چری تیگو 9L، شاسیبلند لوکس و خانوادگی جدید چری، در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ با پیشرانهٔ هیبریدی با سه موتور الکتریکی و کابین مجهز به هوش مصنوعی رونمایی شده است.
چری در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ از شاسیبلند جدید خود با نام تیگو 9L رونمایی کرد که بهعنوان «پرچمدار خانوادگی بزرگ» این برند معرفی شده است. این مدل، علیرغم شباهت اسمی با تیگو ۹، مدل کاملاً مستقلی و در ردهای بالاتر از آن قرار میگیرد. تیگو 9L با طراحی متمایز، فناوریهای پیشرفته و پیشرانه هیبریدی قدرتمند، برای خانوادههای مدرن و خریداران لوکسپسند طراحی شده است.
چراغهای جلو با گرافیک H شکل و چراغهای عقب عمودی با گرافیکی مشابه همراه با نوشتهٔ بزرگ CHERY در وسط، در قیاس با دیگر شاسیبلندهای بزرگ چری ظاهری متمایز به تیگو 9L بخشیدهاند. از نمای جانبی، این شاسیبلند با گلگیرهای پهن، پلههای کناری، ریلهای سقفی و رینگهای ۲۰ اینچی چندپره آلومینیومی، ظاهری باابهت دارد. اگرچه ابعاد دقیق اعلام نشده اما انتظار میرود از تیگو ۹ بزرگتر باشد.
تیگو 9L به سیستم رانندگی پیشرفته فالکون ۷۰۰ مجهز شده که توسط لیدار روی سقف و دوربینهای روی گلگیرهای جلو تغذیه میشود. سیستم فالکون در سه سطح ۵۰۰، ۷۰۰ و ۹۰۰ عرضه میشود که فالکون ۵۰۰ و ۷۰۰ قابلیت خودران سطح دو مانند کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ حرکت میان خطوط را ارائه میدهند درحالیکه فالکون ۹۰۰ به سطح سه میرسد. این سیستم با ادغام چند سنسور، ایمنی و راحتی رانندگی را به سطح جدیدی ارتقا داده و تیگو 9L را به یکی از پیشرفتهترین شاسیبلندهای چری تبدیل کرده است.
این شاسیبلند از سیستم تعلیق CDC با کمکفنرهای متغیر بهره میبرد که رانندگی نرم و پایداری را در شرایط مختلف تضمین میکند. قابلیت چرخش درجا نیز برای مانورپذیری بهتر در فضاهای تنگ یا مسیرهای آفرود در نظر گرفته شده است. قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی تیگو 9L از سه موتور الکتریکی (یکی در محور جلو و دو موتور در محور عقب) و یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو تشکیل شده است. این قوای محرکه در دیگر محصولات چری مثل فالوین A8 و T8 و شانهای L6 و L7 هم استفاده خواهد شد. هنوز اما قدرت و گشتاور این سیستم اعلام نشده است.
در داخل کابین تیگو 9L شاهد داشبوردی با سه نمایشگر شامل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر مرکزی و صفحهنمایش سرنشین جلو هستیم. در همین حال، عناصری مثل دستگیرههای جلوی راننده و سرنشین کناری، حس استحکام و آمادگی برای ماجراجویی را تقویت میکنند. چری ادعا میکند که این کابین با تمرکز بر راحتی و فناوری، فضایی لوکس و کاربردی برای خانوادهها ایجاد کرده است. این شاسیبلند در دو نسخه شش و هفتنفره عرضه خواهد شد اما چری هنوز تاریخ دقیق عرضه یا محدوده قیمت تیگو 9L را اعلام نکرده است.
ممد ژانگولر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خداوکیلی تو محصولات چری و زیر مجموعه هاش
جتور داشنگ و T2 و T3 ی چیز دیگن هم از نظر زیبایی هم هیجان
بقیشون خوبنا ولی زیاد چنگی به دل نمیزنه انگاری ماست و کدو داری میخوری .
فورد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴پدال چرا شده همش ماشین چینی حوصلمون سر رفت
Avan
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴میگم چرا زیر اکسل عقب جک گذاشتن؟!
MehdiTurbo
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طرح گرافیک چراغ جلوش و کلا حالت جلوش کپ هیوندا سانتافه جدید
Amirreza.M
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴یکی نیست بگه لعنتیا اون H نماد هیوندایه رحم کنید اونو کپی نکنید دیگه
اراز
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی شبیه لندکروز مدل سال2000
پارسا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خداوکیلی هیچ شباهتی نداره قبول کن فقط دنبال ایراد بودی
Gforce
۷ اردیبهشت ۱۴۰۴حالت بدنش خیلی شبیهه
J
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چراغای H شکل سانتافه
Mhosein
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نه کپی سورنتو هست بزنین سورنتو عکساشو ببینین عین سورنتو ساختنش
ar-ma-n
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴تا حدی طراحی و خطوط جلو ماشین میشه گفت شبیه سانتافه نسل جدید و البته آگه چراغ جلو در نظر نگیری
البته دستمون راست میگه شبیه لندکروز هست آما نسل جدیدش یعنی 2024 و همینطوری پرادو جدید. ولی نه مدل سال 2000 که میشه سری 100 و 200 نه ازنظر طراحی و خطوط حتا از نظر ابعاد و سایز suv ربطی ندارن.
و تا کمی هم شبی جتور تراولر میشه گفت هست
درکل این سبک مکعبی که خوب از قدیم بنیان گذارش جی واگن هست ولی خب این پنج شیش سال خیلی بین خودرو ساز استفاده شده شما هر خودروساز اقتصادی یا متوسط و نوپا ببینی تو حداقل با همچنین پلتفرم و طراحی بدنه داره و یک مدل ساخته
Akbar top
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴برد حرکتیش چقدره؟
کاربر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سوالی که برام پیش اومده چرا طراحان شرکت های چینی خصوصا چری یک زبان طراحی واحدی ندارند؟در حال حاضر تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو طراحی ساده و در عین حال زیبایی داشتن یه جورایی همه پسند.اما اگر دقت کنید همین تیگو ۹ خیلی متفاوته با نسل های قبلیش انگار برای برند دیگه هست.
نه که بگم طراحی این مدل از تیگو ۹ زشته نه اما بهتر بود با چهارچوب مدل های قبلیش ساخته میشد که زبان طراحی خودشو جا بندازه.
ar-ma-n
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴جناب دهقان و دبیران و نویسنده و کل عوامل سابت ممنون بابت مقاله ها امروز و این هفته قشنگ نمایشگاه چین پوشش دادین تو این یک هفته 🙏🏻🌹❤🙇🏻♂️
جاداره بگم جدا از هم افکارمنفی چین امسال بنظرم بهترین نمایشگاه یک ده خودشو داشته .
و همینطوری نمایشگاه قبلی پکن .
.
.
در هرصورت ممنون 7 مقاله بودن امروز که عالی و درجه یک
امروز و دیروز و پریروز سنگ تموم گذاشتین من خودم فن آمریکا هستم ولی خب هر وسیله نقلیه ای چه زمینی و چه هوای و دریایی در خود خود جذاب هست فرقی ندار کدوم کشور باشه ساخت کجا باشه هرکدوم برای خودشون دنیای از جذابیت هستن.
هرکدوم لذت مختص خودشونو دارن حتا دوچرخه و اسکیت .
(بخاطر همین دیدن تغییر تحولات دنیا در صنعت حمل نقل و پیشرفت تکنولوژی برام خیلی جذاب هست و با انگیزه که به دانست پی ببرم )
بخاطر همین ممنون بابت تمام کار های این هفته و تمام پلتفرم های که پوشش میدین از ماشین و موتور تا هوایی و جنگی و … جای تقدیر و تشکر بی پایان داره 🌹🙏🏻
امیر دهقان
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ارادت
خوشحالیم که رضایت شما جلب شده
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر بی ریخت! و زشت
ناموسا به کجا داریم میریم؟
تیگو هشت یه ابهتی داره این لگن چیه آخه باز!
رامتین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بنظرم خوب کار شده و پیشرفتشون قابل تحسینه.
همایون
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا کاری که هیوندای واسه سانتافه انجام نداد چری واسه اینکه ماشینشو ترند کنه انجام داد یعنی چراغهای اچ شکل رو به صورت عمودی تو عقب ماشین کار کرده
Mr.negative
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خودشون گفتن چراغ پشت سانتافه رو اونجوری ساختن که پشتش فقط در باشه
برای رضایت مشتری
شیدا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اصلاً زیبایی ندارد
آف ایکس قشنگ تره
هنوز به زیبایی اف ایکس و لاماری و دیگنیتی نتونستن ماشین طراحی کنم
اسیر ایران
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴از دوستان کسی تاحالا تیگو ۸ پرومکس گل سرسبد محصولات چری در ایران رو سوار شده؟ کیفیت خنده دار چرم صندلی هارو دیدید؟ واقعا این محصولات فقط پول دور ریختنه، جدا نمیفهمم افرادی رو که میرن و این ماشینهارو میخرن، اکثرشونم قسطی هستند، اینا مثل تخم مرغ شانسیه عزیزان، پنجاه درصد تا قبل اینکه قسطاش تموم بشه میره نمایندگی و دیگه برنمیگرده، پیش اومده که میگم، ماشین آریزو ۵ نیو الان ۳ ماهه تو نمایندگی مونده، بعدا هی از سوله های قطعاتشون فیلم میگیرن میذارن، مخاطب اکثرا نمیدونه که به ازای هر خودرو باید هفت خودرو لوازم یدکی تولید و به بازاری که توش قراره محصول استفاده بشه عرضه بشه
رادمهر
۹ اردیبهشت ۱۴۰۴اریزو ۵ توربو ۹۷ دارم هفت سال حدود ۱۱۰ تا کار غیر از مصرفی هیچ هزینه ای نکردم فقط سه چهار سال پیش سپر عقب رو تعویض کردم با رنگ و نصب در اومد سه میلیون تومان همون موقع بهم میگفتن ده دوازده میلیون میشه منم باور کرده بودم همون جوری سپر شکسته سوار میشدم چند ماهی تا بردم نمایندگی برا سرویس دوره ای پرسیدم گفتن سه تموم با رنگش میشه از این حرفا زیاد میزنند نمیدونم منافع شون چیه
کوروش
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴حتی به خودشون زحمت ندادن چراغ جدید طراحی کنن همون H چراغ سانتافه رو هم کپی کردن D: