بر اساس گزارش جدید رسانهها، کمیسیون اروپا در خصوص رقابت غیرمنصفانه خودروسازان چینی تحقیقات جدیدی را شروع خواهد کرد.
قرار است در هفتههای آینده بازرسان این کمیسیون به کشور چین سفر کنند و درباره مزیتهای رقابتی غیرمنصفانه خودروسازان چینی در مقابل رقبای اروپایی خود تحقیق نمایند. بی وای دی، جیلی و سایک قرار است زیر ذرهبین قرار گیرند اما منابع ناشناس ادعا میکنند بازرسان کمیسیون اروپا از تأسیسات برندهای غیر چینی در این کشور بازدید نخواهند کرد. برندهایی همچون تسلا، رنو و بی ام و دارای کارخانههای تولید خودرو در این کشور هستند اما ظاهراً و حداقل در مقطع کنونی از بازرسیها در امان خواهند بود.
این پرونده را خود کمیسیون اروپا پیش میبرد و امیدوار است به دادههایی در خصوص استفاده خودروهای برقی چینی از یارانههای دولتی دست یابد. چنین یارانههایی میتواند باعث مزیت اقتصادی غیرمنصفانه خودروسازان چینی شود و آنها محصولات خود را در اروپا با قیمت کمتری نسبت به برندهای اروپایی که از یارانههای دولتی استفاده نمیکنند عرضه نمایند. ظاهراً تحقیقات این کمیسیون از سال قبل آغاز شده و انتظار میرود بیش از یک سال طول بکشد. خودروسازان چینی قبلاً به پرسشهای کمیسیون اروپا پاسخ دادهاند و این بازدید از چین به دنبال راستی آزمایی گفتههای آنها خواهد بود.
اما پکن واکنشی تند به تحقیقات کمیسیون اروپا نشان داده و اگرچه برخی خودروسازان اروپایی از این اقدام کمسیون حمایت کردهاند اما برخی خودروسازان دیگر از جمله بی ام و که دارای سایت تولیدی در چین هستند به این کار علاقه کمتری نشان میدهند. رویترز میگوید خودروهای ساخت چین در حال حاضر ۸ درصد از کل فروش خودروهای اتحادیه اروپا را تشکیل میدهند و این رقم میتواند در سال ۲۰۲۵ به ۱۵ درصد برسد. همچنین دادهها نشان میدهد چین با پشت سر گذاشتن ژاپن به بزرگترین صادر کننده خودرو در جهان تبدیل شده است. کارلوس تاوارس رئیس استلانتیس سال قبل درباره خطرات برندهای چینی برای خودروسازان اروپایی هشدار داد و گفت که برخی محصولات برقی این کشور همچون ام جی ۴ میتوانند ۲۰ درصد ارزانتر از خودروهای معادل ساخت اروپا باشند. البته استلانتیس در حرکتی دیگر ۱.۶ میلیارد دلار سهام لیپ موتور چین را خریداری کرد تا دسترسی بهتری به بازار این کشور داشته باشد.
Amirmohammad
۲۴ دی ۱۴۰۲چیزی پیدا نمیکنن،در هر صورت جنس تولیدی تو چین قیمتش پایین در میاد
B
۲۴ دی ۱۴۰۲تو هند از چینم پایین تر درمیاد 🗿🗿
amir
۲۴ دی ۱۴۰۲چیزه عجیبی رخ نداده صرفا چندتا دلیل باعث شده که چینی ها قیمت کمی در مقایسه با اروپایی آمریکای ها داشته باشن ایناس
دسترسی مناسب به موادخام با داشتن معادن زیاد
داشتن نیروی کار ارزان و پرتعداد
کم کردن از حاشیه سود
مشفق های دولتی
قیمت های رقابتی برای ربودن گوی رقابت از خارجی ها
و درحال حاضرم استراتژیشون داره جواب میده و اگر فکری براش نکنه طرف مقابل بازی رو میبازه
Avan
۲۴ دی ۱۴۰۲اتفاقاً چین از نظر منابع در برابر آمریکا اصلا وضعیت خوبی ندارد ولی نیروی کار ارزان تر دارد اگرچه مثل قبل هم نیست
هومن
۲۵ دی ۱۴۰۲خوب گفتی آقای امیر، البته بجز اینکه مطمنن مشوق های که چین درنظر میگیره در حد وام نیست، واقعیتش اینه در حدیه که دوست داره اقتصادش بزنه برادر پدر اروپاو آمریکاو کلا دنیارو بپوکونه، درسته ما بخاطر مسایلی ازچین خوشمون نمیاد اما چاره چیه اصلا دمش گرم بزار بترکونه همین اروپا و آمریکا چهل سال باعث فلاکت کشیده شدن ایران شدن..
پیام
۲۴ دی ۱۴۰۲همچنین دادهها نشان میدهد چین با پشت سر گذاشتن ژاپن به بزرگترین صادر کننده خودرو در جهان تبدیل شده است.
اون ژاپنی های سایورانا که ملاکشون فقط فروش هست این قسمت متن رو هر روز بخونن
amir
۲۴ دی ۱۴۰۲سایونارا یا سایورانا؟ مسئله این است
جالب داستان اینجاست که همین آقای دسیبل بالای اغتشاش بصری برای ما فاز فیلولوژیست و linguist برمیداره و معتقده کتاب های آیلتز رو رنده کرده
چجوریه الان اینجا برات فروش مهم شد سره آیونیک ۵ که از بوگاتی بهتره فروشش از همه چی مهم تره منتها وقتی به جی هفتاد میرسی یه چرخش به همه چی میرزه و فروشش مهم نیست؟
هشتگ آفتاب پرست نباشیم
پیام
۲۴ دی ۱۴۰۲امیر ای کاش میشد یه دو دقیقه تو همین گروه با تو و امثال تو مصاحبه انگلیسی داشته باشم تا بهتون ثابت کنم هر چی تو ذهنتون هست توهمه!!! پشت اون ماسماسک همه فیروز نادری میشن! اینم یکی از معایب دنیای مجازیه. هنوز چین عرضه نداره تو تکنولوژی خودرو برقی با کره رقابت کنه! ژاپن تو این بخش عقب مونده هست و درش شکی نیست! آیونیک 5 N قطعا تو چند سال آینده موفقیت زیادی داره از همه لحاظ ها! حالا امکان داره اسمش عوض بشه که اونم برمیگرده به مسائل پیچیدهای که شما درکش نمی کنید، ولی همین تاکتیک و مسیر و تکنولوژی برای چنین ماشینی جوابگو هست! دیگم از بحث فروش ژاپن خارج بشید چون فیلمش سوخته گیرم نمیاد!
amir
۲۴ دی ۱۴۰۲باشه فهمیدیم زبان شناسی و همزمان به هشت زبان دنیا مثلث و مسلسل(مسلط) هستی آقای دسیبل بالا و اغتشاش بصری
آخه چرا انقدر تو جوک میگی پسر چین همه چیز خواری که منوتو ازش خوشمون نمیاد حتی تسلا رم رد کرد نترس نه تنها چین کره رو رد کرده بلکه جاپون عقب مانده هم در آینده با ارائه برقی های درست و درمون کره رو عقب میزاره
amir
۲۴ دی ۱۴۰۲همونطور که قبلا بهت گفتیم چین قبل از عبور از ژاپن از روی کره رد شد و کماکان بالا رفتن از چین کمکی به حالت نخواهد کرد که خنک بشی
Farshid
۲۵ دی ۱۴۰۲با احترام به همه دوستان ،درسته چین از نظره امار رد شده،ولی هنوز تو ساخت موتورهای ،بالای ۲۵۰۰ ،سی سی مونده،و از موتوره خودرو هیچ حرفی واسه گفتن نداره،البته اگه برقی رو در نظر نگیریم
این مطلب رو کسایی میفهمنند که از انواع و موتوره خودرو تخصصی سر در میارن
Anti BTS
۲۴ دی ۱۴۰۲ژاپن دهه ها مقام اول صادرات خودرو بود . دهه ها . میدونی یعنی چی دهه ها ؟
چین با هزار و یک زحمت و ترفند و قیمت های نازل و … تازه برای اولین بار تونست از ژاپن رد بشه که اونم همین مقاله داره میگه کلی حرف و حدیث پشتشه و خودروسازا اعتراض کردن .
ژاپن اگه قرار بود با حرف چارتا بچه سال ، کوچیک بشه که اسمش ژاپن نبود . اگه میخوای یادبگیری که ژاپن چیه برو آمار فروش برند های بازار امریکا رو ببین . تویوتا ، فورد رو تو خاک خودش مغلوب کرده و فقط جی ام بالاشه . تازه خود جی ام شامل کادیلاک و شوی و gmc و غیره ست . وگرنه اگه بر اساس برند مستقل بود ، تویوتا اول بود تو امریکا .
گرچه شاید یک دهه بعد در حالت خوشبینانه متوجه میشی که این حجم از اعتبار و موفقیت یعنی چی . الان درکش غیرممکنه برات .
ژاپن از آلمان رد شده و آلمان هم بالای کره ست
تو که کشور محبوبت زیرِ زیرِ ژاپنه ، دیگه چرا ادعا میکنی برا ژاپن ؟ 🤐🤫
پیام
۲۴ دی ۱۴۰۲اگه دستمزد ارزان و بیگاری کارگرا تو چین نبود و تو بدنه ماشیناشون فوم نبود و کیفیت آشغالی نداشتن، تا حالا ۱۰۰ دفعه ورشکست شده بودن یا فقط خودشون نلشینای خودشون رو میخریدن! این وضعیت تحریم یه سری کشورها هم به نفع چین شده! جنسای آشغالشون رو که کسی نمی خرید می کنن تو ماچه چنین مملکتایی! چون مردم قدرت خرید ندارن!
مهدی
۲۴ دی ۱۴۰۲اروپای لجن میخواد ماشینهاش گرون بفرشه حالا هزار تا دروغ و نیرنگ و مافیا درست میکنه
مگه چن تا برند لروپایی نبودن با کلک ماشینهاش در داده های آلاینده های کربن دروغ میگفت
حالا چین که ماشینهاش از نظر کیفیت داره خوب میشه و قیمتش پایینتر است میخوان براش داستان درست کنند
پیام
۲۴ دی ۱۴۰۲اروپا لجن نیست! اون چین لجن هست که بعد از چند ده هزار کارکرد از کار می افتن و تموم مکانیکی ها میگن به این آشغالا پول ندید! کلیپاش تو اینستا پره!!! اون خودروسازی لجن هست که زیر ورقه بدنش فوم میذاره تا مشتری بهش دست بزنه بگه که عجب ماشین استخوان داریه ها!!! هر ارزانی بی علت نیست!
Anti BTS
۲۴ دی ۱۴۰۲جالبه . از یه طرف خودت میدونی چین فقط از لحاظ اعداد ژاپن رو شکست داده تو امار صادرات .
وگرنه از لحاظ کیفیت فاصله داره با استاندارد های دنیا و ژاپن .
ازون طرف میای میگی چین از ژاپن جلو زده و برای خودت جشن میگیری .
بلخره این موفقیت کامل حساب میشه یا پیروزی کثیف و بازی با اعداد ؟ کدومش ؟
اگه موفقیته چرا میگی لجن . اگه لجنه چرا از لحاظ عددی وقتی از ژاپن جلو زده انقد خوشحالی و بزرکش میکنی ؟ 😏
جعفر جنگی
۲۴ دی ۱۴۰۲یکی از دلایل اصلی نیروی کار ارزان هست دستمزد نیروی کار توی چین قابل مقایسه با اروپا نیست
Kktoos
۲۴ دی ۱۴۰۲چین داره یکاری میکنه که اونا مجبور شن قیمت ماشیناشونو واسه رقابت بیارن پایین چون اینجوری بازار حداکثری خودرو ک قشر متوسط هست و خودرو نسبتا اقتصادی میخرن از دست غرب در میره و با اینک طرفدار ماشینای چینی و کلا جنس چینی نیستم دمش گرم خوب نشون داد که غرب و ژاپن و کره تا حالا چقدر بیشتر از ارزش ماشیناشون میخوردن از صنعت خودروسازی اماهمه اینا به کنار سود اصلیو کسایی میبرن ماشین چینی میارن ایران با قیمت ماشین المانی میفروشند یعنی دزد اصلی اینان
بهزاد
۲۴ دی ۱۴۰۲این منطقتون نشان از فاجعه ی فرهنگی و اجتماعی هست که طی این سالیان به خوردتون دادن.
جایی که حق و حقوق عادلانه پرداخت میشه و سیستم مالیاتی درسته تا سطح رفاه عمومی بالا باشه نشان از سیستم کارآمد سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی داره ولی جایی که به حقوق انسانها بهایی داده نمیشه و فقط وسیله ای برای اهداف حزب حاکم هست(کمونی ست) و محیط زیست و آلودگی و شرایط رقابت عادلانه و… اهمیتی نداره از نظر منطق فاسد یکسری از کاربران تبدیل میشه به مدینه فاضله!
انگار تا دیروز قشر متوسط اروپا قادر به خرید خودرو نبود و چ ین قراره این قشر را ماشین دار کنه!
محتوای برخی کامنت ها فاجعه ست.
Ehsan
۲۴ دی ۱۴۰۲مشخص نیست چرا اینقدر هی اصرار داری همش بگی چینیا راضی نیستن از زندگیشون و دولتشون ارزشی قائل نیست واسشون! طبق کدوم امار اینو میگی اخه؟
سیر صعودی پیشرفت کشورشون رو تو ١۵ سال گذشته تو تمام زمینه ها نگاه بکن بعد ببین راضین یا نه!
١ میلیارد و سیصد میلیون جمعیت دارن و بخاطر سیاست های دولتشون فقر مطلق تو کشورشون صفر شده بعد میگی حقوقشون بها نمیده دولت.
راجع به محیط زیست و آلودگی هم خب تمام همین کشورای اروپایی و آمریکا رفتن تو چین کارخونه زدن.برو جلوشونو بگیر بگو نزنن.
بقول اقای اشتری چین با این سیاست های که در پیش گرفته اصلا شباهتی به دولت کمونیستی نداره
بهزاد
۲۴ دی ۱۴۰۲نمیدونم داستان ثبت نظرات کی تمام میشه و چند وقته اکثر کامنت ها اصلا ثبت نمیشه.
داستان فقر مطلق هم شده پرچم حزب حاکم چی ن و اگر نمیدونید برای شما عارضم حزب حاکم بنا بر معیار سازمان ملل که گفته کف درآمد روزانه ۱.۹ دلار یا سالیانه حدود ۷۰۰ دلار هست سنجیده میشه که این عدد در کشورهای فقیر آفریقایی سنخیت داره نه کشور در حال توسعه یا توسعه یافته و در واقع طبق معیار بانک جهانی شاخص های فقر به عنوان فقر نسبی در نظر گرفته میشه که بسته به هزینه های زندگی در هر کشور متفاوته.
بنظرت در چی ن که درآمد یک کارگر صنعت خودرو در سال حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار دلاره ، فردی میتونه با ۷۰۰ دلار زندگی کنه؟!؟!
بهزاد
۲۴ دی ۱۴۰۲در ضمن به نکته ی اساسی اختلافات تجاری و اقتصادی اشاره کردید که همانا احداث کارخانه غربی ها در چی نه.
طبق آخرین داده ها سرمایه گذاری خارجی ها در چ ین بدین ترتیبه؛
صندوق های مالی هنگ کنک ۹۶۰ میلیارد دلار
بریتانیا نزدیک ۶۰۰ میلیارد
آمریکا نزدیک ۵۰۰ میلیارد
آلمان نزدیک ۴۰۰ میلیارد دلار
ژاپن حدود ۳۶۰ میلیارد دلار
این سرمایه ها از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ توسط این کشورها روانه چین شده و بسیاری از کشورهای دیگر که اینجا ذکر نشد.
مشکل اینجاست که چی ن بعد از این همه ورود سرمایه و رشدش نمیخواد این روند را مثل سایرین دنبال کنه و سرمایه گذاری مستقیم انجام بده و میگه ما همه چیزو میسازیم و آماده تحویل میدیم.
در واقع دولت حاکم به صورت سیستماتیک از تولید مواد اولیه مثل فولاد و پلاستیک و باتری و… به تولیدکنندگان داخلیش سوبسید میده و عدم دریافت مالیات.(صنعت خودرو)
بسیاری از شرکت های تولیدکننده مواد اولیه در چ ین دولتیه یا بخشی از اون به دولت تعلق داره.
نکته ی جالب اینجاست که شما و برخی از کاربران فکر میکنند چ ین یهو به این رشد رسید و خارجی ها از دور براش دست میزدن.
Kktoos
۲۴ دی ۱۴۰۲نه قشر متوسط اروپا قادر به خرید خودرو بودن اما ماشین هایی که با یه قیمت مشخص میخریدن حالا صد برابر لوکس ترشو چین بهشون میده و خب اروپا رو نگران میکنه ک چین بازارو از دستش در بیاره اروپایی ها هم مث ما نیستن که سیستم عادلانه ای دارن به قول شما و پنج سال یبار ماشینشونو عوض میکنن و مث ما فکر نمیکنن که ماشین ده سال دیگ استهلاکش چقدره و چینی هم پنج سال براشون خوب کار میکنه پس قطعا میرن سمت ظاهر زیباتر چینی چین هم براش طبیعتو سیستم سیاسی درست مهم نیست اینکه بفروشه مهمه بنابرین رقابت کثیفم شده با اروپا میکنه اما داره خوب عمل میکنه
بهزاد
۲۴ دی ۱۴۰۲متوسط عمر نگهداری از خودرو در اروپا ۱۲ هست و این ذهنیت را ساعت ۹ شب بزارید دم در ببرن.
Passenger cars are now on average 12 years old in the European Union
صحبت رقابت در خودروهای برقیه وگرنه در درون سوزها اختلاف قیمت ها کمه.
الان byd tang قیمتش در اروپا ۷۲ هزار یورو و قیمت اشکودا کودیاک درون سوز حدود ۴۵ هزار یورو و پژو ۴۰۸ هیبرید حدود ۴۰ هزار یورو و الان قشر متوسط در اروپا براحتی صاحب خودروی چ ینی خواهند شد!
لطفا نرید قیمت های دلاری یا ریالی و یوانی مدلهای چی نی را بزارید بعد خودروهای اروپایی با قیمت یورو را مقایسه کنید چون در اروپا مالیات ها بالاست.
R@min
۲۴ دی ۱۴۰۲میانگین سودی که از هر خودرو توسط بزرگان خودرو بدست میاد کمتر از 10 درصده !! برندهای اقتصادی همه زیر 10 درصد هستن. حالا این وسط برندهای لوکس سود بیشتری میگیرن مثلا بنز و بیمر 20 تا 25 درصد هست یا برندهای سوپراسپرت مثل فراری و لامبو نزدیک 100 درصد یا بیشتر. دزدی نیست برندینگ و هزینه ساخت مطرحه.
حرفای من دراوردی نزنین !!
Kktoos
۲۴ دی ۱۴۰۲من دزدی رو درباره ایران گفتم ک ماشین چینی رو به قیمت غربی میفروشه وگرنه قبول دارم برند خیلی مهمه پول برندشونو میخورن من خودم عاشق بنزم و برندش ارزشش از کل خودروسازی چین بیشتره فقط ارمش اما میگم کسی که پول بنز نداره تو اروپا و مثلا پژو۲۰۸میخره با همون پول بهش شاسی بلند لوکس چینی بدن خب میخره دیگ اونو براشم مهم نیست چون پنج سال بعدش باز ماشینشو عوض میکنه منظورم اینه این بازار رو چین گرفته که شده پر فروش ترین کشور خودرو ساز وگرنه حرف شما درسته کسی ک فراری میخره همون ارمش اندازه کل چین و کره و ژاپن براش می ارزه
R@min
۲۴ دی ۱۴۰۲چین هم بخواد در حد کیفیت بزرگان کار کنه همون قدر میشه، قیمت پایین تر فقط ضرر می کنه.
Ehsan
۲۴ دی ۱۴۰۲ترسیدن
H2
۲۴ دی ۱۴۰۲هر دو طرف کارنامه کثیفی دارن
Mr. gt c
۲۴ دی ۱۴۰۲حیله گری مدرن به سبک اروپایی
Killer
۲۴ دی ۱۴۰۲شایدم چین هم باید یه تحقیقی از اروپا بکنه بخاطر گرون فروشی
دستشون بستس چون اروپایی ها برنداشون تو چین کارخونه دارن بخوان کاری بکنن چین تعرفه رو واسشون میبره بالا
تحلیل گر
۲۴ دی ۱۴۰۲دموکرات ها و جو خواب آلو باعث قدرت بیش از پیش چین شدن .
Ehsan
۲۴ دی ۱۴۰۲نه که جمهوری خواهان کاری کردن!زمان ترامپ هم آمریکا دوتا تعرفه واردات برد بالا چین هم اونور تعرفه برد بالا! همین
دانیال_Surrey،England
۲۴ دی ۱۴۰۲وفتی میبینم یه عده میگن چین فقر و گرسنگی نداره و….ناخودآگاه خندم میگیره.
آخه بنده ی خدا،کشوری که ج ن ین آدم هم میخوره و حیوونات رو زنده زنده میزارن تو بشقابشون میل میکنن چیزی به اسم گرسنگی وجود نداره.
همین ویژگی به لحاظ روانشناسی هم باعث بیرحمی تو وجود آدمیزاد میشه.
برای همین هم هست کسانی مثل مائو تو کشورشون هست که بالای 80 میلیونی خودی رو به انواع روش ها قتل عام کرده.
الانم همینن،یه رئیس جمهور دارن که چند دوره انتخاب میشه بدون رقیب و کاملا مردم سالار!!
کسانی که به ملت خودشون رحم نمیکنن وای به حال برخورد با دیگران.
Killer
۲۴ دی ۱۴۰۲برخوردش با بقیه خیلی بده.مثلا دوتا بمب اتم زد به ژاپن
به عراق هم به بهانه ساخت بمب حمله کرد و بعد گفتن میدونستیم بمب ندارن
جنین و حیوان زنده هم اگه دلیل نبود فقر بود که تایوان و ویتنام هم الان فقری نداشتن :))) تو ببین چقدر سطح فکرت پایینه که چنین مسئله ای که صدتا دلیل اقتصادی و سیاسی توش هست و بخاطرش چندین سال کار شده تا فقر ریشه کن بشه رو ربط میدی به اینکه حیوان زنده میخورن،اینا که ٣٠٠ ساله حیوان زنده میخورن چرا ٣ ساله فقر ریشه کن شد تو کشورشون پس؟
چینم مثل قطر و امارات و عمان انتخابات خاصی ندارن و یک نفر سر کاره ولی میبینی که اقتصاد و رفاه اجتماعیشون از خیلی از کشورا که ۴ ساله یکی عوض میشه بهتره
تازه یکیشونم اقتصاد دوم دنیا هست،حالًا اگه خنده هات تمام بگو ببینم کدومشون اقتصاد دوم دنیاست و چرا ویتنام فقر داره :))))))))))))
دانیال_Surrey،England
۲۴ دی ۱۴۰۲چی رو به چی ربط میدی،همون آمریکا و انگلیس نبودن الان کره ی جنوبی وجود نداشت،اگرم داشت زیر نظر شوروی بود و مثل همسایه شمالیش زندگی میکرد،از عراق گفتی اینم بگو که کدوم کشورا صدام و ارتشش رو زمین گیر کردن.
ژاپنم اینقدر گند زده بود که هیتلر با اون بی رحمیش حیرت زده شده بود از کارایی که میکردن،هرچند کار درستی نبود بمب اتم.
4تا کشور نمیتونی نام ببری که روسیه و چین آباد کرده باشن،اصلا 2 تا بگو؟
بعدشم متر و معیار فقر تو هر کشوری فرق داره.
فقیر حتما اون آدمی نیست که گوشه خیابون میخوابه.
نمیدونم کی آمار داده که تو چین فقر ریشه کن شده!
اقتصاد دوم دنیاس به خاطر سرمایه گذاری اروپا و آمریکا و صادر کردن جنسای درجه 2 و 3 و4 به کشورای بدبخت،به خاطر نیروی کار ارزون و زیاد.
چینی ها یه عمره میرن دانشگاه های اونور درس میخونن،یعنی چی؟
یعنی توی تولید علم عقبن و مرکز تولید علم همون جاهایی هست که میدونی.
گندکاری مقاله های تقلبیشون هم دراومد به همراه روسیه.
چین هر کاری میکنه برای قدرتمند کردن حزب حاکم خودشونه و تسلط به دنیا به هر روشی،حتی به فکر ملت خودشم نیست،چون اگه بود قدرتمندترین سیستم فیل ترینگ دنیا رو نمیزاشت رو نتشون.
amir
۲۴ دی ۱۴۰۲پسر خوب اطلاعات نداری مجبور نیستی
اصلا میدونی چرا به عراق حمله شد؟ پس از جنگ تحمیلی عراق بدهی های نفتی زیادی به کویت داشت و کویت هم پولشو مطالبه کرد و در نتیجه عراق به کویت حمله کرد و سپس مانند خیلی از درگیری های ائتلافی دیگه برای خوابوندن شر و جلوگیری از آسیب و اغتشاش بازار نفت حمله کرد به عراق همون طور که میشه خوند چاه های نفت زیادی در این درگیری رو آتش زد عراق
Ferrari
۲۴ دی ۱۴۰۲Killer
داداچ حداقل یکم مطالعه کن بعد سنگ چین رو به سینه بزن و حمله اتمی امریکا به ژاپن رو محکوم کن.
اگر امریکا با بمب اتم ژاپن رو تسلیم نمیکرد که چین کاملا مستعمره ژاپن میشد.
۴۰۰ هزار نفر کشته شدن درعوض ۴۰۰ میلیون انسان از ملتهای دیگه ازاد شدن. این سزای هر دیکتاتور عاشق جنگ هست که اینطور مجازات بشه و بیخودی به کشورهای دیگه حمله نکنه.
درمورد چین هم من واقعا این پیشرفت رو تحسین میکنم، اما نمیشه که چینی ها از قوانین تجارت جهانی استفاده کنن و با تعرفه های پایین به کشورهای غربی کالا صادر کنن اما برای کالا های خارجی تعرفه های سنگین به بهانه حمایت از تولید بذارن.
همین الان اروپایی ها میتونن برند های چینی رو وادار کنن برای فروش اتومبیل در بازار اروپا، اونجا خط تولید داشته باشن دقیقا کاری که چینی ها کردن.
amir
۲۴ دی ۱۴۰۲متاسفانه دیگه غربی ها از خیلی لحاظا به چ ین وابسته شدن و دستشون بند شده به خاطر سرمایه گذاری های زیاد ساخت کارخانه و بهره گیری و طمع به نیروی کار ارزان چ ینوگرنه یه بلایی سره چ ین میوردن که نفهمه از کجا خورده همونطوری که هواوی رو تحریم کردن و از اکثره جاها حذفش کردن
رامتین
۲۵ دی ۱۴۰۲این تحقیقات راه به جایی نمیبره جز اینکه در آینده نزدیک، اکثر بازارها دست چین خواهد افتاد.
Muty
۲۵ دی ۱۴۰۲کاش من می فهمیدم چرا اینا حضرات بالا اینقدر تو کشورها تعصب دارن !!؟
چین از رو کره رد شد
کره از رو ژاپن رد شد
آلمان از رو لوگزامبورگ رد شد
آخه یعنی چه ؟!!!
بابا خود ژاپنی و چینی ها هم اینقدر تعصب ندارن!!! ولله آلمان هم رفتم اینقدر متعصب نیستن
هر چند که احتمالا این کامنتها از اشخاص نوجوان و هیجانی صادر میشه، ولی این حجم از تعصب واقعا نگران کننده اس
و واقعا به این می رسیم که :
” از ماست که بر ماست “