خودروهای چینی

عملکرد نسبتاً خوب کراس اور چینی بی وای دی آتو 3 در تست گوزن

بی وای دی به دنبال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است و به همین خاطر حساب ویژه‌ای روی کراس اور آتو ۳ باز می‌کند اما این خودرو در تست ایمنی گوزن چه عملکردی خواهد داشت؟ با همدیگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال خواهیم بود پس همراه ما باشید.

اگرچه چینی‌ها به دنبال صادرات محصولات بیشتری به کشورهای مختلف از جمله اروپا هستند اما فعلاً به بازار خودروی آمریکا نفوذ نکرده‌اند. بی وای دی آتو ۳ که با نام یوان پلاس نیز شناخته می‌شود اخیراً وارد بازار اروپا شده است و احتمال دارد به موفقیت چشمگیری نیز دست یابد چراکه همین ماه پیش چند صد دستگاه از آن تنها در آلمان فروخته شده‌اند؛ اما مجله اسپانیایی Km77 تست مشهور گوزن را با این خودرو انجام داده است.

خودروی حاضر در تست گوزن به باتری ۶۰.۵ کیلووات ساعتی با تکنولوژی LFP مجهز است و پیشرانه برقی آن ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. رینگ‌های ۱۸ اینچی آتو ۳ نیز با لاستیک‌های کانتیننتال اکو کانتکت ۶Q 235/50 XL 101V همراه شده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این خودرو با موفقیت و بدون برخورد با مخروط‌ها مسیر تست را پیموده است. سرعت اولیه آتو ۳ در تست گوزن ۷۱ کیلومتر در ساعت ثبت شده و سرعت میانی و پایانی آن نیز به ترتیب ۶۱ و ۴۷ کیلومتر در ساعت بوده است.

اگرچه عملکرد این خودروی چینی زیر متوسط گزارش شده و برای مثال هیوندای کنا الکتریک بهتر از آن است اما به عنوان یک کراس اور شهری می‌توان چنین سرعتی را نسبتاً خوب در نظر گرفت. همچنین باید دانست بی وای دی آتو ۳ برای سواری راحت‌تر از سیستم تعلیق نرم سود می‌برد و برای مانورهای پرسرعت طراحی نشده است. تست اسلالوم آتو ۳ نیز نشان می‌دهد با خودرویی کاملاً متوسط روبرو هستیم چراکه این تست را با زمان ۲۵.۶ ثانیه به پایان می‌رساند و یکی از کندترین خودروهای تست اسلالوم لقب می‌گیرد. تنها دو خودروی فولکس‌واگن ID. Buzz Pro (زمان ۲۵.۷ ثانیه) و داچیا اسپرینگ (زمان ۲۷.۹ ثانیه) عملکردی ضعیف‌تر از این کراس اور چینی در تست اسلالوم داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. فرهاد

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    من طرفدار تسلا نیستم ولی خداییش فاز اونایی که میگن byd و بقیه اسباب بازی های چینی از تسلا بهترن چیه ؟!! تسلا خودش تو هندلینگ نسبت به اروپایی ها حرفی برای گفتن نداره ولی با این وجود ده ها لول از این بالاتر بود !! پدال چند ماه پیش تست موس تسلا مدل y رو گذاشت ، برین اونو ببینید بعد بیاین با این مقایسه کنین ! چین حداقل باید ۵۰ سال دیگه سگ دو بزنه تا تازه خودشو بتونه با آمریکا ، اروپا و ژاپن مقایسه کنه ( تجربه تو خودروسازی چیزی نیست که یک شبه بدست بیاد ) 😒😒

    موافقم 13
    مخالفم 35
    1. X

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      حالا خوبه 50 سال باید سگ دو بزنه که به تویوتا پلتفرم میده و به تسلا باتری میفروشه
      درضمن اکثر سهام خودروساز های اروپا متعلق به چین ان مهندس

      موافقم 27
      مخالفم 3
      1. امیر

        ۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (689 ديدگاه)

        کی گفته چین به تسلا باتری میفروشه ؟!! یک زمانی ( تا سال ۲۰۲۱ ) شرکت catl باتری مدل های ۳ و y تسلا رو تامین میکرد اما از سپتامبر ۲۰۲۱ یعنی زمانی که باتری های ۴۶۸۰ تسلا رونمایی شدن ، این شرکت برای هیچکدوم از مدل هاش از چین باتری نخریده پس اطلاع ندارید الکی حرف نزنید ! ( تسلا فقط‌ تو شانگهای چین کارخانه مونتاژ داره نه بیشتر از این )

        موافقم 1
        مخالفم 17
        1. X

          ۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1036 ديدگاه)

          باتری های خودرو های اروپا توسط bydتامین میشه و قبلش از پاناسونیک تامین میشد

          موافقم 18
          مخالفم 1
        2. حسین

          ۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (376 ديدگاه)

          داداش یکم آرامشت رو حفظ کن تا دو نکته رو بهت بگم
          اولا همه دنبال هندلینگ بالای تسلا اونم به بهای سواری خشک معروفش نیستن مخصوصا افراد میانسال و مسن که مشتری‌های اصلی بی وای دی هستن
          دوماً تسلا اکثر باتریهاش رو از شرکتهای چینی catl و byd میخره. زحمت سرچش با خودت.

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. وزیر میکروب شناسی

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      فاز اونا اختلاف قیمته ،،،، قیمت تسلا ۳۶۷۸ برابر اینه ،،،، خوب اگه کیفیت اینو ضربدر ۳۶۷۸ بکنیم ازش رادیکال بگیریم توی پارانتز بندازیم جلوش مساوی بذاریم میبینی که کیفیت این خیلی بالاتره

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. lelewed933

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    من فنربندی نرم رو خیلی دوست دارم
    تو ماشینای خشک اعصابم خرد میشه
    اصلا درک نمیکنم بعضیها ماشینو کف خواب میکنن و حال میکنن
    من دوست دارم ماشینی سوار شم که ناهمواریها رو اصلا متوجه نشم
    این بی وای دی هم از این بابت میتونه نظر منو جلب کنه

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. آلمان 🇩🇪🇩🇪

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      در طی این سال ها شرکت های چینی زیادی خواستن در سطح جهانی حاضر بشن که یکی از موفق ترین هاش همین byd هستش من از زمانی فهمیدم این برند آینده دار هستش که وارن بافت تو این شرکت سرمایه گذاری کرد

      موافقم 11
      مخالفم 2
  3. lelewed933

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    مانیتورش هم افقی تنظیم میشه هم عمودی
    خیلی جالبه

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      من با چینی های کمونیست در همه مسائل حال نمی‌کنم یادمون باشه ویروس کرونا بخاطر خوردن خفاش توسط همین جماعت شروع شد.

      موافقم 17
      مخالفم 21
  4. خوب

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    همینجوری نسبتا خوب میره تا خیلی خوب
    منتظر باشین

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. احسان

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    پیشرفتشون قابل تحسینه ولی تنها چیزی که هیچ وقت حرفه ای نمیشه،اسمای ماشینا و کمپانیایه چینیه.آرم خودروشون هم همینطور.یه اسم جهانی قشنگ نداره ماشیناشون

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. حسین

      ۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (376 ديدگاه)

      الان اسم BYD یا Atto مشکلش چیه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    واسه من نویی سیستم تعلیق و آرامش اتاق یعنی ۹۰ درصد کارایی خودرو. رک بگم واسه من هندلینگ توی شهر اصلا معنی نمیده تو همون جاده هم باز فاکتور خیلی مهمی نیست

    موافقم 10
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا