چری سدان الکتریکی اکسلانتیکس ES را با بردی بیش از ۷۰۰ کیلومتر و قیمتی از ۲۶,۳۰۰ تا ۳۷,۴۰۰ دلار به بازار عرضه کرده است.
اکسلانتیکس ES در دو نسخه محرک عقب و چهارچرخ محرک عرضه میشود که هر دو بر پلتفرم ۸۰۰ ولتی ساخته شدهاند. نسخه محرک عقب از یک موتور با ۳۰۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۲۵ نیوتن متر بهره میبرد که شتاب صفرتاصد را در ۵.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فراهم میکند. این نسخه مجهز به باتری لیتیوم آهن فسفات ساخت CATL با ظرفیت ۷۷ کیلووات ساعت است که برد ۷۰۵ کیلومتری طبق استاندارد CLTC و مصرف انرژی ۱۲.۱ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر ارائه میدهد. شارژ سریع از ۳۰ تا ۸۰ درصد در این مدل تنها ۹ دقیقه طول میکشد.
نسخه چهارچرخ محرک با یک موتور ۱۶۵ اسب بخاری در جلو و همان موتور ۳۰۸ اسب بخاری در عقب، شتاب صفرتاصد را در ۳.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت ارائه میکند. این نسخه از باتری لیتیوم سهتایی CATL با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت استفاده میکند که برد ۷۱۰ کیلومتری و مصرف انرژی ۱۴.۹ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر دارد، با شارژ سریع ۱۵ دقیقهای از ۳۰ تا ۸۰ درصد. سیستم کمکراننده پیشرفته بهروزرسانی شده و حالا با نام Falcon Pilot شناخته میشود. تریم پایه با ۵ رادار موج میلیمتری، ۱۲ رادار اولتراسونیک و ۱۰ دوربین عرضه میشود، درحالیکه دو تریم بالاتر دارای لیدار سقفی و دو دوربین جلویی اضافی هستند.
قابلیتهای استاندارد (Falcon 500) شامل ناوبری خودکار در بزرگراهها و سیستمهای کمکراننده سطح دو مانند تشخیص علائم ترافیکی، کروز کنترل تطبیقی و کمک پارک است. تریمهای مجهز به لیدار همچنین از ناوبری خودکار شهری (Falcon 700) پشتیبانی میکنند. کابین اکسلانتیکس ES مجهز به فرمان D شکل، صفحه آمپر دیجیتال ۸.۲ اینچی و صفحهنمایش مرکزی شناور ۱۵.۶ اینچی است که از چیپ کوالکام اسنپدراگون 8295P قدرت میگیرد. کنسول مرکزی مینیمال بوده و شامل دو پنل شارژ بیسیم تلفن همراه، چند دکمه فیزیکی و کاور کشویی برای دسترسی به جای لیوان است. امکانات بهبودیافته شامل دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و صندلی سرنشین جلو از نوع زیرو گراویتی است.
ظاهر اکسلانتیکس ES از «زیباییشناسی باد» الهام گرفته است. چراغهای مهشکن با ۲۷۲ چراغ LED سفید و ۳۷۲ چراغ LED زرد طراحی شدهاند که میتوانند علائم مختلفی مانند وضعیت شارژ، پیشبینی آبوهوا و عبور عابران را بهصورت پویا نمایش دهند. ضریب درگ این خودرو ۰.۲۰۵ است. ابعاد بدنه شامل طول ۴,۹۴۵ میلیمتر، عرض ۱,۹۷۸ میلیمتر، ارتفاع ۱,۴۸۰ میلیمتر و فاصله محوری ۳,۰۰۰ میلیمتر است، با وزن خالص بین ۲۰۸۰ تا ۲۲۵۰ کیلوگرم.
ممدقلی
۲۹ تیر ۱۴۰۳اسمشو از استلانیس اسکی کردن ؟
ممدقلی
۲۹ تیر ۱۴۰۳استلانتیس
اشتب نوشتم خودمم 😂
net
۲۹ تیر ۱۴۰۳اکثر ماشین های چینی عقبش هاچبک مثل پورشه پانامرا هست و صندوق عقب کشیده ندارند و صندوق عقبشون کشیده نیست و بد هست مثل عقب این ماشین
جرمی کلارکسون
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴علامت قهوه داغ چی میگه سمت چپ و راست جلو پنجره
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Exeed-Exlantix-ES-4.jpg
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴طرفین سپر، یک مجموعه LED داره که تصاویر مختلف میسازه
خواستن این مورد نمایش داده بشه
ممدقلی
۲۹ تیر ۱۴۰۳استلانتیس
اشتب نوشتم خودمم 😂
Mehdi TuRbO
۲۹ تیر ۱۴۰۳عب نداره ممد قلی هول نکن 😂😂
۳ بار کامنت گذاشتی اشتب نوشتم
قبولت داریم ممدقلی
دیجی
۲۹ تیر ۱۴۰۳ساده وشیک
froG-driVer
۲۹ تیر ۱۴۰۳تیر خبرگزاری های ایران دو روز بعد:
چری اکسید اکسلانتیکس2025ES،خودرو مناسب برای واردات؟؟؟به ایران می آید؟
ali_x76
۲۹ تیر ۱۴۰۳طراحی زیبایی داره.
کاش طراحان بنز EQS هم یاد بگیرن که میشه در عین زیبایی، آیرودینامیک خوبی داشت.
Joker
۲۹ تیر ۱۴۰۳دو تا گاز بخوره از اون 880 یه هشتش رو باید کم کنی😂یه مشت آشغال یه بار مصرف که یه سری بی عقل و منطق فقط میتونن خریدار این اسباب بازیا اونم از نوع چینی باشن…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ تیر ۱۴۰۳آینده مال چینی هاست
بخوایم نخوایم داره اتفاق میافته
تقریبا ۹۰ درصد خودروهای چینی بازار ایران، خیلی راحت و بیدردسر تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، بدون خرابی مهم کار میکنن.
برای ماشین اقتصادی در بازار جهانی همین کافیه
سوشیانت
۲۹ تیر ۱۴۰۳جناب اشتری منظور شما از آینده مال چینی هاست خودرو های اقتصادی رو میفرمایید یا پرچمدار؟ چون تا جایی که من میدونم چین فعلا از لحاظ خودرو های پرچمدار در حد برند های معتبر نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ تیر ۱۴۰۳در بحث کلان
خودروی پرچمدار که ۹۰ درصد مردم دنیا نمی تونن بخرن، هرگز منظور من نیست
Comanche
۲۹ تیر ۱۴۰۳امیدوارم امریکن فنای چشم و گوش بسته جرئت داشته باشن و این کامنت آقای اشتری رو ببینن
بلخره رو به رو شدن با حقایق جرئت میخواد و کار هرکسی نیس
سوشیانت
۳۰ تیر ۱۴۰۳خود آقای اشتری گفتن منظورشون پرچمدار ها نیست برای رو به رو شدن با حقیقت ابتدا باید خواندن رو یاد بگیرید :)
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳آقای اشتری قبل از اینکه شما این حرف ها رو بزنی من از دوسال قبل دقیقا همین حرف ها رو
می زدم و می زنم و خواهم زد، ولی نمیدونم چرا یکسری از افراد مانند سوشیانت و … با من مخالفت می کنند و کلی دیس لایک می خورم و در ضمن یک عده به من می گویند ساندیسی،خواهشا شما هم چشمتون رو به روی واقعیت ببندید که به یک از کاربرا بر نخوره و به شما نگن ساندیسی.
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳ولی واقعا عجیبه اگر همین حرف رو آقای اشتری بزنه لایک می خوره و اگر همین حرف رو من بزنم دیس لایک کی خورم.!!!
یک ضرب المثل داریم که میگه نبین کی میگه ببین چی میگه.
رامتین
۲۹ تیر ۱۴۰۳طراحی بسیار خوب. کیفیت و عملکرد باید بررسی بشه!
مصیب صادقی
۲۹ تیر ۱۴۰۳به نظرم ما ایرانی ها یه روز کور میشیم فقط نشستیم و نظاره گره پیشرفت دیگرانیم این دیگران حتی همین کشورای عربیه دور و اطراف خودمونم هستن
A1
۲۹ تیر ۱۴۰۳این که اونا پیشرفت میکنن به ما ربطی نداره اینکه ما عقب میریم به ربط داره
هیروهیتو
۲۹ تیر ۱۴۰۳کاش کی اینقدر چینی وارد می کنند حداقل موتور یکی از خوباشونو بگیرن داخل تولید کنیم حداقل از tu5 و ef7 بهتره
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳ماشاالله
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳من اگر جای کشور های غربی بودم وقتی میدیدم نمیتونم با چینی ها رقابت کنم پس بهتره باهاشون همکاری کنم که هم اونا سود ببرند و هم من.
ولی یک عده مانند سوشیانت به خودشون نبالند که در حوضه خودرو های پرچمدار الان غربی ها سرآمد هستند ولی یک مدت(حداکثر ۲۰ سال)که بگذره در اون حوضه هم چین غرب رو میزنه کنار.
اینا همه ثبت می شه.
من سال ۱۴۰۱ گفته بودم که چین چقدر پیشرفت می کنه و همین الان به عنوان مدرک کامنت هام هست.
در ضمن در مورد واردات هم پیش بینی کرده بودم که خودرو های آلمانی نظیر بی ام و وارد میشه که یک عده توهین کردند.
Taha Ayoobi
۳۰ تیر ۱۴۰۳داداش سال 1401 چین پیشرفتشو کرده بود.
شما هم بال بال نزن، ماشین چینی تهش میشه عین گوشی چینی، کسی که نمیتونه آیفون بخره میره چینی میخره.
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳نه در این حد و می تونی بری کامنت هام رو بخونی که مثلا گفته بودم این چری که ما تو ایران مسخرش می کنیم تبدیل به چه غولی میشه که الان داریم میبینم.
Sina_carshow
۱ خرداد ۱۴۰۴شیائومی 15 الترا قیمتش 1500 دلاره
آیفون 16 پرو مکس 1200 دلار
اتفاقا کسی که گوشی چینی مثل 15 الترا میخره باید نگا از بالا به پایین به آیفون دارا داشته باشه..! شوخی کردم طاها جان جدی نگیر ولی اتفاقا خیلی محصولات رقیب آیفون چینی ها دارن که از خود آیفون گرونتره مخصوصا سری پورشه دیزاین آنر که 2000 دلار قیمت دارن
الان من میتونم بخرم یه برند اروپایی نو رو ولی حاضر نیستم حتی بهش فکر هم کنم چون ماشین یه کالای مصرفی هس همین سوارش بشم قیمتش میریزه دلیلی ندارم جنس ارزونتر و بهتر یا مشابه گارانتی بهتر و مصرف سوخت کمتر چین بهم میده برم سمت اروپا، آمریکا هم که هیچی اصن کسی حساب نمیکنه تو خلیج این ماشینارو جز دو سه مدل و تسلا ها علتش هم مصرف سوخت زیادشه
و مورد دیگه اینکه من برام عشق و حال خودم و شو آف خیلی برام مهمه هیچوقت یه بنز 200 اسبی مثل سی کلاس نمیتونه عقشو حال یه شوتینگ بریک 1000 اسبی مثل دنزا زد 9 جی تی رو بهم بده (حالا نمیدونم شوتینگ بریک بگم بهش یا استیشن) تازه مصرف سوخت ترکیبی بیشتری هم داره درضمن خود بی وای دی اپلیکیشن داره که صدای مصنوعی 8 سیلندر یا 12 سیلندر و… روش سوار کنی یا مثلا اون در های برقی یا راه رفتن خرچنگی که اون داره خیلی بیشتر باهاش میشه مردم رو تحت تاثیر قرار داد و خیلی بیشتر میشه باهاش استوری گذاشت از طرفی کیفیت ساختی که اون میده ماشینای هم قیمتش نصفش هم نمیدن
Taha Ayoobi
۱ خرداد ۱۴۰۴بله سینا جان درسته،
یادش بخیر تقریبا یکسال پیش بود این کامنت.
سینا جان اس کلاسو فروختید؟
Sina_carshow
۱ خرداد ۱۴۰۴آره فروختیمش خیلی زیاد ضرر کردیم سر همین قضیه که تقاضا براش کم شد یهو یه موج جدید از چینی ها شروع کردن به وارد شدن تو بازار
Taha Ayoobi
۲ خرداد ۱۴۰۴ای بابا
خود شما با وجود این همه چینی، مورد علاقه هاتون کدومه؟
Mr wrong
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تو محل ما بگی ماشینم اکسید اکستلانتیکسه تا صب ایستگاتو میگیرن
آماتور
۲ خرداد ۱۴۰۴حرفی واسه گفتن نذاشت 👌