ابوظبی روی برند چینی نیو سرمایهگذاری میکند
چندی پیش مدیرعامل برند چینی نیو، ویلیام لی، موفق شد با استفاده از باتری نیمه جامد خود مسافتی هزار کیلومتری را طی کند. این رویداد باعث جلب توجه ثروتمندان عرب شد تا نهایتا مبلغ 2.2 میلیارد دلار را در این برند نوپای چینی سرمایهگذاری کنند. ورود سرمایه به نیو در کنار معرفی فناوری جدیدش باعث شد تا ارزش سهام این برند افزایش قابلتوجهی را تجربه کند.
هلدینگ سرمایههای دولتی ابوظبی، «CYVN»، قصد دارد سهم خود در رقیب نیو، تسلا، را نیز تا 20 درصد افزایش دهد. اما فعلا با خرید 294 میلیون سهم تازهواردشده نیو به مبلغ 2.2 میلیارد دلار، دست خود را بر سر این برند چینی کشیده است. البته این نخستین بار نیست که CYVN روی نیو سرمایهگذاری میکند؛ چند ماه پیش و در ماه ژولای، عربها مبلغ 1.1 میلیارد دلار را به نیو اختصاص دادند که 738.5 میلیون دلار آن بهصورت مستقیم و هدفمند روی آن خرج شد و 350 میلیون دلار هم به خرید سهام هلدینگ تنسنت اختصاص یافت. حال CYVN میتواند دو نفر مدیران نیو را انتخاب کند.
ویلیام لی بهواسطه پیمایش مسافتی یک هزار کیلومتری با سدان نیو ET7 در جریان یک پخش زنده، توان باتری نیمه جامد خود را به رخ رقیبان کشید. این باتری 150 کیلووات ساعتی در زمان پایان آزمایش که 12.5 ساعت به درازا کشیده شد، هنوز 3 درصد شارژ داشته است. بنابراین چینیها با استفاده از این فناوری تازه موفق شدند به بیشترین گستره مسافت قابلپیمایش برای یک خودروی تولید انبوه دست پیدا کنند. بر اساس اعلام نیو، مشتریان این برند فارغ از مدل خودروی خود میتوانند با مراجعه به ایستگاههای تعویض باتری این شرکت، اقدام به نصب باتری نیمه جامد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد مطلب «نخستین باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی نیمه جامد جهان با موفقیت آزمایش شد» را مطالعه کنید.
در جریان رویداد زنده یادشده، لی اعلام کرد که نیو قصد دارد از پرچمدار جدید خود با نام ET9 پردهبرداری کند. رویهمرفته به لطف این رخداد، خرید سهام این شرکت توسط هلدینگ عرب و معرفی فناوری تازه، ارزش سهام این شرکت چینی با 4.6 درصد رشد ارزش روبهرو شد. در سوی دیگر داستان، رقیب هموطن این شرکت، «ژپنگ»، برای تنگ کردن عرصه رقابت بر نیو اعلام کرد که شاسیبلند G6 کراساوورش با تخفیف 1,400 دلاری عرضه میشود. آیا پرش رو به جلوی نیو میتواند موقعیت آن را در بازار تثبیت کند؟