نیو EC7 برقی به عنوان آیرودینامیک ترین شاسیبلند جهان معرفی شد
همین چند روز پیش بود که خبری درباره نیو EL7 منتشر کردیم و حالا نوبت به محصول دیگری با نام EC7 رسیده که حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد. خودروساز چینی یاد شده EC7 را به عنوان نسخه کوپه مانند از EL7 یاد شده معرفی کرده و نیو از آن به عنوان شاسیبلند کوپه و پرچمدار خود نام میبرد.
البته از نظر ما این عبارات مبهم کمکی به فهم بیشتر درباره ویژگیهای طراحی این خودرو نمیکند هرچند باید گفت چیزهای شنیدی زیادی درباره نیو EC7 برقی وجود دارد! ابتدا به طراحی این خودرو میپردازیم که دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را داشتیم. در واقع نمای جلوی این خودرو دقیقاً مشابه مدل EL7 بوده و از خط سقف خمیده و اورهنگ عقب طویلتر سود میبرد. نیو EC7 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب برابر با 4968/1974/1714 میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن به 2960 میلیمتر میرسد. مهمتر اینکه خودروی موردبحث ضریب درگ 0.23 دارد که آن را طبق گفتههای نیو به آیرودینامیک ترین شاسیبلند جهان تبدیل میکند. یکی از چیزهایی که باعث شده خودروی جدید نیو به این عملکرد آیرودینامیکی دست یابد بال عقب فعال آن است.
نیروبخش این قدبلند چینی هم دو پیشرانه برقی است که حداکثر قدرت 644 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتون متر تولید میکنند. EC7 با این مجموعه میتواند ظرفت مدت 3.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. خودروی یاد شده با باتریهای 75، 100 یا 150 کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد و شعاع حرکتی آن نیز بین 490 تا 940 کیلومتر خواهد بود.
از نظر تجهیزات باید گفت EC7 بهصورت استاندارد با سقف پانورامیک بزرگ ساخته شده از شیشه دولایه ضد صدا و گرما عرضه میشود. تکنولوژی الکتروکرومیک منعطف نیو نیز باعث میشود بتوان میزان عبور نور را در 5 سطح تنظیم کرد تا بتوان میزان تیرگی شیشهها و پنجرهها را تعیین نمود. از دیگر ویژگیهای نیو EC7 میتوان سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای، سیستم صوتی با 23 بلندگو و صندلیهای گرمکن و سردکن دار را نام برد. نیو قبلاً پیشفروش خودروی جدید خود را شروع کرده و آن را از سال آینده عرضه خواهد کرد. ارزانترین نسخه EC7 قیمت حدود 70100 دلاری داشته درحالیکه قیمت مدل مجهز به باتری 100 کیلووات ساعتی از 78447 دلار شروع میشود. نظر شما درباره این شاسیبلند برقی چیست؟