خودروهای چینی

شکایت 1.4 میلیون دلاری آواتار از یک بلاگر به‌خاطر زیر سؤال بردن ضریب درگ!

برند چینی آواتار از بلاگری به دلیل زیر سؤال بردن ضریب درگ خودروی الکتریکی آواتار ۱۲ شکایت کرده و ۱.۴ میلیون دلار غرامت می‌خواهد.

آواتار، پس از ادعای یک بلاگر به نام «زوریخ بی له یه» (Zurich Bei Le Ye) درباره ضریب درگ خودروی الکتریکی آواتار ۱۲، وارد یک جنجال بزرگ شده است. این بلاگر مدعی شد که ضریب درگ این سدان الکتریکی، برخلاف ادعای ۰.۲۱ Cd آواتار، ۰.۲۸۱ Cd است. این ادعا در شبکه‌های اجتماعی، ازجمله توییتر، وایرال شد و حتی توجه ایلان ماسک را جلب کرد که با اشتراک پست بلاگر، به این موضوع دامن زد. آواتار در واکنش، یک آزمایش زنده تونل باد برگزار کرد و حالا با شکایتی ۱۰ میلیون یوآنی (حدود ۱.۴ میلیون دلار) علیه بلاگر، او را به خسارت اقتصادی و لطمه به اعتبار متهم کرده است.

آواتار برای اثبات ادعای خود، یک آزمایش زنده تونل باد را در پلتفرم ویبو برگزار کرد و ضریب درگ ۰.۲۱۷۵ را در سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد. این آزمایش روی مدل تولیدی آواتار ۱۲ با دوربین‌های جانبی به‌جای آینه‌های سنتی و لاستیک‌های کم‌مقاومت (آپشن کارخانه) انجام شد اما وقتی لاستیک‌های اسپرت جایگزین شدند، ضریب درگ به ۰.۲۳۲۶ افزایش یافت. با نصب آینه‌های سنتی و افزایش ارتفاع تعلیق، این عدد به ۰.۲۵۰۹ رسید. درنهایت، با باز کردن جلوپنجره، ضریب درگ به ۰.۲۷۴۳ رسید که به نتیجه ۰.۲۸۱ بلاگر نزدیک بود. این نتایج نشان می‌دهند که شرایط آزمایش تأثیر زیادی بر ضریب درگ دارد اما آواتار همچنان ادعای بلاگر را رد می‌کند.

پس از آزمایش آواتار، بلاگر قرار بود ویدئوی عذرخواهی منتشر کند اما در عوض ادعا کرد که آواتار از یک پروتوتایپ به‌جای خودروی تولیدی در آزمایش استفاده کرده است. آواتار این اتهام را رد کرده و آن را بخشی از یک کمپین «روابط عمومی سیاه» برای تخریب اعتبار شرکت می‌داند. این کمپین‌ها که در بازار رقابتی خودروسازی چین رایج شده‌اند، شامل استخدام افراد برای انتشار اطلاعات منفی علیه رقبا هستند. آواتار برای یافتن اطلاعات درباره این کمپین ادعایی، جایزه ۵ میلیون یوآنی معادل ۷۰۰ هزار دلاری تعیین کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. mr-gtc

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (465 ديدگاه)

    وقتی الگوت فراریه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  2. amir

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3891 ديدگاه)

    میگن وقتی آب که سر بالایی بره قورباغه ابو عطا میخونه قصه این چینی هاست
    به شکایت کردن باشه که باید شرکت ها بیشتر از جمعیتتون پرونده شکایت بخاطر کپی کاری های آشکار و بی شمارتون باز کنن

    موافقم 11
    مخالفم 4
  3. amir

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3891 ديدگاه)

    و جالب تر اینجاس که وقتی شرایط آزمایش رو واقعی کردن باز به ادعای بلاگر نزدیک بوده

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. فرامرز

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1591 ديدگاه)

      بله در بدترین حالت نزدیک ادعای یارو شده ولی دلیلی برای باز گذاشتن جلوپنجره نیست. عدد اعلامی اغراق آمیزه ولی نه در حد ادعاهای تسلا که ابعاد صندوق رو تا سقف خودرو اندازه میگیره و نه تا طاقچه عقب یا شتاب رو بعد از یه فوت طی مسافت میسنجه نه از لحظه حرکت یا بد تر از همه سرعت شارژش کمتر از یه دقیقه نزدیک اوج میمونه و به طور متوسط ۶۰ درصد پایینتره تو واقعیت

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. محمود

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب ضریب درگ اعلامی همه شرکتها در شرایط ایده‌ال هستش وگرنه شما مثلا فقط یکی از شیشه‌های ماشین رو مقداری بدی پایین ضریب درگ با خاک یکسان میشه

  4. توحید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    این خوبه که بتونی هر ادعایی رو بصورت قانونی پیگیری کنی
    به نظرم آواتار حق داره ادعای خسارت کنه
    این روش درستی نیست که بیای یه حرف رو بدون منطق بزنی و باعث ضرر و زیان کمپانی سازنده بشی و برای خودت هیچ هزینه ای نداشته باشه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  5. ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6207 ديدگاه)

    😂😂😂
    خدا شرکت آواتار رو شفا بده
    با اون اسم چرتش

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا