خودروهای چینی

اعلام قیمت سه محصول برقی بی‌وای‌دی برای اروپا، از ۳۸ تا ۷۲ هزار یورو!

بی‌وای‌دی که به دنبال گسترش حضور خود در بازار اروپا است، قیمت سه محصول الکتریکی خود که قرار است در شش کشور اروپایی عرضه شود را اعلام کرده است. آتو ۳ که یک کراس‌اوور کامپکت است، با قیمت ۳۸ هزار یورو در این قاره به فروش خواهد رسید. دو خودرو دیگر بی‌وای‌دی یعنی کراس‌اوور میان سایز تانگ و سدان میان سایز هان اما تقریباً دو برابر گران‌تر بوده و با قیمت ۷۲ هزار یورویی در اروپا عرضه خواهند شد. این سه خودرو همین ماه در نمایشگاه پاریس به نمایش می‌آیند و سپس تحویل آن‌ها به‌طور هم‌زمان در نروژ، دانمارک، سوئد، هلند، بلژیک و آلمان آغاز خواهد شد.

هر سه محصول الکتریکی بی‌وای‌دی از کارخانه‌های این شرکت در چین به اروپا صادر خواهند شد. بی‌وای‌دی همچنین اعلام کرده است که تا قبل از پایان سال جاری این خودروها را در فرانسه و بریتانیا هم عرضه خواهد کرد. بی‌وای‌دی در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۲ تعداد ۹۷۴,۳۴۸ دستگاه خودروی سواری الکتریکی‌شده در سراسر جهان به فروش رسانده که افزایش چشمگیر ۲۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. از این تعداد، ۴۸۷,۱۸۸ دستگاه تمام الکتریکی و ۴۸۷,۱۶۰ دستگاه پلاگین‌هیبریدی بوده که بخش عمده‌ای از آن‌ها در چین فروخته شده است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (395 ديدگاه)

    درسته تو اروپا عرضه می شن اما ازشون استقبال نمی شه این سیاست کاری چینی هاست که فقط بگن ما تو بازار اروپا حضور داریم کسی تو اروپا تویوتا پریوس یا ch-r رو نمی زاره بره byd بخره😃

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۴۴
    1. فرامرز

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1586 ديدگاه)

      دقیقا. دیگنیتی یا همون دانگ فنگ فنگون هم پارسال با قیمت ۲۶۰۰۰ یورو وارد شد ولی خریداری نداشت. ۷۲۰۰۰ که دیگه واقعا زیاده و نهایتا چند تا کارمند نمایندگی با تخفیف بالا بخرن.

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۲۰
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (717 ديدگاه)

      یک سال بعد متوجه خواهیم شد که از این خودروهای استقبال می شه یا نه
      کشورهای اسکاندیناوی، خصوصا نروژ به شدت از بی‌وای‌دی استقبال کردن و این شرکت سال قبل، فروش بسیار خوبی در نروژ داشت

      موافقم ۶۵
      مخالفم ۱۳
      1. علی جردن

        ۱۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (395 ديدگاه)

        نمی دونم قانون واردات خودرو نروژ به چه شکل هست اگه وضیعت بازارش شبیه ایران باشه معلومه چینی ها جولان می دن

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۶
      2. مهدی

        ۱۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (496 ديدگاه)

        استاد اشتری عزیز
        چند تا از کامنتهای بنده از عظمت و اقتدار شرکت ( چینت ) گفتم و صنعت برق بسیار قوی در همه زمینها از الکترونیک تا برق قدرت و طراحی ساخت و تجهیز نیرو گاهای مقیاس بزرگ آبی – گازی و خورشیدی و …
        بی وای دی چین در زمینه خودرو برقی بسیار خوب پیشرفت کرده و چند کشور کوچک اروپا قطعا از این خودروها استفاده خواهند کرد
        حالا با این قیمت زیاد ۷۲ هزار یورویی برای ایران خرید خودرو چینی با کیفیت هم به افسانه ها پیوست دیگه چینی هم نمیتونیم بخریم !!!
        و این فاجعه است

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
    3. Dian

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (305 ديدگاه)

      اتفاقا بنظرم آتو ۳ خوب قیمت خورده
      قیمت رقباش (فولکس id.4 ، اشکودا انیاک برقی، آئودی کیو ۴ برقی و…) همشون بالای ۵۰ هزار یورو هستن!!
      حتی ببین دوست من، تویوتا پریوس و سی اچ آر هیبریدی هستن و در رده پایین تری از این قرار دارن
      رقیب مستقیم تویوتا برای آتو۳ ، toyota bz4x هست؛ که اونم تو اروپا حدود ۶۰ هزار یورو هست!

      با دیدن قیمت خودرو ها حق دارین که تعجب کنین چون قیمت خودرو ها تو اروپا به مراتب گرونتر از امریکا هستن
      مثلا قیمت کوروت ۶۰ هزار دلاری تو امریکا ، حدود ۹۰ هزار یورو تو اروپا هست

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۲
    4. حسین

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (88 ديدگاه)

      ندونستن عیب نیست اما اینکه با وجود ندونستن در مورد موضوعی نطر بدی عیبه. بی وای دی پارسال با مدل تانگ وارد بازار نروژ شد و تمام ۱۵۰۰ دستگاهی که وارد کرده بود فروش رفت، قابل توجه اینکه نروژ پر رقابت ترین بازار خودروهای برقی در جهان هست. الان هم فاز توسعه در کل اروپا رو داره. خوشبختانه اروپایی ها این تعصب شما رو ندارند و دنبال کیفیت و قیمت مناسب هستند. بی وای دی ۶ سال گارانتی کلی و ۸ سال گارانتی باتری ارائه میکنه رو ماشین.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۵
      1. فرامرز

        ۱۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1586 ديدگاه)

        دقیقا. اروپایی ها دنبال کیفیت و قیمت مناسب هستن و گزینه های بهتر خیلی زیاده. من با همون ۷۲۰۰۰ یه ب ام و ایکس ۵ میگیرم. خودت یه مقایسه بکن ببین بی وای دی خوبه یا ایکس ۵. بعد ۱۵۰۰ تا تو اروپایی که خیلی از ملت هر ۳ سال خودرو عوض میکنن عددی نیست

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. حسین

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (88 ديدگاه)

          شما خودروی برقی رو با خودروی غیر برقی مقایسه میکنید! داریم در مورد افرادی صحبت میکنیم که قصد خرید خودروی تمام برقی دارند و در این بخش بازار چینیها از نظر بالانس قیمت امکانات کیفیت از اروپاییها بهتر عمل کردند تا الان. در ثانی اون فروش فقط در کشور نروژ بود نه در کل اروپا

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    5. علی

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (115 ديدگاه)

      Xpeng کل پیش فروشش تو نروژ سوئد هلند ده ها هزار خودرو چند ساعته فروخت برای تحویل یک ساله

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  2. matin

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    سال ۹۶ بود فکر کنم بی وای دی اف۳ رو سایپا میزد اون موقع حداقل من نمیشناختمش در حدی که فکر میکردم اون اف هم جزو بی وای دی حساب میشه یعنی BYDF فروشش هم زیاد نبود من که خیلی وقته اصا تو خیابونا نمیبینم اون موقع حداقل ماهی یکدونه تو خیابون میشد دید الانم تو دیوار دیدم کلا ۴ تا اگهی بود هر ۴ تا با کار کرد زیر ۱۰۰ هزار
    حالا الان داره تو اروپا میفروشه ما هم چسبیدیم به چینی های بنجل تر تا شاید یه کاری کنیم اونا هم به بازار اروپا برسن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (717 ديدگاه)

      بی‌وای‌دی F3 توسط کارمانیا در ایران عرضه شد و همون موقع، یکی از بی‌کیفیت‌ترین خودروهای بی‌وای‌دی در چین بود
      صرفا به دلیل قیمت مناسب با گیربکس اتوماتیک و بدنه‌ی نسبتا جادار، تونست در چین فروش داشته باشه، ایرانی‌ها هم چندان استقبال نکردن؛ اما بی‌وای‌دی امروزی صاحب فناوری هست و قرار داد تجاری با تسلا داره

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۸
      1. حسین

        ۱۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (88 ديدگاه)

        جناب اشتری عزیز نمیدونم چطور حکم بر بی کیفیتی اف۳ میدین آیا تجربه ای داشتین ازش؟ خوشحال میشم بفرمایید دلیل نظرتون رو. اف۳ تا سالها پرفروش ترین مدل بی وای دی در چین بوده. البته ارزونترین سدان این سازنده بوده و اصلا حد خودروهای صادراتیش به اروپا نیست اما بسیار راحت کم مصرف و بی دردسر هست. بنده چهار سال هست دارم و کوچکترین مشکلی نداشتم.

        موافقم ۱
        مخالفم ۶
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (717 ديدگاه)

          بله من مدتی با F3 رانندگی کردم و یکی از دوستان هم این فاجعه رو خریداری کردند

          در تمام زندگی، هیچ ماشینی ندیدم که مشابه F3 از بی کیفیت ترین و آشغال ترین نوع پلاستیک بازیافتی برای داشبورد و تودری استفاده کنه،
          نکته جالب اینکه که BYD S6 شاسی بلند که سال بعد در نمایشگاه خودرو دیدم، کیفیت ساخت خوبی داشت ولی F3 اصلا جالب نبود، وقتی استارت می خورد صدای ناجوری تولید می کرد که در ماشین چینی مشابه، مثل بسترن وجود نداشت.
          حقیقتا F3 نسبت به سدان های چینی اقتصادی که من در ایران دیدم و رانندگی کردم، فاجعه بود

          حالا شاید ماشینی که رفیق ما خرید استثنائا مشکل داشته، ولی من طی ۱۰ سال بررسی ماشین های چینی بازار ایران، اصلا نتونستم با کابین F3 کنار بیام، چون همون موقع, آریو سایپا و بسترن B30 کیفیت کابین معقولی داشتن

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۲
      2. Freedom

        ۱۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جناب اشتری عزیز شما ناسلامتی خودتون خودرو بررسی میکنید ، این طرز اظهار نظر درمورد یک خودرو اصلا در سطح شما نیست ، بوی بد؟؟؟ پلاستیک نامرغوب؟؟؟؟ صدای بد استارت؟؟؟همون بسترن مگه چقدر کیفیت کابینش فرق میکنه؟ شما موتور و گیربکس خوب و هماهنگ ، سطح بالای آپشن( استارت دکمه ای و کی لس ، دوربین آینه بغل ، صندلی چرم ) مصرف سوخت پایین و فضای مناسب کابین رو بیخیال شدید ؟ بسترن گیربکس اتومات هست و قیمتش بالاتره نمیشه با این مقایسه کردش. مشخصه شما از نزدیکی BYD F3 هم رد نشدید 😂😂

        موافقم ۲
        مخالفم ۱۵
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (717 ديدگاه)

          یادش بخیر مرداد ۱۳۹۶،
          زمانی که اکثر مردم نمی دونستن چه طور بی وای دی تلفظ کنن :)

          https://www.zoomit.ir/car-articles/190368-new-chinese-cars-mashhad-auto-show/

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۵
      3. حسین

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (88 ديدگاه)

        با تمام احترامی که براتون قایل هستم کمی غیر حرفه ای اظهار نظر کردین.
        جنس پلاستیک بازیافتی دقیقا یعنی چی؟ آیا بوی خاصی متوجه شدید؟ یا دارای خط و خش بود؟ یا صرفا به خاطر خشک بودن جنسش این نظر رو میدین؟ جالب اینجاست که خودروهایی که مثال زدید اکثرا از به صدا افتادن کابین و یا بوی نامطبوع متریال رنج میبرند ولی کابین اف۳ به صدا نمیافته و بوی نامطبوع نداره. از نظر صدای استارت هم این توانایی بالای شما رو میرسونه که از روی صدای استارت پی به کیفیت بالای قطعات خودرو میبرین، قدر این موهبت رو بدونین..

        توصیه میکنم حداقل با چند نفر از مالکان چندساله اف۳ صحبتی داشته باشین نظرشون رو در مورد استهلاک و حفظ شرایط اولیه قطعات جویا بشین بعد نظر قاطع بدین. موفق باشین.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. حسین

        ۱۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (88 ديدگاه)

        این هم صدای استارتی که جناب اشتری در موردش گفتن خیلی افتضاحه. گوش بدین و قضاوت کنین!
        https://www.aparat.com/v/ruj4A
        قابل توجه اینکه اف۳ حدودا ۲ میلیون دستگاه در چین فروش‌ داشته از زمان معرفی! یعنی بیشتر از تمام سدانهای چینی دیگه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. پدرام

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (755 ديدگاه)

    درسته بی وای دی خیلی تو ماشین الکتریکی پیشرفت کرده ما این شیوه قیمت گذاری یکم عجیبه یعنی تقریبا از تسلا مدل y که حدود ۶۷ هزار دلار هست هم بیشتره!

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  4. Alan.r

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (657 ديدگاه)

    ۷۲ هزار تا واسه یه ماشین چینی!!!!!

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۷
  5. محمدرضا

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (722 ديدگاه)

    باشه ولی کی محصولات e_tron آئودی بیخیال میشه اینارو میخره یا اتو رو بهid4 ترجیح بده.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۹
  6. T

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (334 ديدگاه)

    ۷۲۰۰۰ یورو برای بی وای دی؟ راسته؟😂

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۶
  7. ۹۱۱

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    به شدت نمی‌ارزد.
    ۷۰ هزار تا میشه پول یه کوروت صفر

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۷
    1. Dian

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (305 ديدگاه)

      تو اروپا کوروت حدود ۹۰ هزار یورو هست

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
    2. حسین

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (88 ديدگاه)

      واقعا نمیدونی مخاطب این ماشینها کسی نیست که دنبال کورت باشه :))

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  8. T

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (334 ديدگاه)

    آیودی e Tron فقط قیافه داره و سرعت اصلا کاربردی نیست
    بردش خیلی کمه…
    البته که خیلی بهتر از بی وای دیه کلا میگم

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
    1. حسین

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (88 ديدگاه)

      ای ترون از نظر باتری و پیشرانه ضعیفتر از تانگ هست، یعنی هم شتابش ضعیفتره هم راندمانش پایینتره هم برد مسافتیش کمتره. البته از نظر اتاق و شاسی بهتره.

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  9. امیرحسین

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    کجاست شورولت کادیلاک بیوک جی ام سی کرایسلر داج جیپ رم لینکلن کجایین شما خیابان اتومان بزرگراه چهار راه کوچه بیابون بیوک ریویرا کنار ریل قطار رئیساشون چیکار میکنن 😔

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
  10. holbay با کاربرات ۴ دهنه

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (603 ديدگاه)

    چین هوی هوی هوی اجنبی اگه بازار و مشتریان ایرانی نبودن تا الان تو تو تو تو تو تو تو اجنبی نمی تونستی پیشرفت کنی باید مدیون ما باشی مجبوری

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۹
    1. reza342

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (127 ديدگاه)

      ازین کامنتای خنده دار بازم بزارید:)

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
  11. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    واقعا نمیسرفه

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
  12. حمید

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (273 ديدگاه)

    MG الان تو المان خوب جا افتاده ، تک و توک میبینم ، مدل جدید برقیش MG4 الان ۲۸ هزار یوروعه با برد ۴۰۰ کیلومتری (من باب مقایسه الان اوپل کورسا برقی ۳۶ هزار یوروعه بردشم در حد ۳۴۰ تاست )واقعا قیمتش رقابتیه

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  13. سامان اذری

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3049 ديدگاه)

    من خیلی از مدل han خوشم میاد ولی ۷۲ هزار یورو خیلی گرونه
    نهایتش ۴۰ هزار دلار قیمتش باید باشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  14. sina

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2213 ديدگاه)

    گرونه و نمیتونه رقابت کنه
    البت حضور چین تو بازار خوردو اروپا دلیل استراتژیک داره بیشتر تا دنبال سود بودن
    خود بی وای دی باتری ساز هست تا خودروساز و خیلی براش مهم نیست چقد بفروشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا