ام وی ام MVMچری

 ام وی ام X22 پرو؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه لازم است بدانید

جدیدترین مدل در سبد مدیران خودرو، نسخه‌ی فیس‌لیفت از ایکس ۲۲ ساخت چری چین است که همراه موتور توربوشارژ و تغییرات گسترده در نمای جلو و کابین عرضه می‌شود.

چری، تعدادی از تولیدات خود را با نام MVM و از طریق شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ می‌کند. چری باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور ما محسوب می‌شود و بیشترین تنوع محصولات را دارد. کراس‌اوورهای چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X22  در بازار کشورهای خارج چین مثل روسیه، تیگو ۲ است اما در داخل چین با نام تیگو ۳X فروخته می‌شود.

خودروسازی چری، در شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز به کار کرد. هم‌اکنون چری در گروه خودروسازان برتر چین از نظر تیراژ تولید و کیفیت ساخت است. این برند، هم‌اکنون صادرات گسترده به کشورهای مختلف دنیا دارد.

چری علاوه بر تولیدات اختصاصی با برند خود، برای شرکت‌های مطرح دنیا، مثل جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ می‌کند. در مجموع نزدیک به یک‌چهارم کل تولیدات این شرکت، به خارج از چین صادر می‌شود. محصولات چری علاوه بر چین و ایران، در کشورهای روسیه، ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی عرضه می‌شوند.

تیگو ۲ یا مدیران خودرو ام‌وی‌ام ایکس ۲۲، سال ۲۰۱۶ در چین رونمایی شد و به دلیل قیمت مناسب، با استقبال نسبی مواجه بود. در ایران هم، X22 به فروش قابل قبول رسیده است؛ چراکه ارزان‌ترین خودرو با بدنه‌ای شبیه کراس‌اوور محسوب می‌شود و کمبودهایی مثل پیشرانه‌ی ضعیف را کم‌رنگ نشان می‌دهد. این خودرو، اواخر سال ۲۰۲۰ تغییر چهره داد و در چین، تیگو ۳X پلاس نام‌گذاری شد.

نقد طراحی و بررسی نمای بیرونی مدیران خودرو ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

بدون شک، فیس‌لیفت تیگو ۲ به مدل جدید، ظاهر خودرو را بهبود داده و جذاب‌تر کرده است. البته در مدل اصلی هم، طراحی نمای روبرو با توجه به ابعاد و برند چینی سازنده خودرو، رضایت‌بخش بود اما برای مدل پرو، تغییر چهر آنچنان خوب انجام شده که انگار تغییر نسل اتفاق افتاده است.

ام وی ام ایکس 22 پرو نمای جلو

چراغ‌های بسیار باریک و کشیده در ایکس ۲۲ پرو، الهام‌گرفته از کراس اوورهای هیوندای، خصوصا کنا به نظر می‌رسد. جلوپنجره‌ی فلزی این خودرو، ابعادی هماهنگ با دیگر اجزا دارد و فراتر از یک کراس اوور اقتصادی ساخت چین است. اندک ادوات پلاستیکی در سپر و نصب مه‌شکن‌های LED در گوشه‌ها، ارزش ظاهری X22 پرو را افزایش داده‌اند.

در نمای جانبی، تفاوت خاصی بین ایکس ۲۲ معمولی و ایکس ۲۲ پرو دیده نمی‌شود که البته باتوجه به عدم تغییر نسل خودرو، طبیعی است. در تصاویر منتشر شده، رینگ‌های ۱۶ اینچ هم مثل سال‌های قبل روی X22 پرو نصب شده‌اند؛ اما تغییراتی جزئی در آینه بغل‌ها دیده می‌شود.

ام وی ام ایکس 22 پرو نمای پشت

برخلاف نمای روبرو، طرح پشت X22 پرو تفاوت خاصی با مدل قبلی ندارد. اگر با دقت نگاه کنید، احتمالا متوجه بازطراحی سپر عقب خواهید شد که حالا شبرنگ‌های قرمز افقی و ادوات نقره‌ای رنگ با دو حفره‌ی ظاهری در طرفین دارد. چراغ ترمز هم به وسط سپر عقب منتقل شده است تا کارایی و زیبایی بیشتری داشته باشد.

طراحی داخلی و اتاق ایکس ۲۲ پرو چری

اگر تجربه‌ی حضور در کابین X22 اصلی را داشته باشید، با دیدن داشبورد و فرمان ایکس ۲۲ پرو، شگفت‌زده خواهید شد. به‌ندرت می‌توان خودرویی در بازار جهانی یافت که نمای داخلی خود را برای نسخه‌ی فیس‌لیفت تا این حد تغییر دهد.

ام وی ام ایکس 22 پرو نمای داخلی

سطح روی داشبورد ایکس ۲۲ پرو، انحنایی چشم‌نواز به سمت شاگرد دارد. نمایشگر لمسی بزرگ با اندازه ۹ اینچ هم، دارای زوایایی متمایل به راننده است. تعداد کلیدهای گردان کاهش یافته و حالا فقط دو مورد برای تنظیم شدت باد و کنترل میزان گرمایش یا سرمایش نصب شده است.

از دیدگاه نگارنده، مهم‌ترین تغییر در نمای داخلی X22 پرو، مرتبط با فرمان و پنل پشت آن است. فرمان اسپرت با چند کلید لمسی و فیزیکی، همراه طرح D شکل، حس اسپرت ایکس ۲۲ جدید را افزایش می‌دهد. پنل پشت فرمان هم، با طرحی بسیار شبیه به نمونه‌ی موجود در X33، ارائه می‌شود که دارای کامپیوتر سفر و یک صفحه دیجیتال کوچک برای نمایش اطلاعات فنی خودرو است. تزئینات داخلی تودری‌ها هم، تغییراتی جزئی دارند.

پیشرانه و قوای فنی ام وی ام  ایکس ۲۲ پرو

براساس اطلاعات موجود در سایت مدیران خودرو، X22 جدید با پیشرانه‌ی یک لیتر توربوشارژ به‌جای موتور ۱/۵ لیتری در مدل پیشین، تولید خواهد شد. قدرت این پیشرانه‌ها مشابه خواهد بود اما موتور توربوشارژ جدید، حدود ۱۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر خواهد داشت.

ام وی ام ایکس 22 پرو نمای موتور

ام وی ام  ایکس ۲۲ پرو، ۱۰۲ اسب بخار قدرت دارد و ظاهرا، سه اسب بخار ضعیف‌تر از مدل قبلی است اما همراه گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر و کاهش وزن خالص به میزانی حدود ۲۰ کیلوگرم، شتاب‌گیری بهتری فراهم می‌کند. براساس آزمون‌های انجام شده با مدل جدید، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۱۴/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتربرساعت برای ایکس ۲۲ پرو فراهم است. این مدل، وزن خالص ۱۲۲۰ کیلوگرم دارد.

ادوات فنی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی X22 پرو

از دیدگاه فنی، نصب پیشرانه‌ی توربوشارژ مهم‌ترین تغییر در ایکس ۲۲ است. علاوه‌بر این، جعبه‌دنده‌ی CVT جدید با ۹ سرعت به خودرو اضافه خواهد شد که قابلیت تعویض دستی نیز دارد و به ادعای شرکت سازنده، آرامش X22 را بهبود می‌دهد. فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری ESP، نگه‌دارنده‌ی خودرو در شیب (اتوهلد: Auto Hold) و سنسور فشار باد لاستیک‌ها نیز، آپشن‌های جدید این خودرو در بحث تجهیزات رانندگی و ایمنی هستند.

ام وی ام ایکس 22 پرو نمای مانیتور

در کابین، نمایشگر لمسی ۹ اینچ فراتر از انتظار مشتریان از یک کراس‌اور کوچک چینی است. رابط بلوتوث، قابلیت پاسخ به تماس تلفن، کروز کنترل، ناوبری ماهواره‌ای، دوربین پارک، حسگر عقب، سانروف و فناوری همگام‌سازی مانیتور خودرو با صفحه نمایش گوشی همراه (به طوری که نمایشگر گوشی روی مانیتور منتقل شود)، مهم‌ترین امکانات رفاهی X22 پرو خواهند بود.

در تصاویر سایت‌های خارجی، X22 جدید همراه با پنل تمام دیجیتال پشت فرمان نیز وجود دارد. این تجهیزات احتمالا در آینده به صورت سفارشی برای خودروی مونتاژ ایران فراهم خواهم بود.

ام وی ام ایکس 22 پرو نمای اصلی

قیمت و شرایط فروش ایکس ۲۲ پرو مدیران خودرو

هم‌اکنون در وب‌سایت شرکت مدیران خودرو، مدل‌های قدیمی X22 با جعبه‌دنده‌ی دستی و اتوماتیک، به ترتیب ۴۱۲ و ۴۹۸ میلیون تومان قیمت دارند. طبق اخبار موجود، پیش‌فروش ایکس ۲۲ پرو از امروز ۶ آذرماه ۱۴۰۰ با قیمت قطعی ۵۸۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

جالب‌تر اینکه، ایکس ۳۳ مدیران خودرو با ابعاد بزرگ‌تر و پیشرانه‌ی دو لیتر، در دو مدل با قیمت‌های ۵۶۴ و ۵۹۹ میلیون تومان، قابل ثبت نام هستند.

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. hitking

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۱۰۲ اسب بخار برای همچین ماشینی خیلی کم به نظر می‌رسه چند کیلو وزن داره؟

    موافقم ۵۳
    مخالفم ۱۳
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      طبق اطلاعات موجود، وزن خالص ۱۲۲۰ کیلو هست

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۱
    2. Roham

      ۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (564 ديدگاه)

      فقط عکسا رو می بینی؟!!!

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۶
    3. ممد ژانگولر

      ۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2436 ديدگاه)

      موتور سیکلت رفیقم بالای ۱۰۰ اسبه
      این چی میگه😂
      داداش کلا مدیران خودرو قیمتاش فضاییه

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۲۸
  2. محمدرضا

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (570 ديدگاه)

    مهم ترین مزیت خودرو های چینی اینه که نسبت به سایپا و ایران خودرو خیلی کم تر خراب میشن

    موافقم ۱۰۳
    مخالفم ۲۰
    1. ناشناس

      ۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      من چینی نداشتم. ولی اگه به نسبت بیشتر خراب هم بشن باز بهتره.

      موافقم ۷۱
      مخالفم ۱۰
  3. AMG GT R

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1071 ديدگاه)

    کابینش افتصاح هست اصلا خوب نیست (یه وقت رو کانتینانتالم خاک نشینه 😂😂)
    ظاهرش هم خوب نیست
    قیمتش برای وضع فعلی بازار خودروی ایران متوسط رو به پایین هست
    شانس ما جنس خوب چینی که نمیفته فقط آشغالاش میاد اینجا

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۳۶
    1. علی

      ۷ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      حاجی کجاش اشغاله نسبت به قیمت و تو نگا کن

      خوباش که هونگچی داره میاد ایران
      چری هم تیگو ۸ پرو ش واقعا عالیه

      چرا انقدر ناشکرید ؟؟ اینهمه ادم همین به ظاهر اشغالا رو دارن الان راضین

      سگشون شرف داره به هم قیمتای کشور های دیگه تو بازار

      خریت و اون کسی میکنه که به جای یه تیگو ۵ تیپ فول میره دنا پلاس توربو میخره

      این ماشینم ظاهری قشنگه موتورش یکمم ضعیفه

      ولی بهش نمیگن اشغال میگن خودرویی که برای قشر پایینتر جامعه درست شده !!!

      موافقم ۷۹
      مخالفم ۱۵
      1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

        ۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (355 ديدگاه)

        من فکر نکنم یه ماشین ۴۰۰ میلیونی آنچنان واسه اقشار جامعه که حقوقشون ۴ میلیونه باشه ، مشکل اینه که ما اندازه پولی که میدیم آش نمیخوریم

        موافقم ۳۵
        مخالفم ۱
        1. علی

          ۷ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (377 ديدگاه)

          اولا : اینکه در کشور ما قیمت ها بالاتره و نسبت به حقوق اصلا حقوق به حساب نمیاد و قبول دارم و اینکه این برای قشر ضعیف کشور ما پول زیادیه

          دوما : این ماشین و باید نسبت به قیمتش بسنجید کسی که میخواد ( از اونجایی که خودروهای صفر مدیران خودرو قیمت بازارشون کمتر از نمایندگی های مدیران خودرو هست این عدد و میگم ) تا ۵۰۰ میلیون تومان یه ماشین بخره با این وعض جامعه و اقتصاد میتونه این رو خریداری کنه

          و چه دلیلی داره به این خودرو که برای این شخص که میخواد تو این رده قیمتی ماشین بخره بگید اشغال ؟

          این خودرو رو برای این اشخاص ساختند که در این رده قیمتی قصد خرید دارند

          بنابراین این درست نیست بیاید با بالاتر از خودش مقایسه کنید بهش بگین اشغال

          موافقم ۴۰
          مخالفم ۱
      2. TOM KRISTENSEN

        ۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (160 ديدگاه)

        سگ دنا به تیگو ۵ میارزه

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱۳۳
        1. RNRN For Pedal

          ۷ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (6 ديدگاه)

          شما دنا سوار شدی؟
          تیگو ۵ چی؟

          موافقم ۶۳
          مخالفم ۱
        2. علی

          ۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (377 ديدگاه)

          اها موقعی که با شاتون زدنش وسط راه مواجه شدی و باید تا تعمیرگاه میبردی یه تیگو ۵ و میبینی که از کنارت رد میشه و تو نگاهش میکنی….

          موافقم ۶۵
          مخالفم ۲
  4. Silent

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (579 ديدگاه)

    وقتی پول مکدونالد می دی و آش رشته تحویلت می دن!

    مگر خود هیوندای کنا تولید نمی شه با قیمت ۲۰ هزار تا؟!! شکل شرو :)))

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱۶
    1. فرامرز

      ۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      با احترام مک دونالد هم قیمت پایینی داره و هم کیفیت پایین. اندازه اش هم خیلی کوچیکه و با یکی دوتا تازه اشتهای آدم باز میشه. ساندویچ های ایران به مراتب بهتر از اونه. آش رشته هم سالاره.

      موافقم ۵۷
      مخالفم ۱۱
      1. علی

        ۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        ایول عالی جوابش و دادی😂😂😂

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۵
  5. RKH7787

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (266 ديدگاه)

    من در جاده ساوه دیدم یکی
    البته روی کامیون و قبل از رونمایی

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  6. AMIN (M.A.S)

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (677 ديدگاه)

    اگر دوام خوبی داشته باشه انجین پربازده ای داره امانقطه ضعف اصلی این نسخه استفاده از همین انجین یک لیتری توربو هست به چند دلیل
    دلیل اول مساله نگهداری از انجین توربو هست که متاسفانه خیلی از خریداران نه به بنزین سوپر دسترسی دارن نه از شرایط این مدل انجین ها اگاهی دارن
    نکته دوم حجم این انجینه که اگر درنظر بگیریم چینی هم هست با این حجم و پرخوران در دورگیری هایی که عملکرد سریع انجین میطلبه بسیار پرسروصدا و احتمال زیاد با لگ شدید خواهد بود
    و نکته سوم مساله تامین قطعات ،خدمات و دوام هست که باید ببینیم مدیران چه میکنه
    اما نقطه قوتش گیربکس ۹CVT سرعته هست که عملکردشو توی اریزو پنج و شش توربو به خوبی نشون داده و یکی از ۱۰ گیربکس برتر کشور چین محسوب میشه و باید دید چری تونسته با موتور یک لیتر هماهنگش کنه یا نه که اگر بله هم باشه بازم احتمالاً پاسخ گیربکس به اندازه نسخه دنده ای نباشه درنظر بگیرید که این یک مینی کراس ارزون قیمت هست
    به نظرم بهتر بود این ماشین با گیربکس دستی و موتور ۱.۵لیتری تنفس طبیعی SQRE4G (اریزو۵دنده ای) عرضه میشد تا هم قدرتش بیشتر بشه هم مساله انجین توربو نداشته باشه
    یا اگر قراره توربو باشه پاسخ بهتری بده و قدرت و گشتاور بیشتری بده چون این قدرت برای وزن۱۱۹۰KG خیلی مناسب نیست و شتاب و کشش جالبی به همراه نداره(البته نسخه قبل نسبت به خودرو های داخلی کشش تقریبا مناسبی میداد در نسخه دنده ای ولی اتوماتیک تقریبا تعطیل بود)
    و در کل با این قیمت نمیارزه

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۸
  7. احمدرضا

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (654 ديدگاه)

    ماشین چینی فقط زمانی خوبه که هم قیمتش دست دوم اروپایی یا کره ای نباشه
    ولی در کل از ماشین ایرانی بهترن
    حداقل یه امکانات و ظاهر بروز رو در کنار قیمت بالا دارن
    والا من همچین پولی داشته باشم یا ولوستر یا فلوئنس دست دوم میخرم

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۱۰
    1. بیژن

      ۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فلوئس که اشغاله

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲۳
      1. احمدرضا

        ۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (654 ديدگاه)

        سوارشدی یا شنیدی؟

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۷
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (6910 ديدگاه)

        رنو فلوئنس و سَفران فقط ظاهر ، بازار و خدمات خوبی ندارند ، ولی به شدت سواری دلچسبی دارند که از قیمت پرداختیشان چند سر و گردن بالاتر هستند !

        اگر یک بار سوارشون بشید میفهمید که چه میگویم !

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۲
        1. علی

          ۷ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (377 ديدگاه)

          سگ این شرف داره به هزار تا رنو

          منکه عمرا اینو ول کنم برم فرانسوی اشغال با اون قیافه و امکانات داغونش سوار شم

          موتوری هم هنوز از x22pro شتابی گرفته نشده بخوایم قضاوت کنیم۴

          هرچند خودروبانک دو ثانیه شتاب و بالاتر میزنه

          البته برای پارس elx قویترین نسخه ش ۹ ثانیست که این یکی و درست زده

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲۰
        2. TOM KRISTENSEN

          ۷ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (160 ديدگاه)

          ال نود هزاران برابر از این بهتره،حتی تولیدات هند هم از این لگن بهترن چی برسه به فرانسه

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۳۳
      3. جناب ایکس

        ۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1343 ديدگاه)

        فلوئنس آشغال نیست. فقط گیربکسش یکم تاخیر داره تو سربالایی ها. قدرتش راضی کننده هست. سواریش هم خیلی نرمه و لذت بخشه مثل بقیه رنو ها از ال نود بگیر تا کلئوس و تالیسمن و سافران. بابام هم یه مدت داشت سوار شدم (در جواب احمدرضا که میگه سوار شدی یا شنیدی. شنیدن کی بود مانند دیدن…)

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
    2. بهرامی

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (54 ديدگاه)

      ولوستر و فلوئنس؟! مگر خر مغرم رو گاز گرفته باشه که برم این دو تا رو بخرم. ولوستر با اون ظاهر مسخره و کیفیت معمولی و برند معمولی هیوندا. فلوئنس هم که مال رنو که یه آشغال ساز فرانسویه. حالا درسته فلوئنس سواری خوبی داره ولی دست دوم داغون و ترکیده ایه دیگه و اصلا ارزش خرید نداره.
      چینی نو سگش شرف داره به آت و آشغال های دست دوم کره ای و فرانسوی. کلا سمت فرانسوی رفتن اشتباهه حتی صفرشون . ماشالله با کل دنیا سیستم برق و تعلیقشون فرق داره و پر دردسر.

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
  8. محمد

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (116 ديدگاه)

    حتی مدیران خودرو دکمه استارت استپ ماشین رو هم حذف کرده.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۸
  9. یوسف

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (533 ديدگاه)

    نمای جلو کوچکترین تناسبی با پروفیل جانبی و نمای پشت نداره، به نظرم طراحی پیش از فیس لیفت به مراتب متناسب تر بود. مانند خیلی از چینی ها تناسبی بین عرض و ارتفاع خودرو نیست (باریک و قدبلند). از جنبه فنی باید دید پیشرانه و گیربکس جدید چه عملکرد و دوامی از خودشون نشون میدن.
    در کل این خودرو پکیج خوبی به نسبت قیمتش در بازار جهانیه. مشکل ضعف بی امان ارز و اقتصاد ماست (+ مدیریت مافیایی) که چنین خودرویی که برای طبقه کم درآمد طراحی شده تبدیل شده به خودرویی برای طبقه متوسط رو به بالا.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  10. مصطفی

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان متاسفانه و صدافسوس قیمت این ماشینا و حتی زباله های تولید ایران خودرو و سایپا ۱۰برابر و حتی بیشتر شده و اونقدر عادی شده که انگار نه انگار.
    ما الان باید پول ۱۰تا ماشین بدیم در حالی که یکی تحویلمون میدن
    تورو خدا به خودتون بیاین
    وقتی ما میریم صف میکشیم برای خرید آشغالهای این دو فرغون ساز وطنی که جز منافع خودشون به هیچ چیز دیگه ای فکر نمیکنن معلومه که این بلا سرمون میاد.حتی نوار روی بدنه و ضبط ماشین رو هم حزو آپشن حساب میکنن!!!!!!
    چرا باید خرید یه ماشین خوب برای ما تبدیل به رویا بشه؟
    چرا ما نباید مثل بقیه دنیا ماشین خوب سوار شیم؟
    چرا اینقد این وضع عادی شده؟

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
  11. مهدی

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای مدیران خودرو واقعا کی آنقدر پول داره پرداخت کنه بغیراز همون هشت درصد مردمان ثروتمند.پس این خودروی مردمی نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا