با وجود مالیات بر خودروهای وارداتی به انگلیس، چری اومودا ۵ یا همان فونیکس FX از اوایل سال آینده با قیمت پایهٔ ۲۴ هزار پوند معادل ۳۰ هزار دلار در بازار بریتانیا عرضه خواهد شد.
چری اوایل سال ۲۰۲۴ فروش کراساوور اومودا ۵ را در بریتانیا آغاز خواهد کرد. خودروساز چینی برای بازارهای صادراتی، اومودا را بهعنوان برندی مستقل در نظر گرفته که در خط مقدم توسعهٔ جهانی این شرکت قرار خواهد گرفت. این کراساوور که در کشورمان با نام فونیکس FX عرضه میشود، اولین محصول برند اومودا در بریتانیا خواهد بود. چری اعلام کرده که نسخهٔ بنزینی اومودا ۵ با قیمت ۲۴ هزار پوند در انگلستان عرضه میشود که آن را به یکی از ارزانترین خودروهای کلاس خود نسبت به رقبا تبدیل خواهد کرد.
اومودا ۵ با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو در بریتانیا عرضه خواهد شد که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. این کراساوور چینی در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۹ لیتر بنزین مصرف میکند و تولید دیاکسید کربن آن در هر کیلومتر ۱۷۰ گرم خواهد بود.
تیپ پایهٔ اومودا ۵ بهصورت استاندارد به رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی، اندروید اتو و اپل کارپلی، دو شارژر بیسیم گوشی، نورپردازی داخلی تطبیقی، دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم کنترل تهویهٔ دو منطقهای مجهز است درحالیکه در تیپ بالا ردهٔ نوبل با قیمت ۲۷ هزار پوند، غربیلک فرمان چرمی با گرمکن، سانروف و رینگهای بزرگتر ۱۸ اینچی هم به لیست تجهیزات اضافه خواهد شد.
چری همچنین قصد عرضهٔ نسخهٔ برقی اومودا ۵ را هم دارد که از یک موتور الکتریکی با ۱۹۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و به لطف باطری ۶۴ کیلووات ساعتی بردی ۴۵۰ کیلومتری خواهد داشت. هنوز قیمت این نسخه اعلام نشده اما این ارقام، اومودا ۵ را به رقیب تویوتا bZ4X و نیسان آریا تبدیل میکند.
چری یکی از فعالترین خودروسازان چینی در زمینهٔ صادرات است و سال گذشته ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو در سراسر آسیا، استرالیا، آفریقا، امریکای لاتین و خاورمیانه به فروش رساند. حال این شرکت یکی از اولین خودروسازان چینی است که وارد بازار اروپا شده و برای این منظور برند جدید اومودا را با تمرکز روی تکنولوژی و سازگاری با محیطزیست ایجاد کرده است. نام اومودا هم از O مخفف اکسیژن و Moda تشکیل شده که به تمرکز این برند روی مد اشاره دارد. اومودا که در ژوئن ۲۰۲۲ به برندی مستقل و جدا از چری تبدیل شد، ابتدا وارد بازارهای روسیه، مکزیک و آفریقای جنوبی شد و حالا بازار بریتانیا را هدف قرار داده است.
اومودا فروش سالانه ۱۰ هزار دستگاه از کراساوور ۵ را برای بازار بریتانیا در نظر گرفته است. بعداً کراساوور بزرگتر جیکو ۷ هم با پیشرانههای بنزینی و پلاگینهیبریدی به آن ملحق خواهد شد. اومودا ۵ در بازار انگلستان با رقبایی مثل نیسان قشقایی و اشکودا کاروک مواجه خواهد بود که قیمت آنها به ترتیب از ۲۳,۵۶۵ پوند و ۲۲,۴۱۰ پوند آغاز میشود.
رضا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲چقدر فاصله داره با خودروهای ژاپنی، کرهای و اروپایی از لحاظ قیمت؟ احساس میکنم نصرفه خیلی چینی بخوای بخری.
X
۲۲ شهریور ۱۴۰۲این موتور ۱.۶ یکم گاز بدی خیلی مصرفش یکدفعه میره بالا توی انگلیس هم که بنزین گرونه و کسی که بگیره پشیمون میشه
اگر همون موتور ۱.۵ تیگو۷ پرو میرفت روش خیلی موتور خوب و کم مصرفیه
رامین صفایی
۲۵ شهریور ۱۴۰۲انگلیسی ها ضرب المثلی دارند که میگه :
ما آنقدر ثروتمند نیستیم که کالای بنجل بخریم
اطمینان دارم که انگلیسی ها حاضر به خریدن لگن پاره های چینی نخواهندبود
و چینی ها مجبور خواهند شد دست از
پا درازتر و با حقارت از انگلیس خارج شوند
PARSA
۳ مهر ۱۴۰۲عزیزم ، موتور ۱.۵ لیتری هم داره
اینی که تو میگی نسخه پریمیومشه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۴۰۲چینیهای مهاجر متعصب خریدارش هستند و اگر نه مغز خر باید خورد که رُقبا را نخرند و این بچهچینی رو بخرند !
البته من اینجا تحسینش میکنم به سبب اینکه در
یک بازار رقابتی وارد شده و باید بجنگه تا موفق بشه و این ارزشمنده اما نه در ایران که بازار رو انحصاری کرده تا محصولات کثیفش فرو..ش بره به مشتری بیسواد ایرانی !
رضا THP
۲۲ شهریور ۱۴۰۲حرفات دقیقا مث این دلالای نمایشگاهی هست که یه ماکسیما یا مزدا سه پونزده سال کارکرده درب و داغون رو میخوان هم قیمت یه ماشین صفر بکن تو پاچه آدم ملت …
بله بله این ماشین ژاپنیه مرگ ندااااره . ملت بیسواد هستن که چینی میخرن ، سوار ماکسیما شدن هوش و ذکاوت شما رو میرسونه .
و مشتری باسواد کمتر از یکسال بعد در به در دنبال گیربکس استوک ژاپنی :)
X
۲۲ شهریور ۱۴۰۲آقا نوید یار و یاور اوراقچی های تهران هست از سگ دست تویوتا کارینا تا سوکت چراغ مزدا ۳
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۴۰۲آخ آخ آخ
چه ناراحت شدی داداش
گفتم بیسواد نکنه فکر کردی بیسوادی درسی رو میگم ؟!
بیسواد از شناخت خودرویی !
قطعاً شما هم بیسوادی ، چرا ؟
چون مطمئناً کسی که از پشت سمند میره پشت چِری ، باید هم جوگیر بشه !
بعدش هم ، من که نگفتم فقط ژاپنی باشه ، توسان اسپورتیج ۲۰۰۸ هم شرف داره به بهترین چینی حال حاضر حتی تیگو ۸ که برای شماها رویایی هست !
وقتی حرف را نمیفهمید نمیگیرید بیام چی را براتون توضیح بدم !
وقتی تفاوت خودروها و سواریهاشون را درک نکردید تجربه ندارید ، چی رو براتون بگم من !
وقتی دنبال ارزونی و مفتی بودن خودرو هستید و به طور مثال ماکسیما پکیده رو میخرید چون ژاپنی هست و بعد از خرید تو تعمیرگاهها و قطعهفروشان دنبال رفع مشکل مالک شِلَختهی قبلی هستید و هر کاری هم کنید ماشین ماشینبِشو نیست ، چی رو براتون بگم من !
دلال نمایشگاهی اتفاقاً دنبال بیسوادهایی مثل شما میگرده که جنس بنجل چینی رو با افتخار بهتون فرو..ش کنه ، تازه خوشحال هم هستید که گارانتی و آپشن داره و مثلاً ماشین به روز سوار هستی !
بخدا قسم که وجود بیسوادهایی مثل شما ، ایران بهشت مکانیک و قطعهفروشهاست و کجا بهتر از ایران با این همه تعصب و بیسوادی که فلاکت رو به خوشی ترجیح میدن !
داداش ، تو برو همون جک جانور چینی بخر سوار بشو ، منم خوشم به همون ژاپنی به گفتهی شما دنبال گیربکس استوک !
اونی که باید بگیره ، میگیره من چی میگم ، تمام شد و رفت !
کرگدن باواریا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲بین این ماشین و کیا پیکانتو کدوم رو بر میداری ؟ به نظرم میشه به کره ایی ترجیحش داد
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۴۰۲قیمت کیا پیکانتو صفر در ایران هیچ توجیهی نداره و بیخود گرونه !
بین این و پیکانتو ، من کیا اپتیما ۲۰۱۰ رو انتخاب میکنم که در نمونههای تمیز و کمکارش تا ۱/۳ میلیارد قیمت داره به پائین !
در رنج یک تا دو میلیارد ، خیلی از وارداتیهای کمکار و تمیز رو میشه پیدا کرد !
واقعاً نمیفهمم این متعصبهای عشق بنجل چینی که اتفاقاً بیسواد هم هستن (( بیسواد درسی رو نمیگما ، جو ندید دوباره ، منظورم بیسواد از شناخت و درک خودروهاست )) به چیچیهی لگنهاشون مینازند وقتی که دربهدر موقع تصادف و خرابی یا باید دنبال قطعه بگردند یا در انتظار رسیدن قطعه برای ماهها زمان (((((( جالبتر اینکه قیمت قطعاتشون هم بعضاً گرونتر از خودروهای ژاپنی و آلمانی در ایران در میاد 😂👋🏻 )))))) !
خداوکیلی برید کنار ، زیاد جو ندید ، بوق بوق هم تو محله خودتون بکنید با بنجلاتون !
فن کرهایها رو هنوز تو هیچ جمعی راه نمیدن ، بعد فن چینیها دنبال کدخدای دِه میگردند !
آی متعصبان و جوگیران فن چینی ، برو دنبال نون باش که خربزه آبِ عزیز / این گوری که دارید سرش زارررر میزنید مردهای نخوابیده ، خیلی وقته سرکارید !
حسین
۲۳ شهریور ۱۴۰۲یه اصطلاح هست که میگه he’s living under the rock یعنی یارو زیر سنگ زندگی میکنه اصلا از تغییر تحولات دنیای اطرافش خبر نداره، داستان زندگی نویده.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ شهریور ۱۴۰۲یه اصطلاحی هست میگن طرف تو آخور بَ بَ میکنه ، اینم داستان زندگی حسین !
اینکه جانب محصولات بنجل رو میگری حکایت تلخیست !
به اجبار به دنیا اومدی به اجبار هم تحمیلت میکنن ، برات عادی شده ، ادامه بده پهلوان !
......
۲۴ شهریور ۱۴۰۲کلا خریدن خودروی قدیمی که عمرش رو کرده حماقت محضه چون دیگه اون ماشین یه سطل آشغال متحرک شده ان خودروی ژاپنی و دیگه به هیچ دردی نمیخوره اون خودروی ژاپنی و دیگه یه سطل آشغال متحرکه و به هیچ دردی نمیخوره بعد مدتی هم باید در به در دنبال گیربکس استوک و رینگ و پیستون فابریک و یاتاقان و استارت و… بگردی و کلا هرکی این کارو انجام بده کارش مثل اینه که تو آخور بَ بَ میکنه ، ! چون وقتی خودرو ها به روز و پیشرفنه میشن دیگه رفتن دنبال محصولات بنجل قدیمی ژاپنی حماقت محضه اون ماشین ژاپنی هم که دیگه تبدیل به گاری شده هر لحظه هم ممکنه وسط راه ولت کنه به حرفای هر ننه قمری هم توجه نکنید که بگه این ماشین کار میکنه یا .. طرف ممکنه دلال و…. باشه و بفکر معامله و خرید و فروش خودش باشه و نباید دروغش باعث گمراهی بقیه بشه منم برای این مینویسم برای این که بعضیا که اطلاع ندارن با بعضی حرفا گمراه نشن چون ماشینی که از عمرش گذشته باشه دیگه ماشین نمیشه هزاران پارامتر هست که باید ازش گذشت از مواد شیمیایی موجود در ماشین بگیرید ( چسب ها اتصالات و…) در علم شیمی که مواد شیمیایی درون ماشین بعد از تاریخ گذشته شدن مواد سمی و سرطانزا منتشر میکنن علاوه بر این کارایی خودشون هم از دست میدن تا علم متالورژی و بحث خستگی فلز و کاهش مقاومت تسلیم و بحث ترمودینامیک و بازدهی و … که همه اجزای مکانیکی ماشین رو تحت تاثیر قرار میده و اون ماشین کارایی اولیه رو نداره این موارد به ظاهر و با تجربه هم قابل لمس نیستن و ممکنه کسی متوجه نشه ولی در عمل مشکل آفرینه کلا موارد زیادی هست که قطعا ماشین نو رو نسبت به ماشینی که عمرش رو کرده ارجح می کنه.
ماشین نو نه ماشین داخلی و نه حتی خیلی از ماشین های چینی که بد و سطح پایین هستند
حد اقل باید ماشین معمولی استاندار سطح متوسط که از برند های کره ای و ژاپنی و بعضی برند های چینی هستند باشه
اگه هم ماشین های سطح بالا که از برند های اروپایی و امریکایی باشه که عالی میشه و بهترین حالتش هست
بطور کلی کسی که ماشین کارکرده که عمرش تمام شده و به هیچ دردی نمیخوره رو توصیه کنه اشتباه میکنه چون اون ماشین ژاپنی یه سطل آشغال متحرک شده و دیگه به هیچ دردی نمیخوره کسی هم که میخره باید مغز خر خورده باشه و کسی هم که توصیه میکنه بیسوادی بیش نیست چون دلایل علمی اش گفته شده و خیلی ها ممکنه ندونن.
مهدی
۲۳ شهریور ۱۴۰۲تولید اتوموبیل تو دنیا به حدی مکانیزه شده که کارگر ارزون چینی اینقدری تفاوت معنا داری تو قیمت ایجاد نمیکنه برلی همین ماشینچینی سخت بتونه با ماشین کره ای و اروپایی های رده پایین یا حتی ژاپنی های معتبر رقابت کنه.
JDM
۲۲ شهریور ۱۴۰۲از امروز شاهد افزایش قیمت فونیکس باشین چون تو انگلیس عرضه شده! (WOW)
با این قیمت خودروهای بهتر و مطمئن تری هست اما انگلیسی ها علاقه خاصی به خودرو چینی دارن.
ولی این اصلا نباید امیدی برای فروش خوب داشته باشه
محی
۲۲ شهریور ۱۴۰۲جالبه که با وجود نیسان قشقایی میتونه ماشین بفروشه،ایران این دو تا هم قیمت عرضه بشن بعید میدونم کسی سمت فونیکس بره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ شهریور ۱۴۰۲در انگلیس هم مشخص نیست چقدر موفق بشه
ظاهر این خودرو خیلی مشتری پسند هست و از نظر قدرت پیشرانه نسبت به رقبای هم قیمتش در انگلیس، برتری داره
حسین
۲۲ شهریور ۱۴۰۲یک خودرو چینی ایمن که در ایران هم نسخه فولش (۲۷ هزار پوندی) عرضه شده !
حالا ببینیم این دوستان که میگفتن چرا خودرو ایمن و با کیفیت چینی نمی یاد میخرند یا نه؟
امیر حسین
۲۲ شهریور ۱۴۰۲چه اعتماد به سقفی داره چری :)
Ali Reza
۲۲ شهریور ۱۴۰۲هر رسانه
چیزی رو منتشر میکنه
که کسی که بهش پول میده
میگه منتشر کن
sina
۲۲ شهریور ۱۴۰۲کنجکاوم بدونم امار فروشش چقد خواهد بود.
new reventon
۲۲ شهریور ۱۴۰۲در مقابل راه فور
قشقایی
و سایر برندا که هم قیمت اینن چه حرفی برا گفتن داره؟
نه طراحی داره نه کیفیت
کیفیت داخلی داغون، طراحی خارجی نسبت به رقبا داغون
بخاطر همینه که اقتصاد چین داره به اف میره
کرگدن باواریا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲در مقابل ژاپن واقعا شانسی نداره ؛ من به چشمم دیدم خارج مشتری های ماشینای ژاپنی وفاداری خاصی نسبت به نیسان و تویوتا و بقیه ژاپنی ها دارن
کاری به دوام بالاشون ندارم البته همین دوام بالا باعث این اتفاق شده
amir
۲۲ شهریور ۱۴۰۲کیفیت متریال داخلش فاجعه است پلاستیکی رو داره که تیبا داره ولی ظاهرش خوبه واقعا
رضا THP
۲۲ شهریور ۱۴۰۲امیر واقعا جدی هستی ؟
آمودا و تیبا
دست بردار برادر …
Soroush
۲۲ شهریور ۱۴۰۲هیچ دلیلی نمیبینم که بجای رقیباش اینو انتخاب کنم
Enzo Ferrari 2008
۲۲ شهریور ۱۴۰۲بدنه خوبی داره دقت کنید لاستیک های خیلی کوچیکه
A1
۲۲ شهریور ۱۴۰۲نیسان قشقایی سال ۲۲ چهل و دو هزارتا توی انگلیس فروخت و پرفروشترین ماشینه بریتانیاس حالا اینکه چری گفته ده هزارتا به نظرم رقم بلند پروازانس ولی تب داغ کراس اورها و از اونور تنوع پسندی مردم میتونه کمکشون کنه دوس دارم ماشینایی که ما میبینیمو ببینم چه میکنن تو بازار های بهتر
sunmartin
۲۲ شهریور ۱۴۰۲من تا بحال هیچ خودروی چینی نتونستم قبول کنم چون همکاران و افراد میدیدم ک بعد از ۳ تا ۵ سال چطور خودروی چینی اونها بدون قطعه و یا اتاقش افتاده بود یعنی اتاق خسته شده بدلیل جوش های نامرغوب و بدون استاندارد بین قطعات منفصله مونتاژ بسیار نابلد و طراحیربسیاد ضعیف
تنها خودرویی که توجه من کمی جلب کرد گگ ترامپ چی بود که هم طراحی منطقی هم انجین و ۳درتمشخص داشت
کسرا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲من که دارم فعلا که خیلی راضیم
همه جور امکانات با پیشرانه جی دی آی پر قدرت داره
تنها مشکلش هزینه قطعات و بنزین سوپر هستش
ab0lf4zl
۲۲ شهریور ۱۴۰۲فکر نکنم بازار انگلیس جوری باشه ک بنجل راه بدن .
قطعا کیفیت مدنظر اونجا رو داره ک قراره بفروشه .
چه از نظر ایمنی و فنی .
حسن
۲۲ شهریور ۱۴۰۲اصلا کاری به انگلیس نداریم ولی در ایران به هیچ فردی توصیه نکنید بخره ۴ یا ۵ تا مدل چینی رند بازار هستن که هم فروش دست دومشون بد نیست هم قطعات و یدکی دارن بهتره اونا را بخرن این چینیهایی که مثل قارچ دارن با نامهای جدید سبز میشن تو بازار اذیتتون میکنه
پارامترهای خرید خودرو
اول پول بشه
دوم قطعه و یدکی داشته باشه
سوم مکانیک داشته باشه
اصلا از صد متری خودرویی که خوش فروش نیست رد هم نشید
حسین
۲۳ شهریور ۱۴۰۲شما چه تجربه چه خودروهای چینی داشتین؟
Anti Tesla
۲۲ شهریور ۱۴۰۲رقبا رو به راحتی شکست میده، اگه لحاظ طراحی بخواهیم به خودرو نگاه کنیم صد درصد از رقبایی که نامبرده شده سر تر هست و انسان ها همیشه ظاهر قضیه رو نگاه می کنند و فونیکس رو با اون طراحی فوقالعاده ش انتخاب می کنند.
طراحیش از نیسان قشقایی ۵ سال جلو تر هست و اشکودا که کلا شوته!
خیلی مضخرفه!آخه عقب ماشین رو ببین🤦♂️
PARSA
۳ مهر ۱۴۰۲هرچی هم بگید چینی آشغاله و…
اما طراحی واقعا خیره کننده ای داره
من علاقه مند به طراحی ماشین هستم و زیاد راجبش خوندم و راجب طراحی هر ماشینی که ببینم تحقیق میکنم
واقعا طراحی FX یک شاهکاره نسبت به این که ماشین چینی هست و زیاد دست طراحان باز نیست
چینی ها در طراحی قطعا از کره ای ها جلوترن و پیشرفت زیادی هم در امکانات دارن ، اما در کل هنوز راه درازی در پیش دارن……
Esi
۲۳ آبان ۱۴۰۲من که کره ای اروپایی نداشتم٫رافور دارم اینو هم خریدم٫واقعا هم سواریش بهتره هم امکانات.هر کی هر جی میخواد بگه.بخرید حالشو ببرید