BYD یانگ وانگ U8 با 1200 اسب بخار قدرت معرفی شد!
چهار پیشرانه برقی یانگ وانگ U8 در مجموع 1197 اسب بخار قدرت تولید میکنند. از دیگر ویژگیهای برجسته این خودرو میتوان به حالت چرخش تانک 360 درجه و غوطهوری در آب و حتی حرکت رو به جلو در شرایط اضطراری اشاره کرد. باید دانست یانگ وانگ برند لوکس بی وای دی محسوب میشود و U8 نیز در دو نسخه پریمیوم ادیشن و آفرود مستر ادیشن قابل انتخاب خواهد بود. پیشفروش نسخه پریمیوم ادیشن از امروز آغاز شده و تا چند ماه دیگر تحویل آن به مشتریان شروع خواهد شد.
مدل آفرود مستر بعداً عرضه خواهد شد و از ویژگیها و قطعات آفرود همچون سپر جلوی گیراتر و گاردهای محافظ بدنه سود خواهد برد. اسنورکل و روف راک جداشدنی با نردبان کوچک جانبی نیز جزو دیگر ویژگیهای مدل آفرود مستر ادیشن هستند. قیمت بی وای دی یانگ وانگ U8 پریمیوم ادیشن از 150 هزار دلار شروع میشود و به این ترتیب عنوان گرانترین خودروی برقی تولید انبوه چین را به خود اختصاص میدهد. فعلاً قیمت مدل آفرود مستر مشخص نشده اما انتظار میرود بهایی مشابه مدل پریمیوم ادیشن داشته باشد.



یانگ وانگ U8 شاسیبلند بزرگی به شمار میرود و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب 5319/2050/1930 میلیمتر است و فاصله بین محورهایش نیز به 3050 میلیمتر میرسد. در واقع U8 حدود 502 میلیمتر طویلتر، 137 میلیمتر کمعرض تر و 39 میلیمتر کوتاهتر از مرسدس بنز G کلاس است. البته فاصله بین محوری این خودروی چینی 160 میلیمتر بیشتر از مرسدس خواهد بود. پلتفرم بکار رفته در U8 با نام e4 شناخته میشود. این خودرو به سیستم کنترل بدنه هیدرولیک دایسیوس P مجهز است که باعث افزایش و کاهش حداکثر 150 میلیمتری ارتفاع میشود.
U8 علیرغم ابعاد بزرگ خود فقط بهصورت پنجنفره عرضه میشود و خبری از ردیف سوم صندلیها نیست. وزن خالص این خودرو به 3985 میرسد که رقم قابلتوجهی خواهد بود. قوای محرکه محصول لوکس بی وای دی از نوع EREV است به این معنی که یک پیشرانه درونسوز به عنوان ژنراتور برای باتری عمل میکند و با چرخها ارتباطی ندارد. پیشرانه 2 لیتری توربوی U8 با باتری تیغهای 49 کیلووات ساعتی همکاری دارد و تکنولوژی سلول به شاسی نیز باعث شده باتری با شاسی ادغام شود. در صورت استفاده از باتری شعاع حرکتی تنها 180 کیلومتر خواهد بود اما در صورت شارژ کامل باتری و باک سوخت 75 لیتری، یانگ وانگ U8 مسافت 1000 کیلومتری را طی خواهد کرد.
همانطور که گفته شد چهار پیشرانه برقی وجود دارد که مجموع قدرت آنها به حدود 1200 اسب بخار و گشتاور به 1280 نیوتون متر میرسد. U8 میتواند در عرض 3.6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد هرچند حداکثر سرعت آن به 200 کیلومتر در ساعت محدود شده است. گفته میشود سال آینده نسخه برقی این قدبلند چینی نیز برای رقابت با ام هیرو 917 دانگ فنگ تولید خواهد شد. شایان ذکر است U8 از شارژر سریع پشتیبانی میکند و در عرض 18 دقیقه میتوان شارژ 30 درصدی باتری را به 80 درصد رساند.
داخل کابین شاسیبلند لوکس بی وای دی چرم ناپا و شش نمایشگر بزرگ وجود دارد. یکی از نمایشگرها با ابعاد 23.6 اینچی پیش روی راننده نصب شده و نمایشگر مرکزی نیز ابعاد 12.8 اینچی دارد. نمایشگر 23.6 اینچی دیگری هم برای سرنشین جلو تعبیه شده است. دو نمایشگر بعدی نیز جهت سرگرمی سرنشینان عقب وجود دارند و نهایتاً یک LCD هم بین صندلیهای عقب دیده میشود. هدآپ دیسپلی 70 اینچی و سیستم صوتی با 22 بلندگو جزو دیگر ویژگیهای شاخص یانگ وانگ U8 هستند.
به لیست تجهیزات بلندبالای این خودرو باید سه شارژر بیسیم گوشی هوشمند، دوربین ترموگرافی و گوشی ماهوارهای یکپارچه را اضافه کرد. از نظر تواناییهای آفرود نیز مشخصات قابلتوجهی را شاهد هستیم. مدل پریمیوم ادیشن میتواند تا حداکثر عمق 1000 میلیمتری در آب غوطهور شود و این توانایی در مدل آفرود مستر به لطف وجود اسنورکل به 1400 میلیمتر میرسد. زمانی که حالت غوطهوری فعال شود خودرو از سنسورها برای بررسی محیط، عمق آب، وضعیت چرخش چرخها و... استفاده خواهد کرد. حالت شناوری اضطراری نیز وجود دارد که اگر خودرو به حداکثر عمق غوطهوری برسد فعال خواهد شد. در این حالت پیشرانه درونسوز خاموش میشود و ارتفاع سیستم تعلیق نیز به بیشترین حالت میرسد. همچنین پنجرهها بسته شده و کولر به حالت چرخش هوای داخلی تغییر وضعیت میدهد. در گام بعدی سانروف باز میشود تا بتوان از خودرو خارج شد.
BYD یانگ وانگ U8 میتواند به مدت 30 دقیقه در آب باقی بماند و تا سرعت 3 کیلومتر در ساعت نیز حرکت کند. حتی در زمان غوطهور بودن در آب امکان چرخش تانک نیز وجود دارد. البته چینیها این ویژگی را برای شرایط اضطراری همچون وقوع سیل تعبیه کردهاند اما باید گفت پس از تجربه چنین شرایطی حتماً باید به نمایندگی مجاز جهت بررسی وضعیت خودرو مراجعه کرد.