دنزا، برند جدید و لوکس شرکت BYD، با ادعای جسورانهای وارد میدان شده است: «ما ۱۰ برابر بهتر از رقبایمان هستیم!
این برند که با حمایت غول خودروسازی چین و طراحی الهامگرفته از برندهای اروپایی پا به بازار جهانی گذاشته، قصد دارد با محصولاتی مثل Z9 GT و D9 MPV، غولهای آلمانی مثل مرسدس بنز، بامو و آئودی و پورشه را به چالش بکشد. در این مقاله، جزئیات این برند نوظهور، ویژگیهای خودروهایش و تأثیر احتمالی آن بر بازار ایران را بررسی میکنیم. اگر به دنبال خودرویی لوکس، پیشرفته و با ارزش خرید بالا هستید، دنزا میتواند شگفتیساز بعدی صنعت خودرو باشد!
دنزا چیست و چه هدفی دارد؟
دنزا (Denza) در اصل نتیجه همکاری مشترک بین دایملر (مالک مرسدس بنز) و بیوایدی بود، اما حالا بهعنوان بازوی لوکس و پیشرفته BYD فعالیت میکند. این برند قرار است جایگاهی بین محصولات اقتصادی BYD و برند فوق لوکس یانگوانگ (Yangwang) داشته باشد و در کنار برند آفرود فانگچنگبائو (Fangchengbao) بهعنوان یکی از مهرههای کلیدی استراتژی جهانی BYD عمل کند.
دنزا با هدف رقابت با برندهای لوکس اروپایی مثل بامو، مرسدس بنز و آئودی وارد بازار شده و قرار است در سال ۲۰۲۴ در اروپا و در سال ۲۰۲۶ در بریتانیا عرضه شود. استلا لی، نایبرئیس اجرایی BYD، در مراسم رونمایی این برند در هفته طراحی میلان با اطمینان اعلام کرد:
دنزا ترکیبی از طراحی پیچیده، عملکرد قدرتمند و فناوری خیرهکننده ارائه میدهد که آن را به گزینهای بیرقیب در بازار لوکس تبدیل میکند.
خودروهای دنزا: ترکیبی از زیبایی و فناوری
دنزا برنامهریزی کرده تا سبد متنوعی از محصولات شامل ۶ تا ۷ خودرو را عرضه کند که دو مدل از آنها آفرود هستند. در حال حاضر، دو خودروی اصلی این برند معرفی شدهاند:
۱. دنزا Z9 GT:
این خودرو که در قالب یک شوتینگ بریک (Shooting Brake) و سدان سهجعبهای در چین عرضه شده، قرار است پرچمدار دنزا در اروپا باشد. طراحی Z9 GT با الهام از پورشه پانامرا، توسط ولفگانگ اِگِرز، طراح سابق آلفارومئو، لامبورگینی و سئات، خلق شده و ظاهری خیرهکننده و مدرن دارد. این خودرو از پلتفرم پیشرفته e3 BYD بهره میبرد که شامل فناوری باتریهای بلید (Blade Battery) و ساختار یکپارچه باتری با بدنه (Cell-to-Body) است.
Z9 GT با باتری ۱۰۰ کیلوواتساعتی، موتور جلوی ۳۰۸ اسببخاری و دو موتور عقب ۳۲۲ اسببخاری، مجموعاً ۹۵۲ اسببخار قدرت تولید میکند و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن تنها ۳.۴ ثانیه است. این خودرو همچنین از فناوریهای پیشرفتهای مثل چرخش ۳۶۰ درجهای و حرکت خرچنگی (Crab Walk) برای پارک آسان در فضاهای تنگ برخوردار است.
داخل کابین Z9 GT با سه نمایشگر دیجیتال، سیستمهای کمکراننده پیشرفته و متریال لوکس، تجربهای مشابه خودروهای لوکس اروپایی ارائه میدهد. استلا لی با اطمینان میگوید: «این خودرو از نظر فناوری، راحتی و ارزش خرید، ۱۰ برابر بهتر از رقباست. ما ویژگیهایی داریم که برندهای سنتی اصلاً به آن فکر نکردهاند.»
۲. دنزا D9 MPV:
این مینیون لوکس برای خانوادهها و مشتریان تجاری طراحی شده و با فضای داخلی جادار و امکانات رفاهی پیشرفته، رقیبی برای مدلهایی مثل تویوتا آلفارد یا حتی مرسدس بنز V-Class محسوب میشود
آیا دنزا برای بازار ایران جذاب است؟
بازار خودروهای لوکس در ایران، بهویژه در بخش سدانها و شاسیبلندها، همیشه مورد توجه قشر مرفه بوده است. بااینحال، محدودیتهای وارداتی و قیمتهای نجومی خودروهای آلمانی باعث شده بسیاری از خریداران به دنبال گزینههای با ارزش خرید بالاتر باشند. دنزا با استراتژی قیمتگذاری رقابتی خود میتواند این خلأ را پر کند.
برای مثال، فرض کنید Z9 GT با قیمتی در حدود ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار (تقریباً ۶ تا ۸ میلیارد تومان با نرخ فعلی ارز و بدون احتساب تعرفههای گمرکی) وارد ایران شود. این خودرو با شتاب ۳.۴ ثانیهای، طراحی لوکس و فناوریهای پیشرفته، میتواند رقیبی جدی برای بامو سری ۵ یا مرسدس بنز E-Class باشد، اما با قیمتی بهمراتب پایینتر. همچنین، دنزا D9 MPV میتواند گزینهای عالی برای خانوادههای مرفه یا شرکتهایی باشد که به دنبال یک مینیون لوکس و جادار هستند.
چالش اصلی برای ورود دنزا به ایران، همانند سایر خودروهای برقی، نبود زیرساختهای کافی برای شارژ و تعرفههای بالای گمرکی است. بااینحال، اگر دولت سیاستهای تشویقی برای خودروهای برقی اعمال کند، دنزا میتواند به یکی از گزینههای محبوب در بازار ایران تبدیل شود. برای مثال، معافیتهای گمرکی یا یارانه برای خودروهای برقی میتواند قیمت نهایی این خودروها را به سطحی برساند که با خودروهای بنزینی لوکس رقابت کنند.
دنزا در برابر رقبا: آیا ادعای برتری ۱۰ برابری واقعیت دارد؟
دنزا قصد ندارد در زمینه عملکرد خام با برندهایی مثل پورشه رقابت کند، بلکه تمرکز آن بر فناوری، راحتی و ارزش خرید است. بیایید نگاهی به مقایسه دنزا Z9 GT با رقبای اصلیاش بیندازیم:
– مرسدس بنز EQE: این سدان برقی با قیمت پایه حدود ۷۵ هزار دلار، طراحی لوکس و فناوری پیشرفتهای دارد، اما شتاب آن (حدود ۴.۵ ثانیه) از Z9 GT کندتر است.
– بامو i5: با قیمت مشابه، i5 تجربه رانندگی اسپرتتری ارائه میدهد، اما از نظر قدرت (حدود ۶۰۰ اسببخار) و فناوریهای نوآورانه مثل حرکت خرچنگی، از دنزا عقبتر است.
– آئودی e-tron GT: این خودرو با شتاب ۳.۳ ثانیهای و قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلار، در دستهای گرانتر قرار میگیرد.
دنزا با ارائه مشخصات فنی قوی، طراحی جذاب و قیمتی رقابتی، میتواند بخشی از مشتریان این برندها را به سمت خود جذب کند. استراتژی BYD در عرضه خودروهای با ارزش خرید بالا، پیشتر در مدلهایی مثل BYD Seal و Atto 3 موفقیتآمیز بوده و حالا دنزا این فرمول را در بخش لوکس پیاده میکند.
آینده دنزا در اروپا و جهان
دنزا با جدیت وارد بازار اروپا شده و قرار است شبکه فروش و خدمات پس از فروش جداگانهای از BYD داشته باشد. استلا لی تأکید میکند که خدمات پس از فروش یکی از اولویتهای اصلی دنزا خواهد بود: «ما نهتنها خودروهای پیشرفتهای عرضه میکنیم، بلکه خدمات پس از فروش قوی و متفاوتی ارائه خواهیم داد.» این رویکرد میتواند اعتماد مشتریان اروپایی را که به خدمات برندهای سنتی عادت دارند، جلب کند.
علاوه بر Z9 GT و D9 MPV، دنزا برنامهریزی کرده تا مدلهای بیشتری معرفی کند، از جمله دو خودروی آفرود و احتمالاً یک سدان لوکس دیگر که ممکن است نسخه تغییر نامیافته یانگوانگ U7 باشد. این تنوع میتواند دنزا را به بازیگری کلیدی در بازار خودروهای برقی تبدیل کند.
اگر دنزا بتواند این چالشها را مدیریت کند، میتواند به گزینهای جذاب برای کسانی تبدیل شود که به دنبال خودرویی لوکس، برقی و با ارزش خرید بالا هستند.
Lyting
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مرحبا بی وای دی ⚜️
مرحبا هواوی ☯️
مرحبا Zeekr
مرحبا شیائومی🔆
⚡۱۰ تا ۷۰ درصد توی ۵ دقیقه ⚡🙀
۴۰۰ کیلومتر با ۵ دقیقه شارژ 🙀
مرحبا قیمت رقابتی
مرحبا خودرو سازی چین🇨🇳
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴علی نوا نسخه مناطق چشم بادومی ها
پیام
۲۳ فروردین ۱۴۰۴دنزا=حرف مفت
javad-bmw
۲۳ فروردین ۱۴۰۴حرف مفت رو کاملاً موافقم.
اگه به ادعا کردن باشه ، منم ادعا میکنم دَس فرمونم ۱۰ برابر از همیلتون بهتره.
کنتور نداره که پشت سر هم میبافن
میلاد
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چی میگه زبون بسته باید یه مترجم استخدام کنم حرفهای تورو واسم ترجمه کنه
NAVID@@98
۲۳ فروردین ۱۴۰۴استخدام کن
نامرده نکنه
بنده خدا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بزودی چین و انگلیس توسط ترامپ تجزیه میشه!!!!!!
اتفاقات عجیب در راه است!!!!!
کانادا و گرینلند جزئی از آمریکا میشه!!!
امپراطوری پارس دوباره……!!!!
شادی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چقدر خندیدم واقعا بعضی خیلی بامزه ان
سوشیانت
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مرجبا موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر نهایت توان چین در خودرو های درون سوز🤣🤣🤣
سینا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴به اعداد و ارقام تجاری نمیشه باور کرد الان شما بری توی سایتش یا دفترچه هم زده این اعداد در شرایط آزمایشگاهی بدست آمده است. و چینی ها دغل باز هستن احتمال دروغ بودن این اعداد خیلی بالا هست
داریوش
۲۳ فروردین ۱۴۰۴لطفا یک عکس از دفترچه خودرو دنزا بفرست ما هم ببینیم 😇
محمد
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چین همش کپی و دزدی تکنولوژی از روی امریکاست
Kaveh
۲۳ فروردین ۱۴۰۴دقیقا … و این بی قاعدگی غرب بود ….
سناریوی غمانگیز آینده (که همین حالا هم شروع شده):
فاز اول (شکار فناوری):
چین با وعدهٔ “بازار بزرگ و نیروی کار ارزان” خودروسازان را فریب داد تا خطوط تولید و دانش فنی را منتقل کنند.
فاز دوم (حذف تدریجی رقبا):
چین حالا با سیاستهای تنظیمبازار (مثل یارانههای سنگین به BYD)، قیمتها را آنقدر پایین نگه میدارد که رقبای خارجی یا ورشکست شوند یا سهم بازار را از دست بدهند.
آمار هولناک: سهم خودروسازان خارجی در چین از ۶۰% در ۲۰۲۰ به ۴۰% در ۲۰۲۴ سقوط کرده!
فاز سوم (انحصار و گرانفروشی):
وقتی هیچ رقیب خارجی باقی نماند، چین همان بازی که در صنایع دیگر (مثل فولاد و پنل خورشیدی) انجام داد را تکرار میکند:
ابتدا با قیمتهای دامپینگ بازار را اشباع میکند…
سپس وقتی انحصار پیدا کرد، قیمتها را بهصورت تصاعدی افزایش میدهد.
چرا مدیران غربی این اشتباه فاحش را مرتکب شدند؟
تلهٔ سود کوتاهمدت
خوشبینی احمقانه که فکر میکردند میتوانند “فقط مونتاژ” را به چین بسپارند درحالی که “مهندسی پیشرفته” در خانه بماند (غافل از اینکه چین هر فناوری را در کمتر از ۵ سال جذب میکند).
توهم کنترل: تصور میکردند قوانین مالکیت فکری در چین محترم شمرده میشود!
مرتضی ابراهیمی
۲۴ فروردین ۱۴۰۴دم چین گرم تو چرا میسوزی ؟؟اتفاقا انحصار از دست اروپا و آمریکای دغل باز گرفته بشه بنفع کل کره زمین ومردم است
امیر عباس
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مرحبا چیه داداش؟؟؟؟!!
بجاش از واژه زیبای،،آفرین،،استفاده کن،
امیر عباس
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مرحبا=آفرین
علیرضا افتخاری
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مرحبایی که تومیگی هرکه ندونه فکرمی کنه نماینده حزب کومونیست کشورحشره خوارچین هستی!؟
Lyting
۲۶ فروردین ۱۴۰۴من فقط خواستم به علی طعنه بزنم که همچنین کامنت هایی رو برای ماشین های آمریکایی میزاره
مسعود
۲۳ فروردین ۱۴۰۴آینده خودروهای الکتریکی در آینده باتوجه به اینکه80 درصد فلز نئودیمیوم در چین استخراج میشه در دست چینی هاست
و البته با قیمت مناسب وقتی تسلا رو شکست بدن قیمت هاشونو میکشن بالا
مزدک
۲۴ فروردین ۱۴۰۴پس واقعا فکر کردی جنگ اوکراین و این مثلا مذاکره ای که دارن با ما می کنن سر چیه؟؟؟ اون منابع معدنی ای که ترامپ داشت توی کاخ سفید چونه شونو با زلنسکی می زد چیه؟؟؟ الان هم داره سر همون منابع با پوتین چونه می زنه، که راضی ش کنه تا اوکراین و منابع ش رو در اختیار آمریکا قرار بده… در حقیقت؛ “هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیره”! سوق دادن پوتین به حمله به اوکراین، با رها کردنش در قضیه ی الحاق کریمه، صرفا جهت شروع جنگی بود، که زیرساخت های اوکراین رو نابود، و شرایط رو برای ورود کامل آمریکا به ساختار اقتصادی اون کشور، بعد از جنگی که اوکراین رو صد در صد به آمریکا بدهکار می کنه؛ فراهم کنه، که فعلا به خوبی پیش رفته!!!
مذاکره با ما هم، بخش مهمی از همین بازیه! آمریکایی ها دارن به پوتین فشار میارن، که در صورتی که صلح مورد نظر آمریکا با اوکراین رو نپذیره (که در اون، منابع معدنی اوکراین دربست در اختیار ایالات متحده قرار خواهد داشت، تا بتونه معادن بزرگ نیمه هادی اون کشور رو، تا قبل از الحاق مجدد تایوان به چین، فعال کنه، و در لحظه ی اجتناب ناپذیر تسلط مطلق چین بر معادن نیمه هادی تایوان، بتونه به واسطه ی تسلطش بر منابع اوکراین، تعادل اقتصاد بین المللی رو مجددا احیا کنه!)، باید از منافع عظیم ش در ایران، چشم پوشی کنه!
تمام این بازی ها، بخشی از جنگ بزرگ نیمه هادی ها، بین شرق (به رهبری چین)، و غرب (تحت انقیاد آمریکا) ست. ترکیب جایگزین، برای مقابله با تسلط چین بر منابع تایوان هم البته موجود هست؛ و اون ترکیب، حاصل جمع منابع ایران و افغانستان هست، که زمزمه های جفت ش هم داره به گوش می رسه!
ما در مناطق شرق و شمال شرق کشور، یعنی به طور مشخص، در کویرهای مرکزی و لوت، و بخش هایی از خراسان بزرگ، منابع لیتیوم و نیمه هادی داریم، که در ترکیب با منابع افغانستان (شامل منبع عظیم لیتیوم هرات و اورانیوم بلخ)، بهترین جایگزین، برای تایوان و اوکراین هست! به علاوه؛ منبع مهم لیتیوم، در شمال غرب ایران، و به طور کلی، گستره ی عظیم منابع معدنی مهم، نفت و گاز، آثار باستانی و فرصت های گردشگری و…، مواردی هستن که حتی ایلان ماسک رو هم چنان وسوسه کردن، که قبل از انتخابات اخیر آمریکا، جمله ای رو گفت، که اون زمان کسی بهش دقت نکرد، یا اقلا جدی ش نگرفت: بهترین فرصت سرمایه گذاری حال حاضر در جهان، ایرانه…! امروز تقریبا مشخص شده، که معنا و منظور این جمله، از زبون مشاور اقتصادی اصلی ترامپ، چی بوده…
در صورتی که پوتین نتونه افکار عمومی روسیه رو راضی به انجام این معامله با آمریکا کنه (بخشیدن اوکراین به آمریکا و خروج نیروی دریایی روسیه از مدیترانه، در ازای فرصت برابر در ایران و انتقال نیروی دریایی روسیه به خلیج فارس، تا هم رابطه ی اروپا و آمریکا اصلاح بشه، هم نیروی دریایی روسیه در خلیج فارس، توسط آمریکا راحت تر کنترل بشه، و در عین حال کم اثرتر بشه، و علاوه بر این ها، با واسطه گری مجدد روسیه ی تحت نظر آمریکا، جهت تأمین گاز مورد نیاز اروپا از طریق منابع ایران و خودش، رگ حیاتی اروپا هم در اختیار ایالات متحده باشه!)، گزینه ی جایگزین ایران+افغانستان، آماده ی جایگزینی هست.
جالبه که در صورت عدم پذیرش پوتین (که به دلیل هزینه های مالی و به خصوص جانی بسیار روسیه در جنگ اوکراین، به سختی ممکنه که بتونه بدون از دست دادن خیل عظیمی از حامیان و رأی دهندگان روس، افکار عمومی کشورش رو راضی به انجام چنین معامله ای بکنه!) هم، آمریکا (البته بعد از تغییر قدرت در اوکراین و کنار گذاشتن زلنسکی ناسازگار!) ادامه ی جنگ اوکراین، و حمایت همه جانبه از اون کشور، در برابر تجاوز روسیه رو در دستور کار قرار خواهد داد، و بعد از تحمیل شکست به پوتین، با همکاری اتحادیه ی قاره ی سبز، هم اقتدار داخلی اون رو در روسیه از بین خواهد برد، و فضا رو برای جابجایی قدرت در اون کشور فراهم می کنه، هم مجددا بعد از پایان اون جنگ، منابع معدنی نیمه هادی اوکراین رو هم، به منبع جایگزین (ایران و افغانستان) خواهد پیوست، تا در جنگ نیمه هادی ها هم، پیروز نهایی، جبهه ی غرب، به سرکردگی آمریکا باشه…
Cadillac-V
۲۳ فروردین ۱۴۰۴یکی جلو بی وای دی بگیره
Audi
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اگه چشامو از دست نداده باشم لاستیکاش المانیه
Ahmad
۲۳ فروردین ۱۴۰۴فراری ۱۲ سیلندری برنده بهترین طراحی سال شد پدال خبرش رو کار کن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ فروردین ۱۴۰۴در سایتهای معتبر خارجی چنین چیزی ندیدم
اگر شما منبع انگلیسی میشناسید لینک بدید لطفا
B
۲۳ فروردین ۱۴۰۴حالا اروپا تعرفه هاشو برداره ورشکست شن شرکتاش 🤣🤣🤣
ارسلان
۲۳ فروردین ۱۴۰۴راست میگه 😂
۶۰,۰۰۰-۸۰,۰۰۰ دلار که پولی نیست بگو یک میلیون بدی ام ارزشش و داره ، چرخش ۳۶۰ درجه ، خرچنگی….این چینی های اوسگل فکر کردن به تکنولوژی ناشناخته دست پیدا کردن ؟
از صاحبان زانتیا عهد بوقی ام بپرسی ۱۰ درصدشون کار به سیستم تنظیم ارتفاعش ندارند…یه زمانی برا تبلیغات خوب بود که ملت ندید بدید بودند
Mohammad
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چینی های اوسگل ؟
عزیز اول ادبیات یاد بگیر
انقدر هم حرص نخور
این همه عقده و فشار از کجا میاد ؟
فشار اقتصادیت رو اینجا خالی نکن
اینجوری باشه بنده هم قسط عقب افتاده دیجی کالا دارم میتونم عقده هام رو خالی کنم
شما روی چه حسابی میفرمایید چینی ها عقب مونده و احمق هستند ؟
میتونی دلیل بیارید ؟
منبع دارید ؟
آیا ایران کشوری که محل سکونت من و شما هست از کشور چین پیشرفته تره ؟
این شرکت نوظهور یه ادعایی کرده ، حالا راست و دروغش در آینده مشخص میشه و بعدش میتونید مسخره کنید ، البته بازم مسخره کردن شما هیچ تاثیر مخربی روی این شرکت چینی نداره
بی وای دی موفق بوده ، بنابراین شرکت زیر مجموعه بی وای دی هم موفق میشه .
فقط بخاطر تعرفه های سنگین آمریکا ، اروپا و متحدان غربی ، کار برای این شرکت سخته ، که البته بازم میتونه فروش داشته باشه ، در بازار آمریکای لاتین ، خاورمیانه ، آسیا ، آفریقای جنوبی .
اویس جو
۲۳ فروردین ۱۴۰۴دمت گرم داش حرف دلموزدی بعضی هاهستن جیره خورهستن بدبختی بقیه رانادیده می گیرن چین ازهمه کشورهاداره بیشترپیشرفت میکنه ایرانمون پس رفت ترین کشورجهان شده ماهمچین جایی نیستیم که به بقیه کشورهامسخره کنیم خرگوش دستش به انگورنمی رسه میگه بیخیال ترشه
رضا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴پسر خوب واقعا ندید بدید تویی.چرخش ۳۶۰ درجه و حرکت خرچنگی رو هنوز ندیدی تو ماشین نظر هم میدی؟کاری به چینی بودنش ندارم ولی شرکت بزرگ و قوی هست و امکان عمل کردن به حرفاش هست.ولی خوی خیلی از لوکس سوارا برند آلمانی آمریکایی و… به صدتا چینی نمیدن حتی اگه بهتر باشه.بعضیام کار به برند ندارن امکانات و ارزش خرید براشون مهمه
Mhosein
۲۳ فروردین ۱۴۰۴ماشینی که از خود اروپایی ها الهام گرفته شده میتونه ده برابر ازشون بهتر باشه؟فک نکنم
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴در کلاهبرداری احتمالا
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مثلا چه کلاه برداری؟ دلیل منطقی داری بفرما
وگرنه اون اروپایی ها هستن برا ماشین با چرم مصنوعی و موتور 200 اسب بخاری با داشبورد پلاستیکی 80 هزار یورو شارژت میکنن (آئودی a6) این ماشین از هر لحاظ از اینا بهتره از مصرف سوخت بگیر تا پرفورمنس و حتی رابط کاربری کم لگ و بی نظیرش (عمرن بتونی چیزی تمیز شبیه رو تو آلمانی ها پیدا نکنی مگر بنز از بقیه نزدیک تر باشه بهش) و حتی توانایی رانندگی تمام خودکار هم داره که آلمانی ها ندارن راست میگه واقعا بهتره
قابلیت چرخش 360 درجش هم که تو یه لیگ دیگس هرچند خوره تایر هس ولی بازم به آپشنه
این ماشین روزی یه آئودی a6 اوانت و بی ام و سری 5 تورینگ صبحانشه
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اونایی که منفی دادن فقط یک برتری فقط یک برتری از آئودی a6 اوانت یا بی ام و سری 5 تورینگ بگن فقط یک برتری
من دیگه کامنت نمیزارم
Milad1986
۲۳ فروردین ۱۴۰۴فکر کنم بیست سال یا بیشتر باشه که ائودی خودروی تمام آلمینیوم زد یعنی همه چیز خودرو آلمینیوم هست حتی موتور اون آلمینیوم هست چیزی که چینی ها صد سال بعد هم بهش نمیرسند
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بحث اینه تا وقتی تاثیرش مشخص نباشه اهمیتی نداره ماشین 200 اسب بخاری رو داره میده 80 هزار یورو و توش کروز کنترل هوشمند هم آپشن سفارشی کرده
شادی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴دوستان پرفورمنس همون به معنای عملکرده
Mohammad
۲۴ فروردین ۱۴۰۴عزیز شما با اسم مستعار Sina Carshow در یوتیوب فعالیت دارید ؟
Sina_carshow
۲۴ فروردین ۱۴۰۴بله
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اوه اوه پناه بگیرید سهام دار بی وای دی وارد شد
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴حتما شما سهام دار بنز نیستید!
فرامرز
۲۳ فروردین ۱۴۰۴با اینکه چند ساله عضو سایت پدالم اما خیلی کم کامنت میذارم و سعی میکنم که بیشتر یاد بگیرم، بگذریم
آقا سینا یکی از اونایی که بهتون منفی داده من بودم
ولی شما گفتین که فقط یکی فقط یکی از برتری های آئودی یا بی ام و رو بگین منم فقط یکیشو میگم:
ارزش برند، جایگاه و پرستیژ خودروهای آلمانی مثل بی ام و، بنز ، آئودی و پورشه و…سالهاست که در دنیا ثابت شده و مثل این ماشین های بی نام و نشان چینی نیستن که بخوان اول شروع کار باشن و ۵۰سال زحمت بکشن تا شاید، شاید بتونن یک جایگاهی به دست بیارن
البته منکر این نیستم که چینی ها توی ۲۰ سال گذشته خیلی پیشرفت کردن و واقعا اینهمه پیشرفت ستودنیه اما لطفا شما هم اینقدرنسبت به خودروهای اروپایی جبهه نگیرید
هر کشوری که خودرو تولید میکنه و خودروهای خوبی داره آفرین بهش اما اینجوری که جنابعالی هم میفرمایید نیست دوست عزیز
یکم منطقی باشیم دوستان چون هرجایی که تعصب وارد بشه عقل و منطق جایی نداره پس لطفا یکم تعصبات رو کنار بذاریم و از ماشین بازیمون لذت ببریم
مخلص همه ی دوستان 🌹🌹
Sina_carshow
۲۴ فروردین ۱۴۰۴سلام فرامرز جان راستش مخالفم
ارزش برند وقتی میتونم همین ماشینو 3 یا 4 سال دیگه نصف قیمت با 50 هزار کارکرد بخرم دیگه معنی خاصی نداره
اگه درباره برابوس یا منصوری یا فراری و… بود میگفتیم حرفتون درسته
ارزش برند اونجا معلوم میشه که افت قیمت نداشته باشه آلمانی هام سلطان افت قیمت هستن نه اینکه چینی ها نباشن ولی از آلمانی ها بدتر نیستن فقط اونجا شما داری نصف یا یک سوم پول میدی به همون نسبت کمتر ضرر میکنی
اینجا امارات فقط پلاکه که ارزش داره و سرمایه هس مثل ماشین تو ایران
من خودم ترجیح میدم با پول به آئودی یه دنزا بگیرم با بقیش پلاک سه رقمی خیلی هم کلاس بالاتر هستم جلو دید عموم حداقل تو خاورمیانه و کشورای عربی و حتی حفظ سرمایه میکنم و افت قیمت ماشینم جبران میکنه
P
۲۳ فروردین ۱۴۰۴نه دو برابر نه سه برابر ، دههههههههههههههههه برابر !!!!!!!!!! احتمالا منظورش ۱۰درصد بوده
داودرحیمی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴خنده داره که این ادعا را کرده. چین کپی رایته نه تکنلوژ
سعید
۲۳ فروردین ۱۴۰۴آمریکاییها برای اینکه بتوانند محصولاتشان را در آمریکا بفروشند وبا چین رقابت کنند ۱۵۰ درصد محصولات چین را گرانتر کردند اما باز هم آمریکاییها محصولات ساخت چین را میخرند !!!
راستی چرا ؟!!
SAEID NOURI
۲۳ فروردین ۱۴۰۴سلام و ارادت
بنده رفته بودم چین، اونجا به شدت BYD و جیلی رو استفاده میکردن و جزو بهترین برندهاشون بود.
وااااقعا BYD خیلی پیشرفت عالی داره، اگه راه ماشینهای درجه یکش به ایران باز بشه همه متوجه میشن چه برندی هست.
حسن پاشایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴باور کنید چین اشغال سازه تازه همین خودرو سازی رو از همین اروپاییها و ….. یاد گرفته من ماشین بازم ولی خداییش حالم از اسم ماشینهای چینی قیافه ماشین چینی بالای بیست سی تا برند تفاله تولید کن متاسفم برای کشورم اینا در زمان شاه و حتی تا این بیست سال پیش کیفیت ماشینهاشون در حد مونتاژ کارای ایران نبود امیدوارم بار دیگه ما رابطه مون با غرب بهتر بشه و بساط تفاله سازی چین از این کشور جمع بشه ایران بدبخت بره چینی مونتاژ کنه کیف نیست
Someone
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مقایسه j7 که نهایتا ۱۶،۱۷ هزار دلار باشه، با ماشین ۴۰ هزار دلاری کره ای و ژاپنی اشتباهه. هروقت تو این رنج قیمت تونستن ماشین بهتر بسازن، اونوقت میشه اینطور گفت
حسن پاشایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴باور کنید چین اشغال سازه تازه همین خودرو سازی رو از همین اروپاییها و ….. یاد گرفته من ماشین بازم ولی خداییش حالم از اسم ماشینهای چینی قیافه ماشین چینی بالای بیست سی تا برند تفاله تولید کن متاسفم برای کشورم اینا در زمان شاه و حتی تا این بیست سال پیش کیفیت ماشینهاشون در حد مونتاژ کارای ایران نبود امیدوارم بار دیگه ما رابطه مون با غرب بهتر بشه و بساط تفاله سازی چین از این کشور جمع بشه ایران بدبخت بره چینی مونتاژ کنه کیف نیست
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴درواقع 156 تا برند چینی داریم
سوشیانت
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اعتماد به سقف که میگن منظورشون ایشون بوده🤣🤣🤣 در حدشون نیست چه برسه به اینکه ۱۰ برابر بخواد بهتر هم باشه
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴همین الان بالا توضیح دادم رقیباش رو میخوره اگر از ماشینای سطح بالاتر از خودش بهتر نباشه
درواقع شما فقط فن لوگو هستید این ماشین لوگوش بنز بود یا هنوز بنز سهام دار اصلی بود میگفتید شاهکار بنزه
در حالی که این ماشین کامل ترین استیشن دنیاس و رو دست نداره از نظر تکنولوژی و آپشن و پرفورمنس هم در حد rs6 و بی ام و M5 تورینگ هس با قیمت کمتر از نصفشون
حالا تو خود چین ادعا شده تست هندلینگ و تست گ.. و.. ز ن رو بهتر از پورشه تایکان پایه گذرونده باید تست شه ببینیم تو اروپا چه طوریه
خودرو یه کالا مصرفیه برندای آلمانی که سلطان افت قیمت هستن و حتی از چینی ها بیشتر افت قیمت دارن واقعا ارزش خرید مقابل قیمت پرداختی این ماشین از همه بهتره و هرچی بخوای از ماشین امروزی بهت میده
نمیدونم مشکلتون با چینی ها چیه اوکی حالا به خاطر کارایی کرده با کشورمون حق میدم ولی صنعت خودرو سازیش بی تقصیره
سوشیانت
۲۳ فروردین ۱۴۰۴جالبه بدونی که همین z9 که شما میگی زمانی تولید شده بود که شرکت دنزا یک جوینت ونچر چینی آلمانی بود بعد اون وقت شما داری از چین تعریف میکنی و میگی آلمانی بده😁 بحث برتری درون سوز از لحاظ لذت رانندگی هم بار ها راجبش صحبت کردیم
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴نگفتم آلمانی بده گفتم الان چینی ها وضع بهتری دارن تو ارائه امکانات و کیفیت سواری و کیفیت ساخت نسبت به قیمت
درضمن داداش دنزا N9 رو چی میگی اگه زد9 اینجوری بوده که البته بعیدم میدونم مال اون دوران جوینت ونچری باشه با توجه به اینکه هیچ اشتراکی با بنز دیگه نداره از نظر قطعات و شاسی و… چه برسه به سهام و جوینت ونچر بودن
درونسوز یه برتری داره که اونم صداس که اونم باید بابتش پول زیاد خرج کرد این آئودی a6 اوانت 200 اسبی که رقیب این ماشینه نهایت صدای جارو برقی میده و 0 تا 100ش هم دو روز کاری زمان میبره، مطمئنا یه هیبرید و یا برقی 1000 اسبی خیلی حس و حال بهتری دارن
درضمن دنزا هم هیبرید داره هم برقی
وگرنه خودرو برقی دردسر هاش کمتره کلی هم امتیاز گیرت میاد وقتی نمیخریش دیگه دنزا که تست گ. و.. ز.. ن هم بهتر از پورشه تایکان پایه ظاهر شده که یعنی هندلینگ هم ازش بهتره پس قطعا لذت خاص خودشو داره
سوشیانت
۲۴ فروردین ۱۴۰۴خوبه که همچنان رکورد شتاب خودرو های جاده ای دست درو سوز هاست که میگی شتابشون دو روز زمان میبره😁 در ضمن همون صدا خودش خیلی رو تجربه رانندگی تاثیر میذاره برو مقایسه آیونیک و بی ام و سری ۳ رو بخون هیبرید ها هم تاثیر زیادی روی کاهش صدا دارن در ضمن حتی اگر بنز نقشی از لحاظ تکنولوژی نداشته باشه اگر نبود دنزایی هم وجود نداشت چون دنزا اصالتا چینی آلمانی بود که تازه شده چینی n9 هم که راحت از اسکالید آی کیو شکست میخوره اگر بخوای دوباره مثال میزنم امکانات کادیلاک رو درباره z9 هم پدال گذاشته بود اون موقع بنز کامل از جوینت ونچر خارج نشده بود
سوشیانت
۲۴ فروردین ۱۴۰۴خوبه که همچنان رکورد شتاب خودرو های جاده ای دست درو سوز هاست که میگی شتابشون دو روز زمان میبره😁 در ضمن همون صدا خودش خیلی رو تجربه رانندگی تاثیر میذاره برو مقایسه آیونیک و بی ام و سری ۳ رو بخون هیبرید ها هم تاثیر زیادی روی کاهش صدا دارن در ضمن حتی اگر بنز نقشی از لحاظ تکنولوژی نداشته باشه اگر نبود دنزایی هم وجود نداشت چون دنزا اصالتا چینی آلمانی بود که تازه شده چینی n9 هم که راحت از اسکالید آی کیو شکست میخوره اگر بخوای دوباره مثال میزنم امکانات کادیلاک رو درباره z9 هم پدال گذاشته بود اون موقع بنز کامل جوینت ونچر خارج نشده بود
پدال لطفا پاک نکن این همه نوشتم
اکبر ایمانی
۲۴ فروردین ۱۴۰۴چینی ها اگه دودره باز نبودن یه تست ایمنی یورو انکپ میبردن ماشین هاشونو نه که همونم کپی کنن و شل بگیرن تو تست ایمنی.
Sina_carshow
۲۴ فروردین ۱۴۰۴واقعا گاهی اوقات میمونم چی بگم کسایی مثل شما که بی دلیل هیت میدید
شاسی ولوو ها با خیلی از محصولات جیلی و زیر مجموعه هاش مثل زیکر و لینک اند و کو مشترکه پس اگر مثلا ماشینای جیلی ایمن نیستن پس ولوو هم نیس
درضمن سرچ کنی خیلی از چینی ها ماشیناش هم یورو انکپ رفته
제네시스
۲۳ فروردین ۱۴۰۴احتمالا قیمتش خیلی بالاس…
خداییش یه جنسیس G80 ماگما یا اسپورت بگیری خیلی بهتره
Titanium
۲۳ فروردین ۱۴۰۴طراحی چراغاش خوبع
ولی الله یوسفی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴سلام و درود
خودرو کالایی مصرفی و بی ارزش هست که بعداز چندسال قراضه و ناکارآمد و مستهلک میشود مثل گوشی موبایل و هزاران کالاهای مصرفی دیگر…
و در تمامی کشورهای دنیا خودرو کالایی بی ارزش و قیمتی ارزان دارد که بصورت اقساط هم میفروشند.
حال شما هموطنان(متاسفانه) اینقدر ساده لوح هستید که شرکتها و گمرکات از جهالت تان سواستفاده کرده و با قیمتهای صدها برابری این گاری های چهارچرخ را به شما میفروشند ضمن اینکه باید التماس و زاری هم بکنید تا تحویل تان بدهند.
بعدش هم به ریش تان میخندند اصلأ شک نکنید.
از فردای همانروز مثل غلامان حلقه بگوش میشوید که باید برای آنها کارکنید و همه درآمدتان را قسط بدهید و خرج آن زباله بی کیفیت چهارچرخ درست نشدنی بکنید. این چه فرهنگی هست که دارید؟ واقعا کمی فکر کنید و به خودتان بیایید، میخواهید چند نسل دیگر را به تباهی و فنا و نابودی بکشانید؟
مجازات و سزای بی تدبیری و بیسوادی و جهالت،
هم دچار خودتان، هم نسلهای بعدی تان شده است.
real madrid
۲۳ فروردین ۱۴۰۴ماایرانی هافقط حسرتشومی خوریم باکارشناسی میفتیم به جون کشورهای پیشرفته چون خودمون پس رفت ترین کشورجهانیم بعضیامیگن چین آشغال می زنه خبرندارن همین آشغال پرفروشترین جهان شده بابهترین فناوری وتکنولوژی هااونوقت بایدخودمون مسخره کنیم که پرایدقوطی کنسرودرست میشن معمولی ترین ماشین بی وای دی هزارتاپرایدمی ارذه اونوقت بعضی هاازحسادت وفشارمیفتن به کارشناسی وانتقادکردن اوناکجاماکجا؟همه دنیاازایرانمون دوقرن جلوترهستن
آرمین
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اکثر کشورها فکر اینن که پیشرفت کنند – منظورم پیشرفت واقعیه – به همین خاطر از کلیه منابع و امکاناتشون استفاده میکنند که اسم کشور و اعتبار تولیداتشون را بالا ببرند ، هیچ وقت هم این رقابت از بین نمیره و باعث دشمنی بین کشورها هم نمیشه ، مطمئن باشین این رقابت باعث ایجاد بیشتر انگیزه جهت پیشرفت و ماندگاری خواهد شد ، ساخت این اتومبیل نشانه عقب افتادن تکنولوژی غرب نیست ، بلکه نشانه دردسترس شدن بیشتر تکنولوژی است و این خوبه .
رامین صفایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴هیچکس در دنیا چینی ها را به حساب
نمی آورد و جدی نمیگیرد . چینی ها بهتر است بروند دنبال همان گاری و ارابه و
فرغون سازی خودشان .
منصور
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چین خودش یک ششم دنیاست
بی وطن
۲۳ فروردین ۱۴۰۴یه پانامرای خاصی تو قیافه عکس تیتر هست!!!!
BlackWing
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مثل مقایسه ساعت مچی رومانسون و پتک فیلیپه 😂
آقا رضا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴ژرمن ها در برابر چینی ها عددی نیستند!
آلمانی ها در المپیاد های علمی حتی حریف ایرانی ها نمی شوند چه برسه به چینی ها.
اروپایی ها فقط دماغ های باد کرده و مغرور دارند، در عمل چیز خاصی نیستند.
برخی غرب پرست و خود تحقیر در این سایت توان دیدن وشنیدن حقیقت را ندارند.
ایران سال ۲۰۰۹ ماهواره بومی با موشک بومی فرستاد فضا، الان سال ۲۰۲۵ شده و آلمان و ایتالیا و اسپانیا حتی نتوانسته اند یک سیب زمینی به فضا بفرستند.
چینی ها ژرمن ها را برای صبحانه می خورند.
mehran911
۲۳ فروردین ۱۴۰۴آقا رضا بیزحمت از منبر که اومدی پایین این برقُ بزن آفتابه رو پیدا کنیم…
.
با عرض پوزش از همه البته
سوشیانت
۲۳ فروردین ۱۴۰۴الان ربطش به خودرو چی بود دقیقا؟
.
۲۳ فروردین ۱۴۰۴الان ابر قدرت دنیا چین هست🇨🇳
آمریکا تا یه زمانی غلدر بود، الان چین داره از هر لحاظ جلو میزنه و مخصوصا هوش مصنوعی!
خودشم بعضیا که میگن کالای ژاپنی بهتر از چینیه، باید یه توضیحی بدم که ژاپن میخواد اون رو کل دنیا با کیفیت بشناسن ولی چین میگه مگه من جنس مفت به شما میدم؟! نسبت به سودی که بهش میرسه کالا میده
تاجر های کشورمون برای سود خودشون این کارو میکنن. تمام کالا های دسته سوم چین به ایران میاد
نه دسته اول و با کیفیتش
واقعا که لیاقت دارن
مرتضی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴تو جاده های ما 110تا بیشتر بروید خطرناک هست ولی خدای طراحی زیبای داره ماهم تیبا تولید میکنیم یادتون نره
نیما
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بالا برید پایین بیایید چین داره درهمه تکنولوژیها از آمریکا جلو میزنه، علم، صنعت، کشاورزی، و،،، آمریکا ترامپ میخوان باوضع تعرفه های سنگین جلو چین بایستند چون واقعا دیگه راهی غیراز این ندارند بله چین هم مثل ژاپن اول کپی برداری کرد اما الان به علم و تکنولوژی دست پیدا کردن چه حرص بخوری و خودت رابه ندیدن و نفهمیدن بزنی چه بفهمی فرقی نداره،، درضمن خواهید دید دوروز دیگه ترامپ به پاچه خواری چینیها میفته، چرا،، چون اکثر مواد معدنی و کمیاب که در هوش مصنوعی وموبایل و تلویزیون و،،،، کاربرد دارد فقط وفقط درچین وجود دارد این چین هست که تعیین کننده قیمت مواد معدنی کمیاب هست،
غلامرضا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴سلام.
اگر کشوری ضعیف و عقب افتاده باشد، چرا آمریکا آنرا تحریم میکند؟
آمریکا وقتی دید چین در صنعت میکروالکترونیک به حد بالایی میرسد(پردازنده کایرین هوآوی)، فورا چین را تحریم کرد.
عمل آمریکا مانند آدم مغرور پر ادعایی هست که ادعا میکند در دوچرخهسواری بیرقیب است.
اما اگر کسی به او نزدیک شود و بخواهد از او جلو بزند، چرخ رقیب را پنچر میکند!!!
اقدامات آمریکا ، شرم آور است.
فقط میخواهد با زور بر همه حکمرانی کند.
خودِ آمریکا چگونه توانسته به این جایگاه علمی برسه؟
به کشورهای ضعیف حمله کرد و با غارت منابع کشورشان، سود بالایی بدست آورد،، و با پولهای حرام، دانشمندان دنیا را خرید و …
اینقدر غربپرست نباشید.
MILAD1986
۲۳ فروردین ۱۴۰۴🤣🤣🤣خخخ
محمد
۲۴ فروردین ۱۴۰۴چه خوشتون بیاد یا نه
بدون تعصب میگم
چین با همین فرون پیش بره و اتفاق خارقالعادهای نیوفته، تا چند سال آینده تو زمینه خودرو تمام رقیب های دیگش رو تو دنیا کلا کنار میزنه! تو غیر خودرو هم همینه
آینده دنیا تو دستای چینه