برند چینی آواتار از بلاگری به دلیل زیر سؤال بردن ضریب درگ خودروی الکتریکی آواتار ۱۲ شکایت کرده و ۱.۴ میلیون دلار غرامت میخواهد.
آواتار، پس از ادعای یک بلاگر به نام «زوریخ بی له یه» (Zurich Bei Le Ye) درباره ضریب درگ خودروی الکتریکی آواتار ۱۲، وارد یک جنجال بزرگ شده است. این بلاگر مدعی شد که ضریب درگ این سدان الکتریکی، برخلاف ادعای ۰.۲۱ Cd آواتار، ۰.۲۸۱ Cd است. این ادعا در شبکههای اجتماعی، ازجمله توییتر، وایرال شد و حتی توجه ایلان ماسک را جلب کرد که با اشتراک پست بلاگر، به این موضوع دامن زد. آواتار در واکنش، یک آزمایش زنده تونل باد برگزار کرد و حالا با شکایتی ۱۰ میلیون یوآنی (حدود ۱.۴ میلیون دلار) علیه بلاگر، او را به خسارت اقتصادی و لطمه به اعتبار متهم کرده است.
آواتار برای اثبات ادعای خود، یک آزمایش زنده تونل باد را در پلتفرم ویبو برگزار کرد و ضریب درگ ۰.۲۱۷۵ را در سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد. این آزمایش روی مدل تولیدی آواتار ۱۲ با دوربینهای جانبی بهجای آینههای سنتی و لاستیکهای کممقاومت (آپشن کارخانه) انجام شد اما وقتی لاستیکهای اسپرت جایگزین شدند، ضریب درگ به ۰.۲۳۲۶ افزایش یافت. با نصب آینههای سنتی و افزایش ارتفاع تعلیق، این عدد به ۰.۲۵۰۹ رسید. درنهایت، با باز کردن جلوپنجره، ضریب درگ به ۰.۲۷۴۳ رسید که به نتیجه ۰.۲۸۱ بلاگر نزدیک بود. این نتایج نشان میدهند که شرایط آزمایش تأثیر زیادی بر ضریب درگ دارد اما آواتار همچنان ادعای بلاگر را رد میکند.
پس از آزمایش آواتار، بلاگر قرار بود ویدئوی عذرخواهی منتشر کند اما در عوض ادعا کرد که آواتار از یک پروتوتایپ بهجای خودروی تولیدی در آزمایش استفاده کرده است. آواتار این اتهام را رد کرده و آن را بخشی از یک کمپین «روابط عمومی سیاه» برای تخریب اعتبار شرکت میداند. این کمپینها که در بازار رقابتی خودروسازی چین رایج شدهاند، شامل استخدام افراد برای انتشار اطلاعات منفی علیه رقبا هستند. آواتار برای یافتن اطلاعات درباره این کمپین ادعایی، جایزه ۵ میلیون یوآنی معادل ۷۰۰ هزار دلاری تعیین کرده است.
mr-gtc
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴وقتی الگوت فراریه
amir
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴میگن وقتی آب که سر بالایی بره قورباغه ابو عطا میخونه قصه این چینی هاست
به شکایت کردن باشه که باید شرکت ها بیشتر از جمعیتتون پرونده شکایت بخاطر کپی کاری های آشکار و بی شمارتون باز کنن
amir
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴و جالب تر اینجاس که وقتی شرایط آزمایش رو واقعی کردن باز به ادعای بلاگر نزدیک بوده
فرامرز
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴بله در بدترین حالت نزدیک ادعای یارو شده ولی دلیلی برای باز گذاشتن جلوپنجره نیست. عدد اعلامی اغراق آمیزه ولی نه در حد ادعاهای تسلا که ابعاد صندوق رو تا سقف خودرو اندازه میگیره و نه تا طاقچه عقب یا شتاب رو بعد از یه فوت طی مسافت میسنجه نه از لحظه حرکت یا بد تر از همه سرعت شارژش کمتر از یه دقیقه نزدیک اوج میمونه و به طور متوسط ۶۰ درصد پایینتره تو واقعیت
محمود
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴خب ضریب درگ اعلامی همه شرکتها در شرایط ایدهال هستش وگرنه شما مثلا فقط یکی از شیشههای ماشین رو مقداری بدی پایین ضریب درگ با خاک یکسان میشه
توحید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴این خوبه که بتونی هر ادعایی رو بصورت قانونی پیگیری کنی
به نظرم آواتار حق داره ادعای خسارت کنه
این روش درستی نیست که بیای یه حرف رو بدون منطق بزنی و باعث ضرر و زیان کمپانی سازنده بشی و برای خودت هیچ هزینه ای نداشته باشه
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴😂😂😂
خدا شرکت آواتار رو شفا بده
با اون اسم چرتش