دانگفنگ واریور MS600، پیکاپی ۷۰ هزار دلاری با موتور ۶.۷ لیتری کامینز و ۳۱۴ اسب بخار قدرت، رقیب چینی هامر محسوب میشود.
پیکاپی با وزن ۳۹۹۰ کیلوگرم، فاصله از سطح زمین بیش از ۳۳ سانتیمتر، لاستیکهای ۳۵ اینچی و مجهز به موتور افسانهای ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی کامینز را تصور کنید. این مشخصات گویی متعلق به یک پیکاپ سنگین آمریکایی هستند اما این وانت نه از میشیگان، بلکه از چین میآید. این دانگفنگ واریور MS600 است، رقیب چینی هامر. اگر هنوز شگفتزده نشدهاید، باید بدانید که قیمت این وانت از ۷۰,۸۰۰ دلار شروع میشود و با آپشنها به بیش از ۹۳ هزار دلار میرسد؛ درست مانند یک وانت گرانقیمت آمریکایی. برخلاف اکثر پیکاپهای چینی، MS600 از مشخصات فنی گرفته تا موتور، کاملاً حس و حال یک وانت آمریکایی را منتقل میکند.
دانگفنگ که همچنان یک شرکت دولتی است، با شرکتهایی مانند دانا، هوندا، نیسان و ولوو همکاریهای جالبی داشته است؛ اما همکاری کلیدی در اینجا، شرکت دانگفنگ کامینز (DCEC) است. در سال ۱۹۸۶، دانگفنگ قراردادی برای تولید موتورهای سری B کامینز امضا کرد که در سال ۱۹۹۶ به یک سرمایهگذاری مشترک تبدیل شد. موتور استفادهشده در دانگفنگ واریور MS600، مدل DCEC D6 است که درواقع همان کامینز B6.7 است. این موتور در چین بهعنوان موتور اتوبوس شناخته میشود و ۳۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در اواسط دهه ۲۰۰۰، دانگفنگ تولید یک خودروی کاربردی سبک که بر اساس هامر H1 غیرنظامی طراحی شده بود را با نام EQ2050 را برای دولت آغاز کرد. مدلهای اولیه EQ2050 از قطعات وارداتی آمریکایی همراه با موتورهای دانگفنگ کامینز استفاده میکردند. دانگفنگ از پلتفرم EQ2050 استفادههای زیادی کرده و آن را به مدلهای شاسیبلند با سقف نرم و سخت، وانت و خودروهای آفرود غیرنظامی تبدیل کرده است. این خودروها بهعنوان سری منگشی (واریور در انگلیسی) شناخته میشوند؛ برندی که دانگفنگ برای انواع وانتهای قدرتمند خود به کار میبرد. واریور MS600 که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، یکی از جانشینان بهاصطلاح «هامر چینی» محسوب میشود. بااینحال، برخی منابع خبری خودرو در روسیه و چین میگویند که این وانت همچنان از شاسی الهامگرفته از هامر استفاده میکند.
این وانت که بزرگترین پیکاپ چینی در حال حاضر محسوب میشود، یک ماشین فوقالعاده توانمند است. این خودروها در یک برنامه آزمایشی به مسافت ۱.۷ میلیون کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفتند و برای شرایط بسیار سخت طراحی شدهاند. گزارشها حاکی از آن است که این وانتها میتوانند در دمای منفی ۴۲ درجه سانتیگراد کار کنند و از گرمکنهای سوخت برای جلوگیری از یخ زدن سوخت دیزل استفاده میکنند. MS600 همچنین قادر به عبور از آب به عمق ۸۰ سانتیمتر است و زوایای ورود ۳۳ درجه، خروج ۳۶ درجه و شکست ۲۵ درجه دارد. همانطور که گفته شد، این وانت ۳۹۹۰ کیلوگرم وزن دارد، ۳۳.۸ سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد و از لاستیکهای آفرودی ۳۵ اینچی بهره میبرد. پیکاپ موردبحث همچنین مجهز به سیستم چهارچرخ محرک دائمی، گیربکس کمکی دو سرعته و گیربکس اتوماتیک شش سرعته است. البته سرعت نهایی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت آن کمی کمتر از استانداردهای آمریکایی است.
فناوریهای این وانت نیز چندان چشمگیر نیستند ولی بااینحال خریداران از یک صفحهنمایش اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۸ اینچی، امکان انتخاب سیستم کمکراننده سطح دو و سیستم تهویه مطبوع دوگانه بهرهمند میشوند. MS600 میتواند تا ۲ تن بار حمل کند و در پیکربندی پایه، طول آن به ۶ متر میرسد.
جالب اینجاست که واریور MS600 نهتنها برای پلیس و نهادهای دولتی استفاده میشود، بلکه به عموم مردم نیز فروخته میشود؛ بنابراین، حتی مردم عادی در چین میتوانند رؤیای داشتن یک وانت غولپیکر را محقق کنند. مدل پایه با قیمت ۷۰,۸۰۰ دلار عرضه میشود، اما این تنها شامل شاسی کابین خواهد بود. اگر بخواهید قسمت بار وانت را اضافه کنید، قیمت افزایش مییابد و بسته به آپشنها، به بیش از ۹۳ هزار دلار میرسد.
هیتلر»
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴😂😂😂😂
MehdiTurbo
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴مبادا گدا معتبر شود به روایت تصویر
امیدوارم هیچ چقت چین نتونه بقیه خودرو سازا را ورشکست کنه اگه نه بعدش داستان خیلی دارک میشه
هر چند خودم تو خودروهای برقی واقعا لذت سواری اسب و ددوچرخه را ترجیح میدم واقعا میگم
مصطفی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴درودددد
وای بر روزی که گدا معتبر شود
خداوکیلی قیافش شیبه جوک های شوهر عمه هاس🤣
کاربر آنلاین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴درود بر شما
وای اگر که گدا معتبر بشود مثل این است که گرگی سگ چوپان بشود
خود چینی ها میگن ما بهترین طراحان رو استخدام کردیم ولی بازم طراحی ها جالب نیست چون طراح با عشق طراحی نمیکنه بلکه به خاطر پول هیت
ناشناس
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴این مردمی که دستشون از همه جا کوتاه هست یک زمانی به جنس های ژاپنی خندیدن و اون رو قابل مقایسه با محصول آمریکایی یا آلمانی نمیدونستن بعد چند سال به کره ای ها خندیدن و اون رو لایق رقابت با بزرگان نمیدیدند و حالا هم دارن به ماشین های چینی میخندن…
حداقل چیزی که در اینجا وجود داره اینه که اون ها سرشون انداختن پایین کار کردن زحمت کشیدن با کپی کردن پی در پی از برند های مطرح با تلاش مداوم و پشتکار زیاد در 20 سال اخیر با قناعت و نیروی کار بسیار ارزان بالاخره به تکنولوژی و طرح خودشون دست پیدا کردن در تمامی کلاس ها ماشین تولید میکنن و تقریبا هر روز مدل هایی که روز قبل ساختن رو منسوخ میکنن و مدل جدید تر و بهتر ارائه میدن و از لحاظ اقتصاد این کشور هم چیزی نگیم بهتره! تبدیل شده به بزرگترین رقیب غول صنعتی غرب یعنی آمریکا… ما هم اینجا تو این مملکت فقط خندیدیم، مسخره کردیم، ایراد گرفتیم، سر کشور های دیگه زدیم تو سر و کله هم و در آخر به اینجا رسیدیم! 😑 همون ژاپنی که تویوتا با دوام 50 ساله تولید میکنه بعد از جنگ جهانی دوم کلماتی به اسم استراحت و منافع شخصی و علافی برای مردمشون حذف و بی معنی شد یک دانشجو یک کارگر یک کارمند یک مدیر در ژاپن روزی 17 ساعت کار و فعالیت میکنه به طوری که در 30 سالگی بر اثر کار و فشار زیاد از دنیا میرن.
اما اینجا چی؟ هیچی فقط بامزه بازی…
تا زمانی که مشکلات در این ایران به دیگران ربط داده شه همینه، امیدوارم یک روزی مردمان دیگر کشور ها به ایران به خاطر رقابت با دیگران یا تولید جنس با کیفیت بخندن و رشد وطنم رو شاهد باشن اما با وضعیتی که من دارم میبینم از لحاظ فرهنگ، اقتصاد، مردم… عمر من کفاف نخواهد داد.
با تشکر از نویسنده این مقاله 🙏
در پناه خدا باشید
Sevlan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا یک طرفه به قاضی رفتی؟! همهی مشکلات عدیدهای که تو کشور میبینیم فقط یک علت داره و اونم نوع سیستم و نظام حاکم بر کشوره، اینکه از ژاپن مثال زدی همون کشوریه که واسه قطعی پنج دیقهای برق سر تعظیم فرود میاره جلوی ملت ژاپن و استعفا میده،ولی در اینجا مسئولین به ریش من و شما میخندن و مشغول لفت و لیسن، یه جوری حرف نزنید که انگاری تو این مملکت نیستید، با این نحوه کشورداری این روی آرامش رو نمیبینه، تا نگاه سران این مملکت به یه سری تئوری سوختهست، فقط منابع کشور به باد میره و مردم از دست رفته😢😢😢
Mr wrong
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴هرکجا دیدی که ظلمی هست بدانکه مردمان ظلم پذیری دارد …
مارک تواین
رامین کریمی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا تمام حرفهای شما درسته البته حرفهای آقای ناشناس هم تا حدودی درست هستند هشتاد درصد از ما جماعت ایرانی فقط به فکر مسخره کردن دیگرانیم و نمیخوایم اصلاح بشیم وقتی که آب و برق و همه چی داشتیم هم فقط نیسان آبی و پیکان تولید کردیم اونم واسه سی سال ولی کره با هیوندایی و کیا بزارید بقیه قصه را نگم
MehdiTurbo
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ناشناس یه جمله هست میگه خر چه ربطی داره به خرما
اون ژاپن و کره که میگی هیچ وقت تو تاریخشان نیومدند همچین کاری که الان دارید میبینید تو تصویر بکنند
حتی اون زمان تنها کشوری که چنین پدیده هایی خلق کرد چین بود یا بیاد خودرو به عنوان هواکش فیبری بده نسخه همون معمولی باشه با کلی پول دریافتی کاری که شیامی کرد
کره که کره است که سالهاست وارد سگمنت های مختلف شده که جنسیس چند ساله نوپاش موفق بوده با اون کیفیت و متریالش خودرو بالا پنجاه هزار دلار هنوز نداده و رفیب هامر
حالا همه اینا به کنار تو کابین این خودروی نود هزار دلاری نگاه کن خنده ات میگیره
خیلی از خودروهای بیست هزار دلاری الان کابینش از این بهتر کابینش همون دانگ فنگ معمولیه که تو ایران برای خودروی نود هزار دلاری
بنابراین خر ربط ندین به خرما
مبادا گدا معتبر شود
KOP
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴جنسیس هیوندا و کیا خودرو 50 هزار به بالا هنوز نداده اند؟ قیمتها دستت نیستا! لااقل یه سرچ بزن.
حرف حق تلخه و این دوستمون حقیقت گفتند. شاید تو یادت نیاد ولی تاریخ مسخره کردن محصولات دیگر کشورها در ایران همین بوده.
و الان اینجا هستیم که اکثر جامعه توان خرید همین محصولات کشورهایی که مسخره شون میکردیم را ندارند. حتی اگر با تعرفه 2 درصد وارد بشه.
MehdiTurbo
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴نود هزار دلار میدونی یعنی چی ؟؟؟
یعنی پورش کیمن یعنی موستانگ جی تی فول یعنی کوروت فول تو پیکاپا یعنی اف ۱۵۰ فول فول حالا اونا را با این مقایسه کن
خنده دار واقعا
MehdiTurbo
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴کوپ والا من سرچ زدم بالاترین خدلش جی وی هشتاد بود تو شاسی بلندا که ۶۶ هزار دلار
۶۶ هزار دلار کجا و نود هزار دلار کجا تازه اینم با اون طراحی داخلی بی کیفیت اون ۶۶ هزار دلار یا هر خودروی دیگه لکسوس باشه بنز باشه و … تمام چرم دوزی پر اپشن لوکس نه این طراحی
حالا شما بابت اون ۱۶ هزار دلار اصلا بگیر بیست هزار دلار ببخش حرف و اصل منظورم چیز دیگه بودهمون ۷۰ هزار دلار با اون طراحی و چرم و اپشن با این اسباب بازی قابل قیاس نیس تو این رنج
این وانت در رنج بیست هزار دلار خوبه چیز بیشتری ندار
Aranmilan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴قسمت بار مگه آپشنه؟ اگه طرف قسمت بار رو نخواد چرا وانت میخره اصلا؟
Saeed
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴دوست عزیز ! یک سر به سایت های فورد و شورولت و جی ام سی بزنید تا متوجه شید قضیه چیست. خیلی از افراد حقیقی یا حقوقی این نمونه خودرو رو خریده و خود بنا بر مورد استفاده اشون شخصی سازی میکنن ، یک نمونه اش ، شرکت های اتوبوس سازی اون رو خریده و اتاق اتوبوس را با استانداردهای مربوطه بهش اضافه میکنند البته با ظرفیت مسافر کمتر
(Ali(chevynova
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴۴ شاخ گاردون هامر هم نمیتونه بخوره
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴چهار شاخ پیشکش ، دو شاخ ( داش شاخ) هامر هم نمیتونه بخوره !
MehdiTurbo
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴دو شاخ پیشکش داداش یه شاخشم نمیتونه بخوره
yektachafi
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴😂😂
Lyting
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴دوره این حرفها گذشته
باید در عمل مقایسه بشه
مصطفی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴سبحان الله
کی ام سی ای که حرف مادرشو گوش نکرد🤣🤣🤣😐
𝐀𝐥𝐢
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴هامر روزی دوتا ازینا میخوره بعد میخواد پاسخ به هامر امریکایی باشه؟
Arash Kashani
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴70000 دلار
جک خوبی بود
مثل قیافش…..
Lyting
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴دلار استرالیاست
رامین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴وقتی میخوای با اطاق و بقیه لوازم حدود صد هزار دلار از مردم پول بگیری باید هیبرید پلاگینش میکردی با حدود 1500 اسب بخار و بالای 2000 نیوتن گشتاور،ماشین هیبرید فول آپشن میسازی قیمتش نهایتا 20 هزار دلاره،این چطور شد؟بدون هیچ آپشنی داری با قیمت نجومی میفروشی؟
تانک پونصد همین اندازه سایزشه،قدرتش هم از این بیشتره،قیمتش یک چهارم اینه،چطور شد این با یک موتور دیزل بدون هیچ امکاناتی قیمتش شد این؟؟؟
Lyting
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴فکر کنم دلار استرالیاست
JaMsHiD-B
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا باید ماشین باری که کل هدفش بارکشی هست رو پلاگین هیبرید کنم که وزنش سر به فلک بکشه؟
همین الان گشتاوری که داره به راحتی جواب کار های سنگین رو میده
بعدش قیمت وانت های دیزلی باری رو ببین
بعدش چه خرده ای میتونی به موتورش بگیری
کامینزه
دیگه مردم ایرانید
فقط بلدید به بقیه خرده بگیرید در حالی که توی کشور خودتون دارن نیسان و بنز هفتاد سال پیش رو تولید میکنن
دلیلشم خوب میدونید
اینارو ( نیسان وانت ) که کشور های خارجی به ما تحمیل نکردن . خود مردم کردن دیگه
GENERAL CORVETTE
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴بدک نیست ولی ترجیح میدم GM با GMC و
پلتفرم یوکان و سیرا HD
یک هامر هایبریدی V8 بسازه
و یک پلاگین V6
هر دو تا 1000 اسب بخار و 2500 نیوتون متر گشتاور
اولی با تکنولوژی ERAY کوروت
GMC HUMMER HULK HYBRID
GMC HUMMER PHEV
همایون
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴دردوبلای فورد F350 و رم 3500 هوی دیوتی و شورولت سیلورادو HD3500 بخوره تو سرت که هیچی نداری و الکی هم گرونی.اگه اینا تو چین عرضه میشدن بعید میدونم دانگ فنگ همچین قیمت فضایی بزاره رو وانتش.
همون منگشی هم هر ارتشی خرید پشیمون شد
حسام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴اِواااا 😂 چرا نصفه نیمه رهاش کردن ؟!
شبیه اون کسایی شده که تو باشگاه فقط بالا تنه کارکردن پاهاشون عین چوب کبریت مونده🤣🤣
Siyavash
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴🥴🥴
Mohammad
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴هنوز معرفی نشده ایرانی معتقده آشغاله کلا ایرانی ها معتقدن همه چیز آشغالی فقط ایران خودرو خوبه
سوشیانت
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴با موتور آمریکایی میخواد با آمریکایی ها رقابت کنه🤣
koma
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴بیخیال شما کارتون اینه چیو با چی مقایسه میکنید اخه؟؟؟
MehdiTurbo
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴کوپ والا من سرچ زدم بالاترین خدلش جی وی هشتاد بود تو شاسی بلندا که ۶۶ هزار دلار
۶۶ هزار دلار کجا و نود هزار دلار کجا تازه اینم با اون طراحی داخلی بی کیفیت اون ۶۶ هزار دلار یا هر خودروی دیگه لکسوس باشه بنز باشه و … تمام چرم دوزی پر اپشن لوکس نه این طراحی
حالا شما بابت اون ۱۶ هزار دلار اصلا بگیر بیست هزار دلار ببخش حرف و اصل منظورم چیز دیگه بودهمون ۷۰ هزار دلار با اون طراحی و چرم و اپشن با این اسباب بازی قابل قیاس نیس تو این رنج
این وانت در رنج بیست هزار دلار خوبه چیز بیشتری ندار
! i M α η δ υ α R
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴یه بابایی توی زمستون داشت آب یخ می خورد و دندوناش داغون شد …
حالا با این پست یاد این ضربالمثل افتادم که بهش گفتن :
شنیدی آب یخ می خورند …
ندیدی ، چه وقت می خورند …
آخه 94 هزار دلار ، برای دنگ و فنگ !!!!!!!!!!!!
😬😬😬
پرهام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴هامر یک خودرو نظامی هست از هیچ زاویه ای قابل قیاس با این پیکاپ نیست هرچقدر هم این پیکاپ بخواد مستحکم و پر آپشن باشه در شرایط سخت کم میاره
شوماخر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴میری میخری میبینی غول ساخته شده چین ۱۳۰۰سی سیه
Mr Tiger
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشین سرکوب
Akbar top
۱۰ خرداد ۱۴۰۴موتورش هشت سیلندر بود بهتر تبود؟