بیوایدی در نمایشگاه خودروی شانگهای از شاسیبلند جدیدی رونمایی کرده که در ظاهر شباهت عجیبی به جنسیس GV60 دارد.
در میان انبوه رونماییها در نمایشگاه خودروی شانگهای، برخی خودروها به دلیل طراحی یا ویژگیهای خاص خود برجسته میشوند. یکی از این خودروهای بیوایدی Sea Lion 06 است؛ شاسیبلندی الکتریکی و پلاگینهیبریدی که با ظاهری جذاب که به نظر میرسد مستقیماً از استودیوی طراحی جنسیس بیرون آمده باشد! شباهت این خودرو به جنسیس GV60 آنقدر زیاد است که ممکن است در نگاه اول چشمانتان را به هم بمالید!
طراحی جلوی Sea Lion 06 با چراغهای LED دوتایی و دماغهٔ بدون جلوپنجره، کاملاً از سبک طراحی برند لوکس کرهای، جنسیس، الهام گرفته است و بهویژه به کراساوور الکتریکی GV60 شباهت دارد؛ اما برخلاف GV60 که طراحی کوپه مانندی دارد، Sea Lion 06 با قامت بلندتر و ایستادهتر، احتمالاً فضای داخلی کاربردیتری برای خانوادهها ارائه میدهد. این شاسیبلند با طول ۴۸۱۰ میلیمتر، عرض ۱۸۷۵ میلیمتر، ارتفاع ۱۴۹۵ میلیمتر و فاصله بین محورها ۲۸۲۰ میلیمتر، کمی بزرگتر از رقبایی مانند تسلا مدل Y و جنسیس GV60 است و به نظر میرسد برای استفادههای خانوادگی مناسبتر باشد.
دیگر جزئیات طراحی این خودرو نیز قابلتوجه است. شیشههای سراسری دور کابین و چراغهای عقب پیوسته، زبان طراحی سدان بیوایدی سیل را تکامل دادهاند. حتی طراحی چراغهای عقب با الهام از بنتلی شکل گرفته که نشان میدهد طراحان بیوایدی به برندهای لوکس توجه ویژهای داشتهاند. این ترکیب طراحی، Sea Lion 06 را به خودرویی تبدیل کرده که هم مدرن است و هم حس لوکسی را منتقل میکند.
داخل کابین، با فضایی روبهرو میشویم که برای طرفداران خودروهای الکتریکی چینی آشناست. اصلیترین ویژگی در اینجا یک صفحهنمایش لمسی ۱۵.۶ اینچی در مرکز داشبورد است که استاندارد خودروهای الکتریکی چینی محسوب میشود؛ اما آنچه این کابین را متمایز میکند، کنسول مرکزی شناور با کلیدهای فلزی مانند است که بار دیگر به طراحی جنسیس اشاره دارد. این خودرو همچنین مجهز به مجموعه پیشرفته کمکراننده God’s Eye بیوایدی است که ایمنی و راحتی رانندگی را ارتقا میدهد.
سی لایون ۰۶ روی پلتفرم بروز شدهٔ e-Platform 3.0 Evo بیوایدی ساخته شده و در نسخههای الکتریکی تکموتوره محرک عقب و دوموتوره چهارچرخ محرک و همینطور پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی عرضه خواهد شد. جالب اینجاست که ظاهر بیرونی خودرو در همه نسخهها یکسان است و بیوایدی حتی طراحی رینگها را برای تمایز بین مدلها تغییر نداده است.
قیمتگذاری، نقطه قوت اصلی Sea Lion 06 است. در چین، این شاسیبلند با قیمتی بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار یوآن معادل ۲۲ تا ۲۷ هزار دلار عرضه میشود که آن را در بخش خودروهای اقتصادی قرار میدهد. این قیمت در مقایسه با جنسیس GV60 که در بازارهایی مانند آمریکا قیمت پایهٔ حدود ۵۳ هزار دلاری دارد، فاصله بزرگی را نشان میدهد. بااینحال، هنوز مشخص نیست که آیا Sea Lion 06 به بازارهای خارج از چین، مانند اروپا، راه پیدا خواهد کرد یا خیر.
همایون
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴این چینیها هم با اینکه خیلی طراحهای مطرحی رو استخدام کردن و طراحی خودروهاشون رو مستقل کردن و بعضا خط طراحی مستقل هم ایجاد کردن ولی یهو وسطش رد میدن و یاد گذشته میفتن مثلا الان جنسیسا و گکهارو ریختن تو بیوایدیها یا چری بعضی وقتها طراحیهای خوبی مثل اومودا5 میکنه ولی بعدش یهو تیگو هفت رو مثل رنجرور میکنه یا وانتهاش رو کپی سری اف یا رم طراحی میکنه حتی خود بیوایدی با اینکه زبان طراحی داره ولی وانتشو از رو دست آمریکایی ها طراحی کرد اینجاست که فرق چینیها با کره جنوبی معلوم میشه وقتی وانت کیا یا هیوندای رو نگاه میکنی خودشون یه سبک دارند و با ترس طراحی نشدن
نه به تفادس
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴کره چی باشه که ازش کپی کنید ماشین کم اوردن برای کپی به کره روی اوردن چقدر چینی ها بدبختن یه بار ندیدم یه طراحی خاصی داشته باشن بدون تقلید
اگه فراری بود از تک تکشون شکایت میکرد شجرنامشونو میاورد جلو چشمشون
نه به تفادس
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه فراری بود از تک تکشون شکایت میکرد شجرنامشونو میاورد جلو چشمشون
ارسلان
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحی خوبی من ندیدم از چینی ها….همه شون کپی اند!! حتی اونی که شما نمیفهمی کپی هستند !! تو رشته طراحی ، اون شاگر تنبل ها همیشه میز نور میکنند!! چندتا طرح و زیر دستشون جا به جا میکنند و همه شون و ترکیب میکنند
گاس فرینگ
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴خود جنسیس متهم به کپی برداری از بنتلیه
اینجا میشه گفت دزدی که از دزد دزدیده
MehdiTurbo
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴من تا حالا چراغ دو تیکه افقی جلو و یه دست عقب تو بنتلی ندیدم
شما اگه دیدی تو یه جهان دیگه داری سر میکنی
R
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴خجالت نمیکشن اینهمه کپی میکنن؟ یه قانونی باید باشه شکایت کنی ازشون آدم شن از کسایی که سگو گربه و موش مار و سوسک میخورن انتظاری نمیره
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴حق
صامورایی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴جنسیس با این سابقه کم جوری تاثیر خودشو گذاشته که BYD کپی میکنه ازش.
آرین
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴به کلاس فشرده برای من بزار
چگونه از آب گل آلود ماهی بگیرید
Sina_carshow
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴چینی ها با اینکه کپی کارن سال هاس رد کردن کره ای هارو تو بحث تکنولوژی و پرفورمنس
حالا اینکه عقب نسل جدید الفارومئو استلویو شبیه شیائومی yu7 هس یا مثلا لکسوس es جدید کپی کامل از لی آتو هس داشبوردش خبری از این کامنتا نبود ولی دوستان اینجا همش این جملات رو میگن یه آمار فروش رو نگا کنن میبینن بی وای دی بدون بازار آمریکا سه برابر بیشتر از هیوندای فروش جهانی داشته و برند های لوکسش دنزا و لئوپارد و یانگ ونگ هم سه برابر جنسیس فقط تو چین فروش داشتن این سه برند عرضه جهانیشون شروع شه اختلاف بیشترم میشه، با این اختلاف بزرگ فکر نکنم در حدی باشن هیوندای و جنسیس که اسمشون کنار بی وای دی بیاد
بهزاد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴سینا جان بازهم داری چیزهایی میگی که واقعیت نداره.
اگر منظورت آمار فروش کلی جهانیست که هیوندای از byd بیشتر فروخته!
داشبورد لکسوس es کجاش شبیه لی اوتو ست؟
عزیزم کپی در چین یک امر رایج و عادیه و فقط هم شامل خودرو نمیشه و هر کالایی ممکنه در چین چندین کپی ازش ساخته بشه.
لی اوتو مال این حرفها نیست و خیلی هم دوام نمیاره و خدابیامرز تو رقابت با بزرگان به خاطره میپیونده.
Sina_carshow
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴الان رفتم دیدم آره آمار فروش کلی رو که دادم به اشتباه آمار آمریکا رو دادم که مجموع فروش هیوندای و کیا رو گفتم و مقایسه کردم با فروش جهانی آره الان دیدم اشتباه نکنم بی وای دی ششم بود گروه هیوندای چهارم فکر کنم
دباره شباهت لکسوس es راجب سبک چینش مانیتور ها میگفتم اگه سبک چینش مانیتور ها شبیه لی آتو نیس بعد این شبیه جنیسیسه که مشخصه تعصب شمارو میرسونه وگرنه این سبک مانیتور گذاشتن رو لی آتو ترند کرد
شما مگه لی آتو رو دیدی میگی مال این حرفا نیس؟ نمیشه اصن باهاتون بحث حرفه ای کرد اگه میتونی ثابت کنی نیس بفرما
لی آتو جزو اولین برند هایی بود که به صورت فراوان erev رو استفاده کرد رو خودرو های لوکس و جزو اولین برند های چینی بود رو خودران سرمایه گذاری کرد
از طرفی لی آتو همین الانش طبق نظر همین یوتوبر ها و بلاگر ها و جورنالیست های آمریکایی سواری خودرو های میان ردش مثل li auto l7 در سطح اس کلاس و ون لوکسش li auto mega در سطح رولز رویس هس با یک دهم قیمت اونا نظر اون آمریکایی هارو بعید میدونم بشه زیرسوال برد کما اینکه منم سوار این خودرو های شاهکار شدم و فقط کیفیته که ازش میباره جایی نیس تو این ماشین چرم نباشه یا تکنولوژی نداشته باشه
بهزاد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴سینا جان لطف کن به دیگران برچسب تعصب نزن چون خودت اولین متهم هستید.
دوران حضور شرکت های کوچک خودرویی خیلی دوام نداره.
زمانی امثال لی اوتو جولان میدادن که اکثر بزرگان مثل vw و تویوتا و هوندا و نیسان و شرکای اونها مثل گک و دانگ فنگ و… سبد محصولات برقیشون کم و ناقص بود.
شما صبر کن ببین خبرهای ادغام و ورشکستگی البته اگر دولت چین بزاره اعلام بشه ، میاد.
دو مانیتوره بودن ایده و طرح شرکت های پنل ساز هست نه لی اوتو و یکبار قبل از گفتم که تامین کننده ها نقش اساسی در این مورد دارند.
اصلا راه دور نریم ، دوران ورود نمایشگرهای بزرگ یا چندین نمایشگر به خودرو توسط ژرمن ها فراگیر شد و خیلی هم به چینی ها نچسبون هرچند تقریبا ۱۰۰ درصد این نمایشگرها از شرق آسیا تامین میشه و بحثی نداره.
Sina_carshow
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴تمام حرفایی که زدی براش منبع داری؟ من منبع دارم برا اثبات حرفام شما دارین؟
بحث من اینه این مدل نمایشگر رو لی آتو اولین بار زد با منطق شما دارم جواب میدم وگرنه حرفی نیس راجب طرح این مدل نمایشگر ها و بله توسط شرکتای مختلف مثل boe یا سامسونگ تامین میشه
شما بی زحمت یه تحقیق کن راجب لی آتو ببین تو این 10 سالی که بوده چیکارا کرده چه نوآوری هایی داشته و تا الان تو کوارتر اول سال 93 هزار دستگاه تو چین فروخته و فعلا هم عرضه جهانی نشده ولی اونایی که بررسی کردن راضی بودن از عملکردش و قراره به زودی جهانی هم عرضه بشه
من مطمئن هستم حتی نمیدونستید لی آتو چی هس
بعدم ماشینی مثل این با قیمت همچین سواری داره ایراد چیه؟ وقتی تو کشوری حق انتخاب دارم چرا باید برم سمت برندای ضعیف تر و گرونتر؟
بهزاد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ما داریم راجب رقابت صحبت میکنیم.
این شرکت ها زمانی به رشد رسیدن که تقریبا رقبای بزرگ حضور کم رنگی در بخش برقی ها داشتند ولی همیشه وضعیت به همین شکل نیست و تغییر میکنه.
شما قیاست و قیمت هات برای مناطق غرب یا خاورمیانه ست در حالی که قیمت ها در چین متفاوته و فکر میکنی محصولات مثلا vw یا تویوتا خیلی گرانترند ولی اینطور نیست.
شرکت های بزرگ با محصولات رقابتی در چین نم نم عرضه میشوند و برای همین میگم صبر کن ببین شرکت های کوچکتر میتونن دوام بیارن یا نه.
مردیم از خوشی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴حتی بهترین برند چین هم کپی کار هست انگار ذات کپی و دزد هستند
بعضی ها میگند جنسیس خودش کپی هست که کاملا اشتباه است جنسیس الگو گرفته یعنی یه شباهت هایی داره با بنتلی ولی دقیقا یکی نیست این دقیقا چراغ های جنسیس هست
Lyting
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴به به
شاهکاری دیگه از بی وای دی ⚜️
با قیمت مناسب و منطقی
بنازم اصالت بی وای دی (اصالت= قیمت مناسب+کیفیت)
제네시스
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴جلو خود جنسیس GV60 🙂
datsun
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴جنسیس خودش کپیه
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا طراحی خودروهای الکتزیکی باید اینقدر بی روح و خسته کننده باشه؟؟!!