خودروی موردبحث شاهد فضایی لوکس خواهید بود. درها به‌صورت الکترونیکی و با فشار دکمه‌ای روی ستون B باز می‌شوند و سریعاً هویت لوکس 007 را به نمایش می‌گذارند. در بخش داخلی خودرو ترکیبی از چرم ناپا و جیر کار شده و صندلی راننده از تنظیمات برقی و گرم‌کن و سردکن سود می‌برد. نمایشگر مرکزی 15 اینچی به همراه هدآپ دیسپلی 35.5 اینچی جزو دیگر موارد برجسته هستند. زیکر 007 اسمارت چهار چرخ محرک راحتی سرنشینان را قربانی نکرده است. سرنشینان عقب شاهد فضای سر و زانوی زیادی خواهند بود و پشتی صندلی را می‌توان برای راحتی بیشتر تنظیم کرد. اگرچه نشستن سرراست روی صندلی عقب به خاطر نوع طراحی آن‌ها کمی ناراحت‌کننده خواهد بود اما سرنشینان قدبلندتر می‌توانند فضای مناسب خود را پیدا کنند. سانروف پانورامیک بزرگ نیز باعث ورود نور بیشتر به کابین شده و حس جادار بودن کابین را تشدید می‌کند. از نظر فضای ذخیره‌ای باید گفت زیکر 007 دارای فضای کوچکی در جلوست که کابل‌های شارژ را در خود جای می‌دهد. صندوق‌عقب نیز عمق زیادی دارد و صندلی‌ها نیز می‌توانند تا شوند تا فضای بیشتری در اختیار مالک قرار گیرد.

ما با زیکر 007 راهی جاده‌های بیرون شهری ژوهای شدیم. زمانی که خودرو را روشن کنید اولین نکته‌ای که متوجه می‌شوید ساکت بودن خودروست. صدای جاده بسیار کمی وارد کابین می‌شود و زمان رانندگی احساس می‌کنید نزدیک زمین قرار دارید اما درعین‌حال میدان دید خوبی وجود دارد. هدآپ دیسپلی نیز کمی بیش از حد نورانی است و کمی زمان خواهد برد تا به آن عادت کنید. خودروی موردبحث بر اساس پلتفرم SEA جیلی شکل گرفته و از بدنه آلومینیوم مگا کستینگ یکپارچه در عقب سود می‌برد. نماینده زیکر در زمان تست می‌گوید تیمی از لوتوس برای تنظیم خودرو حضور داشته و ما نیز حس می‌کنیم پشت فرمان خودرویی اروپایی نشسته‌ایم. فرمان خودرو نه تنها دقیق و مستقیم است بلکه بازخورد خوبی را به راننده منتقل می‌کند. 007 اعتمادبه‌نفس زیادی را در راننده جهت عبور سریع از پیچ‌ها ایجاد خواهد کرد.

این سدان چینی از دو موتور برقی با خروجی‌های 221 و 415 اسب بخار استفاده می‌کند و توانایی ثبت صفر تا صد کیلومتر در ساعت 3.5 ثانیه‌ای را دارد. این عملکرد در حالی ثبت می‌شود که وزن زیکر 007 به بیش از دو تن می‌رسد. زمانی که به جاده‌ای مستقیم با سرعتی کمتر از 30 کیلومتر در ساعت رسیدیم نماینده زیکر به آرامی خودرو را در حالت اسپرت قرار داد و گفت با سرعت بالاتر از 130 کیلومتر در ساعت رانندگی نکنیم. با تخت گاز کردن خودرو سریعاً صدای جیغ سرنشینان عقب به گوش رسید. قطعاً ما از شتاب گیری ناب این خودرو لذت بردیم، چیزی که تا همین چند وقت پیش فقط در سوپر اسپرت‌های گران‌قیمتی همچون هوندا NSX و آئودی R8 پیدا می‌شد.

زیکر 007 پرفورمنس صفر تا صد 2.84 ثانیه‌ای دارد که علت آن به بدنه‌ای سبک‌تر مربوط می‌شود. این مدل اسپرت تر با رنگ زرد خود ادای احترامی به بروس لی در فیلم بازی مرگ محسوب می‌شود. با رسیدن به پارکینگ مرکز خرید، فضای تنگی برای تست سیستم پارک خودرو وجود داشت. ما خودرو را به حال توقف کامل درآوردیم و سپس نماینده زیکر از نمایشگر لمسی برای انتخاب فضای پارک مدنظر استفاده کرد. در اولین تلاش برخی خودروها از کنار 007 عبور کردند و سیستم پارک خودکار گیج شد اما چند ثانیه بعد خودرو در تلاش دوم با موفقیت توانست در موقعیت پارک خود قرار گیرد.

خودروی تست شده با دو باتری 75 کیلووات ساعت لیتیوم آهن فسفات و 100 کیلووات ساعت عرضه می‌شود. این دو باتری شعاع حرکتی 616 و 770 کیلومتر را فراهم می‌کنند هرچند برای انتخاب باتری بزرگ‌تر باید 3 هزار دلار بیشتر پرداخت کرد. البته نماینده زیکر می‌گوید افراد بیشتری باتری گران‌تر را انتخاب می‌کنند. از نظر سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز کمبودی وجود ندارد و انواع لیدار، دوربین و رادار بکار گرفته شده‌اند. در خاتمه باید گفت زیکر 007 از برندهای زیرمجموعه جیلی یک سدان لوکس با هویت خاص خود است. این خودروی چینی گزینه مناسبی برای ترددهای روزمره و مسافرت‌های طولانی خواهد بود. 007 بسته به انتخاب راننده می‌تواند سواری راحت یا درگیر کننده‌ای داشته باشد و اگرچه استایل آن شاید باب میل همه نباشد اما جایگزینی عالی برای شیائومی SU7، تسلا مدل 3 و بی ام و i3 محسوب می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.