چری فالوین A8 که نسخهٔ پلاگینهیبریدی آریزو ۸ محسوب میشود، با قیمت پایهٔ ۱۱ هزار دلار و مصرف سوخت ترکیبی ۴.۵ لیتر راهی بازار چین شده است.
چری رسماً مدل ۲۰۲۵ فالوین A8 را با معرفی پنج نسخه جدید و قیمتهای بین ۱۱,۱۰۰ تا ۱۵,۳۰۰ دلار عرضه کرده است. نقطه برجسته این مدل، اضافه شدن نسخهای با برد الکتریکی خالص ۷۰ کیلومتر است که تنوع خط تولید فالوین A8 را متنوعتر میکند. فالوین A8 در ظاهر شباهت زیادی به آریزو ۸ دارد و در جلو همان جلوپنجرهٔ بزرگ را میبینیم. در عقب هم چراغهای سراسری با جزئیات دودی، هماهنگ با خطوط نرم بدنه، شخصیت اسپرت خودرو را برجسته میکنند. طول ۴,۷۹۰ میلیمتر، عرض ۱,۸۴۳ میلیمتر، ارتفاع ۱,۴۸۷ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۷۹۰ میلیمتر دارد.
داخل فالوین A8 از سبک خانوادگی چری با چیدمان مدرن دو نمایشگر بهره میبرد که فضایی پیشرفته ایجاد میکند. سیستم اطلاعات-سرگرمی از اتصال بیسیم اپل کارپلی و هوآوی هایکار پشتیبانی میکند و تجربهای یکپارچه با گوشیهای هوشمند فراهم میآورد. فرمان D شکل نیز حس و حال اسپرت کابین را تقویت میکند. این مدل مجهز به سیستم کمکراننده پیشرفته سطح دو است که ۱۹ قابلیت رانندگی هوشمند را برای افزایش ایمنی و راحتی ارائه میدهد. کابین از سیستم هوشمند Lion 5.0 AI بهره میبرد که با تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۱۵۵ کار میکند.
فالوین A8 از یک پیشرانهٔ هیبریدی ۱.۵ لیتری با راندمان بالا به همراه سیستم هیبریدی استفاده میکند که برد تمام الکتریکی ۷۰ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی ۴.۵۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را فراهم میکند. برد کلی این خودرو هم به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر میرسد. این مدل از گیربکس سوپرهیبریدی DHT با راندمان مکانیکی ۹۸.۵ درصد استفاده میکند. چهار حالت رانندگی شامل تمام الکتریکی، هیبرید سری، هیبرید موازی و رانش مستقیم موتور، عملکرد و بهرهوری را برای شرایط مختلف رانندگی بهینه میکنند.
مدل (برد در حالت تمام برقی) | قیمت به یوان (قیمت به دلار) |
---|---|
نسخه پایه ۷۰ کیلومتر (۱.۵ لیتری) | ۷۹٬۹۰۰ (حدود ۱۱٬۱۰۰ دلار) |
نسخه استاندارد ۷۰ کیلومتر (۱.۵ لیتری) | ۸۷٬۹۰۰ (حدود ۱۲٬۲۰۰ دلار) |
نسخه کامفورت۷۰ کیلومتر (۱.۵ لیتری) | ۹۳٬۹۰۰ (حدود ۱۳٬۱۰۰ دلار) |
نسخه کامفورت ۱۴۵ کیلومتر (۱.۵ لیتری توربو) | ۹۹٬۹۰۰ (حدود ۱۳٬۹۰۰ دلار) |
نسخه لوکس ۱۴۵ کیلومتر (۱.۵ لیتری توربو) | ۱۰۹٬۹۰۰ (حدود ۱۵٬۳۰۰ دلار) |
شهروند ایرانی
۲۰ خرداد ۱۴۰۴عمرا اگه این مدل های درست درمون بیارن ۱۱ هزار یعنی بجای تارا شاهین دنا ماشین سدان سایز متوسط سوار بشی که فضایی سرنشین خودش کلی ارزش داره قابل توجه اونایی که میگن ایرانی ها پر مصرفن عوارض بردار ما بریم هیبرید کم مصرف بخریم
علی
۲۰ خرداد ۱۴۰۴موتورش 1.5 توربو هست یا 1.5 تنفس طبیعی ..؟ اگه تنفس طبیعی باشه خوبه..
شهروند ایرانی
۲۰ خرداد ۱۴۰۴تنفس طبیعی چند مدل هم جیلی و بی وادی دارن که واقعا عالی و حتی مصرف تا ۲ لیتر دارن یعنی عملا اگه در حال حاضر یا فناوری گیربکس و هیبرید از چین وارد کنید یا اینکه خودرو وارد کنیم بدون تعرفه میتونم تا ۵۰ درصد مصرف سوخت بیاریم پایین البته اون صرفه جویی خرج اختلاس زالو زاده ها و موشک میشه
Navid Jahromi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴فکر کن اینو بدون پیش پرداخت بهت با لیز ماهی ۲۰۰ دلار بدن. مفته.
Mohammad
۲۰ خرداد ۱۴۰۴۱۵ هزار دلار ؟ اون وقت ما دنا پلاس توربو اتوماتیک اپشنال رو تو بازار آزاد میخریم ۱۵ هزار دلار ، ثبت نام کارخانه هم که هیچ وقت اسمت در نمیاد مگه این که پارتی بازی داشته باشی .
چقدر ما بدبختیم واقعاً
شایان
۲۰ خرداد ۱۴۰۴ایران خودرو هم میگه دنا پلاس برای ما نمیصرفه و باید ۱۲۰۰ بفروشیم
تازه اونم با دلار تخصیصی ۷۰ تومنی
یعنی میخواد دنا پلاس رو ۱۷۰۰۰ دلار بفروشه که یه وقت ضرر نکنه