ام وی ام MVMچریچشم انداز

رانندگی با ام وی ام X55 پرو مکس، محصول جدید مدیران خودرو در راه بازار

نسخهٔ فیس‌لیفت X55 پرو تا پایان امسال با طراحی بیرونی جدید، کابین مشابه تیگو ۷ و گیربکس دوکلاچه بجای CVT راهی بازار کشورمان خواهد شد.
ام وی ام X55 پرو مکس

ام‌وی‌ام X55 یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار کشورمان محسوب می‌شود و با وجود حواشی که به خاطر شکستن اکسل آن پیش آمد، هنوز هم خریداران خود را دارد. این کراس‌اوور چینی ابتدا در اواخر پاییز ۱۳۹۸ در ایران عرضه شد و سپس در سال ۱۴۰۱ نسخهٔ فیس‌لیفت آن با نام X55 پرو راهی بازار کشورمان شد. هرچند مدت زیادی از حضور این مدل در بازار نمی‌گذرد ولی به‌رسم خودروسازان چینی، چری بار دیگر دست به فیس‌لیفت این کراس‌اوور جمع‌وجور زده است.

ام وی ام X55 پرو مکس

این مدل جدید اولین بار در اردیبهشت ۱۴۰۳ در چین با نام تیگو ۴ به نمایش درآمد و حالا آمادهٔ عرضه در بازار کشورمان شده است. مدیران خودرو قصد دارد این فیس‌لیفت جدید را تا پایان امسال با نام X55 پرو مکس در ایران عرضه کند. این خودرو اما مدتی است که در بازارهایی مثل استرالیا عرضه شده و بنابراین می‌توانیم پیش از ورود به بازار کشورمان، مروری بر تجربهٔ رانندگی و ویژگی‌های آن داشته باشیم.

داخل ام‌وی‌ام X55 پرو مکس

چری در این فیس‌لیفت داشبورد کاملاً جدیدی برای X55 طراحی کرده که بسیار شبیه تیگو ۷ پرو مکس به نظر می‌رسد. وقتی در داخل پرو مکس می‌نشینید، حس خودروی گران‌قیمتی خواهید داشت. در اینجا همه‌چیز از طراحی گرفته تا متریال و تکنولوژی همان چیزی است که از چری انتظار داریم یعنی برندی که در بین چینی‌ها رفته‌رفته به ارائهٔ فضای داخلی خوب و باکیفیت شهرت پیدا کرده است. در داخل X55 پرو مکس بلافاصله صفحه‌نمایش دوگانه ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر جلب‌توجه می‌کند. هردو نمایشگر وضوحی دارند که حتی در خودروهایی با سه برابر قیمت هم دیده نمی‌شود.

ام وی ام X55 پرو مکس

X55 پرو مکس از ویژگی‌های اتصالی متعددی مثل میرور لینک بی‌سیم بهره می‌برد و از تکنولوژی‌هایی برخوردار است که در هیچ خودروی اقتصادی زیر ۳۰ هزار دلار دیده نمی‌شود. این خودرو در استرالیا در دو تیپ به نام‌های اوربان و آلتیمیت عرضه می‌شود که دومی امکانات بیشتری دارد و مشابه نمونه‌ای خواهد بود که در کشورمان عرضه خواهد شد. تیپ آلتیمیت از صندلی‌های چرم مصنوعی بهره می‌برد که با تنظیم برقی و گرم‌کن در جلو، راحت هستند. غربیلک فرمان خودرو هم چرمی و خوش‌دست است. صندوق بار خودرو ۳۸۰ لیتر ظرفیت دارد که برای خودرویی با این قیمت قابل‌قبول است ولی خیلی چشمگیر به نظر نمی‌رسد هرچند که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان فضای بار را افزایش داد.

ام وی ام X55 پرو مکس

کنترل‌های سیستم تهویه در X55 پرو داخل یک نمایشگر دیجیتالی تعبیه شده‌اند که جایگزین بسیار پیشرفته‌تری برای کنترل‌های فیزیکی است که هنوز در برخی خودروهای اقتصادی استفاده می‌شود. بااین‌حال، این ویژگی ممکن است به مذاق همه خوش نیاید زیرا عملکرد لمسی این نمایشگر خیلی جالب نیست و درنتیجه گاهی اوقات کار کردن با آن دشوار خواهد بود. X55 پرو مکس با وجود اندازهٔ کوچک و قیمت اقتصادی (نه در ایران)، صندلی‌های عقب مجهزی دارد. در اینجا فضای کافی برای دو بزرگ‌سال میان قامت وجود دارد و برای سرنشینان امکاناتی مثل دریچه‌های تهویه، پورت‌های USB و جا لیوانی در نظر گرفته شده است.

ام وی ام X55 پرو مکس

ازجمله امکاناتی که به‌احتمال‌زیاد در X55 پرو مکس در بازار کشورمان خواهیم دید می‌توان به غربیلک فرمان چرمی، سیستم تهویه دو منطقه‌ای، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی سونی با ۶ بلندگو، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، چهار پورت USB، چراغ‌های جلوی LED، سنسور باران، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، استارت از راه دور، تودوزی چرمی، سانروف برقی، گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، هفت ایربگ، سنسور و دوربین دنده عقب، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، دستیار ترافیک، پایش نقاط کور، هشدار برخورد عقب، پایش توجه راننده و دوربین دید اطراف اشاره کرد.

زیر کاپوت

X55 پرو مکس از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی استفاده می‌کند که البته خروجی آن با کمی کاهش نسبت به X55 پرو به ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. تغییر مهم در قوای محرکه این خودرو اما جایگزینی گیربکس CVT قبلی با یک نمونه شش سرعته دوکلاچه تر است.

ام وی ام X55 پرو مکس

رانندگی

پشت فرمان X55 پرو همچنان از صندلی بلندی بهره‌مند خواهید بود که دید وسیعی را از مسیر پیش رو فراهم می‌کند. پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با وجود کاهش جزئی قدرت، همچنان کشش خوبی را برای خودرو فراهم می‌کند و هماهنگی خوبی با گیربکس جدید دارد. ترمزها نیز عملکرد خوبی دارند و از واکنش خودرو در چند آزمایش توقف سخت تحت تأثیر قرار گرفتیم. متأسفانه در هنگام آزمایش امکان رانندگی با X55 پرو در شهر وجود نداشت و بنابراین نمی‌دانیم در ترافیک سنگین چگونه رفتار می‌کند. علاوه بر این، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ خودرو را هم نتوانستیم آزمایش کنیم ولی با وجود مجموعه‌ای از سنسورها و دوربین‌ها، پارک کردن X55 پرو مکس نباید دردسرساز باشد. مصرف سوخت این کراس‌اوور چینی اما ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که از میانگین این سگمنت بالاتر است.

ام وی ام X55 پرو مکس

جمع‌بندی

به‌طورکلی، ام‌وی‌ام X55 پرو مکس کراس‌اوور قانع‌کننده‌ای است. البته آزمایش رانندگی کوتاه ما مشکلاتی را در دینامیک رانندگی خودرو نشان داد ولی در رانندگی‌های معمول و معقول، X55 راحت و مناسب رفتار می‌کند. داخل پرو مکس بسیار شبیه دیگر خودروهای چری به نظر می‌رسد که ویژگی خوبی است زیرا این برند به یکی از خودروسازان باکیفیت چین تبدیل شده است. X55 پرو مکس به لطف ویژگی‌های اتصالی و کابین جادار، می‌تواند برای مجردها و زوج‌های جوان گزینهٔ مناسبی باشد. این خودرو در بازار کشورمان با رقبایی مثل چانگان CS35 پلاس، هایما S5 و ایران‌خودرو ری‌را مواجه خواهد بود که قطعاً می‌تواند در برابر آن‌ها حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. قیمت X55 پرو مکس در استرالیا از ۱۵,۶۰۰ دلار برای تیپ پایهٔ اوربان آغاز می‌شود و در تیپ آلتیمیت به ۱۷,۵۰۰ دلار می‌رسد. در کشورمان هنوز قیمت این مدل جدید مشخص نیست ولی قطعاً از X55 پرو با قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان گران‌تر خواهد بود.

ام وی ام X55 پرو مکس

مزایا

  • پیشرانهٔ توربوشارژ ساکت و قدرتمند
  • کابین سطح بالا
  • ارزش در برابر قیمت

معایب

  • مصرف سوخت بالاتر از رقبا
  • عملکرد ضعیف در پیچ‌های سرعت بالا
  • کاهش قدرت نسبت به قبل

امتیازات

راحتی سواری ۸.۵
هندلینگ و دینامیک ۷.۰
کارایی و جاداری داخلی ۷.۵
مصرف سوخت ۶.۵
ارزش در برابر قیمت ۹.۵
پرفورمنس ۹.۰
تکنولوژی ۹.۵
امتیاز کلی ۸.۳

مشخصات فنی

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
طول ۴,۳۵۱ میلی‌متر
عرض ۱,۸۳۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۶۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۱۰ میلی‌متر
وزن ۱۳۸۸ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۸۰ لیتر
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۱ لیتر

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۷۰ رای
منبع
CarExpert

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1575 ديدگاه)

    با این فیس لیفتی که کردن بیشتر ظاهرشو خراب کردن چون اصلا جلو به عقبش به هم نمیان

    موافقم 141
    مخالفم 14
    1. hamid

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (108 ديدگاه)

      عقبش که کلا تعطیله

      موافقم 111
      مخالفم 18
    2. ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4990 ديدگاه)

      باید چراغ های عقب چسبیده به هم بود تا طراحی خوب در میومد
      اینم شده عین x22pro
      جلو قشنگ عقب کاردار
      حالا اون قابل قبول بود
      این چی؟

      موافقم 72
      مخالفم 10
  2. آرین

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (363 ديدگاه)

    فکر کردم تیگو 7

    موافقم 40
    مخالفم 6
  3. GT3

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اگه قیمتش در حد قبل بود خوب بود
    گرچه با این اوصاف احتمالا قیمتش ۱.۶ تا ۱.۷ باشه

    موافقم 35
    مخالفم 1
  4. -امیرحسین

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگه تیگو ۷ پرو مونتاژی توی ایران ۱۴ هزار دلار نیست؟این مگه تیگو ۴ حساب نمیاد؟پس چرا از تیگو ۷ پرو گرون تره؟🤔توی ایران هم اینطوره؟

    موافقم 43
    مخالفم 2
    1. ali

      ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (271 ديدگاه)

      دلار استرالیا گفته نه دلار امریکا

      موافقم 1
      مخالفم 2
  5. قدرت طهماسبی

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    تیپ نداره ، گرونه ، کوچولوی هم رده تیگو هفت ، وای خدای من کمک کنید

    موافقم 19
    مخالفم 2
  6. امیر

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    گیربکس قبلی که خوب بود و عملکرد عالی داشت.
    دو کلاجه باید تو طول زمان تست بشه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. JaMsHiD-B

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2866 ديدگاه)

    https://divar.ir/v/%D8%B3%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%88-%D9%84%DA%AF%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D9%88-%D8%AF%D9%81%D8%B1/wZD1EDJ8
    اینو بخری
    یه EJ257 بندازی روش با گیربکس شش سرعته دستی
    یه رنگ آبی متالیک با رینگ طلایی
    ای وای
    عاشق شدم رفت

    موافقم 7
    مخالفم 36
    1. Kiarash

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (630 ديدگاه)

      سوبارو 😯🤤 4WD ۲۲۰۰ انژکتوری به به
      من همین فابریکش برام جذابه

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. JaMsHiD-B

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2866 ديدگاه)

        فابریکش که فقط باید نگاش کنی . حیفه رانندگی کنی

        موافقم 2
        مخالفم 2
  8. saeedfarshchian

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    انگار به پشتش یه پس گردنی محکم زدن
    بهش میاد😂

    موافقم 20
    مخالفم 2
  9. Amiiir

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بدتر شده که

    موافقم 16
    مخالفم 3
  10. boost10

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    آیفون x55 پرومکس باشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. shetab-car

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (250 ديدگاه)

    عقبش یادشون رفته عوض کنن این چیه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  12. شایکل موماخر

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    آلیاژ، مهندسی برتر،ایمنی تراز اول ،دینامیک،هندلینگ و دوام نکته هایی هستن که لوبیا چیتی ها، هیچوقت بهش نمیرسن!!!!! چون اگر بخوان برسن، قیمتشون از بنز و ب ام و و تویوتا بیشتر میشه. بعله

    موافقم 11
    مخالفم 13
    1. فرشید

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      ماشین با آلیاژ و مهندسی برتر که هم دینامیک داره و هم هندلینگ برای آدم پولداره که میتونه بخره و میخره. این لوبیا چیتی ها برای ما مردم جهان سوم با متوسط حقوق 200 دلار در ماهه تا حداقل توهمی از ماشین های روز رو داشته باشیم وگرنه که هنوز داشتیم پیکان یا نهایتش 405 چهل سال پیش رو سوار میشدیم. بهتره انقدر منصف باشیم که واقعیت رو توی مقایسه هامون لحاظ کنیم. اگه همین تیگو یا فیدلیتی ها نبودن تهه تهه شاسی بلندمون پاترول بود. حتی با تعرفه صفر و واردات آزاد هم هیچ بنز یا بی ام و ایی این قیمت نیست مگه مدل حدود 2007 که بعد پونزده شونزده سال کار اون هم فاقد ارزش خریده. کلن توهمات، تخیلات و توقعات الکی ما رو به جایی نمیبره

      موافقم 28
      مخالفم 7
      1. رضا

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سال ۲۰۲۴ فروش خودروهای چینی تو بازار اروپا از تک‌تک شرکتهای اروپایی پیشی گرفت. چی دارین میگین برا خودتون؟

        موافقم 3
        مخالفم 6
  13. hosen

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (788 ديدگاه)

    الان این فرقش با نسخه پرو چیه؟
    زشت تر شده
    تازه قدرتش کمترم شده

    موافقم 20
    مخالفم 3
  14. Ali

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یعنی الان که فیس لیفت شده اکسلش نمیشکنه؟!

    موافقم 17
    مخالفم 13
    1. بهروز

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (58 ديدگاه)

      تا قبل اون ماجرا اصلاً نمیدونستی اکسل چیه. اولاً که نشکست بلکه در رفت. دوماً مثل لگنهای ایران خودرو هرسال هزاران کشته روی دست ملت ایران نذاشت بلکه همه سرنشینان سالم و سرحال بودند. مشکل هم حل شده و هم زیباتر و هم امن تر شده. در مجموع یک خط تولید چینی از هر شرکتی از چین، سگش می‌ارزه به کل صنعت خودروسازی ایران. این ماشین زیبا، ارزان و مطمئن است

      موافقم 42
      مخالفم 12
  15. Pooriya

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رخ x55pro به نظرم خیلی شیک تره ضمن اینکه با تعویض دندش عشق میکنم اصلا معلوم نمیشه کی دنده عوض میشه نمیدونم چرا هرچی خوبه رو حتما باید یه انگولی بکنن

    موافقم 17
    مخالفم 4
  16. علی

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (112 ديدگاه)

    ای بدبخت کسانی که تو ایران چری خریدند! خودشون میدونن چی میگم

    موافقم 10
    مخالفم 36
  17. Alireza

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (755 ديدگاه)

    هیچ توجیهی نداره که بجای خرید تیگو ۷ اینو بخری

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. منصور

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      میشه باهاش یه سفر ۴۰۰۰کیلومتری رفت؟

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. Morteza

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداشم،تا این خودرو عرضه بشه سه افزایش قیمت تمیز به تمام محصولات مدیران میخوره و این اگر بشه ۱۷۰۰ تیگو۷پرو میشه ۲ تومن…مشخصا نمیان جفت خودرو هارو یه قیمت بگذارن!

  18. Saji

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    جلو و عقبش هیچ ربطی بهم ندارن….فقط خواستن یه تشابهی زورکی بین محصولاتشون بوجود بیارن…

    موافقم 7
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا