خودروهای چینی

دنزا ادعا می‌کند ۱۰ برابر بهتر از رقبای آلمانی است!

دنزا، برند جدید و لوکس شرکت BYD، با ادعای جسورانه‌ای وارد میدان شده است: «ما ۱۰ برابر بهتر از رقبایمان هستیم!

این برند که با حمایت غول خودروسازی چین و طراحی الهام‌گرفته از برندهای اروپایی پا به بازار جهانی گذاشته، قصد دارد با محصولاتی مثل Z9 GT و D9 MPV، غول‌های آلمانی مثل مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی و پورشه را به چالش بکشد. در این مقاله، جزئیات این برند نوظهور، ویژگی‌های خودروهایش و تأثیر احتمالی آن بر بازار ایران را بررسی می‌کنیم. اگر به دنبال خودرویی لوکس، پیشرفته و با ارزش خرید بالا هستید، دنزا می‌تواند شگفتی‌ساز بعدی صنعت خودرو باشد!

 دنزا چیست و چه هدفی دارد؟

دنزا (Denza) در اصل نتیجه همکاری مشترک بین دایملر (مالک مرسدس بنز) و بی‌وای‌دی بود، اما حالا به‌عنوان بازوی لوکس و پیشرفته BYD فعالیت می‌کند. این برند قرار است جایگاهی بین محصولات اقتصادی BYD و برند فوق لوکس یانگ‌وانگ (Yangwang) داشته باشد و در کنار برند آفرود فانگ‌چنگ‌بائو (Fangchengbao) به‌عنوان یکی از مهره‌های کلیدی استراتژی جهانی BYD عمل کند.

دنزا با هدف رقابت با برندهای لوکس اروپایی مثل ب‌ام‌و، مرسدس بنز و آئودی وارد بازار شده و قرار است در سال ۲۰۲۴ در اروپا و در سال ۲۰۲۶ در بریتانیا عرضه شود. استلا لی، نایب‌رئیس اجرایی BYD، در مراسم رونمایی این برند در هفته طراحی میلان با اطمینان اعلام کرد:

دنزا ترکیبی از طراحی پیچیده، عملکرد قدرتمند و فناوری خیره‌کننده ارائه می‌دهد که آن را به گزینه‌ای بی‌رقیب در بازار لوکس تبدیل می‌کند.

خودروهای دنزا: ترکیبی از زیبایی و فناوری

دنزا برنامه‌ریزی کرده تا سبد متنوعی از محصولات شامل ۶ تا ۷ خودرو را عرضه کند که دو مدل از آن‌ها آفرود هستند. در حال حاضر، دو خودروی اصلی این برند معرفی شده‌اند:

۱. دنزا Z9 GT:
این خودرو که در قالب یک شوتینگ بریک (Shooting Brake) و سدان سه‌جعبه‌ای در چین عرضه شده، قرار است پرچم‌دار دنزا در اروپا باشد. طراحی Z9 GT با الهام از پورشه پانامرا، توسط ولفگانگ اِگِرز، طراح سابق آلفارومئو، لامبورگینی و سئات، خلق شده و ظاهری خیره‌کننده و مدرن دارد. این خودرو از پلتفرم پیشرفته e3 BYD بهره می‌برد که شامل فناوری باتری‌های بلید (Blade Battery) و ساختار یکپارچه باتری با بدنه (Cell-to-Body) است.

Z9 GT با باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی، موتور جلوی ۳۰۸ اسب‌بخاری و دو موتور عقب ۳۲۲ اسب‌بخاری، مجموعاً ۹۵۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن تنها ۳.۴ ثانیه است. این خودرو همچنین از فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل چرخش ۳۶۰ درجه‌ای و حرکت خرچنگی (Crab Walk) برای پارک آسان در فضاهای تنگ برخوردار است.

داخل کابین Z9 GT با سه نمایشگر دیجیتال، سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته و متریال لوکس، تجربه‌ای مشابه خودروهای لوکس اروپایی ارائه می‌دهد. استلا لی با اطمینان می‌گوید: «این خودرو از نظر فناوری، راحتی و ارزش خرید، ۱۰ برابر بهتر از رقباست. ما ویژگی‌هایی داریم که برندهای سنتی اصلاً به آن فکر نکرده‌اند.»

۲. دنزا D9 MPV:

این مینی‌ون لوکس برای خانواده‌ها و مشتریان تجاری طراحی شده و با فضای داخلی جادار و امکانات رفاهی پیشرفته، رقیبی برای مدل‌هایی مثل تویوتا آلفارد یا حتی مرسدس بنز V-Class محسوب می‌شود

آیا دنزا برای بازار ایران جذاب است؟

بازار خودروهای لوکس در ایران، به‌ویژه در بخش سدان‌ها و شاسی‌بلندها، همیشه مورد توجه قشر مرفه بوده است. بااین‌حال، محدودیت‌های وارداتی و قیمت‌های نجومی خودروهای آلمانی باعث شده بسیاری از خریداران به دنبال گزینه‌های با ارزش خرید بالاتر باشند. دنزا با استراتژی قیمت‌گذاری رقابتی خود می‌تواند این خلأ را پر کند.

برای مثال، فرض کنید Z9 GT با قیمتی در حدود ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار (تقریباً ۶ تا ۸ میلیارد تومان با نرخ فعلی ارز و بدون احتساب تعرفه‌های گمرکی) وارد ایران شود. این خودرو با شتاب ۳.۴ ثانیه‌ای، طراحی لوکس و فناوری‌های پیشرفته، می‌تواند رقیبی جدی برای ب‌ام‌و سری ۵ یا مرسدس بنز E-Class باشد، اما با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر. همچنین، دنزا D9 MPV می‌تواند گزینه‌ای عالی برای خانواده‌های مرفه یا شرکت‌هایی باشد که به دنبال یک مینی‌ون لوکس و جادار هستند.

چالش اصلی برای ورود دنزا به ایران، همانند سایر خودروهای برقی، نبود زیرساخت‌های کافی برای شارژ و تعرفه‌های بالای گمرکی است. بااین‌حال، اگر دولت سیاست‌های تشویقی برای خودروهای برقی اعمال کند، دنزا می‌تواند به یکی از گزینه‌های محبوب در بازار ایران تبدیل شود. برای مثال، معافیت‌های گمرکی یا یارانه برای خودروهای برقی می‌تواند قیمت نهایی این خودروها را به سطحی برساند که با خودروهای بنزینی لوکس رقابت کنند.

دنزا در برابر رقبا: آیا ادعای برتری ۱۰ برابری واقعیت دارد؟

دنزا قصد ندارد در زمینه عملکرد خام با برندهایی مثل پورشه رقابت کند، بلکه تمرکز آن بر فناوری، راحتی و ارزش خرید است. بیایید نگاهی به مقایسه دنزا Z9 GT با رقبای اصلی‌اش بیندازیم:

مرسدس بنز EQE: این سدان برقی با قیمت پایه حدود ۷۵ هزار دلار، طراحی لوکس و فناوری پیشرفته‌ای دارد، اما شتاب آن (حدود ۴.۵ ثانیه) از Z9 GT کندتر است.
ب‌ام‌و i5: با قیمت مشابه، i5 تجربه رانندگی اسپرت‌تری ارائه می‌دهد، اما از نظر قدرت (حدود ۶۰۰ اسب‌بخار) و فناوری‌های نوآورانه مثل حرکت خرچنگی، از دنزا عقب‌تر است.
آئودی e-tron GT: این خودرو با شتاب ۳.۳ ثانیه‌ای و قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلار، در دسته‌ای گران‌تر قرار می‌گیرد.

دنزا با ارائه مشخصات فنی قوی، طراحی جذاب و قیمتی رقابتی، می‌تواند بخشی از مشتریان این برندها را به سمت خود جذب کند. استراتژی BYD در عرضه خودروهای با ارزش خرید بالا، پیش‌تر در مدل‌هایی مثل BYD Seal و Atto 3 موفقیت‌آمیز بوده و حالا دنزا این فرمول را در بخش لوکس پیاده می‌کند.

آینده دنزا در اروپا و جهان

دنزا با جدیت وارد بازار اروپا شده و قرار است شبکه فروش و خدمات پس از فروش جداگانه‌ای از BYD داشته باشد. استلا لی تأکید می‌کند که خدمات پس از فروش یکی از اولویت‌های اصلی دنزا خواهد بود: «ما نه‌تنها خودروهای پیشرفته‌ای عرضه می‌کنیم، بلکه خدمات پس از فروش قوی و متفاوتی ارائه خواهیم داد.» این رویکرد می‌تواند اعتماد مشتریان اروپایی را که به خدمات برندهای سنتی عادت دارند، جلب کند.

علاوه بر Z9 GT و D9 MPV، دنزا برنامه‌ریزی کرده تا مدل‌های بیشتری معرفی کند، از جمله دو خودروی آفرود و احتمالاً یک سدان لوکس دیگر که ممکن است نسخه تغییر نام‌یافته یانگ‌وانگ U7 باشد. این تنوع می‌تواند دنزا را به بازیگری کلیدی در بازار خودروهای برقی تبدیل کند.

اگر دنزا بتواند این چالش‌ها را مدیریت کند، می‌تواند به گزینه‌ای جذاب برای کسانی تبدیل شود که به دنبال خودرویی لوکس، برقی و با ارزش خرید بالا هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱۹ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. Lyting

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (250 ديدگاه)

    مرحبا بی وای دی ⚜️
    مرحبا هواوی ☯️
    مرحبا Zeekr
    مرحبا شیائومی🔆
    ⚡۱۰ تا ۷۰ درصد توی ۵ دقیقه ⚡🙀
    ۴۰۰ کیلومتر با ۵ دقیقه شارژ 🙀
    مرحبا قیمت رقابتی
    مرحبا خودرو سازی چین🇨🇳

    موافقم 123
    مخالفم 162
    1. amir

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3918 ديدگاه)

      علی نوا نسخه مناطق چشم بادومی ها

      موافقم 87
      مخالفم 10
    2. پیام

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2273 ديدگاه)

      دنزا=حرف مفت

      موافقم 67
      مخالفم 66
      1. javad-bmw

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (320 ديدگاه)

        حرف مفت رو کاملاً موافقم.
        اگه به ادعا کردن باشه ، منم ادعا میکنم دَس فرمونم ۱۰ برابر از همیلتون بهتره.
        کنتور نداره که پشت سر هم میبافن

        موافقم 69
        مخالفم 16
    3. میلاد

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چی میگه زبون بسته باید یه مترجم استخدام کنم حرفهای تورو واسم ترجمه کنه

      موافقم 62
      مخالفم 4
      1. NAVID@@98

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1292 ديدگاه)

        استخدام کن
        نامرده نکنه

        موافقم 1
        مخالفم 1
    4. بنده خدا

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      بزودی چین و انگلیس توسط ترامپ تجزیه میشه!!!!!!
      اتفاقات عجیب در راه است!!!!!
      کانادا و گرینلند جزئی از آمریکا میشه!!!
      امپراطوری پارس دوباره……!!!!

      موافقم 43
      مخالفم 88
      1. شادی

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چقدر خندیدم واقعا بعضی خیلی بامزه ان

    5. سوشیانت

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (4158 ديدگاه)

      مرجبا موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر نهایت توان چین در خودرو های درون سوز🤣🤣🤣

      موافقم 52
      مخالفم 33
    6. سینا

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      به اعداد و ارقام تجاری نمیشه باور کرد الان شما بری توی سایتش یا دفترچه هم زده این اعداد در شرایط آزمایشگاهی بدست آمده است. و چینی ها دغل باز هستن احتمال دروغ بودن این اعداد خیلی بالا هست

      موافقم 55
      مخالفم 19
      1. داریوش

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        لطفا یک عکس از دفترچه خودرو دنزا بفرست ما هم ببینیم 😇

        موافقم 28
        مخالفم 6
    7. محمد

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      چین همش کپی و دزدی تکنولوژی از روی امریکاست

      موافقم 65
      مخالفم 19
      1. Kaveh

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        دقیقا … و این بی قاعدگی غرب بود ….
        سناریوی غم‌انگیز آینده (که همین حالا هم شروع شده):
        فاز اول (شکار فناوری):
        چین با وعدهٔ “بازار بزرگ و نیروی کار ارزان” خودروسازان را فریب داد تا خطوط تولید و دانش فنی را منتقل کنند.
        فاز دوم (حذف تدریجی رقبا):
        چین حالا با سیاست‌های تنظیم‌بازار (مثل یارانه‌های سنگین به BYD)، قیمت‌ها را آنقدر پایین نگه می‌دارد که رقبای خارجی یا ورشکست شوند یا سهم بازار را از دست بدهند.
        آمار هولناک: سهم خودروسازان خارجی در چین از ۶۰% در ۲۰۲۰ به ۴۰% در ۲۰۲۴ سقوط کرده!
        فاز سوم (انحصار و گرانفروشی):
        وقتی هیچ رقیب خارجی باقی نماند، چین همان بازی که در صنایع دیگر (مثل فولاد و پنل خورشیدی) انجام داد را تکرار می‌کند:
        ابتدا با قیمت‌های دامپینگ بازار را اشباع می‌کند…
        سپس وقتی انحصار پیدا کرد، قیمت‌ها را به‌صورت تصاعدی افزایش می‌دهد.
        چرا مدیران غربی این اشتباه فاحش را مرتکب شدند؟
        تلهٔ سود کوتاه‌مدت
        خوش‌بینی احمقانه که فکر می‌کردند می‌توانند “فقط مونتاژ” را به چین بسپارند درحالی که “مهندسی پیشرفته” در خانه بماند (غافل از اینکه چین هر فناوری را در کمتر از ۵ سال جذب می‌کند).
        توهم کنترل: تصور می‌کردند قوانین مالکیت فکری در چین محترم شمرده می‌شود!

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. مرتضی ابراهیمی

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          دم چین گرم تو چرا میسوزی ؟؟اتفاقا انحصار از دست اروپا و آمریکای دغل باز گرفته بشه بنفع کل کره زمین ومردم است

          موافقم 3
          مخالفم 13
    8. امیر عباس

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      مرحبا چیه داداش؟؟؟؟!!
      بجاش از واژه زیبای،،آفرین،،استفاده کن،

      موافقم 35
      مخالفم 9
    9. امیر عباس

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      مرحبا=آفرین

      موافقم 30
      مخالفم 8
    10. علیرضا افتخاری

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      مرحبایی که تومیگی هرکه ندونه فکرمی کنه نماینده حزب کومونیست کشورحشره خوارچین هستی!؟

      موافقم 27
      مخالفم 6
      1. Lyting

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (250 ديدگاه)

        من فقط خواستم به علی طعنه بزنم که همچنین کامنت هایی رو برای ماشین های آمریکایی میزاره

  2. مسعود

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آینده خودروهای الکتریکی در آینده باتوجه به اینکه80 درصد فلز نئودیمیوم در چین استخراج میشه در دست چینی هاست
    و البته با قیمت مناسب وقتی تسلا رو شکست بدن قیمت هاشونو میکشن بالا

    موافقم 62
    مخالفم 19
    1. مزدک

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (150 ديدگاه)

      پس واقعا فکر کردی جنگ اوکراین و این مثلا مذاکره ای که دارن با ما می کنن سر چیه؟؟؟ اون منابع معدنی ای که ترامپ داشت توی کاخ سفید چونه شونو با زلنسکی می زد چیه؟؟؟ الان هم داره سر همون منابع با پوتین چونه می زنه، که راضی ش کنه تا اوکراین و منابع ش رو در اختیار آمریکا قرار بده… در حقیقت؛ “هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیره”! سوق دادن پوتین به حمله به اوکراین، با رها کردنش در قضیه ی الحاق کریمه، صرفا جهت شروع جنگی بود، که زیرساخت های اوکراین رو نابود، و شرایط رو برای ورود کامل آمریکا به ساختار اقتصادی اون کشور، بعد از جنگی که اوکراین رو صد در صد به آمریکا بدهکار می کنه؛ فراهم کنه، که فعلا به خوبی پیش رفته!!!
      مذاکره با ما هم، بخش مهمی از همین بازیه! آمریکایی ها دارن به پوتین فشار میارن، که در صورتی که صلح مورد نظر آمریکا با اوکراین رو نپذیره (که در اون، منابع معدنی اوکراین دربست در اختیار ایالات متحده قرار خواهد داشت، تا بتونه معادن بزرگ نیمه هادی اون کشور رو، تا قبل از الحاق مجدد تایوان به چین، فعال کنه، و در لحظه ی اجتناب ناپذیر تسلط مطلق چین بر معادن نیمه هادی تایوان، بتونه به واسطه ی تسلطش بر منابع اوکراین، تعادل اقتصاد بین المللی رو مجددا احیا کنه!)، باید از منافع عظیم ش در ایران، چشم پوشی کنه!
      تمام این بازی ها، بخشی از جنگ بزرگ نیمه هادی ها، بین شرق (به رهبری چین)، و غرب (تحت انقیاد آمریکا) ست. ترکیب جایگزین، برای مقابله با تسلط چین بر منابع تایوان هم البته موجود هست؛ و اون ترکیب، حاصل جمع منابع ایران و افغانستان هست، که زمزمه های جفت ش هم داره به گوش می رسه!
      ما در مناطق شرق و شمال شرق کشور، یعنی به طور مشخص، در کویرهای مرکزی و لوت، و بخش هایی از خراسان بزرگ، منابع لیتیوم و نیمه هادی داریم، که در ترکیب با منابع افغانستان (شامل منبع عظیم لیتیوم هرات و اورانیوم بلخ)، بهترین جایگزین، برای تایوان و اوکراین هست! به علاوه؛ منبع مهم لیتیوم، در شمال غرب ایران، و به طور کلی، گستره ی عظیم منابع معدنی مهم، نفت و گاز، آثار باستانی و فرصت های گردشگری و…، مواردی هستن که حتی ایلان ماسک رو هم چنان وسوسه کردن، که قبل از انتخابات اخیر آمریکا، جمله ای رو گفت، که اون زمان کسی بهش دقت نکرد، یا اقلا جدی ش نگرفت: بهترین فرصت سرمایه گذاری حال حاضر در جهان، ایرانه…! امروز تقریبا مشخص شده، که معنا و منظور این جمله، از زبون مشاور اقتصادی اصلی ترامپ، چی بوده…
      در صورتی که پوتین نتونه افکار عمومی روسیه رو راضی به انجام این معامله با آمریکا کنه (بخشیدن اوکراین به آمریکا و خروج نیروی دریایی روسیه از مدیترانه، در ازای فرصت برابر در ایران و انتقال نیروی دریایی روسیه به خلیج فارس، تا هم رابطه ی اروپا و آمریکا اصلاح بشه، هم نیروی دریایی روسیه در خلیج فارس، توسط آمریکا راحت تر کنترل بشه، و در عین حال کم اثرتر بشه، و علاوه بر این ها، با واسطه گری مجدد روسیه ی تحت نظر آمریکا، جهت تأمین گاز مورد نیاز اروپا از طریق منابع ایران و خودش، رگ حیاتی اروپا هم در اختیار ایالات متحده باشه!)، گزینه ی جایگزین ایران+افغانستان، آماده ی جایگزینی هست.
      جالبه که در صورت عدم پذیرش پوتین (که به دلیل هزینه های مالی و به خصوص جانی بسیار روسیه در جنگ اوکراین، به سختی ممکنه که بتونه بدون از دست دادن خیل عظیمی از حامیان و رأی دهندگان روس، افکار عمومی کشورش رو راضی به انجام چنین معامله ای بکنه!) هم، آمریکا (البته بعد از تغییر قدرت در اوکراین و کنار گذاشتن زلنسکی ناسازگار!) ادامه ی جنگ اوکراین، و حمایت همه جانبه از اون کشور، در برابر تجاوز روسیه رو در دستور کار قرار خواهد داد، و بعد از تحمیل شکست به پوتین، با همکاری اتحادیه ی قاره ی سبز، هم اقتدار داخلی اون رو در روسیه از بین خواهد برد، و فضا رو برای جابجایی قدرت در اون کشور فراهم می کنه، هم مجددا بعد از پایان اون جنگ، منابع معدنی نیمه هادی اوکراین رو هم، به منبع جایگزین (ایران و افغانستان) خواهد پیوست، تا در جنگ نیمه هادی ها هم، پیروز نهایی، جبهه ی غرب، به سرکردگی آمریکا باشه…

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. Cadillac-V

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (491 ديدگاه)

    یکی جلو بی وای دی بگیره

    موافقم 55
    مخالفم 14
    1. Audi

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه چشامو از دست نداده باشم لاستیکاش المانیه

      موافقم 37
      مخالفم 1
  4. Ahmad

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (257 ديدگاه)

    فراری ۱۲ سیلندری برنده بهترین طراحی سال شد پدال خبرش رو کار کن

    موافقم 37
    مخالفم 7
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3504 ديدگاه)

      در سایت‌های معتبر خارجی چنین چیزی ندیدم
      اگر شما منبع انگلیسی می‌شناسید لینک بدید لطفا

      موافقم 36
      مخالفم 5
  5. B

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    حالا اروپا تعرفه هاشو برداره ورشکست شن شرکتاش 🤣🤣🤣

    موافقم 26
    مخالفم 13
  6. ارسلان

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (166 ديدگاه)

    راست میگه 😂
    ۶۰,۰۰۰-۸۰,۰۰۰ دلار که پولی نیست بگو یک میلیون بدی ام ارزشش و داره ، چرخش ۳۶۰ درجه ، خرچنگی….این چینی های اوسگل فکر کردن به تکنولوژی ناشناخته دست پیدا کردن ؟
    از صاحبان زانتیا عهد بوقی ام بپرسی ۱۰ درصدشون کار به سیستم تنظیم ارتفاعش ندارند…یه زمانی برا تبلیغات خوب بود که ملت ندید بدید بودند

    موافقم 56
    مخالفم 29
    1. Mohammad

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (323 ديدگاه)

      چینی های اوسگل ؟
      عزیز اول ادبیات یاد بگیر
      انقدر هم حرص نخور
      این همه عقده و فشار از کجا میاد ؟
      فشار اقتصادیت رو اینجا خالی نکن
      اینجوری باشه بنده هم قسط عقب افتاده دیجی کالا دارم میتونم عقده هام رو خالی کنم
      شما روی چه حسابی می‌فرمایید چینی ها عقب مونده و احمق هستند ؟
      میتونی دلیل بیارید ؟
      منبع دارید ؟
      آیا ایران کشوری که محل سکونت من و شما هست از کشور چین پیشرفته تره ؟
      این شرکت نوظهور یه ادعایی کرده ، حالا راست و دروغش در آینده مشخص میشه و بعدش میتونید مسخره کنید ، البته بازم مسخره کردن شما هیچ تاثیر مخربی روی این شرکت چینی نداره
      بی وای دی موفق بوده ، بنابراین شرکت زیر مجموعه بی وای دی هم موفق میشه .
      فقط بخاطر تعرفه های سنگین آمریکا ، اروپا و متحدان غربی ، کار برای این شرکت سخته ، که البته بازم میتونه فروش داشته باشه ، در بازار آمریکای لاتین ، خاورمیانه ، آسیا ، آفریقای جنوبی .

      موافقم 66
      مخالفم 28
      1. اویس جو

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        دمت گرم داش حرف دلموزدی بعضی هاهستن جیره خورهستن بدبختی بقیه رانادیده می گیرن چین ازهمه کشورهاداره بیشترپیشرفت میکنه ایرانمون پس رفت ترین کشورجهان شده ماهمچین جایی نیستیم که به بقیه کشورهامسخره کنیم خرگوش دستش به انگورنمی رسه میگه بیخیال ترشه

        موافقم 27
        مخالفم 19
    2. رضا

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پسر خوب واقعا ندید بدید تویی.چرخش ۳۶۰ درجه و حرکت خرچنگی رو هنوز ندیدی تو ماشین نظر هم میدی؟کاری به چینی بودنش ندارم ولی شرکت بزرگ و قوی هست و امکان عمل کردن به حرفاش هست.ولی خوی خیلی‌ از لوکس سوارا برند آلمانی آمریکایی و… به صدتا چینی نمی‌دن حتی اگه بهتر باشه.بعضیام کار به برند ندارن امکانات و ارزش خرید براشون مهمه

      موافقم 12
      مخالفم 10
  7. Mhosein

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    ماشینی که از خود اروپایی ها الهام گرفته شده میتونه ده برابر ازشون بهتر باشه؟فک نکنم

    موافقم 55
    مخالفم 28
  8. amir

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3918 ديدگاه)

    در کلاهبرداری احتمالا

    موافقم 41
    مخالفم 26
    1. Sina_carshow

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (570 ديدگاه)

      مثلا چه کلاه برداری؟ دلیل منطقی داری بفرما
      وگرنه اون اروپایی ها هستن برا ماشین با چرم مصنوعی و موتور 200 اسب بخاری با داشبورد پلاستیکی 80 هزار یورو شارژت میکنن (آئودی a6) این ماشین از هر لحاظ از اینا بهتره از مصرف سوخت بگیر تا پرفورمنس و حتی رابط کاربری کم لگ و بی نظیرش (عمرن بتونی چیزی تمیز شبیه‌ رو تو آلمانی ها پیدا نکنی مگر بنز از بقیه نزدیک تر باشه بهش) و حتی توانایی رانندگی تمام خودکار هم داره که آلمانی ها ندارن راست میگه واقعا بهتره
      قابلیت چرخش 360 درجش هم که تو یه لیگ دیگس هرچند خوره تایر هس ولی بازم به آپشنه
      این ماشین روزی یه آئودی a6 اوانت و بی ام و سری 5 تورینگ صبحانشه

      موافقم 15
      مخالفم 39
      1. Sina_carshow

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (570 ديدگاه)

        اونایی که منفی دادن فقط یک برتری فقط یک برتری از آئودی a6 اوانت یا بی ام و سری 5 تورینگ بگن فقط یک برتری
        من دیگه کامنت نمیزارم

        موافقم 8
        مخالفم 24
        1. Milad1986

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (12 ديدگاه)

          فکر کنم بیست سال یا بیشتر باشه که ائودی خودروی تمام آلمینیوم زد یعنی همه چیز خودرو آلمینیوم هست حتی موتور اون آلمینیوم هست چیزی که چینی ها صد سال بعد هم بهش نمی‌رسند

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. Sina_carshow

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (570 ديدگاه)

          بحث اینه تا وقتی تاثیرش مشخص نباشه اهمیتی نداره ماشین 200 اسب بخاری رو داره میده 80 هزار یورو و توش کروز کنترل هوشمند هم آپشن سفارشی کرده

          موافقم 2
          مخالفم 4
      2. شادی

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دوستان پرفورمنس همون به معنای عملکرده

      3. Mohammad

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (323 ديدگاه)

        عزیز شما با اسم مستعار Sina Carshow در یوتیوب فعالیت دارید ؟

        1. Sina_carshow

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (570 ديدگاه)

          بله

    2. amir

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3918 ديدگاه)

      اوه اوه پناه بگیرید سهام دار بی وای دی وارد شد

      موافقم 21
      مخالفم 5
      1. Sina_carshow

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (570 ديدگاه)

        حتما شما سهام دار بنز نیستید!

        موافقم 5
        مخالفم 19
        1. فرامرز

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (259 ديدگاه)

          با اینکه چند ساله عضو سایت پدالم اما خیلی کم کامنت میذارم و سعی میکنم که بیشتر یاد بگیرم، بگذریم
          آقا سینا یکی از اونایی که بهتون منفی داده من بودم
          ولی شما گفتین که فقط یکی فقط یکی از برتری های آئودی یا بی ام و رو بگین منم فقط یکیشو میگم:
          ارزش برند، جایگاه و پرستیژ خودروهای آلمانی مثل بی ام و، بنز ، آئودی و پورشه و…سالهاست که در دنیا ثابت شده و مثل این ماشین های بی نام و نشان چینی نیستن که بخوان اول شروع کار باشن و ۵۰سال زحمت بکشن تا شاید، شاید بتونن یک جایگاهی به دست بیارن
          البته منکر این نیستم که چینی ها توی ۲۰ سال گذشته خیلی پیشرفت کردن و واقعا اینهمه پیشرفت ستودنیه اما لطفا شما هم اینقدرنسبت به خودروهای اروپایی جبهه نگیرید
          هر کشوری که خودرو تولید میکنه و خودروهای خوبی داره آفرین بهش اما اینجوری که جنابعالی هم می‌فرمایید نیست دوست عزیز
          یکم منطقی باشیم دوستان چون هرجایی که تعصب وارد بشه عقل و منطق جایی نداره پس لطفا یکم تعصبات رو کنار بذاریم و از ماشین بازیمون لذت ببریم
          مخلص همه ی دوستان 🌹🌹

          موافقم 3
          مخالفم 4
        2. Sina_carshow

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (570 ديدگاه)

          سلام فرامرز جان راستش مخالفم
          ارزش برند وقتی میتونم همین ماشینو 3 یا 4 سال دیگه نصف قیمت با 50 هزار کارکرد بخرم دیگه معنی خاصی نداره
          اگه درباره برابوس یا منصوری یا فراری و… بود می‌گفتیم حرفتون درسته
          ارزش برند اونجا معلوم میشه که افت قیمت نداشته باشه آلمانی هام سلطان افت قیمت هستن نه اینکه چینی ها نباشن ولی از آلمانی ها بدتر نیستن فقط اونجا شما داری نصف یا یک سوم پول میدی به همون نسبت کمتر ضرر میکنی
          اینجا امارات فقط پلاکه که ارزش داره و سرمایه هس مثل ماشین تو ایران
          من خودم ترجیح میدم با پول به آئودی یه دنزا بگیرم با بقیش پلاک سه رقمی خیلی هم کلاس بالاتر هستم جلو دید عموم حداقل تو خاورمیانه و کشورای عربی و حتی حفظ سرمایه میکنم و افت قیمت ماشینم جبران میکنه

          موافقم 5
          مخالفم 3
  9. P

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (306 ديدگاه)

    نه دو برابر نه سه برابر ، دههههههههههههههههه برابر !!!!!!!!!! احتمالا منظورش ۱۰درصد بوده

    موافقم 28
    مخالفم 12
  10. داودرحیمی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خنده داره که این ادعا را کرده. چین کپی رایته نه تکنلوژ

    موافقم 33
    مخالفم 14
  11. سعید

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آمریکاییها برای اینکه بتوانند محصولاتشان را در آمریکا بفروشند وبا چین رقابت کنند ۱۵۰ درصد محصولات چین را گرانتر کردند اما باز هم آمریکاییها محصولات ساخت چین را میخرند !!!
    راستی چرا ؟!!

    موافقم 23
    مخالفم 22
  12. SAEID NOURI

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام و ارادت
    بنده رفته بودم چین، اونجا به شدت BYD و جیلی رو استفاده میکردن و جزو بهترین برندهاشون بود.
    وااااقعا BYD خیلی پیشرفت عالی داره، اگه راه ماشینهای درجه یکش به ایران باز بشه همه متوجه میشن چه برندی هست.

    موافقم 27
    مخالفم 13
  13. حسن پاشایی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (66 ديدگاه)

    باور کنید چین اشغال سازه تازه همین خودرو سازی رو از همین اروپایی‌ها و ….. یاد گرفته من ماشین بازم ولی خداییش حالم از اسم ماشینهای چینی قیافه ماشین چینی بالای بیست سی تا برند تفاله تولید کن متاسفم برای کشورم اینا در زمان شاه و حتی تا این بیست سال پیش کیفیت ماشینهاشون در حد مونتاژ کارای ایران نبود امیدوارم بار دیگه ما رابطه مون با غرب بهتر بشه و بساط تفاله سازی چین از این کشور جمع بشه ایران بدبخت بره چینی مونتاژ کنه کیف نیست

    موافقم 25
    مخالفم 24
    1. Someone

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      مقایسه j7 که نهایتا ۱۶،۱۷ هزار دلار باشه، با ماشین ۴۰ هزار دلاری کره ای و ژاپنی اشتباهه. هروقت تو این رنج قیمت تونستن ماشین بهتر بسازن، اونوقت میشه اینطور گفت

      موافقم 18
      مخالفم 5
  14. حسن پاشایی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باور کنید چین اشغال سازه تازه همین خودرو سازی رو از همین اروپایی‌ها و ….. یاد گرفته من ماشین بازم ولی خداییش حالم از اسم ماشینهای چینی قیافه ماشین چینی بالای بیست سی تا برند تفاله تولید کن متاسفم برای کشورم اینا در زمان شاه و حتی تا این بیست سال پیش کیفیت ماشینهاشون در حد مونتاژ کارای ایران نبود امیدوارم بار دیگه ما رابطه مون با غرب بهتر بشه و بساط تفاله سازی چین از این کشور جمع بشه ایران بدبخت بره چینی مونتاژ کنه کیف نیست

    موافقم 23
    مخالفم 19
    1. Sina_carshow

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (570 ديدگاه)

      درواقع 156 تا برند چینی داریم

      موافقم 12
      مخالفم 3
  15. سوشیانت

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4158 ديدگاه)

    اعتماد به سقف که میگن منظورشون ایشون بوده🤣🤣🤣 در حدشون نیست چه برسه به اینکه ۱۰ برابر بخواد بهتر هم باشه

    موافقم 27
    مخالفم 16
    1. Sina_carshow

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (570 ديدگاه)

      همین الان بالا توضیح دادم رقیباش رو میخوره اگر از ماشینای سطح بالاتر از خودش بهتر نباشه
      درواقع شما فقط فن لوگو هستید این ماشین لوگوش بنز بود یا هنوز بنز سهام دار اصلی بود میگفتید شاهکار بنزه
      در حالی که این ماشین کامل ترین استیشن دنیاس و رو دست نداره از نظر تکنولوژی و آپشن و پرفورمنس هم در حد rs6 و بی ام و M5 تورینگ هس با قیمت کمتر از نصفشون
      حالا تو خود چین ادعا شده تست هندلینگ و تست گ.. و.. ز ن رو بهتر از پورشه تایکان پایه گذرونده باید تست شه ببینیم تو اروپا چه طوریه
      خودرو یه کالا مصرفیه برندای آلمانی که سلطان افت قیمت هستن و حتی از چینی ها بیشتر افت قیمت دارن واقعا ارزش خرید مقابل قیمت پرداختی این ماشین از همه بهتره و هرچی بخوای از ماشین امروزی بهت میده
      نمیدونم مشکلتون با چینی ها چیه اوکی حالا به خاطر کارایی کرده با کشورمون حق میدم ولی صنعت خودرو سازیش بی تقصیره

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. سوشیانت

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (4158 ديدگاه)

        جالبه بدونی که همین z9 که شما میگی زمانی تولید شده بود که شرکت دنزا یک جوینت ونچر چینی آلمانی بود بعد اون وقت شما داری از چین تعریف میکنی و میگی آلمانی بده😁 بحث برتری درون سوز از لحاظ لذت رانندگی هم بار ها راجبش صحبت کردیم

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. Sina_carshow

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (570 ديدگاه)

          نگفتم آلمانی بده گفتم الان چینی ها وضع بهتری دارن تو ارائه امکانات و کیفیت سواری و کیفیت ساخت نسبت به قیمت
          درضمن داداش دنزا N9 رو چی میگی اگه زد9 اینجوری بوده که البته بعیدم میدونم مال اون دوران جوینت ونچری باشه با توجه به اینکه هیچ اشتراکی با بنز دیگه نداره از نظر قطعات و شاسی و… چه برسه به سهام و جوینت ونچر بودن
          درونسوز یه برتری داره که اونم صداس که اونم باید بابتش پول زیاد خرج کرد این آئودی a6 اوانت 200 اسبی که رقیب این ماشینه نهایت صدای جارو برقی میده و 0 تا 100ش هم دو روز کاری زمان میبره، مطمئنا یه هیبرید و یا برقی 1000 اسبی خیلی حس و حال بهتری دارن
          درضمن دنزا هم هیبرید داره هم برقی
          وگرنه خودرو برقی دردسر هاش کمتره کلی هم امتیاز گیرت میاد وقتی نمیخریش دیگه دنزا که تست گ. و.. ز.. ن هم بهتر از پورشه تایکان پایه ظاهر شده که یعنی هندلینگ هم ازش بهتره پس قطعا لذت خاص خودشو داره

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (4158 ديدگاه)

          خوبه که همچنان رکورد شتاب خودرو های جاده ای دست درو سوز هاست که میگی شتابشون دو روز زمان میبره😁 در ضمن همون صدا خودش خیلی رو تجربه رانندگی تاثیر میذاره برو مقایسه آیونیک و بی ام و سری ۳ رو بخون هیبرید ها هم تاثیر زیادی روی کاهش صدا دارن در ضمن حتی اگر بنز نقشی از لحاظ تکنولوژی نداشته باشه اگر نبود دنزایی هم وجود نداشت چون دنزا اصالتا چینی آلمانی بود که تازه شده چینی n9 هم که راحت از اسکالید آی کیو شکست میخوره اگر بخوای دوباره مثال میزنم امکانات کادیلاک رو درباره z9 هم پدال گذاشته بود اون موقع بنز کامل از جوینت ونچر خارج نشده بود

        3. سوشیانت

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (4158 ديدگاه)

          خوبه که همچنان رکورد شتاب خودرو های جاده ای دست درو سوز هاست که میگی شتابشون دو روز زمان میبره😁 در ضمن همون صدا خودش خیلی رو تجربه رانندگی تاثیر میذاره برو مقایسه آیونیک و بی ام و سری ۳ رو بخون هیبرید ها هم تاثیر زیادی روی کاهش صدا دارن در ضمن حتی اگر بنز نقشی از لحاظ تکنولوژی نداشته باشه اگر نبود دنزایی هم وجود نداشت چون دنزا اصالتا چینی آلمانی بود که تازه شده چینی n9 هم که راحت از اسکالید آی کیو شکست میخوره اگر بخوای دوباره مثال میزنم امکانات کادیلاک رو درباره z9 هم پدال گذاشته بود اون موقع بنز کامل جوینت ونچر خارج نشده بود
          پدال لطفا پاک نکن این همه نوشتم

      2. اکبر ایمانی

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (173 ديدگاه)

        چینی ها اگه دودره باز نبودن یه تست ایمنی یورو انکپ میبردن ماشین هاشونو نه که همونم کپی کنن و شل بگیرن تو تست ایمنی.

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. Sina_carshow

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (570 ديدگاه)

          واقعا گاهی اوقات میمونم چی بگم کسایی مثل شما که بی دلیل هیت میدید
          شاسی ولوو ها با خیلی از محصولات جیلی و زیر مجموعه هاش مثل زیکر و لینک اند و کو مشترکه پس اگر مثلا ماشینای جیلی ایمن نیستن پس ولوو هم نیس
          درضمن سرچ کنی خیلی از چینی ها ماشیناش هم یورو انکپ رفته

          موافقم 2
          مخالفم 2
  16. 제네시스

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    احتمالا قیمتش خیلی بالاس…

    خداییش یه جنسیس G80 ماگما یا اسپورت بگیری خیلی بهتره

    موافقم 20
    مخالفم 12
  17. Titanium

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    طراحی چراغاش خوبع

    موافقم 13
    مخالفم 10
  18. ولی الله یوسفی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام و درود
    خودرو کالایی مصرفی و بی ارزش هست که بعداز چندسال قراضه و ناکارآمد و مستهلک میشود مثل گوشی موبایل و هزاران کالاهای مصرفی دیگر…
    و در تمامی کشورهای دنیا خودرو کالایی بی ارزش و قیمتی ارزان دارد که بصورت اقساط هم میفروشند.
    حال شما هموطنان(متاسفانه) اینقدر ساده لوح هستید که شرکتها و گمرکات از جهالت تان سواستفاده کرده و با قیمتهای صدها برابری این گاری های چهارچرخ را به شما می‌فروشند ضمن اینکه باید التماس و زاری هم بکنید تا تحویل تان بدهند.
    بعدش هم به ریش تان میخندند اصلأ شک نکنید.
    از فردای همانروز مثل غلامان حلقه بگوش میشوید که باید برای آنها کارکنید و همه درآمدتان را قسط بدهید و خرج آن زباله بی کیفیت چهارچرخ درست نشدنی بکنید. این چه فرهنگی هست که دارید؟ واقعا کمی فکر کنید و به خودتان بیایید، میخواهید چند نسل دیگر را به تباهی و فنا و نابودی بکشانید؟
    مجازات و سزای بی تدبیری و بیسوادی و جهالت،
    هم دچار خودتان، هم نسلهای بعدی تان شده است.

    موافقم 27
    مخالفم 6
  19. real madrid

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماایرانی هافقط حسرتشومی خوریم باکارشناسی میفتیم به جون کشورهای پیشرفته چون خودمون پس رفت ترین کشورجهانیم بعضیامیگن چین آشغال می زنه خبرندارن همین آشغال پرفروشترین جهان شده بابهترین فناوری وتکنولوژی هااونوقت بایدخودمون مسخره کنیم که پرایدقوطی کنسرودرست میشن معمولی ترین ماشین بی وای دی هزارتاپرایدمی ارذه اونوقت بعضی هاازحسادت وفشارمیفتن به کارشناسی وانتقادکردن اوناکجاماکجا؟همه دنیاازایرانمون دوقرن جلوترهستن

    موافقم 14
    مخالفم 5
  20. آرمین

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اکثر کشورها فکر اینن که پیشرفت کنند – منظورم پیشرفت واقعیه – به همین خاطر از کلیه منابع و امکاناتشون استفاده میکنند که اسم کشور و اعتبار تولیداتشون را بالا ببرند ، هیچ وقت هم این رقابت از بین نمیره و باعث دشمنی بین کشورها هم نمیشه ، مطمئن باشین این رقابت باعث ایجاد بیشتر انگیزه جهت پیشرفت و ماندگاری خواهد شد ، ساخت این اتومبیل نشانه عقب افتادن تکنولوژی غرب نیست ، بلکه نشانه دردسترس شدن بیشتر تکنولوژی است و این خوبه .

    موافقم 17
  21. رامین صفایی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    هیچکس در دنیا چینی ها را به حساب
    نمی آورد و جدی نمیگیرد . چینی ها بهتر است بروند دنبال همان گاری و ارابه و
    فرغون سازی خودشان .

    موافقم 15
    مخالفم 18
    1. منصور

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      چین خودش یک ششم دنیاست

      موافقم 11
      مخالفم 4
  22. بی وطن

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (158 ديدگاه)

    یه پانامرای خاصی تو قیافه عکس تیتر هست!!!!

    موافقم 10
    مخالفم 1
  23. BlackWing

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1548 ديدگاه)

    مثل مقایسه ساعت مچی رومانسون و پتک فیلیپه 😂

    موافقم 11
    مخالفم 5
  24. آقا رضا

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ژرمن ها در برابر چینی ها عددی نیستند!

    آلمانی ها در المپیاد های علمی حتی حریف ایرانی ها نمی شوند چه برسه به چینی ها.
    اروپایی ها فقط دماغ های باد کرده و مغرور دارند، در عمل چیز خاصی نیستند.

    برخی غرب پرست و خود تحقیر در این سایت توان دیدن وشنیدن حقیقت را ندارند‌.

    ایران سال ۲۰۰۹ ماهواره بومی با موشک بومی فرستاد فضا، الان سال ۲۰۲۵ شده و آلمان و ایتالیا و اسپانیا حتی نتوانسته اند یک سیب زمینی به فضا بفرستند.

    چینی ها ژرمن ها را برای صبحانه می خورند.

    موافقم 7
    مخالفم 21
    1. mehran911

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      آقا رضا بی‌زحمت از منبر که اومدی پایین این برقُ بزن آفتابه رو پیدا کنیم…
      .
      با عرض پوزش از همه البته

      موافقم 10
      مخالفم 5
    2. سوشیانت

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (4158 ديدگاه)

      الان ربطش به خودرو چی بود دقیقا؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
  25. .

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان ابر قدرت دنیا چین هست🇨🇳
    آمریکا تا یه زمانی غلدر بود، الان چین داره از هر لحاظ جلو میزنه و مخصوصا هوش مصنوعی!
    خودشم بعضیا که میگن کالای ژاپنی بهتر از چینیه، باید یه توضیحی بدم که ژاپن میخواد اون رو کل دنیا با کیفیت بشناسن ولی چین میگه مگه من جنس مفت به شما میدم؟! نسبت به سودی که بهش میرسه کالا میده
    تاجر های کشورمون برای سود خودشون این کارو میکنن. تمام کالا های دسته سوم چین به ایران میاد
    نه دسته اول و با کیفیتش
    واقعا که لیاقت دارن

    موافقم 3
    مخالفم 9
  26. مرتضی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تو جاده های ما 110تا بیشتر بروید خطرناک هست ولی خدای طراحی زیبای داره ماهم تیبا تولید میکنیم یادتون نره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  27. نیما

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بالا برید پایین بیایید چین داره درهمه تکنولوژی‌ها از آمریکا جلو میزنه، علم، صنعت، کشاورزی، و،،، آمریکا ترامپ میخوان باوضع تعرفه های سنگین جلو چین بایستند چون واقعا دیگه راهی غیراز این ندارند بله چین هم مثل ژاپن اول کپی برداری کرد اما الان به علم و تکنولوژی دست پیدا کردن چه حرص بخوری و خودت رابه ندیدن و نفهمیدن بزنی چه بفهمی فرقی نداره،، درضمن خواهید دید دوروز دیگه ترامپ به پاچه خواری چینی‌ها میفته، چرا،، چون اکثر مواد معدنی و کمیاب که در هوش مصنوعی وموبایل و تلویزیون و،،،، کاربرد دارد فقط وفقط درچین وجود دارد این چین هست که تعیین کننده قیمت مواد معدنی کمیاب هست،

    موافقم 6
    مخالفم 10
  28. غلامرضا

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    اگر کشوری ضعیف و عقب افتاده باشد، چرا آمریکا آنرا تحریم می‌کند؟
    آمریکا وقتی دید چین در صنعت میکروالکترونیک به حد بالایی می‌رسد(پردازنده کایرین هوآوی)، فورا چین را تحریم کرد.
    عمل آمریکا مانند آدم مغرور پر ادعایی هست که ادعا می‌کند در دوچرخه‌سواری بی‌رقیب است.
    اما اگر کسی به او نزدیک شود و بخواهد از او جلو بزند، چرخ رقیب را پنچر می‌کند!!!

    اقدامات آمریکا ، شرم آور است.
    فقط می‌خواهد با زور بر همه حکمرانی کند.
    خودِ آمریکا چگونه توانسته به این جایگاه علمی برسه؟
    به کشورهای ضعیف حمله کرد و با غارت منابع کشورشان، سود بالایی بدست آورد،، و با پول‌های حرام، دانشمندان دنیا را خرید و …
    اینقدر غرب‌پرست نباشید.

    موافقم 4
    مخالفم 6
  29. MILAD1986

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    🤣🤣🤣خخخ

    موافقم 2
    مخالفم 3
  30. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چه خوشتون بیاد یا نه
    بدون تعصب میگم
    چین با همین فرون پیش بره و اتفاق خارق‌العاده‌ای نیوفته، تا چند سال آینده تو زمینه خودرو تمام رقیب های دیگش رو تو دنیا کلا کنار میزنه! تو غیر خودرو هم همینه
    آینده دنیا تو دستای چینه

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا