شیائومی SU7 اولترا با قدرت 1548 اسب بخار رونمایی شد
چینیها در حرکتی سورپرایز کننده از پروتوتایپ تمام کربنی SU7 اولترا رونمایی کردهاند. این خودرو اولین محصولی است که از پیشرانههای V8s جدید شیائومی موسوم به هایپر انجین سود میبرد. خودروی موردبحث دارای سه موتور توسعه یافته توسط خود شیائومی است که دو نمونه آنها از نوع V8s و یکی از نوع V6 بوده و قدرت کلی را به 1548 اسب بخار میرسانند. به این ترتیب SU7 اولترا قویتر از خودرویی همچون بوگاتی شیرون 1479 اسبی خواهد بود.
حداکثر سرعت دوران هایپر انجین V8 شیائومی به 27200 دور در دقیقه رسیده و حداکثر قدرت و گشتاور آن نیز به ترتیب 578 اسب بخار و 635 نیوتون متر است. به این ترتیب پیشرانه یاد شده قویترین نیروگاهی است که توسط شیائومی تولید میشود. علاوه بر این، شیائومی SU7 اولترا به باتری 2.0 CATL مخصوص مسابقه تجهیز شده و حداکثر خروجی آن 1330 وات است و حتی در صورت شارژ 20 درصدی نیز عملکرد سطح بالایی داشته باشد.
نکته جالب اینکه باتریهای CATL از مواد شیمیایی آهن فسفات LFP استفاده کردهاند. از طرفی SU7 اولترا دارای ویژگیهای شارژ بسیار سریع بوده و میتوان باتری را در کمتر از 12 دقیقه شارژ کرد. از نظر سیستم ترمز باید گفت این خودروی چینی از کالیپرهای ترمز پرفورمنس AP ریسینگ که بهطور ویژه برای مسابقات توسعه یافتهاند استفاده میکند. کالیپرهای یاد شده با شش پیستون در جلو و عقب همراه شدهاند و لنت ترمز مسابقهای نیز میتواند دمای فراتر از 800 درجه را تحمل کند.
توانایی دیگر شیائومی SU7 اولترا به احیای انرژی ترمز آن مربوط میشود. در زمان ترمزهای سنگین، توان کاهش سرعت خودرو میتواند بیشتر از 2.36 جی باشد و فاصله توقف از سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیز فقط 25 متر اعلام شده است. البته ویژگی جذابتر این خودرو صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 1.97 ثانیهای آن است و برای رسیدن از سکون به سرعت 200 کیلومتر در ساعت نیز فقط به 5.97 ثانیه زمان نیاز دارد. برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر در ساعت نیز تنها 15 ثانیه زمان لازم خواهد بود. حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت و وزن کمتر از 1900 کیلوگرم هم جزو دیگر مشخصات خودروی موردبحث هستند.
طراحی SU7 اولترا تفاوتهای قابلتوجهی با نسخه استاندارد این خودرو دارد. بال عقب کربنی و بزرگ مدل اولترا میتواند تا حداکثر 2145 کیلوگرم داون فورس را تولید نماید. باقی خودرو نیز برای ارائه آیرودینامیک بهینه ارتقا یافته و از جمله ویژگیهای آن میتوان به اضافه شدن ورودیهای هوای بزرگ در جلو به همراه اسپلیتر جدید و رکابهای جانبی متفاوت اشاره کرد. با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 5260/2064/1406 میلیمتر و فاصله بین محوری 3000 میلیمتری، شیائومی SU7 اولترا بهطور قابلتوجهی طویلتر و پهنتر از مدل استاندارد است که علت آن را باید نصب کیت بدنه پرفورمنس دانست.
شیائومی به دنبال ثبت رکورد جدیدی برای کلاس سدان های برقی چهار درب در پیست نوربرگ رینگ است. در حال حاضر سریعترین خودروی برقی جهنم سبز خودروی فولکسواگن ID.R با زمان 6 دقیقه و 05.336 ثانیه است و رکورد سریعترین خودروی برقی چهار در این پیست نیز به پورشه تایکان توربو GT با زمان 7 دقیقه و 07.55 ثانیه اختصاص دارد. چینیها میخواهند در ماه اکتبر رکوردشکنی خود را انجام دهند. شیائومی در حال حاضر فقط نسخه استاندارد SU7 را در چین عرضه میکند و دومین محصولش نیز تستهای جادهای را پشت سر گذاشته است. فعلاً چینیها فقط دو خودروی برقی و پرفورمنس زیکر 001 FR با 1247 اسب بخار قدرت و BYD یانگ وانگ U9 با قدرت 1287 اسب بخار را عرضه کردهاند و مشخص نیست که SU7 اولترا خواهد توانست راهی جادهها شود یا خیر اما قدرت 1578 اسب بخار و حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت آن باعث میشود یک سر و گردن بالاتر از سایرین قرار گیرد.