بیوایدی دنزا B5، شاسیبلند پلاگینهیبریدی با ۶۷۷ اسب بخار و برد الکتریکی ۱۲۵ کیلومتر، سال ۲۰۲۶ در بریتانیا برای رقابت با دیفندر عرضه میشود.
بیوایدی با مدل دنزا B5، شاسیبلند پلاگینهیبریدی لوکس و چهارچرخ محرک، لندروور دیفندر را در بریتانیا هدف قرار داده است. این خودرو با تواناییهای آفرود رقابتی و قدرتی در سطح سوپراسپرتها وارد بازار میشود. این خودرو که سال گذشته در چین با نام Bao 5 معرفی شد، یکی از سه مدل زیرمجموعه جدید بیوایدی یعنی برند فنگچنگبائو است اما در بریتانیا احتمالاً با برند دنزا عرضه خواهد شد. برند دنزا در سال ۲۰۱۰ بهعنوان همکاری مشترک بین بیوایدی و مرسدس بنز تأسیس شد اما اکنون کاملاً تحت مالکیت بیوایدی است.
این شاسیبلند در کنار شوتینگ بریک اسپرت دنزا Z9 GT که آنهم قرار است در بریتانیا عرضه شود، هفته آینده در فستیوال سرعت گودوود که از ۱۲ تا ۲۲ جولای (۲۱ تا ۳۱ تیر ۱۴۰۴) برگزار میشود رونمایی خواهند شد و فروش آنها از سال ۲۰۲۶ آغاز میشود. مشخصات دقیق دنزا B5 هنوز اعلام نشده اما انتظار میرود مشابه مدل چینی باشد که از پلتفرم شاسی نردبانی «DMO سوپر هیبرید آفرود» استفاده میکند و به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژر و یک موتور الکتریکی در هر محور مجهز است. این سیستم تا ۶۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از تمام نسخههای دیفندر حتی نسخهٔ پرچمدار جدید اوکتا بیشتر است.
باتری بزرگ ۳۱.۸ کیلووات ساعتی بیوایدی هم برد الکتریکی تا ۱۲۵ کیلومتر را طبق چرخه CLTC چین فراهم میکند هرچند در عمل احتمالاً به حدود ۸۰ کیلومتر نزدیکتر خواهد بود. دنزا B5 بخشی از تلاش بیوایدی برای افزایش چشمگیر عرضه خودروهای هیبریدی در مواجهه با کاهش استقبال از خودروهای الکتریکی در اروپا است. سبد محصولات اصلی بیوایدی سال آینده با ورود سیل ۰۶ که یک سدان پلاگینهیبریدی در سبک بامو سری ۳ است، تقویت خواهد شد. دنزا Z9 GT نیز بهصورت پلاگینهیبریدی با برد کلی چشمگیر یا بهصورت کاملاً الکتریکی عرضه خواهد شد. همچنین در غرفه بیوایدی در گودوود، دنزا D9 هم به نمایش درخواهد آمد که یک مینیون لوکس در سبک لکسوس LM است.
Sina_carshow
۱۴ تیر ۱۴۰۴این ماشین سواریش فوق العاده هس یکی از نرم ترین تعلیق هارو بین رقیباش داره کیفیت ساخت هم سنگ تموم گذاشته و تقریبا همه جا جز قسمت های پایینی چرم خالصه
این ماشینو خودم دارم میتونم بگم از بنز اس کلاسی که داشتم سواری نرم تری داره
البته خوب بادی رول خیلی زیادی هم داره هرچند برا ماشینای شاسی نردبونی آفرودر طبیعیه
تکنولوژی هم هیچی چندین سال جلو تر از دیفندر هس حتی رانندگی آفرود هوشمند داره که وابسته به لایدار هستش البته که نسخه ای که میاد انگلیس شک دارم داشته باشه این یکی رو به دلایل قوانین محدود کننده اون کشور
کلیپ های تست آفرودش هم هس تانک 300 رو پودر میکنه و به راحتی با بزرگان رقابت میکنه گاهی بهترم هس و جالبه بدونید دنده 4l واقعی داره قسمت عقبیش یه دنده مکانیکی واقعی
ولی جالبه بدونید این ماشین شرایط واردات به کشور ایران رو داره هم موتورش حجم کمی داره هم قیمتش زیر 40 هزارتا هس تو چین
چرا اینو نمیارن؟ الان بازار ایران تشنه یه آفرودر سرسخت هستش برا پرادو ها و لندکروز هایی که سال ها از عمرشون گذشته و صاحباشون نیاز به جایگزین کردن دارن یا دنبال یه خودرو نو ولی آفرود هستن این ماشین بهترین انتخابه
جای این برقی های بی خاصیت با رنج 400 کیلومتر و زیرساخت ضعیف کشور اینو بیارید
به نظرتون مشکلشون چیه با این ماشین؟
R@min
۱۴ تیر ۱۴۰۴https://www.youtube.com/watch?v=ukNBZKvwRtA
برام سوال شد چند تا کلیپ تو یوتیوب دیدم ازش یه مقایسه هم با دیفندر پیدا کردم، تو این مسیر ساده گلی هم دست و پا زد ! جانبداری چیزی ندارم اما تو همین کلیپ مشخصه دایره چرخش ضعیفی داره، سیستم آفرود هم با وجود چهار موتور در هر چرخ کاملا ضعیف و نا هماهنگ هست که این مشکل تمام آفرودهای برقی و پلاگین که نمیشه گشتاور آنی کنترل کرد و تو این خودرو سیستم توزیع قدرت در چرخ ها هم توانایی شناسایی چرخی که کشش کمتری داره هم نداشت. تو کلیپ های دیگه هم که دیدم تراول خیلی ضعیفی داره که اونم بخاطر تعلیق سطح پایین و انعطاف کم شاسی علیرغم نردبانی بودنشه. در مقابلش دیفندر کراس اوور با همون سیستم train response خیلی بی نقص قدرت مدیریت می کرد، تفاوت ها اینجاس این سیستم حاصل نیم قرن تجربه هست. گذاشتن چهار باتری تکنولوژی نیست اینم باز ربطی به چینی بودن نداره، جی کلاس برقی هم اومد گفتم این ماشین صرفا آشغالی بیش نیست که به سال نکشیده شکست خورد.
طبق تجربه هم محصولاتی با این حجم سیستم های الکترونیکی مهمون دو یا سه تریپ آفرودن این هم ربطی به سازنده و کشور هم نداره.