خودروهای چینی

پلتفرم جدید بی وای دی برای اتوبوس‌ها و کامیون‌های الکتریکی

شرکت بی وای دی چین از پلتفرم جدید خود با نام eBus Blade رونمایی کرد. این شرکت همچنین دو کامیون بدون آلایندگی جدید را نیز برای مشتریان اروپایی در نظر گرفته و یک محصول ارتقا یافته از سبد محصولات اتوبوس‌های الکتریکی خود را نیز در معرض دید مشتریان قرار داده است. نمایندگان بی وای دی در نمایشگاه حمل‌ونقل هانوفر آلمان حضور چشمگیری دارند و جدیدترین دستاوردهای خود را معرفی کرده‌اند. بر اساس گفته‌های این خودروساز، پلتفرم جدید eBus Blade از تکنولوژی منحصربه‌فرد سلول به پکیج CTP استفاده می‌کند و قوی‌تر از باتری‌های سنتی است. این شرکت همچنین خاطرنشان می‌سازد باتری موردبحث تست‌های زیادی از جمله تست سوراخ شدن را پشت سر گذاشته است. تست یاد شده را می‌توان بالاترین تست ایمنی باتری خودروهای الکتریکی دانست.

به گزارش پدال و به نقل از carscoops، باتری تیغه‌ای بی وای دی در سال ۲۰۲۰ عرضه شده و از نوع لیتیوم آهن فسفات LFP است که طراحی ویژه آن باعث صرفه‌جویی ۵۰ درصدی در فضای اشغال شده نسبت به باتری‌های LFP سنتی می‌شود. این خودروساز چینی از جولای ۲۰۲۱ تاکنون در حال استفاده از باتری‌های تیغه‌ای در تمامی خودروهای الکتریکی خود است و ادعا می‌کند این باتری بسیار بهتر از نمونه‌های LFP دیگر و باتری‌های لیتیوم استاندارد خواهد بود. بی وای دی تأمین باتری شرکت‌های جینکانگ، فاو، چانگان، دانگ فنگ و گک بی وای دی را بر عهده دارد. پلتفرم جدید بی وای دی می‌تواند در اتوبوس‌های الکتریکی بکار رود. طراحی کارای این باتری به اتوبوس‌های بی وای دی اجازه خواهد داد مسافت‌های بیشتری را طی کنند و درعین‌حال وزن شاسی کمتری داشته باشند.

این شرکت در نمایشگاه حمل‌ونقل هانوفر دو کامیون تمام الکتریکی با نام های ETM6 هفت و نیم تن و ETH8 نوزده تن را نیز معرفی کرده است. کامیون اول برای محیط‌های شهری و دومی برای کارهای لجستیک طراحی شده و علاوه بر آن‌ها یک اتوبوس الکتریکی ارتقا یافته ۱۲ متری نیز در غرفه بی وای دی معرفی شده است. این خودروساز می‌گوید محصولات یاد شده برای مشتریان اروپایی طراحی می‌شوند.

نمایشگاه حمل‌ونقل هانوفر رویدادی است که جدیدترین دستاوردهای بخش‌های ون، کامیون، اتوبوس و تریلر را به نمایش می‌گذارد. این رویداد در سال‌های زوج برگزار می‌شود هرچند طی دو سال اخیر به خاطر همه‌گیری کرونا لغو شده بود. نمایشگاه مربوط به خودروهای سواری و مسافری نیز در سال‌های فرد برگزار می‌شود. خاویر کانتیجوک نایب‌رئیس بخش فروش محصولات تجاری بی وای دی اروپا می‌گوید:

ما از معرفی جدیدترین نوآوری‌های شرکت برای مشتریان اروپایی خرسندیم. معرفی پلتفرم eBus Blade بی وای دی یک حرکت هیجان‌انگیز بوده و پیشرفت بیشتر ما در زمینه الکتریکی سازی را نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MASOUD 0099

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    جالبه 😐

    موافقم 2
    مخالفم 3
  2. مردیم از خوشی

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    دقیقا ساخت پلتفرم از چه لحاظ سخته ؟

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      طراحی صفر تا صد  شاسی موتور انتقال قدرت و کنترل حرکت برق خیلی هزینه بر هست و نیاز به مهندسی پیچیده داره علاوه بر اون باتوجه به هزینه سنگین و زمان بر بودن تولید پلتفرم باید جوری پلتفرم شکل بگیره که بشه ازش مدت زیادی استفاده کرد و همچنین قابلیت گسترش داشته باشه این هزینه انقدر سنگینه که بعضی غول های خودروسازی از پلتفرم های مشترک استفاده میکنن تا هزینه ها کم بشه

      موافقم 18
      مخالفم 2
    2. حسین

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (376 ديدگاه)

      طراحی و ساخت یک خودروی کاملا جدید از صفر حدود یک میلیارد دلار هزینه داره. به همین خاطر خودروسازان از قطعات و موتورهای مشترک استفاده میکنند تا هزینه رو به نصف کاهش بدن. با استفاده از شاسی مشترک این هزینه رو بیشتر کاهش میدن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. ۹۱۱

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    خیلی جالب انگیز ناک هست😂

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا