ایکس۲۲ پرو؛ بررسی، مشخصات و ارزش خرید + تصاویر

شنبه 6 آذر 1400 - 08:00
مطالعه 8 دقیقه
chery_tiggo_3x_54_0574051f0d2209ff
جدیدترین مدل در سبد مدیران خودرو، نسخه‌ی فیس‌لیفت از ایکس 22 ساخت چری چین است که همراه موتور توربوشارژ و تغییرات گسترده در نمای جلو و کابین با نام...
تبلیغات

جدیدترین مدل در سبد مدیران خودرو، نسخه‌ی فیس‌لیفت از ایکس 22 ساخت چری چین است که همراه موتور توربوشارژ و تغییرات گسترده در نمای جلو و کابین با نام ایکس۲۲ پرو عرضه می‌شود.

چری، تعدادی از تولیدات خود را با نام MVM و از طریق شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ می‌کند. چری باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور ما محسوب می‌شود و بیشترین تنوع محصولات را دارد. کراس‌اوورهای چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X22  در بازار کشورهای خارج چین مثل روسیه، تیگو ۲ است اما در داخل چین با نام تیگو 3X فروخته می‌شود.

خودروسازی چری، در شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز به کار کرد. هم‌اکنون چری در گروه خودروسازان برتر چین از نظر تیراژ تولید و کیفیت ساخت است. این برند، هم‌اکنون صادرات گسترده به کشورهای مختلف دنیا دارد.

چری علاوه بر تولیدات اختصاصی با برند خود، برای شرکت‌های مطرح دنیا، مثل جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ می‌کند. در مجموع نزدیک به یک‌چهارم کل تولیدات این شرکت، به خارج از چین صادر می‌شود. محصولات چری علاوه بر چین و ایران، در کشورهای روسیه، ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی عرضه می‌شوند.

تیگو 2 یا مدیران خودرو ام‌وی‌ام ایکس 22، سال 2016 در چین رونمایی شد و به دلیل قیمت مناسب، با استقبال نسبی مواجه بود. در ایران هم، X22 به فروش قابل قبول رسیده است؛ چراکه ارزان‌ترین خودرو با بدنه‌ای شبیه کراس‌اوور محسوب می‌شود و کمبودهایی مثل پیشرانه‌ی ضعیف را کم‌رنگ نشان می‌دهد. این خودرو، اواخر سال 2020 تغییر چهره داد و در چین، تیگو 3X پلاس نام‌گذاری شد.

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش مدیران خودرو این صفحه از پدال را دنبال کنید.

جدول مشخصات mvm x22 pro

نقد طراحی و بررسی نمای بیرونی مدیران خودرو ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

بدون شک، فیس‌لیفت تیگو 2 به مدل جدید، ظاهر خودرو را بهبود داده و جذاب‌تر کرده است. البته در مدل اصلی هم، طراحی نمای روبرو با توجه به ابعاد و برند چینی سازنده خودرو، رضایت‌بخش بود اما برای مدل پرو، تغییر چهر آنچنان خوب انجام شده که انگار تغییر نسل اتفاق افتاده است.

چراغ‌های بسیار باریک و کشیده در ایکس 22 پرو، الهام‌گرفته از کراس اوورهای هیوندای، خصوصا کنا به نظر می‌رسد. جلوپنجره‌ی فلزی این خودرو، ابعادی هماهنگ با دیگر اجزا دارد و فراتر از یک کراس اوور اقتصادی ساخت چین است. اندک ادوات پلاستیکی در سپر و نصب مه‌شکن‌های LED در گوشه‌ها، ارزش ظاهری X22 پرو را افزایش داده‌اند.

در نمای جانبی، تفاوت خاصی بین ایکس 22 معمولی و ایکس ۲۲ پرو دیده نمی‌شود که البته باتوجه به عدم تغییر نسل خودرو، طبیعی است. در تصاویر منتشر شده، رینگ‌های 16 اینچ هم مثل سال‌های قبل روی X22 پرو نصب شده‌اند؛ اما تغییراتی جزئی در آینه بغل‌ها دیده می‌شود.

برخلاف نمای روبرو، طرح پشت ایکس۲۲ پرو تفاوت خاصی با مدل قبلی ندارد. اگر با دقت نگاه کنید، احتمالا متوجه بازطراحی سپر عقب خواهید شد که حالا شبرنگ‌های قرمز افقی و ادوات نقره‌ای رنگ با دو حفره‌ی ظاهری در طرفین دارد. چراغ ترمز هم به وسط سپر عقب منتقل شده است تا کارایی و زیبایی بیشتری داشته باشد.

طراحی داخلی و اتاق ایکس 22 پرو چری

اگر تجربه‌ی حضور در کابین X22 اصلی را داشته باشید، با دیدن داشبورد و فرمان ایکس 22 پرو، شگفت‌زده خواهید شد. به‌ندرت می‌توان خودرویی در بازار جهانی یافت که نمای داخلی خود را برای نسخه‌ی فیس‌لیفت تا این حد تغییر دهد.

سطح روی داشبورد ایکس۲۲ پرو، انحنایی چشم‌نواز به سمت شاگرد دارد. نمایشگر لمسی بزرگ با اندازه 9 اینچ هم، دارای زوایایی متمایل به راننده است. تعداد کلیدهای گردان کاهش یافته و حالا فقط دو مورد برای تنظیم شدت باد و کنترل میزان گرمایش یا سرمایش نصب شده است.

از دیدگاه نگارنده، مهم‌ترین تغییر در نمای داخلی X22 پرو، مرتبط با فرمان و پنل پشت آن است. فرمان اسپرت با چند کلید لمسی و فیزیکی، همراه طرح D شکل، حس اسپرت ایکس 22 جدید را افزایش می‌دهد. پنل پشت فرمان هم، با طرحی بسیار شبیه به نمونه‌ی موجود در X33، ارائه می‌شود که دارای کامپیوتر سفر و یک صفحه دیجیتال کوچک برای نمایش اطلاعات فنی خودرو است. تزئینات داخلی تودری‌ها هم، تغییراتی جزئی دارند.

پیشرانه و قوای فنی ام وی ام  ایکس 22 پرو

براساس اطلاعات موجود در سایت مدیران خودرو، X22 جدید با پیشرانه‌ی یک لیتر توربوشارژ به‌جای موتور 1/5 لیتری در مدل پیشین، تولید خواهد شد. قدرت این پیشرانه‌ها مشابه خواهد بود اما موتور توربوشارژ جدید، حدود 15 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر خواهد داشت.

ام وی ام  ایکس۲۲ پرو، 102 اسب بخار قدرت دارد و ظاهرا، سه اسب بخار ضعیف‌تر از مدل قبلی است اما همراه گشتاور 150 نیوتن‌متر و کاهش وزن خالص به میزانی حدود 20 کیلوگرم، شتاب‌گیری بهتری فراهم می‌کند. براساس آزمون‌های انجام شده با مدل جدید، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت 14/5 ثانیه و نهایت سرعت 170 کیلومتربرساعت برای ایکس 22 پرو فراهم است. این مدل، وزن خالص 1220 کیلوگرم دارد.

مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی ایکس ۲۲ پرو

از دیدگاه فنی، نصب پیشرانه‌ی توربوشارژ مهم‌ترین تغییر در ایکس 22 است. علاوه‌بر این، جعبه‌دنده‌ی CVT جدید با 9 سرعت به خودرو اضافه خواهد شد که قابلیت تعویض دستی نیز دارد و به ادعای شرکت سازنده، آرامش X22 را بهبود می‌دهد. فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری ESP، نگه‌دارنده‌ی خودرو در شیب (اتوهلد: Auto Hold) و سنسور فشار باد لاستیک‌ها نیز، آپشن‌های جدید این خودرو در بحث تجهیزات رانندگی و ایمنی هستند.

در کابین، نمایشگر لمسی 9 اینچ فراتر از انتظار مشتریان از یک کراس‌اور کوچک چینی است. رابط بلوتوث، قابلیت پاسخ به تماس تلفن، کروز کنترل، ناوبری ماهواره‌ای، دوربین پارک، حسگر عقب، سانروف و فناوری همگام‌سازی مانیتور خودرو با صفحه نمایش گوشی همراه (به طوری که نمایشگر گوشی روی مانیتور منتقل شود)، مهم‌ترین امکانات رفاهی X22 پرو خواهند بود.

در تصاویر سایت‌های خارجی، X22 جدید همراه با پنل تمام دیجیتال پشت فرمان نیز وجود دارد. این تجهیزات احتمالا در آینده به صورت سفارشی برای خودروی مونتاژ ایران فراهم خواهم بود.

 

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.