سانگ پلاس محصولی خوشساخت و باکیفیت است که احتمالاً رقبایی چون تویوتا راو ۴ را به چالش میکشد.
محصولات بیوایدی شهرت سایر برندهای چینی را ندارند و این مورد هم درباره شاسیبلند یا بهتر است بگوییم کراساوور سانگ پلاس صدق میکند؛ این مدل با وجود اینکه کمتر دیده شده است اما چهرهای آشنا دارد. سانگ بهصورت کلی یک شاسیبلند دو ردیفی با گنجایش ۵ سرنشین به شمار میرود که تقریباً اندازه یکسانی با هوندا CR-V و تویوتا راو ۴ دارد. طراحی آن مانند سایر محصولات این شرکت چینی ساده و زیبا به نظر میرسد و قطعاً توجه بینندگان را در پارکینگ یک مرکز خرید یا… به خود جلب خواهد کرد.
طراحی خوب و امکانات درخور
کابین بیوایدی سانگ پلاس نیز مانند دیگر خواهر و بردارهایش درخور، مدرن و زیبا قلمداد میشود. در مرکز این کابین یک نمایشگر بزرگ قرار گرفته که در دو وضعیت عمودی و افقی قرار میگیرد. دکمهها و کلیدهای کنترل صدا و سیستم صدای استریو سانگ فیزیکی هستند. در سوی دیگر، گرافیک بخشهای دیجیتالی سانگ هم آنقدر مناسب هستند که اگر کلیدها را هم اینگونه تعبیه میکردند، کمتر کسی میتوانست به آن خرده بگیرد. حرکت در منوهای گوناگون و عملکرد نمایشگرها کاملاً روان است و چینش گزینههای منوی آن هم منطقی هستند. دلیل این عملکرد خوب میتواند سهم قابلتوجه بیوایدی در شرکتهای سازنده تلفنهای هوشمند باشد.
صندلیهای عقب فضای کافی برای پای افراد قدبلند هم دارند؛ تنها نکته عجیب این بخش را میتواند ارتفاع نهچندان مناسب کف خودرو نسبت به صندلیها دانست که بهخاطر قرارگیری باتریهای برقی رخ داده است. سازندگان شاسیبلندهای برقی معمولاً باتری را در بخش بار شاسیبلندهایشان تعبیه میکنند که موجب کاهش فضای بار میشود. بیوایدی با انتخاب این نوع چینش باتری، فضای بار سانگ پلاس را بیشازپیش جادار کرده است. کابین این شاسیبلند متوسط به نورپردازی داخلی با رنگهای متضاد دوخت و رنگبندی حاشیههای فلزی مجهز شده است که فضایی متمایز را برای سرنشینان رقم میزند.
عملکرد مناسب
موتور بنزینی بیوایدی سانگ پلاس برخلاف انتظار کاملاً بهینه است. در طول سواری در حالتهای هیبریدی و برقی صدای موتور تنها زمانی به گوش میرسد که راننده دور موتور را بالا میبرد و عملاً از این مسئله آگاه است. تغییر وضعیت بین حالتهای گوناگون پیشرانه و جذب لرزشها آنقدر مثالزدنی انجام میشوند که کشف روشن یا خاموش بودن موتور در نخستین ساعات سواری با این خودرو گیجکننده خواهد شد. خودروسازان معدودی بهینهسازی موتور هیبریدیشان را تا این حد جلو بردهاند. گویا بیوایدی هم یکی از آنها محسوب میشود.
شتاب اولیه سانگ پلاس چندان زیاد نیست اما در سرعتهای بالاتر بهتر میشود. با نگاه به این مهم که بیوایدی سانگ پلاس به یک موتور کوچک ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با تنها ۱۷۷ اسب بخار قدرت از موتورهای برقی مجهز شده است، این عملکرد دور از انتظار نیست. این خودرو برای رسیدن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۸.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.
بیوایدی مدل سانگ پلاس را با دو باتری متفاوت عرضه میکند که در نسخه معمولی آن ۹۶ و نسخه بالاردهتر آن ۱۴۴ کیلومتر را در حالت تمام برقی میپیماید. این اعداد در تستهای واقعی موردبررسی قرار نگرفته و صرفاً بر پایه چرخه رانندگی «NEDC» اعلام شدهاند که معادل ۶۴ تا ۹۶ کیلومتر EPA هستند.
سواری سخت: پاشنه آشیل سانگ
فرمان خودرو سبک احساس میشود و بازخورد کمی دارد اما در مسیرهای ناهموار سائوپائولو در برزیل (جایی که خودرو در آن بررسی شده) فاقد ضربه عمل میکند که در مقیاس این شاسیبلند تحسینبرانگیز به شمار میرود. متأسفانه در سوی دیگر، تجربه سواری خشن این مزیت را خنثی میکند. اگر شخصی همان مسیرهای نسبتاً ناهموار را با یک خودروی دیگر از سبد محصولات بیوایدی تجربه کند، رانندگی بهمراتب آرامتر خواهد داشت.
صدای جاده کمابیش به گوش میرسد و با وجود اینکه سانگ مانند سایر محصولات این شرکت در مسیر یادشده جیرجیر نمیکند اما با گذر از هر چاله یا ناهمواری، صدایی با بسامد کم را به گوش رانندهاش میرساند. نتیجه آنکه این شاسیبلند متوسط هم سایر اعضای خانوادهاش در بخش فنربندی به بهینهسازی نیاز دارد تا از پس جادههای غیراستاندارد نیز بر بیاید. قاعدتاً تجربه سواری این خودرو در مسیرهای صاف و استانداردی چون کالیفرنیا بهمراتب دلپذیرتر خواهد بود.
بیوایدی در برابر تویوتا
بیوایدی سانگ پلاس بهجز نیاز مبرم به بهینهسازی در سیستم تعلیق، از تمام جهات یک محصول کاربردی و خوشساخت به نظر میرسد. فضای خوب کابین و راحتی ۵ سرنشین در این شاسیبلند متوسط خانوادگی تضمینشده است. عملکرد مناسب نمایشگرها که به بخش لاینفک خودروهای جدید بدل شدهاند هم تجربه سواری سانگ پلاس تعالی میبخشد.
بهینهسازی موتور و عملکرد آن خیرهکننده به شمار میرود؛ موردی که برای شرکتهای کرهای سالهای طولانی به درازا کشید. خوشبختانه بیوایدی با این مدل میتواند بهخوبی در بازاری که پر از رقبای قدرتمند شده است، عرض اندام کند و به هدف خود نیز برسد. بعید است کسی با مالکیت یک دستگاه سانگ پلاس پس از خرید آن به فکر جایگزینی آن با هوندا، شورولت، تویوتا یا فورد باشد. نظر شما درباره این شاسیبلند خوشسیما چیست؟ آیا سانگ پلاس میتواند در کشور ما هم موفق ظاهر شود؟!
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۲از نظر طراحی داخلی از تویوتا چه مدلای 2018 و 2017 موجود تو ایران و چه مدلای فعلی تویوتا بهتره و لوکس تر نشون میده
ولی نمای بیرونیش نه شخصیت تویوتا های 2018 رو داره و نه به زیبایی محصولات جدید تویوتاس
از نظر قوای فنی تویوتا پاسخ گو هست اینم بد نیست ولی تویوتا داخل ایران هم قطعش پیدا میشه هم خودشو نشون داده طی زمان
از اون طرف شاید راحتی کابینش بیشتر از راو فور باشه چون راو فور واقعا ماشین خشکیه مخصوصا ردیف عقب که انگار سوار شتری
در مجموع ماشین بدی به نظر نمیاد شاید تو خاک خود چین بتونه از این شرکتایی که باهاشون مقایسه شده جلو بزنه ولی داخل یه بازار بی طرف فکر نمیکنم کسی هوندا و تویوتا و فورد رو کنار بزاره بیاد دنبال این برتری خاصی نداره
حسین
۲۶ مهر ۱۴۰۲هندا و تویوتا هیچکدوم ماشین پلاگین هیبرید قابل رقابت با این رو در بازه قیمتی ندارند.
phonix
۲۷ مهر ۱۴۰۲بازه قیمتی که دلیل نشد تو این بحث :/ تویوتا هم حاشیه سودشو کم کنه با توجه به تیراز بالاش میتونه کم کنه هزینه رو ولی سود میخواد و اینکارو نمیکنه کار کمتر و سود بیشتر هم تویوتا هم هوندا هم فرود و…
amir-mr
۲۵ مهر ۱۴۰۲در برابر رقبا تو بازار های اروپایی و آمریکایی حرفی برای گفتن نداره
اما تو ایران…😂
حسین
۲۵ مهر ۱۴۰۲یک سوال ،
با یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان چه خودرویی را پیشنهاد میدید؟
ARMAN سابق
۲۵ مهر ۱۴۰۲ببین در کل دو دسته انتخاب داری
یکی مدلای صفر چینی هستش و یکی مدلای دسته دو وارداتی
من شخصاً چینیا رو پیشنهاد نمیدم چون به نسبت پولی که داری میدی اصلا کیفیت مونتاژ خوبی ندارن و یعنی اون پول ارزش دادن به ماشین چینی رو نداره
ولی اگه یه مدل تر تمیز وارداتی پیدا کنی ارزشش رو داره درسته مال چند سال پیشه ولی کیفیت مدلای وارداتی اصلا قابل قیاس با مونتاژیا نیستن علی الخصوص اگر مدلای تمیز و کم کار باشن
در کل بستگی به خودت داره که دوست داری ماشینت صفر باشه یا برات فرقی نداره ولی من اگه جای تو بودم یه مدل تر تمیز و کمکار وارداتی رو انتخاب می کردم.
mahan
۲۵ مهر ۱۴۰۲کاملا موافقم. این چینیا اصلا بحث کیفیت و مونتاژ به کنار، چند سال دیگه هم بخواین بفروشین ماشین های وارداتی خارجی باز ارزش خودشونو حفظ کردن ولی چینیا معلوم نیست که چی میشه. ماشین خوبو با کیفیت میخواین سوار شین خارجی ها بگیرین که خیالتون راحت باشه
پیام
۲۶ مهر ۱۴۰۲اصلا اسم به این بلندی که گذاشتن واقعا نشان از احمق بودنشون داره
کوروش
۲۵ مهر ۱۴۰۲واقعیت تلخ اینه که ما حتی دستمون به چینی های درست و حسابی هم نمی رسه!
amir
۲۶ مهر ۱۴۰۲اره دیگه منوتو بی چاره هستیم که باید لگن داخلی زپرتی ده سال پیشمون رو سوار بشیم و بعدش تا حرف بزنیم بزنن تو سرمون که به چینی بد میگی
Siyavash
۲۵ مهر ۱۴۰۲این BYDچقدر سریع دار رشد و پیشرفت میکنه…با این سرعت نمیدونم تصور کنم ۵سال آینده این کمپانی به کجا میرسه …خیلی کمپانی پویایی هست و ریسک پذیر و بسیار آینده نگر هست…زنگ خطر برایه ژاپنی ها به صدا در آمده ..ای خاک عالم بر سر دو قطب امپراطوری خودرو سازی سیاره زمین یعنی فرغون سازی ایران خودرو و نش کشی سایپا کنم با این سرعت پسرفت شون…….
Anti BTS
۲۵ مهر ۱۴۰۲« بهینهسازی موتور و عملکرد آن خیرهکننده به شمار میرود؛ موردی که برای شرکتهای کرهای سالهای طولانی به درازا کشید »
« بعید است کسی با مالکیت یک دستگاه سانگ پلاس پس از خرید آن به فکر جایگزینی آن با هوندا، شورولت، تویوتا یا فورد باشد »
قشنگ داره میگه از کره ای ها داره رد میشه و آماده میشه برای رویارویی با راو ۴ و بقیه . فاصله ی کره تا اون چهارتا شرکتی که اسمشون رو آورد حتی اینجا هم مشخص میشه .
مقایسه بشه با سایتای زورکی پولکی .
حالا هی جایزه و مدال بخرین و دوئل برنده بشین 😏
Enzo Ferrari 2008
۲۵ مهر ۱۴۰۲بی وای دی 👎
تویوتا 👍
کدوم😎
ali
۲۷ مهر ۱۴۰۲قیمتشون خیلی تفاوت داره پلاگین هیبرید با تنفس طبیعی
Viper
۲۵ مهر ۱۴۰۲(نخستین تجربه سواری بی وای دی سانگ پلاس؛ جایگزینی برای رقبای مطرح آمریکایی)
امیدوارم شوخی باشه 🤣🤣🤣🤣
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۲بی وای تمام کمپانی های بزرگ دنیا را در بحث خودرو برقی شکست داده و یه جورایی سلطان خودرو برقی دنیاست.
amir
۲۶ مهر ۱۴۰۲مگر رقبای آمریکایی رو س.*گ بخوره که من اینو سوار بشم
حسین
۲۶ مهر ۱۴۰۲در زمینه تکنولوژی برقی و پلاگین هیبرید بیوایدی رقیب نداره، دقت کنید در زمینه بنزینی نگفتم.