نیو از آنوو L60، رقیبی تازه برای تسلا مدل Y، رونمایی کرد

جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 05:30
مطالعه 4 دقیقه
2024-Onvo-L60-8-2048x1356
نیو در تلاش است با زیرمجموعه جدید خود به‌صورت مستقیم با محصولات تسلا رقابت کند.
تبلیغات

خودروسازی برقی چینی، نیو، تصمیم گرفته که به یک زیربرند باارزش نیاز دارد تا از طریق آن بتواند به رقابت با تسلا بپردازد. نخستین محصول این زیربرند جدید، آنوو L60 نام گرفته است که در مقایسه با محصولات برند رقیب آمریکایی، به‌مراتب قیمت کمتر و مصرف بهینه‌تری دارد.

نیو با پرده‌برداری از آنوو بلافاصله ثبت‌سفارش را برای این محصول آغاز کرد و وعده داد که تا نیمه سوم سال جاری میلادی، نخستین مدل‌ها به دست مشتریان خواهد رسید. قیمت این کراس‌اوور جدید برقی از 30.5 هزار دلار آغاز می‌شود که با رقیب اصلی خود، مدل Y، حدود 4 هزار دلار یا 12 درصد اختلاف قیمت دارد.

آنوو با شکستن قیمت تسلا و بهره‌وری از مصرف 12.1 کیلووات ساعت بر 100 کیلومتر می‌تواند به‌عنوان محصولی بهینه‌تر ظاهر شود. در مقام مقایسه، تسلا مدل Y مصرف 12.5 کیلووات ساعتی بر 100 کیلومتر دارد. بخشی از مصرف بهینه آنوو L60 به طراحی آیرودینامیک این خودرو بازمی‌گردد که برای آن ضریب پسا 0.229 را فراهم کرده است (ضریب پسا مدل Y برابر  0.23 اندازه‌گیری شده است).

تلاش نیو برای بهینه‌سازی این مدل باعث شده تا «آنوو L60 اکسترا لانگ‌رنج» با توجه به چرخه رانندگی چین، بتواند با هر بار شارژ کامل مسافت هزار کیلومتری را طی کند؛ البته این به‌طور رسمی تایید نشده است اما درهرصورت، مدل Y لانگ‌رنج مسافتی 1,107 کیلومتری را طی می‌کند. نسخه استاندارد و لانگ‌رنج L60 بار هر بار شارژ کامل به‌ترتیب 555 و 730 کیلومتر را می‌پیمایند.

از آنجا که نیو یکی از پرچمداران سیستم تعویض باتری به شمار می‌رود، مالکان آنوو هم می‌توانند از این امکان برخوردار شوند و تنها با صرف 3 دقیقه زمان در مرکز کاملا خودکار تعویض باتری، دوباره به مسیر خود ادامه دهند. از آنجا که خودروی L60 از معماری 900 ولتی سود می‌برد، درصورت شارژشدن هم از سرعت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

آنوو هنوز اطلاعاتی را درباره کابین این خودرو منتشر نکرده است اما وعده داده که L60 به یک نمایشگر بزرگ اطلاعات-سرگرمی، نمایشگر HUD و سیستم کمک‌راننده شرکت نیو مجهز خواهد شد. به ادعای آنوو، L60 با تکیه‌بر طراحی فضای هوشمندانه‌اش به هر سرنشین اجازه می‌دهد تا وسایلش را به‌همراه خود حمل کند.

آنوو امید دارد پس از رونمایی این محصول در چین و تا پایان سال جاری میلادی، صادرات آن را به بازارهای بین‌المللی مانند اروپا آغاز کند. در ادامه می‌توانید تبلیغات آنوو برای L60 را تماشا کنید که ویژگی‌های این خودرو را در کنار یک محصول متداول دیگر مقایسه می‌کند. آیا بلندپروازی نیو برای برتری در بازار خودروهای برقی میسر خواهد شد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.