اخبار خودرو چریخودروهای چینی

QQ بستنی، خودروی الکتریکی ۵ هزار دلاری چری!

با فروش بالای وولینگ مینی EV از جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک، برندهای بیشتری وارد بخش خودروهای الکتریکی کوچک شده‌اند. این خودروها در کلاس A00 Mini EV می‌گیرند که به خودروهایی گفته می‌شود که فاصلهٔ محوری آن‌ها بین ۲ تا ۲.۲ متر و طول آن‌ها حداکثر ۴ متر است. جدیدترین خودرویی که در این کلاس معرفی شده، چری QQ بستنی است که فروش آن تا اواخر همین ماه در چین آغاز می‌شود. این خودرو در سه تیپ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که قیمت آن‌ها از ۲۹,۹۰۰ یوآن معادل ۴,۷۰۰ دلار آغاز و به ۶,۹۰۰ دلار معادل ۶,۹۰۰ دلار ختم می‌شود.

یافتن شباهت در ظاهر QQ بستنی با وولینگ مینی EV کار سختی نیست زیرا این خودروی الکتریکی جدید شباهت زیادی به محصول جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک دارد و مثل آن از نمایی دوست‌داشتنی بهره می‌برد. این خودرو با رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود که همگی رنگ‌های روشنی هستند و با سقف مشکی‌رنگ تضاد جالبی را ایجاد می‌کنند. در جلوی خودرو هم جلوپنجره‌ای کاملاً مسدود و همرنگ بدنه طراحی شده و درگاه شارژ هم پشت لوگوی چری پنهان شده است. QQ بستنی سه در و چهار صندلی دارد و با دو برد ۱۲۰ و ۱۷۰ کیلومتری به بازار عرضه خواهد شد.

آمارها نشان می‌دهند که مجموع فروش خودروهای انرژی نو در چین (در این کشور به خودروهای پلاگین‌هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی خودروهای انرژی نو اطلاق می‌شود) از ژانویه تا سپتامبر امسال با رشدی ۲۰۳ درصدی به ۱.۸ میلیون دستگاه رسیده است. پیش‌بینی می‌شود فروش این خودروها در کل سال ۲۰۲۱ در چین به ۳.۳ میلیون دستگاه برسد. به همین نسبت، فروش خودروهای A00 Mini EV هم افزایش پیدا کرده است و هم‌اکنون این خودروهای کوچک ۳۳ درصد از فروش خودروهای انرژی نوی سواری و ۴۰.۸ درصد از فروش خودروهای تمام الکتریکی چین را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابراین مطمئناً رقابت در کلاس خودروهای مینی EV سخت‌تر خواهد شد. این‌ ماشین‌های کوچک می‌توانند اولین خودروی یک جوان یا خودروی دوم یک خانواده باشند. این خودروها با قیمت‌های ارزان، گزینه‌های ایده‌آلی برای ترددهای کوتاه در شهرهای شلوغ چین محسوب می‌شوند. بااین‌همه، آیا چری QQ بستنی مثل وولینگ مینی EV در بازار فروش خوبی خواهد داشت؟ باید صبر کرد و دید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (131 ديدگاه)

    این از پراید مجهز تر و ارزون ترع😂

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱
    1. Hosein

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ببینید برقی سازی خودرو های چینی با {حمایت مردم} داره افزایش پیدا می‌کنه و از این خودرو های کوچک شروع میشه تا به نیو و غیره می رسه ، حال ما هم یوز رو به عنوان اولین موتور چهار چرخ برقی در ایران داریم که قطعا امکاناتش از این بستنی! کمتره ولی خب تازه اول راهه و اگر ازش حمایت بشه حتما گروه جوان پاراکس موتور مدل های بهتر و بروزتری رو ارایه میدن ، خوبیش هم اینه که هم قیمتش از بستنی چری کمتره هم آلودگی هوا رو کاهش میده و هم پلاک موتور داره و در روز های زوج و فرد ازیت نمی‌شیم:)پس به نظرم بهتره از نمونه های ایرانی خودرو های برقی هم حمایت بشه تا مثل چین پیشرفت کنند.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۹
      1. مردیم از خوشی

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (413 ديدگاه)

        هرگز حمایت نمی کنیم
        میدونی چرا ؟
        این ۵ هزار دلار هست یعنی ۱۵۰ میلیون
        یوز قیمتی بیش از ۲۰ هزار دلار داره (بیش از ۶۰۰ میلیون )

        این اختلاف قیمت کاملا بی توجیه هست ، اگه ۳۰۰ بود میشد بهش فکر کرد

        اگه قرار حمایت کنیم باید قیمت منصفانه باشه ، و دولت هم کمک کنه

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۳
        1. Hosein

          ۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (58 ديدگاه)

          هنوز هیچ قیمتی از طرف سازنده برای این موتور ثبت نشده و فکر کنم گرانترین موتور برقی در ایران حدودا ۳۰۰ میلیون باشد که سرعت بیشتر و برد بیشتری نسبت به یوز داره پس قطعا قیمت کمتری نسبت اون خواهد داشت و احتمالا صد میلیون قیمت بخوره ؛ لطفا منبع این قیمت را ذکر کنید.

          موافقم ۳
          مخالفم ۷
        2. مردیم از خوشی

          ۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (413 ديدگاه)

          دقیقا درست میگی قیمتی مشخص نشده ، پس چرا وقتی قیمت مشخص نیست میگی حمایت کنید ؟ مگه تا الان از این حمایت ملی جز برای تیغ زدن ملت استفاده شده ؟! درضمن شایعه شد یه مدت که بیش از ۶۰۰ میلیون قیمت داره اگه شایعه دروغ بود شرکت سازنده برا خراب نشدن اسمش سریع میگفت که نه محصول قیمت کم تری داره

          درباره اون موتور هم مسولین راه حل بهتری دارند ، فروش اون موتور را ممنوع میکنند تا شما برا حمایت اونا بخری نه اینکه قیمت را رقابتی کنند البته اینا قطعی نیست ولی تجربه ما اینا میگه و خوش خیالی شما اونا

          موافقم ۸
          مخالفم ۰
      2. حسین دهمرد

        ۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1939 ديدگاه)

        اگر شما میفروشیدش تا من حمایتش کنم. ما که چیزی تو بازار ندیدیم. اتفاقا خیلی هم نیاز دارم یه موتور جمع و جور بیصدا و کم دردسر واسه تو شهر داشته باشم. منتها با قیمت موتور. نه بیشتر. چون نه در و پیکر داره نه کولر و بخاری. پس موتور محسوب میشه.از همه مهمتر راننده و سرنشین هم مثه موتور پشت سر هم میشینن.

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
    2. تعادل

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      من اینو میخوام
      اونم همین الان
      تمام

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
    3. Avan

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (40 ديدگاه)

      تازه الکتریکی هم هست.الکتریکیها همیشه گرونتر از بنزینی ها هستند. شرم بر ما که هر چی زدن تو سرمون بیشتر سر خم کردیم.

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  2. شاپور

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (118 ديدگاه)

    این مینی ونهای برقی ارزان و خوشگل چینی با برد مناسب شهری چاره کار عالی برای شهرهای شلوغ و آلوده هست. ایشالا پای مبارکشون به ایران هم باز بشه با همین قیمت ۱۴۰ میلیونی و نه چند صد میلیونی 😡

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  3. TOM KRISTENSEN

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (102 ديدگاه)

    پدال جدیدا به این ماشین خیلی علاقه پیدا کردیها😉😂

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  4. new RAMIN

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2044 ديدگاه)

    همونطور که تو پست وولینگ مینی هم گفتم فلسفه این مدل ماشین ها فقط بدرد رفتن به محل کار و تردد های کوچک شهری هست. من کلا با این کلاس خودرویی حال نمیکنم.هرکی نظری داره.

    اما برم سر نکته ای مهم.
    تقریبا ۱۵ ماه پیش پدال مطلبی منتشر شد به نام = “چینی ها تا کجا پیشرفت کردن؟ رویارویی… ” از این مطلب ۱۵ماه گذشته و من یه درخواست کوچیک دارم!
    https://www.pedal.ir/author/amircamaro/
    https://www.pedal.ir/author/ashtari/
    https://www.pedal.ir/author/mpower/
    از شما ۳ نویسنده عزیز درخواست دارم هرکدوم که وقت داشتید(و هروقت توانستید) روی یکی از این ۲ تا لینک کار کنید. اگر به صورت برسی فنی و نظرسنجی باشه خیلی خوب میشه.
    https://min.news/en/auto/01ba98999c5feab67abb8576df547f1c.html

    https://inf.news/en/auto/146ea1b3001e5df961f752564183fa99.html
    هرکدوم رو دوست دارید کار کنید. به نظرم وقتشه دوباره پدال مطلب بزاره = چینی ها تا کجا پیشرفت کردند، رویارویی…
    🙂🙂🙂🙂😉

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
    1. TOM KRISTENSEN

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (102 ديدگاه)

      آقا رامین یکی از لینکارو باز کردم چیزای +۱۸ آورد!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. new Ramin

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2044 ديدگاه)

        TOM KRISTENSEN

        😐😐😐😐
        عزیزم شما چشمتون دنبال چی بود؟! مطلب به اون بزرگی و ماشین به اون بزرگی رو ندیدی رفتی قسمت…

        سایتش دقیقا عین سایت آخرین خبر خودمون هست همه چی رو پوشش میده.
        من وارد شدم تبلیغات ندیدم. حالا شما چه طور چیز دیدی نمیدونم… لینک ها سالمه مطالب هم پاکه اگه ایراد داشت ادمین تایید نمی‌کرد. امان از دست جوانان…

        حالا اگر لینک ها خرابه و چیز میز هست ادمین درخواست میکنم پاکشون کنه لینک مناسب بدم.

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
        1. TOM KRISTENSEN

          ۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (102 ديدگاه)

          نه لینک سالم بود با گوگل ترجمه کردم داشتم میخوندم یه عکس بزرگ اومد رو صفحه

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  5. یک کاربر

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (147 ديدگاه)

    این خودرو های بیشتر eco هستند ، اما با اینکه کیفیت مواد کابین پایین هست ، اما بنظر شخصی من داشبورد خوب طراحی کردند از نظر ترتیب یک طرح مینیمالیستی خوب شده به نسبت قیمتش .

    الان catl در تولید انبوه خود مدعی شده به ۸۵دلار در کیلووات رسیده با بکار بردن LFP، قرار هست طبق دستور دولت چین برای کاهش وابستگی به لیتیوم ، باتری های سدیم یون هم اضافه بشوند. که چند مزیت دارند.

    یکی این هست که این باتری های سدیم یون با لیتویم هر دو باهم در یک پک استفاده میشوند یعنی مثلا هر ۳ سلول لیتیوم یون یک سلول هم سدیوم یون خواهد بود.

    پیش بینی میشه همین این کار قیمت باتری ها به ۵۰ دلار در هر کیلووات برساند . چون استفاده از لیتیوم پایین می اورند.

    دومین مزیت سدیم یون ها ، باتری ها در هوای سرد دچار افت و دشارژ میشوند اما سلول سدیم یون ، هوای سرد دوام می اورد این مشکل راه اندازی ماشین برقی پایین میاره باعث راه اندازی راحت میشه ، میدانید که ماشین برقی هم مانند ماشین های بنزینی صبح ها تا ده دقیقه باید انرا اجبارا در روزهای سرد سال روشن کنید تا باتری ها گرم شوند!

    این یه عادت ، ادامه خواهد یافت!! ، یعنی از دمایی پایین تر در ماشین، تجهیزات گرما به به باتری تزریق میکنند و از دمایی بالاتر خنک کننده ها به کار میفتند .

    با کاهش قیمت باتری ها در اینده شاهد خودروهایی برقی در حد ۸ تا ۱۰ هزار دلاری خواهیم در ابعاد تویوتا یاریس خواهیم بود که پک باتری انها تنها ۱۰۰۰ دلار یا ۱۲.۵ درصد ارزش ماشین شامل میشه . در گذشته باتری ها ۵۰ درصد ارزش خودروی الکتریکی شامل بودند ، این الان به یک سوم رسیده و در اینده تا ۲۵ الی ۱۲ درصد احتمال کاهش هست .

    احتمال ان زیاد هست چون سیاست تنوع بخشی مواد معدنی باتری ها باعث میشه از فشار تقاضا به یک ماده معدنی خاص کاسته بشود و این باعث توزیع تقاضا در رنج های مختلف میشه .امنیت پایداری تولید باتری در جهان بالا میبرد

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. جناب ایکس

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    بستنی گیلاسی😂😂😂🤙🤙🤙

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  7. میثم

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چرخاش واقعا خیلی کوچیکه
    البته برای سرعت و وزن این ماشین کافیه ولی توان رویارویی با دست اندازهای شهری مثل تهران رو ابدا نداره
    اتاق رو کاملا از وولینگ کپی کرده ولی طراحی جلو عقب وولینگ بهتره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    لامصب این چشم بادومیا چقدر سم دارن!😂😂
    این مشخصاتش فعلا معلوم نیست؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
  9. علی

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    به نظرم باید قیمتش یکم باید از ایفون ۱۳ گرونتر بود هرچند ماشین شارژی هایی برای کودک تو امازون دیدم که از این گرونتر بودند…

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  10. Erfan

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (240 ديدگاه)

    همه چیزش خیلی بامزه س و دوست داشتنیه، طراحی (مخصوصا طراحی داخلی) بنظر من از وولینگ مینی بهتره

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
  11. مردیم از خوشی

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (413 ديدگاه)

    درباره لِتین مانگو مطلب بزارید برا بازار ایران خیلی عالی هست، بهترین او این رنج قیمت و کلاسه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  12. F.h

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا تو ایران میاد یانه؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا