خودروهای چینی

تست BYD یانگ وانگ U9 با 1069 اسب بخار قدرت و قیمت 137 هزار دلار!

خودروسازان چینی با سرعتی خیره کننده در حال پیشرفت هستند و تست BYD یانگ وانگ U9 در پیست با ۱۰۶۹ اسب بخار قدرت مؤید چنین نکته‌ای خواهد بود.

اگرچه بسیاری از طرفداران قدیمی دنیای خودرو با آرزوی نشستن پشت فرمان یک فراری یا پورشه پرقدرت بزرگ شده‌اند اما شاید کودکان امروز و ماشین بازهای آینده با طیف دیگری از خودروهای فاقد پیشرانه درون‌سوز روبرو شوند. برندهایی همچون یانگ وانگ BYD و گک هایپر به دنبال تولید اولین ابر خودروهای خود هستند و ویدئوی منتشر شده از یانگ وانگ U9 در پیست نشان دهنده جدی بودن چینی‌ها در چنین کلاسی است.

اگرچه کلیپ منتشر شده از این خودرو بسیار کوتاه است اما نشان دهنده حضور U9 در پیست مسابقه و داغ بودن دیسک‌های ترمز خودروست. روتورهای ترمز کربنی خودرو به رنگ نارنجی روشن درآمده‌اند اما به نظر می‌رسد فشار وارده به دیسک‌های جلو بسیار بیشتر از عقب است و این امر حاکی از تلاش‌های زیاد سیستم ترمز برای کاهش سرعت یانگ وانگ U9 خواهد بود. البته چنین چیزی را در خیابان‌ها نمی‌بینیم و بیشتر در پیست و زمان مسابقه داغ شدن ترمزها رخ خواهد داد.

با توجه به اینکه چهار پیشرانه برقی U9 حدود ۱۰۶۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و وزن خودرو نیز به بیش از ۲ تن می‌رسد بنابراین جای تعجبی ندارد که چنین فشار بالایی به سیستم ترمز وارد شود. یانگ وانگ می‌گوید این خودرو در عرض ۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و تنها یک‌دهم ثانیه کندتر از مدل بسیار گران‌تر هایپر SSR است. البته محصول اسپرت BYD با چنین مشخصاتی بسیار سریع‌تر از رقبای اروپایی با قیمت مشابه خواهد بود.

باید گفت قیمت BYD یانگ وانگ U9 از ۱۳۷ هزار دلار شروع می‌شود و برای خرید رقیب آن یعنی هایپر SSR با صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای باید ۱۷۶ هزار دلار پرداخت کرد. نسخه ویژه‌ای از هایپر با صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیه‌ای نیز معرفی شده که حداقل ۱۹۰ هزار دلار قیمت دارد. مدیر طراحی U9 ولفانگ ایگر است که قبلاً در آلفارومئو، آئودی و لامبورگینی حضور داشته و به همین خاطر است که چهره این خودروی چینی برای ما آشناست. شایان ذکر است باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی بکار رفته در U9 شعاع حرکتی ادعایی ۷۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند اما ویژگی جالب این خودرو به توانایی بالا و پایین پریدن و حرکت با سه چرخ مربوط می‌شود. به نظر شما برندهای سطح بالای اروپایی باید نگران چینی‌ها باشند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. سبحان

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    این سوپر اسپورت های برند های چینی دقیقا تکرار تاریخ هستن
    لکسوس lfa دقیقا جایی بود که الان این ماشین هستش
    برند معتبری هم بود اون زمان لکسوس ولی برندش ارزش اون پول و یه سوپر اسپورت نداشت
    الان byd هم اون شرایط رو داره بیشتر از این که ماشین موفقی باشه برای شرکت
    یه پروژه ازمایشی اول برای کسب تجربه دوم برای جا باز کردن برای خودرو های گرون تر این شرکت در اینده هستش
    ولی من بودم اول شرکت میبردم موتور اسپورت مثل فرمول e کنار برند های معتبر

    موافقم 55
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (376 ديدگاه)

      فرقش این هست که در چین خریدار داره و موفق خواهد بود. مثل شاسی بلند گرون قیمت بی‌وای‌دی U8 که پیش فروش خوبی داشت در چین.

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. M

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (681 ديدگاه)

        خارج از چین هم مطمئنا اگر خوب تبلیغات کنه و عرضه بشه فروش خوبی هم داره
        بدون تعصب که باشیم خودم اگر پولشو داشتم قطعا میخریدمش
        ۱۳۶ هزار تا چیه آخه
        پول یدونه رنجروور متوسط هست
        یا یدونه X5 m
        با پولش داری چنین سوپر اسپرت میخری!

        موافقم 4
        مخالفم 1
  2. Amir.🇺🇸

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    تیتر رو دیدم گفتم یه مک لارنه

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. فقط چین

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      دیگه همه ماشین ها دارن شبیه هم میشن ولی چیز خوبی شده
      بعد اون خودروساز افغانی میگه ما 300 هزار دلار اون ماشین رو میفروشیم🤣🤣🤣

      موافقم 36
      مخالفم 7
  3. Saeed

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    خودرو سازی چین دیگه مثل قدیم نیست پیشرفت کرده

    موافقم 35
    مخالفم 4
  4. blackwing

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (889 ديدگاه)

    “اگرچه بسیاری از طرفداران قدیمی دنیای خودرو با آرزوی نشستن پشت فرمان یک فراری یا پورشه پرقدرت بزرگ شده‌اند اما شاید کودکان امروز و ماشین بازهای آینده با طیف دیگری از خودروهای فاقد پیشرانه درون‌سوز روبرو شوند”

    واقعاً جمله ناراحت کننده‌ای بود. 🥲🤦🏻‍♂️

    موافقم 33
    مخالفم 3
  5. علی جردن

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    هرکسی ۱۳۶ هزار دلار به خودروی چینی پول بده باید توسط پرفسور سمیعی عملکرد مغزش معاینه شه

    موافقم 32
    مخالفم 72
    1. OM.01

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (404 ديدگاه)

      (هرکسی ۱۳۶ هزار دلار به خودروی چینی پول بده باید توسط پرفسور سمیعی عملکرد مغزش معاینه شه)

      اگر پای صحبت جماعت ایرانی بنشینید و بحث چینی‌ها وسط کشیده شود، متوجه خواهید شد که ۹۰ درصد این افراد یا پورشه ماکان دارند یا آلفارومئو جولیتا؛ یعنی طوری بمباران می‌کنند که انگار ماجرای یک پدرکشتگی در میان است. و جالب اینجا هست اون ماشین رو حتی از نزدیک هم ندیدن! نکته طلایی اینجاست خودروهای چینی را داریم با چه چیزی مقایسه می‌کنیم؟ با کدام خط‌کش اندازه می‌گیریم؟ کیفیت، تجربه، آمار و ارقام یا یک باور سنتی؟ این یک دفاعیه برای خودروهای چینی نیست. دارم می‌گویم وقتی چیزی را نقد می‌کنیم، باید مستندی هم ارائه کنیم.

      من که در حال حاضر 140هزار دلار ندارم و خودروهای اسپرت این رنج قیمت رو از نزدیک ندیدم و ایده ای ازش ندارم. این BYD U9 بیچاره هم هنوز عرضه نشده پس نمیشه قضاوت کرد

      اما اگر من 140k داشتم شاید یه شلبی کبرا backdraft میگرفتم یا شاید شلبی دیتونا superformance.

      البته با مبلغ کمتر یعنی80الی100هزار دلار شاید فورد استریت راد 1932 کاستوم 3 پنجره یا شاید 5 پنجره میگرفتم. البته ورژن roadster و هوای آزاد یه چی دیگس.

      حالا احتمالا شما بگی من خل چل هستم و بگی برو ماشین X یا Z بخر. لوگوی کاپوتش فلانه. در جواب باید بگم باید سعی کنیم به همه سلایق احترام بزاریم به هرحال 8 میلیارد انسان و سلایق مخلتف دارن و هرگز نمی‌شود با شابلن سلیقه خودمان، سلیقه دیگران را بکوبیم.

      موافقم 49
      مخالفم 6
      1. علی جردن

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1049 ديدگاه)

        بنده خبرنگار بزگ خودرویی بودم و هستم اگر گفتم خبرنگار بزرگ چون بعد از آقای حسن رزاقی بنده دومین خبرنگار خودرویی دیجیتال بودم و کارشناس بزرگترین و معتبرترین کانال خودرویی تلگرام…پس واسه تک تک انتقاد ها و پیشنهاداتم تجربه حرفه ایی تو زمینه مربوطه دارم.
        حلا شما پاسخ گو باش:؟
        قیمت قطعات خودروهای چینی با کدام خط کش قیمت هاشون اندازه گیری می کنن که قطعات یدکی چراغ و سپر و قطعات مصرفی…گران تر از بنز و بی ام و دارن؟ چرا واقعا ؟!

        موافقم 6
        مخالفم 38
        1. کسرا

          ۲۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (67 ديدگاه)

          بیا پایین سرمون درد گرفت

          موافقم 13
          مخالفم 0
      2. رهگذر

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (40 ديدگاه)

        اتفاقا نود درصد این افراد نه ماکان دارن نه جولیتا و اگر پولی داشته باشند برند چینی صفر خواهند خرید ما ایرانی ها حرف مفت زنی زیاد داریم ! یه عمر همه میگن پیف پیف ماشین چینی چیه سگ فلان برند کارکرده شرف داره به چینی ولی این حجم از ماشین چینی در بازار حکایت دیگه ای رو بیان میکنه ! پس نتیجه میگیریم مثل همیشه ایرانی جماعت فقط حرف مفت میزنه و در عمل چینی بخر هستیم چون اساسا انتخاب دیگه ای نداریم اونم قشر مرفه میتونه بخره حتی خودروهای مونتاژ و ساخت داخل و ایرانی هم برای قشر متوسط جامعه شد ارزو !

        موافقم 12
        مخالفم 0
        1. M

          ۲۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (681 ديدگاه)

          آره دیگه ایشونم منظورش همین بود تیکه انداخت
          بعد میان میگن ماشین چینی فلان و بهنام
          تازه چینی های ایران چینی های بی کیفیت هستند !
          مثل این میمونه بری BMW x2 لو آپشن رو با اوروس منصوری مقایسه کنی بعد بگی ماشین آلمانی آش‌غ‌اله!
          نشد که
          کسایی هم که پولشو دارن همین نسخه های ارزون قیمت و رده پایین چینی تو ایران هم میخرن
          الان مثلا فونیکس fx حول و حوش ۱ میلیارد بود امروز سایت رو چک کردم
          خب واقعا میرزه ، ماشین ۴ سیلندر دو لیتری با 156 اسب قدرت
          بعد BMW x2 با زیر ۱۵۰ اسب اگر اشتباه نکنم و ۳ سیلندر و موتور .۱.۵ لیتری تو بازار بالای ۳ تومن قیمتشه! اونم ۲۰۱۸
          تو بازار جهانی هم با ۱ میلیارد (۲۰ هزار دلار ) نهایت یه تویوتا کمری ۱۰-۱۵ سال کارکرد بهت بدن
          یا فورد ۱۰ سال کارکرد موستانگ
          اینقدر بی انصاف نباشیم خیلی از چیزایی که تو ایران داریم ازشون استفاده میکنیم ، خیلی از تکنولوژی ها و دستگاه ها چینی هست نه فقط ایران ، خیلی کشور های پیشرفته هم به وفور از تجهیزات و وسایل چینی استفاده میکنن
          بعد اینقدر از این کشور بد هم میگین؟ همین فردا صبح هر چی تکنولوژی چینی تو ایران هست رو از ایران فرض کنید حذف بشه ، چی از ایران میمونه؟ خودشون عرضه داشتن چیزی از خودشون ارائه بدن؟
          هرکاری کردن و هر چیزی آوردن کپی از روی چین و بعدش بقیه کشورها بوده و یا مونتاژ محصولات چینی
          با این وضع تحریم ها اگر چین ایران رو حمایت نمی‌کرد الان همچون داشتیم از گرسنگی میمردیم (شک نکنین تاثیر تحریم و دلار خیلی بیشتر از الان هم روی زندگیمون حس میشد) چین جمعمون کرد ، نه فقط مارو به کلی از کشور های ضعیف آسیایی ، آفریقایی و آمریکای جنوبی ای کمک کرد تا پیشرفت کنن
          نباید اینقدر نمک نشناس باشیم

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (376 ديدگاه)

      کاش درک و فهم ما از دنیا به اندازه سن مون رشد میکرد.

      موافقم 4
      مخالفم 0
    3. M

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (681 ديدگاه)

      یک کلمه از برسی ماشین رو هم نخواندی نه؟
      شما ایرانیا پدر کشتگی دارین با چین؟
      فقط روزی که چین ابرقدرت اول جهان شد (به زودی )
      و بهترین جنس هارو تولید کرد
      اونموقع اینارو یادتون باشه نرین پاچه لی.سی کنین
      همون‌طور که الان واسه اروپا و آمریکا میکنین

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. Siyavash

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    خاک عالم تویه سر دو کمپانی پر ادعا وطنی که ۴۰ سال هست یه ماشین تولید میکنن و کوچیکترین چیزی از پیشرفت تویه محصولاتشون دیده نمیشه که هیچ بدتر با سرعت ماورائی پسرفت دارن میکنن..آقا ما نخواستیم با کره رقابت کنید با این که ایران و کره باهم شروع کردن گر چه که. اوایل ایران با اختلاف از کره بهتر بود ولی الان ……چین هم که اصلا قدمتی تویه خودرو نداره..آقا رقابت با چین رو هم نخواستیم که چین با این سرعت پیشرفت به احتمال زیاد تا یک ده آینده فکر کنم از ژاپن و کره هم جلو بزنه با این سرعتشون…حداقل سعی کنید با افغانستان رقابت کنید لامصب ها …..اونا هایپر دارن میسازن اونوقت ما پراید تیبا ۲۰۷ رانا دنا شاهین ..بابا خجالت بکشید با این محصولات اشغالتون….

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. Truth

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصلا چیزی به اسم رقابت برای خودروسازی مملکت وجود نداره . حالا رقابت با فلان کشور و بهمان برند و بقیه داستانا پیشکش .
      مگه تو فضای انحصار ، رقابت هم هست ؟ شما هرچی بسازی خریدار براش هست . به همین سادگی .
      پس بدون زحمت ، همون ۴۰۵ و پراید و ۲۰۶ رو ۲۰ ساله میان و با یه سری تغیبرات جزئی میفروشن .

      متاسفانه وضع خودروسازی مملکت به شدت گره خورده و دیگه یه مسئله ی عادی نیست ‌‌که بشه حلش کرد
      مثل غده ای که در ابتدا میشد به راحتی درمانش کرد ، اما درمان اشتباه و بی توجهی ، الان ازش یه غده ی سرطانی ساخته که نه میشه تحملش کرد نه میشه به راحتی درمانش کرد .

      موافقم 14
      مخالفم 0
    2. مهراد

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (764 ديدگاه)

      داداش اونا کلا ملت موفقی هستن و عادت دارن به تفکر و تلاش و خرج کردن پول برای تکنولوژی و الان جزو ملت های قویا صاحب تکنولوژی به حساب میان ، دوران کرونا یه روزه بیمارستان میساختن اندازه دو تا زمین فوتبال ، کلا آدمای عجیبی هستن

      حالا مقایسه کن با مملکت ما که در طی سه سال کرونا مدیون همتون باشم که اگه حتی یدونه ماسک ساده ۵۰۰ تک تومنی مجانی به من داده باشن

      چه توقعی از خودروسازی داری مشتی ، همینشم که الان تو کشور با این مدیریت هست خیلیه و فرا تر از انتظاره

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. amir

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      دارن با کره رقابت میکنن دیگه منتها با شمالی

      موافقم 4
      مخالفم 0
    4. اکبر مجلل

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      تموم شد؟

      موافقم 0
      مخالفم 5
  7. RIO

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    اون دیسک ترمزا چقدر داغ بودن ‌.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  8. pezhman

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    تو کلیپ وقتی ماشینه داره به فیلمبردا نزدیک میشه انتظار شنیدن غرش انجین داری ولی چون برقی هس بقولا جارو برقی رد میشه😁

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. علی یوسفی

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنظرم جاه طلبی برای هر کشور و هر شرکتی امری لازم و ضروریه و امروز چینیها با حرکت در مسیر ساخت خودروهای کلاس بالا و حتی گرون قیمت قصد تغییر این نگاه جهانی رو دارن که خودروی چینی ارزونه و احتمالا بزودی برندهای خاصی رو هم در حوزه ابر خودروها و هم چنین خودروهای مسابقه ای هم فعال کنند تا اعتبار و پرستیژ کلی صنعت خودرویی اونا بالاتر بره.

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. M

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (681 ديدگاه)

      مدیریت دوتا کشور رو همیشه دوست داشتم و واقعا بنظرم عالی عمل میکنن
      یکی چین
      یکی هم امارات
      و جدیدا عربستان با محمد بن سلمان
      اینا بلدن کارشون رو هر کدوم در حیطه خودشون
      هم واسه مردمشون سنگ تموم می‌ذارن
      هم از منابعشون درست استفاده میکنن
      هم …کلی چیز دیگه
      چین هم به لطف رهبر فوق‌العاده ای که داره هر روز بیشتر از قبل و با سرعت عالی پیشرفت می‌کنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. JDM سابق

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    136 هزارتا داشته باشم یه کوروت Z06 برمی‌داری باقیش هم میذارم تو جیبم یا می‌ریزم تو خوده ماشین

    موافقم 12
    مخالفم 5
  11. sina

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    رفیقمون انزو فراری الان ناراحت میشه :)
    خیلی جذاب هست سرعت پیشرفت چینی ها واقعا
    کامل رقبا رو ترسونده

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Enzo Ferrari 2008

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      من واقعا ناراحتم در بی زمانی زمین
      اما چرا ایران تولید نمی کنه جوان
      های داره که طراحی های بسیار زیبا

      موافقم 1
      مخالفم 1
  12. M

    ۲۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (681 ديدگاه)

    طراحی اون هایپر SSR رو زیاد باهاش حال نکردم (خوبه ولی خیلی سادس)
    ولی این خیلی خفنه طراحیش
    ترکیب کک لارن لامورگینی و با عصاره چینی هست
    عملکردش هم بنظر خیلی خوب میاد
    کلا byd برند قدری هست و آینده درخشانی داره و خب البته که هنوز اوایل راهه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا